روايات

رواية غيرتني صعيدية الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية البارت الثالث والثلاثون

رواية غيرتني صعيدية الجزء الثالث والثلاثون

رواية غيرتني صعيدية
رواية غيرتني صعيدية

رواية غيرتني صعيدية الحلقة الثالثة والثلاثون

أستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو عدد خلقة ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
ساق سيارتة بسرعه وطرق الباب ولا أحد يفتح حتي كسر الباب ودخل وظل يدور عليها في حتي دخل الغرفة انصدم مما رأه
هايدى واقفة علي كرسي وتربط حبل في السقف وتعمل حالها هتشنق نفسها جري عليها حازم وضربها بقلم وقال :
انتي مجنونه ايه الا بتعملية دة
ردت هايدى ببكاء تمثيلي وقالت :
لانك عاوز تسبني اعيش ليه اه غلط بس غصب عني حبك بقا ادمان متسبنيش ياحازم
وظلت جلسة بجانبة حتي قالت :
هجيب حاجه نشربها علشان نتكلم
رد حازم وقال لها :
لا مش عاوز
ردت هايدى وقالت :
يبقي كدة زعلان هجيب علشان اتأكد بس
ذهبت هايدى وحطت المخدر في كوب العصير وذهبت حتي يمكث حازم وجلست وشربه العصير ونام حازم وطلع حسام وقال :
كله تمام
ردت وقالت :
تمام بس باب الشقة كسرو مش راضي يتقفل
رد حسام وقال :
مش مهم ياقلبي ياله ادخلي وانا هسندو
ودخل حسام وهو يحمل حازم ونايمة علي السرير وقلعه وقال لهايدى :
اقلعي انتي ونامي جمبة وتفضلي عاملة نفسك نايمة وانا هكون هنا بصور
ردت هايدى وقالت :
اوكي
ظل حازم نائم وحسام صوره مع هايدى وبدأ حازم يفوق بتدريج حتي نظر لقه نفسه مش لبس وبجنبة هايدى انصدم ونظرت فجأة هايدى وقالت :
عملت ايه ياحازم يافضحتي
رد حازم وقال :
انا مش فاكر حاجه ياهايدى معملتش حاجه
هايدى بتمثيل وبكاء :
اقول ايه لمامي لو عرفت وظلت تبكي
رد حازم وقال لها :
اهدى محدش هيعرف ولبس ملابسة وقال لها :
انا هروح علشان جدى وهكلمك تاني وذهب حازم وطلع حسام وقال :
دة انتي تنفعي في التمثيل
رد وقالت :
تربيتك انت الا علمتني
رد بخبث وقال :
عرفتي ان حوسو حنين
عدا شهر بدون احداث حتي اتصلت هايدى علي حازم واخبرته بحملها وأن لازم يتجوزها بسرعه
اخبر حازم شادى وقص عليه ما حدث بينه وبين هايدى
رد شادى وقال له :
بس انا شاكك في الحوار دة وشكله مطبوخ مش عارف ليه
حازم بغضب وهو يكسر كوب الماء :
انا هتجنن ياشادى مستحيل اعمل كدة بس قومت لقيت الوضع كدة اتصدمت
رد شادى وقال :
اهدى ياحازم وياله نروح المستشفي الدكتور رن علي أمير وعاوزنا ضروري
ذهب الجميع الي المستشفي ونظر لهم الدكتور وقال :
دعواتكم استجابت ورهف فاقت
فرح الجميع ودخلو الي رهف للأطمئنان عليها وحازم ظل واقفآ في الخارج حتي رجع شادى له وقال :
مش هتدخل
رد حازم وقال له :
هي بتكرهني انا هسافر وابعد ياشادى مش هقدر اشوف نظرة الكره في عيونها
نظر له شادى وقال :
رهف بتحبك ياحازم مستحيل تكرهك ابدا
انصدم حازم وقال له :
ازاي ياشادى
رد شادى وقص عليه حديثهم في الصعيد وعندما قالت له حبيته ياشادى يوم ما جيه وشوفته ولكن لما سمعتك بتتفق مع هايدى عليها واردف شادى وقال :
رهف لسه بتحبك اليوم الا حسام جية اول مرة وانت اتعصبت انا ورهف اتكلمنا
فلاش باك
رهف متزعليش من حازم هو شكله بيغير عليكي ظاهر جدا
ردت رهف وقالت له :
اني خابرة ياشادى ان هو عيغير وانا مش زعلانه بالعكس مبسوطة جوى كمان
رد شادى وقال لها :
حازم بيكرة حسام بسبب ان نظرات حسام ليكي تدل علي حاجه جواه بصي دة حلو اسمعي يارهف تجنبي حازم ومتكلموش خالص وحسام ابتسمي معه عادى بس انا عارف انك هتوقفية عند حدو لو اتعدا حدودو
ردت رهف وقالت له :
عتعرف كمان كنت بتحدد مع جدى وحازم كان عيتجسس علية كنت جاعدة اني وورد ومرة وعد كانت امعانا علشان اجدة كنت كل ما اتكلم مع جدى مجولش ياجدى واصل علشان اتأكد زين ودخل الاؤضة جبل اجدة علية وكان متعصب جوى اتأكدت زين من غيرته عتعرف ياشادى لو اطول اجتل السلعوة هايدى هجتلها عتجرب منه جوى
رد شادى وقال لها :
هو غيرته ظاهرة وانا وورد ووعد وأمير لحظنا دة
عتحددو من ورانا تعالي ياخيتي شوفي رهف وشادى ودخل أمير وقال :
اجدة منغير متجولولنا
رد شادى وقال لهم :
اهدو وتعالو بس علشان رهف لازم تعرف كل حاجه
رد أمير وقال له :
عتزعل ياخوي بلاش دلوجت ولو جدى عرف عيزعل
ردت رهف وقالت :
عتخبو عني ايه انطجه
رد شادى وقال لها :
انتي وحازم مطلقتوش انتي لسه مراته
ردت رهف وقالت :
كيف دة
رد أمير وقال لها :
جدك مطلجوش لان خابر انكم مجسومين لبعض
ردت ورد وقالت لها :
متزعليش ياخيتي بس خبينا عليكي علشان كنا خابرين ان هو عيحبك وبيكابر وانتي كمان عتحبية
رد شادى وقال لها :
مش وقت دة كله المهم يارهف هو جوزك ولازم تكسري غرورو دة
ردت رهف وقالت :
اموافجة بس حسابي معاكم بعدين انكم خبيتو عليه
نظر حازم لشادى بصدمة وقال :
يعني رهف لسه مراتي وبتحبني وكلكم متفقين عليه
رد شادى وقال :
بلاش تضرب بس انت اخويا وهي اختي ولازم اساعدكم
نظر له حازم واحتضنه وقال :
انت احسن اخ ياشادى
نظر له شادى وقال :
طيب ناوي علي ايه ان شاء الله
نظر حازم بحب وقال :
هتجوزها واخطفها عن عيون الناس
نظر له شادى وغمز له :
بقيت رومانسي يابيبي
رد حازم وقال له :
ليه تفصلني من اللحظة دى وبعدين رهف مش بتحب الكلمة دى بتاعه العجربة علي رأيها
ضحك شادى وقال :
علي فكرة رهف مش بتقبل حسام نهائي وكانت بتبتسملو بالعافية وكمان مش بترتاحلو خالص لا هو ولا هايدى
نظر حازم وقال :
فعلا ملكة الصعيد
رد حازم وقال له :
اسمع ياشادى انا لازم امشي دلوقت انهي موضوع هايدى علشان ارجع اتفق مع جدى ان هخطف مراتي ونرتاح في مكان لوحدنا بعيد عن الهم الا شوفنا
ذهب حازم واتصل بهايدى وقال :
عاوز اقبلك ضروري
ردت وقالت :
اوكي يابيبي
هايدى في طريقها الي حازم حتي هاتفها رن وردت وسمعت المتصل :
هايدى انا سمعت حازم وشادى بيتكلمة وعرف ان رهف لسه مراته وهيتجوزها وهو هيقابلك علشان ينهي معاكي كل حاجه وقص عليها كل ما حدث بين شادى وحازم
ذهبت هايدى الي حيث يمكث حازم وقال :
اتفضلي انا حابب اتكلم معاكي
ردت هايدى وقالت :
اتفضل يابيبي بس صحيح كلمت اهلك علشان نتجوز بطني لو كبرت هتبقي فضيحة والناس كلها هتعرف وجدك لو عرف الا حصل هيتبري منك وانا مش حابة كدة انا بحبك بس ساعه الفضيحة هروح لجدك ياحازم قبل ما تبان فضحتي
رد حازم وقال :
هايدى اهدى بس وكل حاجه هتتحل وصمت حازم وترك هايدى واتصل بشادى وقص علية ما حدث
رد شادى وقال له :
لو جدك عرف هتبقي مصيبة وكدة هيصمم يطلق رهف منك ياحازم
رد حازم وقال :
هتجنن ياشادى خلاص اهدا وخلي معاملتك مع هايدى كويسة لحد ما نشوف حل
رد حازم وقال :
رهف عامله ايه دلوقت
رد شادى وقال له :
هتخرج النهاردة بنخلص الورق اهو
اتصلت هايدى بحسام وقصت علية ما حدث
رد حسام وقال :
لازم جدو يعرف ودة الحل الا هيخليكي تتجوزي حازم انا مراقبهم في المستشفي وشادى قال لحازم خليك كويس مع هايدى لان لو جدك عرف هيصمم يطلق منك رهف
لمعت اعين هايدى وقالت :
حلو اووى كدة بيسجدني طيب انا هروح لقاسم واتمسكنلو براحتي وهنشوف مين هيكسب بس محتاجة مساعدتك ياحوسو انتي هتيجي ك ابن خاليتشكي لقاسم وتتعصب وتخرب الدنيا اية رأيك
رد حسام بخبث وقال :
شيطانه بس فكرة حلوة وقاسم بيعزني ورهف بتصدقني وبكدة نضرب عصفورين بحجر
ذهب حازم الي الفيلا وسلم علي الجميع وعلي رهف وقال :
حمدلله على السلامة
ردت رهف وقالت له :
الله يسلمك
الووو
الفتاة : ايوة ياهانم
ردت وقالت : اسمعي وقت ما اقولك تنفذي تنفذي وهديكي ١٠٠٠٠الف بس محدش يعرف حاجه اتفقنا
ردت الفتاة وقالت : حاضر ياهانم الا تأمري بي وهعرفك المعاد هي هتيجي تاني كمان يومين
الووو ياابلة عاملة ايه
ردت وقالت :
الحمدلله يامنه انتي عاملة ايه
ردت منه وقالت :
والله وحشتيني اووى
ردت وقالت :
وانتي وحشتيني اوي اوي اوي
ثم اضافة من وقالت :
كل حاجه تمام ياابلة وزى ما فهمتيني انا عملت
ردت وقالت :
حبيبتي ربنا ما يحرمني منك
وفي طريقة لمح حسام ومعه فتاة ومشي وراهم حتي نظر الي المكان نادى ليلي ونزل من سيارته وقال لشخص :
هو مين الا ماشي دة
نظر له الشخص وفهم اعطه بعض المال وقال الشخص :
دة اسمه حسام واد صايع وبتاع بنات ومع كل بنت شوية بيصرفه علية ودايما يضحك عليهم بأن رجل أعمال وهو محلتوش حاجه ياخد من دى يصرف علي دى
رد وقال :
ومين البت الا معه دى
رد الشخص ويدعا خميس قال :
دى بت زيو كدة وملازمة في كل حاجه وبمعني هي الا بتجبله البنات العلوي المتريشين بس
رد وقال :
دة رقمي ********** اي حاجه تعرفهالي وانا هظبطك
رد خميس وقال :
ماشي يابية انت تقشر وخميس خدامك
واخد كام صورة الشخص لحسام وذهب
ذهبت كل من ورد ووعد الي الدكتور لمعرفة تحاليلهم معه وبعد الكشف قال الدكتور :
ما شاء الله الف مبروك يامدام ورد حامل في شهر
مبروك يامدام وعد انتي حامل في شهرين محستيش بااعراض ولا ايه
ردت وعد بسعادة وقالت :
حسيت بدوخه بس محتطش في دماغي بجد احسن خبر يادكتور ميرسي اووى
رد الدكتور وقال :
هتكبلكم علي فيتامنيات تقويكم ولازم تهتمه بالأكل ودة سبب تعبك يامدام ورد اكلك ضعيف جدا علشان كدة حملك ضعيف ومدام وعد اهتمي شوية بشرب اللبن لان الكاليسوم عندك ضعيف ودة هيأثر عليكي لازم تهتموا انتو الاتنين والف مبروك
وذهبة الاثنان وهم في سعادة وكانت رهف منتظرهم في الخارج حتي رأت فتاة وذهبت تسأل الممرضة وقالت :
هي عتعمل ايه الا دخلت دى
ردت الممرضة وقالت :
دى حامل وبتابع مع الدكتور
عقل رهف بدء يتذكر اثناء الغيبوبة بس بتتذكر طشاش والاحداث بتتجمع ببطئ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرتني صعيدية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى