روايات

رواية غرام الريان الفصل الرابع 4 بقلم ملك مؤمن

رواية غرام الريان الفصل الرابع 4 بقلم ملك مؤمن

رواية غرام الريان الجزء الرابع

رواية غرام الريان البارت الرابع

رواية غرام الريان الحلقة الرابعة

البارت الرابع:
ركضت روجينا تجاه الغرفة وهي تبكي بشدة وخوفآ منه فهي ترتعب منه عندما تراه فقط
أما هو فكان غاضب بشدة من هذه الحمقاء.
خرجت روجينا مره أخري رأته يصعد للسياره وبالخلف بدر كانت ترتدي دريس طويل بلون الأزرق وبكم واسع بشدة عندما رأها وهي خائفه أبتسم بخبث عندما رأسها ترتدي واسع وطويل.
جائت تركب بالخلف جنب بدر..رمق ريان بدر بنظره ناريه أرعبته أبتلع بدر ريقه ونزل من السيارة وركب جانب ريان وأتجه بهم إلي المطار…
وصلت السياره المطار نزل منها جميعهم وجلسو ع مقعد كبير..
ريان/هروح أجيب التذاكر واجي… كان بخلفهم يجلس رجل يلبس بدلة ضابط
شردت روجينا وهي تفكر ان تستنجد به..
ريان عندما جاء جلس بجانبها وهمس/متفكريش بالي في دماغك عشان متزعليش..
أستدارت برأسها له..بينما هو هز رأسه بمعني اه
أصتدمت هي كيف عرف بالذي كانت تفكر به هي..
ريان بصوت واطي وهو يهمس في اذاناها/أصل أنا نسيت أقولك أن بعرف أقرأ الأفكار..اه والله بعرف ف مجرد التفكير وحش عشانك ي حلوه..
هزت روجينا رأسها بإيجاب…
بينما قطع صوتهم أن الطائره ستطلع الأن..
ركبو الطائره كانت روجينا تجلس بجانب بدر رمق ريان بدر بنظره فهمها..
قام بدر وجلس بجانب روجينا ريان..
جاء صوت..
الطائره ستطلع الأن مطار أمريكا..
نظر بدر وروجينا ل ريان بصدمة بينما هو نظر لهم ببرود..
بدر كان يجلس بكرسي وراه..همس في اذناه../ازاي دا ي زعيم مش أحنا هنروح ألمانيا..
همس ريان في اذناه/مش وقته لما نوصل هفهمك…
بينما هي تحدثت بخوف وصوت واطي../هو مش انتا قولت هنروح ألمانيا..
ريان وهو ينظر أمامه ويتحدث دون أن ينظر لها/مالكيش فيه…
نظرة له بشرار بينما أسترجعت خوفا منه…بينما هو ضحك بسخرية عليها..
☆☆☆☆☆
علي الناحيه الأخري في محافظة سوهاج
عبد الرحمن/معلش ي بابا بس هو لازم نهجم عليهم الصفقة هتم هناك لازم نطب عليهم..
سعيد/بس ي والدي دي بلد غربة أكده ممكن تتحجزو هناك..عشان هنا في مصر..
عبد الرحمن/لا طبعا مش هنقبض عليهم هناك ولا هنبين اننا ظباط هناك ..
الأب/زي م تحب ي والدي ربنا معاك..
عبد الرحمن/همشي انا عشان معاد الطياره فوتكم بعافيه..
☆☆☆☆☆
بعد مرور 4 ساعات..
كانت روجينا نائمه ع كتف ريان وهو ينظر الي ملامحها البريئة فاق من شروده….ثم قال ف نفسه /متنساش نفسك ي ريان كلهم زي بعض خاينين…مبيهمهش غير نفسهم…. وبعد رأسها عن كتفه…قومي هو انتي فاكره نفسك في بيتك..قامت وعدلت نفسها بخوف…أسفه والله محستش أسفه…
ريان بهدوء/عادي..
وجهت رأسها إلي شباك الطائرة ونظرت إلي السماء وشردت في بديع خلق الله..اما هو شرد في حياته البائسة وفلوسه الحرام فهو دنيئ حقير يتاجر في أعض*اء البشر وفي كل م حرمه الله…
أما بدر شرد في حياته القديمه كل فرد منهم له سر سنعرفه في منتصف الروايه..
أما كان شقيقه يلاحقه في الطائره الأخري فكان يركب سياره خاصة بالجيش وهو وأصدقائه..
☆☆☆☆☆
أما في ايطاليا كانو يجهزون من مذابح حتي يلقو بها ريان وصديقه لاكن بالطبع هما الذي سيلقون نفسهم عندما يعملون ما حدث….
☆☆☆☆☆
بعد عدة دقائق وصلت الطائره مطار أمريكا…
ريان/بدر فوق يلا وصلنا..
بدر/حاضر ي زعيم..
ريان وهو ينظر لها بطرف عينه/وانتي يلا..
هزت رأسها بإيجاب..
وأتجه داخل المطار وبعد نص ساعة خرج من المطار بصحبة صديقه وزوجته وأتجه إلي مكان ما بسياره..
بعد ساعة نزل من السيارة وجذبها من يداها بعنف وخلفهم بدر الذي أرتعب من صديقه..
وصله إلي أوتيل..
ريان وهو يتكلم بالأمريكية..
مترجم..
أريد غرفتين..
وأخذ كارتين للغرفتين بينما هي أستغربت..
روجينا/هو انتا ازاي جايب أوضتين..المفروض ٣ ولا انتا وبدر هتنامو مع بعض..
ريان ببرود/تؤ تؤ انا وانتي مع بعض وبدر لوحده..م انتي مراتي ومن حقك تنامي معايا..
أرتعبت هي عندما قال لها هذه الجملة..ولاكن صمتت لأنها تعلم عواقب حديثها..
بدر بصوت واطي/اشمعنا ي زعيم م انتا قولت اننا هنروح نتم هناك وأحنا خدنا منهم الفلوس..
ريان/انا عملت عليهم الفيلم دا عشان عارف اننا لو روحنا هناك هيغدرو بينا فضلت ألينهم اننا هنروح هناك ونتم الصفقة هناك وخدت منهم الفلوس..لاكن جنكيز عارف ان بنته ماتت وعارف اني انا بمثل عليه فضل يمثل عليا لحد اما نروح هناك ويصفينا كلنا..
بدر/طب واحنا هنفضل هنا لحد امتا م هما هيعرفه..
ريان/لا مش هيعرفه ع العموم أحنا مش هنفضل هنا غير ٣ ايام وبعدها هنروح ع روسيا..
بدر/طب والبت الغلبانه دي..
ريان بهدوء/زي م هنروح هتروح معانا..
بدر بسعادة واندفاع/يعني مش هت*قتلها..
ريان بشرار/وانتا فرحان ليه كدا..
بدر برعب/احم م أقصدش أصل البت دي غلبانه اوي..
ريان وهو ينظر له بطرف عيناه/دخل الشنط دي الأوضه واخلص يلا..
☆☆☆☆☆
وصلت الطائره الأخري مطار أيطاليا…فهو لا يعلم أن شقيقه بأمريكا..ولاكن لا يعلم م ينتظره بعد قليل..
☆☆☆☆☆
دلف إلي الغرفة هو وروجينا
روجينا بخوف/احم…بعد اذنك
ريان وهو ينظر في الهاتف ويكلمها/خير..
أنتهي البارت:

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الريان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى