روايات

رواية غيرني حبها الفصل السادس 6 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها الفصل السادس 6 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها الجزء السادس

رواية غيرني حبها البارت السادس

رواية غيرني حبها
رواية غيرني حبها

رواية غيرني حبها الحلقة السادسة

سما بتتكلم في التلفون بصوت واطي: بقولك طلعت جيرانهم
المتصل: ازاي يعني دي مشكله كبيره لازم تتصرفي وتخليه يتجوزك في اسرع وقت
سما: اممممم عندي خطه بس عايزه كام يوم
المتصل: اي هي
سما: بصي يا ماما …….
امها: روعه كده لو حصل اي اسلام هيكون ليكي
ريم من وراها: بتكلمي مين يا سما
سما بتوتر: احم بكلم ماما
ريم بشك: تمام سلميلي عليها
سما: حاضر مشيت ريم
سما: سلام دلوك يا ماما وقفلت معاها
ريم راحت عند ليان
سلمي: مين
ريم: انا يا طنط
سلمي: اهلا يا بنتي تعالي

 

 

ريم: تسلمي فين ليان
سلمي : في اوضتها تعالي اخدك لها
سلمي اخدت رين اوضه ليان
سلمي: ليان كلمي ريم
ليان قامت فتحت الباب : ماشي يا ماما وشدت ريم من أيدها بعد اذنك يا ماما عايزه ريم في موضوع
سلمي: ماشي اخدوا راحتكم مشيت سلمي وليان ردت وراها الباب
ريم: ايه فيه
ليان: استني هحكي لك عن علاقتي بسما
ريم: ياريت
ليان: الحكايه بدأت في اول السنه لما كنت في تالته ثانوي مكنش ليا صحاب خالص ف لما سما طلبت نبقي صحاب وفقت علي طول هتقولي ازاي مش عندي صحاب هقولك ان كان عندي كتير خالص بس للاسف طلعوا مصالح ولما جات تالته ثانوي بينت معدن كل واحد فيهم المهم بقينا انا وسما اكتر من اخوات نروح دروسنا مع بعض ونذاكر مع بعض ولما شوفت اسلام اول مره وحبيته حكيت لها بس قالت لي لا ابعدي عنه اكيد مش هيبص لوحده زيك وانا حكيت لك الحكايه كلها فالمهم لما عرفت انها بنت خالتك فهمت هي ليه قالت كده
ريم: ااااه كده فهمت هي قالت لك مش هيبص لك لأنك احلي منها وهي بتحبه من زمان
ليان: والله ما هسكت لها استني بس عليا
ريم: اه فعلا وهي باين عليها بتخطط لحاجه هي وامها الحربايه
ليان: طب هنعرف ازاي خطتها
ريم: مش عارفه قومي البسي وتعالي لاني سبتهم وحدهم
ليان: ازاي يا بقره تسبيهم وحدهم ومع بعض
ريم: عشان اجي اخدك يا طلب البحر
ليان: طب يلا بسرعه
ريم: البسي الاول يا غبيه
ليان: هلبس الاسدال يلا
خرجت ليان وريم
سلمي: رايحين فين يا بنات
ليان بخبث: رايحين عند ريم ما تيجي معانا يا ماما اقعدي شويه
سلمي: لا روحوا انتوا
ليان ضربت ايد ريم
ريم: احم ليه يا طنط تعالي اقعدي معانا نتسلي شويه مع بعض
سلمي: ماشي يلا
روحوا شقه ريم وسلمي شافت سما
سلمي: ايه دا سما بتعملي اي هنا
سما : احم دا بيت خالتي
سلمي بكره: اممممم وانتوا مش عندكم بيت قاعده عند بيت خالتك

 

 

سما بغيظ: عادي هو انا قاعده علي راسك
سلمي: ههههه لسه زي مانتي مش بتحترمي الأكبر منك والله ما عارفه ليان كانت مصحباكي ازاي يلا الحمدلله شافت علي الحقيقه وكملت كلامها لريم: ها يا ريم هنقعد فين بس اوعي تقولي هنا ازعل
ريم بضحك مكتوم: لا طبعا تعالوا نقعد في البلكونه
ليان وسلمي وريم راحوا يقعدوا في البلكونه
ومره وحده ليان وريم انفجروا في الضحك
ليان: هههههههه عشان كده عايزاكي تيجي معانا ههههههه
ريم: والله يا طنط انتي مشكله هههههههه
سلمي: ههههه انا اصلا مش بطيقها بس بجد ازاي دي بنت خالتك مش شبهكم خالص
ريم: النصيب
سلمي: نصيب أسود ياختي
عند سما واسلام
سما بغيظ: شوفت كلمتني ازاي المرا بنت
اسلام: عيب تغلطي في الأكبر منك وبعدين اكيد انتي عملتي لهم حاجه عشان كده هم بيكرهوكي
سما اتوترت: ها هعمل لهم اي يعني
اسلام كان هيتكلم بس قاطعه صوت الضحك العالي الجاي من البلكونه وكان صوت ليان
حس بغيره وقام راح لهم بكل عصبيه
اسلام بعصبيه: ايييييه الصوت دا نحن في كباريه ولا ايه محترم نفسنا
ليان: لا نحن مش في كباريه والضحك مش حرام اه الصوت كان عالي بس غصب عني الضحكه طلعت مقدرتش اسيطر وافتكرت اي الضحكها وضحكت : هههههههههه ياربي مش قادره وريم وسلمي ضحكوا معاها:هههههههه
سما : اي الي بيضحكم
ليان: انتي هههه

 

 

سما باستغراب: انا!!
ريم ضربت ليان في ايدها: لا يا سما ليان بتهزر
اسلام: يلا اتفضلوا جوا عشان الناس وصوتكم عالي
ريم: حاضر يلا ندخل
بعد ما دخلوا
سلمي: صح يا سما مش اتخطبتي
سما: قريب ان شاء الله انا واسلام وكملت بسخرية: ليان مقربتش
سلمي: والله يا بنتي في عريس متقدم ليها أكبر جراح وهي لسه بتفكر
سما بغيظ: مين دا اوعي تقولي الدكتور مصطفي
سلمي: اه يا حبيبتي المره دي الخامسه اللي يتقدم لها وهي ترفض ما هو ابن عمها وبيحبها من زمان وشكلها بتحبه بس بتتقل
ليان: والله يا ماما شكلي وافقت
سلمي: لولوليليييي والله زين ما اخترتي مصطفي زوق وأخلاق واكبر جراح
ليان: عارفه اصلا هو افضل صديق عندي وهو اللي مربيني
اسلام فجأه وعصبيه : ازاااي توافق عليييه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرني حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى