روايات

رواية غرام الزين الفصل التاسع 9 بقلم نورا فريد

رواية غرام الزين الفصل التاسع 9 بقلم نورا فريد

رواية غرام الزين البارت التاسع

رواية غرام الزين الجزء التاسع

رواية غرام الزين
رواية غرام الزين

رواية غرام الزين الحلقة التاسعة

زين خبط اديها على ترابيزة المكتب بعصبية .. لولا انكى ست و مرات اخويا كنت علمتك الادب لانكى مش متربية اللى تبيع صاحبتها تبق خاينة انا كنت بشوفك اختى بس انا لو كان عندى اخت زيك كنت دفنته و لوو قربتى من مراتى تانى وحياة ابنى ما ها رحمك اتفضلى بره
و راحت چاسمين على غرفتها واقفت امام المرايا و سرحت في الذكريات السعيدة و السيئة كل اللى حصل ليها و اللى عملتوا فى اختها و صاحبت عمرها
چاسمين .. ليه كده انا اذى غرام انا طب ليه …….. انا مكنتش كده…….. انا مكنتش كده
و كسرت چاسمين كل الاشياء اللي في الغرفة بكل غضب و حزن على اللى وصلت لي
چاسمين بصرخ.. اااااااااااه
اما في غرفة زين غرام كانت بى تقرأ القرآن و اخيرا خلصت غرام
غرام .. مالك يا زين ….. زين
زين .. مفيش بس تعبان شوية رجلك لسه بتوجعك
غرام.. الحمدلله هديت شوية شكلك بيقول غير كده ………… عايز تسأل عن حاجة حصلت في الماضي
زين .. اللى فات مات يا غرام و بعدين انتى قولتى اهو ماضي يعني مفيش داعي نتكلم فيه خلينا في حياتنا
غرام.. بس شكلك بيقول انك مضيق مني انا مكنش اقصد والله و انا اسفة يا حبيبي والله مش ها فتح موضوع اننا نسيب الصعيد ده تاني و انا معاك في اي حاجة ……….. بس اتكلم علشان خاطري متسكوتش زين مالك فيك ايه
زين ذهب لى التواليت اتوضا علشان يصلى بعد ما سمع كلام
اما في مصر في منزل وائل
ميرة .. مالك يا حبيبي
وائل.. هو انتى ازاي كده
ميرة بعدم فهم و خوف.. كده ….. اللى هو ازاي يعني
وائل.. ازاي بتحبى واحد و انتى عارفة انو بيحب صاحبتك و ازاي كنتى بتساعدين و بتحولي اننا نكون مع بعض و انكى تقوليلي على مكان غرام
ميرة .. ا … مكنتش اقصد انى اتسبب في خرب حيات اختى ل عشت ولا كنت … .. انا كنت عايزة سعادتها و سعدك انت كمان حتى لو كانت مع غيري ( و تكمل بدموع) صحيح كنت بتخنق لم بشوفك معها بس كنت بقول كفاية انى بشوفك كفاية انك مبسوط كنت بموت لم بشوفك معها و لم تكلمها أو تتكلم عنها كانت النار بتاقيت في قلبي كنت كل مرة بشوفك فيها ببق عايزة اعترفلك بى حبى بس خوفت
وائل بحب.. خوفتي ….. طب ليه و من مين ……
ميرة بدموع.. خوفت منك و عليك و على غرام في نفس الوقت و على علاقتى بيها……… مكنتش هاقدر اخسر حد فيكم ف كنت بهون على نفسي ان اللى بيحصل معايا ده اعجب من نحيتك مش اكتر و انى طائشة و مش ها نفع اتحمل مسئوليه خوفت انك متتقبليش و ها ياما بغير من غرام و بخرب حياتكم أو ها تقول علشان ساعدها و حمايتها من جوز امها ف بتضحك عليا
وائل كان بيسمع في صمت
ميرة بدموع .. كنت كل ما اشوفك كنت ببص لى السماء و اقول هو انا وحشة كده كل ما حب حاجة متبقش ليا حتى الإنسان اللى حبيتو ببين الناس مش بيحبني ………… بس الغريبة في الموضوع ان كل ما بتعب انت اول واحد تكون جانبى حتى في مرضي امي المفروض تكون مع بنتها بس دايما الكفة بتاعتى تكون خسارنة دائما بتختر جوزها أما ميرة …… ف هى مش فى الدنيا اصلا كنت دائما ببوظ جوزات غرام اى عريس ييجى كنت بطفشو كنت خايفة ل تسبنى هى كمان كنت بخاف من زين اوى ل يبعدها عني غرام مش بس صاحبتى لا هى امي من رغم عصبيتها و جنانها و صغر سنها بس ام في نفسها ام على شكل طفلة من ساعة ما شوفتها و انا بشوفها امي كنت لم اتعب الكل يمشى بس هى كانت تفضل معايا حتى لم تعبت في النيلا كلاب هى جت و مهمهش زين ممكن يعمل فيها ايه ………………. لم فوقت و شوفتك قعد جانبى فرحت انى ممكن اكون مهمة من نسبة ليك ……. بس رجعت و قولت جويا يا بت مستحيل يحبك هو معاكى بس علشان اصحاب……………… و لم جيتلك على البحر والله ما كان في نيتي حاجة بس انا مقدرتش ايشوفك كاتم جواك لانى حبيتك
وائل بحب .. تعرفي ان كان ممكن اخسر كتير لو كنت سبتك تضيعي من ايدى مش علشان اللى قولتى لا علشان انتى حقيقي اخت جدعة……… انا كمان كنت بحس غرام امي من رغم جنانها و طائشة بس بحسها امى لم حاجة بتوجعني و بحتاج لى امى ……….. بروح لى غرام ( و ينظر لى ميرة بحب ) بس لم بكون عايز اهرب من خوفي بجيلك لان معرفش الامان غير معاكي ميرة انا والله بحبك انتى حبيبتي و مراتى و امى اللى معرفش شكلها عامل ازاي جيت انا على الدنيا و هى مشيت و علشان تطمني غرام محبتنيش و انا محبتهش انتى اكتر واحدة عارفة ان العلاقة بيني وبين غرام سطحية مفيش علاقة اصلا انتى اكتر واحدة عارفة كده لانكى معنا خطوة بى خطوة ( و يمسح دموع ميرة ) الدموع دى مشوفهش تانى انا بحبك يا ميرة و مقدرش اعيش من غيرك مفيش حد يقدر يخد مكانك جويا و ده من زمن على فكرة
اما عند زين و غرام
غرام بطريقة كوميدية.. من شوية مكنتش طيقني و دلوقتي يا حبيبتي و ياحياتي هى ايه العبارة يا زين شكلك اتجوزت عليا
زين.. اه اتجوزت عليكى و بفكر اروح عندها دلوقتي
غرام .. ده انا اقتلك و اقتلها هى مين دى يا زين و سكانه فين و اسمها ايه حد اعرفوا
زين .. ( يا بت المجانين 😂) هو الحرق اثر على نفوخك يا غرام لا طبعا بس حبيت اشوف رد فعلك
غرام بغيظ .. و شوفت
زين .. و يارتني ما شوفت
غرام بدموع.. بحبك اوى يا زين
زين .. طب انتى بتعيطى ليه يا بنتى
غرام.. انا خايفة
غرام بدموع.. خايفه عليك و على ادم و چاسي و يزين و يارا و شهد و ميرة و ملك …… خايفه منك و من كل حاجة حتى خايفة من نفسي حسه ان طاقتي خلصت حسه اني بموت يا زين
زين حضن غرام و القلق زاد جوه على غرام و اكن حاسس ان فيها حاجة اما غرام ف حضنت زين بقوة و اكن ها يتركها أو هى اللى ها تتركوا
ادم بمرحا.. ماغىىىىى
زين بطريقة كوميدية.. مش تخبط يا بنادم
ادم بطريقة كوميدية.. سورى
زين بطريقة كوميدية .. اتكلم عدل بدل ما اقوملك جاي ليه
ادم بتثمل .. اصل النور قطع و خوفت انام لوحدي ف قولت اروح انام مع زيزو حبيبى و ماغى القمر
زين .. بس مفيش نور قطع النور شغال اهو انت مش شايف
ادم و هو بيقلد غرام.. اوبس هو النور شغال سورى
زين .. و بعدين شحط زيك يخاف ازاي ده انت و امك تخوفو بلد
غرام.. جر ايه يا زين هى امو اتكلمت دلوقتي ( و تقول بابتسامة) تعال يا آدم يا حبيبي
زين.. ده بجد بقا
غرام.. اه تعال يا قلبي
ادم .. هيه هيه هيه
زين .. ايه ده انتى ها حضنه
غرام .. ده ابنى على فكرة يعني مش شحتاه
و نام ادم أما غرام ف بتنظر ليهم بكل حب و دموع
و في اليوم التالي
زين بصدمة
يا تري زين شاف ايه
و غرام بتعيط ليه و خايفة ليه
رايكم في شخصية چاسي و هل معذورة ولا لا
و رايكم في شخصية ميرة
رايكم في ادم و زين و يزين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الزين)

نرشح لك أيضا رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!