روايات

رواية غيرتني صعيدية الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آية علي الشربيني

رواية غيرتني صعيدية البارت الرابع والثلاثون

رواية غيرتني صعيدية الجزء الرابع والثلاثون

رواية غيرتني صعيدية
رواية غيرتني صعيدية

رواية غيرتني صعيدية الحلقة الرابعة والثلاثون

أستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو عدد خلقة ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
أنا عحبك جوى جوى
رد شادى وقال لها :
وانا بموت فيكي بس جيه مبسوطة كدة ليه
ردت ورد بسعادة وقالت :
في ضيف عيجي يعيش معانا اهنية وعتحبه جوى كمان واني عحبه جوى
رد شادى وقال لها :
تحبي مين يابت وبتقوليها في وشي انتي شربتي بانجو ولا ايه ياسعدية
ردت ورد بضحك وقالت :
الأفلام بوظت ادماغك معرفاش هتكون اب ازاي
سمع كلمتها ونظر لها غير مصدق وقال :
الا فهمته صح ولا غلط
ردت وقالت :
صوح الصوح كمان اهنية في ولدك او بتك
رد شادى وهو يقفز من الفرحة وجري احتضنها ولف بيها وقال :
انا بحبك اوووى اووى يااجمل ورد بصي اقعدى متتحركيش وتمشي براحة نفسك في ايه طيب اجيبه
ردت ورد ب ابتسامة وقالت :
انت اتجننت صوح اعجل علشان هتبجا اب خلاص
رد شادى وقال لها :
يخربيت لسانك الطويل يابنتي انا وانتي مجانين مش محتاجين نعقل عيالنا هيجه مجانين
نظرت له وعد بحب وقالت :
حبيبي وحشتني اوووى
رد أمير بحب وقال :
واني اتوحشتك جوى جوى ياجمر
ردت وعد وقالت له :
عندى ليك مفجأة
رد أمير وقال لها :
مفجأة ايه ياجمر انتي
حطت ايدها علي بطنها وقالت :
هنا في بيبي هيشرف بعد ٧ شهور
نط أمير وحضنها ولف بيها وقال :
صلاة النبي أحسن هبجا أب اخيرا والله وعملوها الرجالة
ضحكت وعد وقالت :
مجنون والله
اتجمعت كل من وعد وورد عند كارم وسعاد وباقي العائله حيث يمكثة وقالوا بصوت واحد :
عاملين ايه عندنا ليكم هدية عاوزين نقولكم عليها
ردت سعاد بحب وقالت :
خير ياحلوين
ردت ورد ب ابتسامة وقالت :
اني حامل في شهر
ثم اضافت وعد وقالت :
انا حامل في شهرين
نظرت سعاد وحورية وجميلة بسعادة :
وباركلهم
ونظر قاسم لهم في سعادة :
مبروك ياحبايب جلبي
رد كارم بضحك وهو يحتضنه وقال :
مبروك يامجنون اخيرا هبقي جدو هتجبولنا عيال مجنونه
ثم احتضن أمير وقال :
مبروك ياحبيبي يارب تجيب عيل عاقل كلكم مجانين
الجميع باركلهم في سعادة وفضله يختارو الاسماء ورد شادى فجأة وقال :
لو بنت هسميها شكرية لو واد ابو سريع
الجميع ضحك عليه وردت ورد وقالت :
اني الا هسميهم بعد انت بااسماء العصابة دى جبر يلمك
ضحك الجميع عليها
الووو يابية أنا خميس
رد وقال :
عرفت اخبار جديدة
رد خميس وقال :
جبتلك كل حاجه عنه بس لازم نتقابل علشان مش هينفع في التلفون نهارك بيضحك ياسعت البية
تقدم حازم علي الجميع والقي السلام وقال :
مبروك يابني انت وهو هتجبولنا نفس النسخة بتاعتكم هنطفش كدة
رد شادى وقال له :
يارب اجيب ولد علشان يتجوز بنتك واعلمو يرخم عليك
نظر حازم له وقال بضحك :
انا هبور احسن او اجيب ولد بردو
رد قاسم وقال :
ياولدي محددتش فرحك ولا ايه جبل ما نسافر
رد حازم وقال له :
فرح مين ياجدى انا لا ما انتو متعرفوش انا فسخت خطويتي من هايدى خلاص بس الا حصل مخلانيش اعرفكم نفس اليوم الا تعبته في
نظرت سعاد بسعادة وقالت :
اخيرا لولولولولوى
ضحك الجميع عليها حتي قطعهم صوت احدهم يقول :
بتزغرطي ليه ياانطي هو حازم قالكم ولا ايه
رد حازم بعصبية وقال لها :
ايه الا جابك ياهايدى
ردت هايدى وقالت :
هو عيب اجي هنا دة بيت ابني حتي
انصدم الجميع وقال كارم :
ابنك مين دة
رد حسام من الخلف وقال :
ابنك المحترم ضحك علي بنت خالي وحملت منه وعاوز يسيبها واكيد هو قالكم فسخ الخطوبة وانا مش هسكت
رد كارم بصدمة وقال :
ايه الا بيقوله دة ياحازم الكلام دة صح
بكت هايدى بتمثيل وقالت :
يعجبك كدة يااونكل حازم يعمل فيه كدة بعد ما عمل عملته عاوز يسبني
رد قاسم بغضب وقال :
كيف دة انت ايه حياتك كلها اجدة غلط في غلط اني خلاص اتبريت منك ومعيزش اشوفك تاني واصل واسمع ياكارم ولدك دة لازم يطلج رهف ونفضها سيرة بت ولدى متنفعش تعيش مع واحد زى دة جليل الرباية
رد حازم بعصبية وقال له :
اسمعوني بقا انتو ايه مصدقين اني اعمل كدة خلاص ثقتكم فيه بقيت معدومة واسمع ياجدى طلاق مش هطلق وكويس اوووى انها لسه علي زمتي
نظرت لهم رهف وعلي صوتهم العالي حتي فقدت الوعي والجميع انصدم وصرخو وفي المستشفي خرج الطبيب وقال :
انا نبهت عليكم بلاش صوت عالي قدامها وبلاش تزعل
رد قاسم وقال له :
خير يادكتور اي حوصولها مش هي بجت زينه
رد الطبيب وقال :
اتنكست تاني ويارب يكون خير ومتدخلش في غيبوبة زى المرة الا فاتت
انصدمة الجميع وقالت حورية :
بكفي عاد بتي هتروح مني انت لازم تطلج بتي جولي لولدك يطلجها ويبعد عنها
ردت سعاد وقالت لها :
هيطلقها ياحبيبي بس اهدى علشان خاطري
تحدث حسام مع قاسم وقال له :
الفضيحة دى مش هسكت عليها وهقدم بلاغ في لو متجوزهاش ونسب الولد دة لي
رد قاسم وقال له :
هيصلح ياولدى متخافش الا غلط يصلح غلطته
الجميع ذهب وهايدى اقتربت من حازم وقالت له :
كنت عارفه انك هتغدر علشان كدة كان لازم اتصرف
رد حازم وهو يمسكها من شعرها وقال :
مش هتجوزك بردو ومش هطلق رهف لو عملتي ايه مش عرفتيهم اشربي بقا
وتركها حازم ومشي وذهبة الجميع الي الفيلا وتركة رهف في المستشفي حتي اتصل احدهم وقال :
منه اسمعي نفذي الا قولتلك عليه اتصرفيلي في اللبس الممرضة ضروري لازم انفذ قبل ما تفوق
ردت منه وقالت :
هجهز الاول واتصل بحضرتك ياهايدى هانم
نظرت هايدى بحقد وقالت :
ابقا اتجوزها ياحازم بقا هموتها علشان هي السبب في كل دة
وصلت رسالة علي هاتف شادى :
علي اتفقنا
الوووو ازيك ياابلة
انا روحت لان ورديتي خلصت بس جالي تليفون من هايدى واتفقت معايا اني اشوفلها لبس الممرضة
اسمعي يامنه جهزى معاها بكرة التنفيذ انتي ورديتك بالليل بكرة صح
ردت منه وقالت :
ايوة ياابلة بكرة وهنفذ وعلي تواصل معاكي
ردت وقالت : اتفقنا
خميس وصل وقال :
مسا عليك ياباشا
رد الباشا وقال :
قولي الاخبار بسرعه
رد خميس وهو يقول :
فين الحليح يابية الاول معلش لازم اضمن حقي
رد علية وقال :
لحليح ايه وحق ايه
رد خميس وقال :
الفلوس يعني ياباشا لمؤخذة
رد الباشا وقال :
الفلوس اهي بس قولي الا عندك
رد خميس وقال :
اسمع ياباشا حسام والبت الا معه دى اسمها نرمين هي الا بتجبله الضحيه المتريشة البت دى سهل اوووى تشتريها بكام ملطوش لان الا عرفته ان حسام ملوش أمان وسمعتها وهي بتقول لوحدة في التلفون انا مش واثقة في حسام وسمعتها بتقول الخطة الاولي فشلت والموضوع مطول لسه وقالت اسم واحدة اسمها مش فاكرو ايوة هايدى طلعت حامل ودى الخطة الجديدة ولما اشوفك هعرفك التفاصيل
الباشا ادي لخميس الفلوس وقالوا :
شغلك الجديد هديك في زى الا خدتهم بس لو جبتلي البت الا اسمها نرمين عندى حتي لو هتخطفها
رد خميس وقال :
من عيوني يابية اول ما انفذ هكلمك علطول
في صباح يوم جديد علي ابطالنا يذهب حازم سريعآ بسيارتة
ويقول قاسم :
ولدك لازم يصلح غلطة ياكارم
ردت سعاد وقالت له :
حازم ابني ميعملش كدة ابدا ياعمي انا مربية مستحيل يعمل حاجه حرام صدقني
رد قاسم وقال لها :
يعني البنته هتكدب عليه ليه
ردت سعاد وقالت :
لان حازم فسخ الخطوبة ياعمي وبصراحة انا مش مرتاحة وحاسه في حاجه مش طبيعية
الووو ياهايدى هانم كله حاجه جاهزة تعالي من السلم الخلفي
ردت هايدى بسعادة وقالت :
حاضر يامنه انا جاية حالا
الووو ياباشا اخبارك ايه كله تمام ونرمين هجبهالك حالا
خطفتها وكل حاجه السطه
رد الباشا وقال :
نتقابل في المكان الا قولتلك عليه
رد خميس وقال :
حاضر ياباشا
وصلت رساله لشادى مكتوب فيها اجهز علي اتفقنا
رد شادى وقال :
تمام حالا وكل حاجه هتكون زى ما اتفقنا
وصلت هايدى الي منه واخذتها لتغير ملابسها وتتجهز
وصل خميس الي المكان وعند وصلة نزل نرمين وهي مغمضة العينان وقال خميس :
تمام ياباشا السنيورة اهي
رد الباشا وقال :
تسلم ياخميس حقك اهو وزيادة
رد خميس وقال :
تشكر ياسعت البية انا في الخدمة وتحت النظر
رد الباشا وقال:
اقف برة راقب الجو ولو عوزتك هناديك
وقفت نرمين مغمضة العينان وقالت بصوت مرتعش :
انت مين وعاوز مني ايه والله ما عملت حاجه
رد الباشا وقال :
بصي ياقطة هتيجي معايا دوغري مش هأذيكي هتلفي وتدوري هنسفك
ردت نرمين بخوف وقالت :
انا تحت امرك يابية بس متأذنيش
كشف الباشا عن وجهها ونظرت له بصدمة وقالت :
حازم انا معملتش حاجة انا مليش دعوة
رد حازم بصدمة وقال :
نور انتي ازاي كدة واي لبسك دة وشكلك ليه كدة وانتي نور ولا نرمين يبقا انتي الا كنتي مع حسام ودخلين ديسكو انطقي ايه الفيلم الكبير دة عاوز افهم كل حاجه
ردت نرمين بخوف وقالت :
حاضر حاضر انا اسمي الحقيقي نرمين مش نور
نور دة بظهر بي وانا لبسة لبس بتاع بنات الناس
الله يحرقة حسام السبب هو الا ضيعني والله
انا مليش دعوة بأي حاجه ياحازم هو وهايدى
الا اتفقه عليك
انصدم حازم وقال :
هايدى وحسام اتفقه علية بأية
ردت بخوف وقالت :
اوعدني تحميني حسام هيقتلني لو عرف ان انا السبب
رد حازم وقال لها :
لا متقلقيش هحميكي من اي حد انطقي
ردت بخوف وقالت له :
حسام شاف هايدى معايا وطلب اعرفه بيها وفعلا عملت كدة حسام شراني وانا مش قده واتعرفه علي بعض وبدأ يسهرو مع بعض وشرب وكل حاجه حتي لما انت سافرت الصعيد كانت علطول معه وعيطها ليك كله تمثيل بس لما انت ظهرت وجيت مصر وابوها وابوك شركة ولما ابوها مات حبت تنتقم بس امها هي قالتلها سرقه فلوس ابوكي ومنعرفش حاجه عن ابوكي وموته جي فجأة وامها زرعت جواها الانتقام بس هي كدة كدة زى امها وحسام شريك معاهم بردو انها تتجوزك وتسرقك وتمضيك علي اوراق الشركة حتي في مرة راحت الشركة ليك وانت كنت في اجتماع فتشت في اوراقك علشان تصورهم بس انت كنت شايل كل حاجه في الخزنة وكمان اتفقه علي رهف بنت عمك ان يجيبة واحد يغتصبها بس دة اتفاق هايدى مع حسام انما الا كان هيغتصبها حسام لان هيموت عليها
دى كل الحقيقة انا مليش دعوة وانت وعدتني تحميني
دخلت الممرضة الي غرفة رهف واقتربت من السرير وهي بتشيل من عليها الأجهزة ونظرت الي الطولة اخذت حقنه وفتحتها وقالت هايدى :
فصلت الأجهزة بس لازم اتخلص منك انا بكرهك ولازم تموتي لازم انتصر انا ولو موتي حازم هيتجوزني وجودك لغي الكل عند حازم ولازم الا عملتو ميضعش علي الفاضي وجدك هو الا هيجوزني حازم علشان يصلح غلطته وضحكه ضحكه شريرة وقالت والبيبي يتكتب بااسمة واخد كل حاجه منه وهقتله واتجوز حسام ابوة البيبي الا في بطني هاهاهاهاهاها
انفتح النور فجأة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غيرتني صعيدية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى