روايات

رواية عنيده ولكن الفصل السادس والثلاثون 36 قلم اسو أحمد

رواية عنيده ولكن الفصل السادس والثلاثون 36 قلم اسو أحمد

رواية عنيده ولكن الجزء السادس والثلاثون

رواية عنيده ولكن البارت السادس والثلاثون

رواية عنيده ولكن الحلقة السادسة والثلاثون

ستيقظ آدم من نومه متأخرا قليلا عن معاد نومه ليجد قدم أحدهم فوقه ليميل بجسده للوراء قليلا وينظر بجانبه ليجد انها روتيلا ليبتسم علي نوم هذه المجنونه وينهض قليلا ويستند بيده على المخده وينظر إلى هذا الملاك النائم أمامه
ليمد يده ويبعد خصلات شعرها المبعثرة على وجهها ويقول بهمس
تعرفي انك شبه الملائكه وانتى نايمه … فيها ايه لو تبطلى عنادك معايا ده شويه وتبقي شبه البنات ، خلاص خلاص ماتزعليش انتى بتبقي شبه البنات وانتى نايمه واحلى منهم كمان ، اممم اقولك على سر بس ماتقوليش لحد انا بدئت اح…
لتفتح روتيلا عينيها فى هذه الحظه وتصرخ
عاااااااااااااااااااااا ” وتنهض من مكانها جالسه ” انت بتعمل ايه هنا ؟؟؟ رد عليا .. بتعمل ايه هنا ؟؟عااااااااا وازاى دخلت الاوضه هاااا ؟ ” لتنزل من على السرير وتصرخ بصوت عالى ” داده سعديه ياااا داااااااااااده
ليذهب آدم إليها سريعا ويضع يده على فمها
هشششششش اسكتى اسكتى شويه الله يخربيتك هتصحى كل اللى فى البيت مش ماسوره وضربت علينا هى … اتهدى شويه كده
لتنظر لهو روتيلا بغضب
اممم اممماممممامممم
آدم
بتقولى ايه ؟؟؟ ” لتنظر روتيلا على يده ” ااه اه ” ويبعد يده ” اهو بعتها خلاص
روتيلا
انت ياض متخلف … قول قول انك متخلف ماتتكسفش ” وتلوح بيدها لهو ”
آدم بغضب
قولت ميت مره طولت السان بتاعت كل يوم دى مش عايزها هااا
روتيلا
نينينينيينينينيني
آدم وهو يجز على اسنانه بغضب
بتقولى حاجه
روتيلا
انت ايه إللى دخلك اوضتى هنا يلا ؟؟ وازاى قدرت تدخل البيت اصلا ” لتضع يدها على ذقنها ” لاتكون دخلت مش الشباك ” وتصرخ مره اخره ” عااااااااااااااا
رقض آدم بسرعه ووضع يده على فمها
الله يخربيتك هاتلمى علينا امة لا اله الا الله يا شيخه … اتهدى شويه مش كل يوم هنعمل نفس المتش ده انا خلاص هتجنن بسببك ….. روحى منك لله يا بعيده
روتيلا
اممممممم ممممماممممم
آدم
مش هحوشها غير لما عقاك يرجعلك ” لتنظر لهو بتحدى فهمها هو لينظر لها بتحذير ” اياكى يا روتيلا تعمليها اياكى ” لتنظر لهو قليلا بتحدى وتعض يده ليصرخ ويبتعد عنها ” اااااه يا بت العضاضه
روتيلا
تستاهل يا جبل الجليد علشان بعد كده تحرم تتحدانى 🙄 ” لتذهب ناحيت الباب لكى تخرج ليرقض آدم إليها سريعا ويقف أمام الباب ” ابعد ياض بدل ما أبلغ عنك احسن خلاص روحى بقت فى منخيري منك والله
آدم بغيظ
وانتى ناويه بسلامتك تنزلى تحت بالمنظر ده ” وياشر بيده على ملابسها من اعلى لتحت ” ده على جستى ياما
لتنظر إلى ملابسها لتجد أنها ترتدى شرط لحد الركبه وعليه توب لميكى موس لتفتح عينيها بصدمه وتعود لوعيها اخيرا لتنظر إلى آدم
غمض عينك ، غمض عينك
ليستند ادم على الباب وهو يضحك على منظرها لتنظر لهو بغضب وخجل وتجري سريعا إلى الحمام وتغلقه عليها بأحكام وتضع يدها على وجهها من شده الخجل لتذهب للمرئه وتنظر إلى وجهها فتجده محمر جدا مثل حبت الطماطم لتبتسم على حالها وتتذكر آدم عندما كان يضحك فلقد كان وسيم للغايه وهذه البسمه الرائعه زادتته وسامه عن ذي قبل لماذا لا يضل هكذه دائما يا الله على هذا الجمال وتنظر للمرئه مره اخره لتجد ابتسامه خلابه لتفيق من شروده ”
لا فوقى كده يا روتيلا اياكى تحبيه اصلا كده كده الجوازه دي هتنتهى بعد خمس شهور ، بلاش تعلقي قلبك بحد ويطلع مابيحبكيش وعايزك علشان فلوسك او مصلحه …. فوقى كده
لتغسل وجهها بالماء لكى تفيق ولكن هذه الضحكه لا تفارق عقلها بتاتاً لتنظر للدش ” مافيش حل تانى غيرك ” وتفتحه لوتملء البنيو وتاخذ شور سريع وبعد ربع ساعه خرجت ولم تجد ملابس لها فقد نسيت ان تأخذها لتلبس البرنس وتفتح الباب فتحه صغيره لتجد آدم يمشط شعره لتغلقه فى ضيق ” اووووف انت لسه ماطلعتش من الاوضه ، كل ده بتعمل ايه ” لتسمع صوت باب الغرفه ينغلق لتسرع إلى الباب وتفتحه فتحه صغيره لتجد الغرفه خاليه تمام لتفتح الباب اخيرا وتخرج منه وعندما ذهبت إلى الدولاب واخذت منه ملابسها وجدت آدم دخل الغرفه لتقف مصدومه منه وهى تتمنا ان تنشق الارض وتتبلعها الآن.. لينظر لها آدم من اعلى رأسها إلى اخمد قدميها لا ينكر أنها اجمل فتاه على الاكوكب لينظر إلى عينيها نظره لم تفهمها هى ولكنها هذه هى نفس النظره التى نظرها لها عندما كانو فى المستشفى ظلو هكذه طويلا وهم الاثنان فى عالم غير عالمهم ولكنهو عالم جميل جدا ولا يريدون أبدأ ان يفيقو منه
روتيلا بارتباك
ااا انت ااا انت ازاى تدخل كده من غير ما تخبط يا بنى آدم انت
ادم بابتسامه خبيثه
بس دى اوضتى
روتيلا
اووووف … طب لف الناحيه التانيه
آدم
ليه ، ما كده كويس … ده حتى الجها دى جايبه طراوه ” لتنظر لهو روتيلا بغضب ليقول ” خلاص خلاص اهو هلف بلاش بس بوزك إللى ضرباه ده ” ويلف للجها الاخره ”
روتيلا بغضب
بوز فى عينك يا بعيد
آدم
بتقولى حاجه يا روحى
روتيلا بتريقه
لا يا قلبي
ايبتسم ادم
طب هنفضل كده كتير ولا ايه ؟؟
روتيلا
ايوه ” لتنتبه لنفسها سريعا وتضرب بيدها على راسها ” اااا لا لا ” ليبتسم آدم عليها وعلى ارتباكها الذي لطالمه احببه منها لتاخذ روتيلا اشيائها وتهرب إلى الحمام سريعا ليضحك آدم بشده على هذه المجنونه ”
آدم
مجنونه وهتجننينى معاكى يا ” ويسكت قليلا ويقول ” يا عنيدتى المجنونه ” ليضع يده على شعره ويقول وهو يضحك بشده ” شكلك وقعت مع إللى ماكنتش تتوقعها خالص ” ويذهب ليأخذ الملف ويذهب من الغرفه والابتسامه لا تفارق وجهه أبدأ
أصبح الآن قلبي اسيراً لكى وحدك
فارجوكى كفاكى عناد لان قلبي
لا يتحمل أكثر وارجوكى لا تكسري قلبي
فقلبي اصبح متيم بكِ…💜💜
___________________
فى شركه الهوارى
كان يسير أكرم وهو يحمل ملف فى يده متجهاً إلى غرفة سيلين ليطرق الباب عدت طرقات ويدخل
أكرم
الجميل فاضي ولا
ضحكت سيلين ثم قالت
هههههههه على اساس انى لو مش فاضيه هتسيبنى يعنى ” وتاشر بيدها ” تعالى تعالى يا أكرم ” ليدخل ويجلس على الكرسي لتترك سيلين ما بيدها وتنظر لهو ” هااا قولى بقي في ايه ؟؟
أكرم
لا أبدأ انا كنت معدى من هنا قولت اسلم عليكى ههههههه
سيلين
يا رااااجل
ليرسم أكرم الجديه
لا بهزر معاكى … انا كنت جاى اقولك اخبار الصفقه الجديه ايه قربت تخلص ولا … مستر جون كل شويه يكلمنى وانا مش عارف اقوله ايه
ارتدت سيلين نظرتها وفتحت إحدى الملفات
مش عارفه والله يا أكرم مستر آدم بقاله فتره مش بيجى ومستر عمران كل ما اقوله يقول حاضر هشوف وينفضلى … “وتنظر لهو ” على العموم انا كلمة مستر آدم وهو دلوقتي ييجى ويبقي اسأله
أكرم
تمام … بس ياريت لما يجى تبلغينى ضروري
سيلين
تمام اول ما يوصل هبعتلك خبر
لينهض أكرم
تمام ” ويمد يده بالملف ” خدى الملف ده يبقي راجعيه وأديه لمستر آدم وقوليله انه من شركه BDR وخليه يشوف حد بدل الموظفه إللى جات جديد دى او يديها تحذير علشان بقلها كام يوم مش بتيجى خالص
سيلين
تمام اول ما يجى مستر آدم هبلغه ” وتنظر للورق الذي أمامها ليذهب أكرم ويخرج ثم رجع مره اخره وهو يقول
أكرم
على فكره شكلك حلو من غير النظاره ” ويغمز لها ويخرج لتبتسم سيلين وتضع يدها على وجهها قليلا و بعدها تنظر للاوراق التى امامها وتكمل عملها ”
_______________________
فى مكان مهجور
تقف فتاه فى وسط الغرفه
المهمه تمت بنجاح يا كينج
الكينج
برافو عليكى يا بت يا عبير … فعلا مايجيبها الا ستتها صحيح
عبير
غيب عليك يا باشا ده انا عبير برضه
لتدخل فتاه اخره وتقول
ايه ده ايه ده هو انتو نسيتونى ولا ايه والله ازعل منكم بجد
ليضحك الكينج
احنا نقدر ننساكى برضه يا منه ده انتى العضو الأساسي هنا ، قوليلى بقي عملتى ايه فى المهمه إللى كلفتك بيها
لتضحك منه بمياعه
خلاص البت ماتت وخدنا العزه فيها كمان يا كينج
الكينج
ومروان عمل زى ما قولتلك ولا
منه
اهو ده بالذات خبره هيكون عندك كمان ساعه اطمن وحط فى بطنك بطيخه صيفي … ” وتمشي خطوتين ” انا عمري ما هنسي إللى عملو فيا بسببه هو واحمد *** انا شوفت كتير منهم وجه اليوم إللى يشوفو مني بقي
لتتقدم منها عبير وتضع يدها على كتفها
معلش يا حبيبتى كلنا خدنا منهم كتير واحمد ده خلاص يومه قرب ” وتتنهد تنهيده طويله ” هو ** وزى ما عمل هيلاقي
الكينج
ماتقلقوش يا عيال حققكم مش هيروح هدر وهنجيبه حتى لو كان فين واحمد هو بنته وكل إللى ظلموكم هنخلص منهم واحد واحد … بس اصبرو شويه على احمد وخليكم فى بنته وابن الهواري وعمران هما دول إللى لازم نخلص منهم وكده كده احمد ميت ميت
منه
سيبلى مروان يا كينج علشان ليا عنده طار ولازم اخلصه منه وزى ما حرق قلبي على ابويا وجوزى وبنتى اللى قتلها وهى لسه صغيره هخليه يشوف نفس اللى سوفته بالظبط فى بنته ومراته ابن *** …. و بعدها اخلص منو ومن كل إللى اذونى فى يوم من الأيام
عبير
وانا احمد وروتيلا يخصونى يا كينج وزى ما خلونى اعيش فى جحيم هخليهم يعيشو اكتر منو ولاد ***
الكينج
خلاص يا عيال زى ما انتو عايزين المهم نخلص منهم فى اسرع وقت ممكن احسن الشرطه بدأت تشمشم ورانا وده مش حلو علشانا… عبير جيبتى إلملف إللى طلبته منك
عبير
للاسف احمد ** قافل عليه وماعرفتش اجيبه من سعديه … بس هحاول اجيبه ليك فى انسب فرصه القيها قدامى
الكينج
الملف ده يكون عندى بكره يا عبير فاهمه … علشان مازعلش منك هااا وانتى عارفه زعلى كويس
عبير بخوف
ماتخافش يا باشابكره بالكتير هيبقي معاك ان شاء الله
الكينج
تمام …. روحى نفذي بقي المطلوب منك ” لتذهب عبير سريعا وهى خائفه منه بشه وتسب وتلعن هذا الحظ ”
لترفع منه يديها لفوق
طب امشي انا بقي يا كينج تامر بحاجه تانى قبل ما امشي
الكينج
بقولك يا منه بعد ما البت عبير تخلص إللى مطلوب منها خلصينا منها نهائيا احسن البت دى غبيه وممكن تودينا فى ستين داهيه
منه
بس كده من عنيا …. انا اصلا البت دى ماكنتش نزلالى من زور أبدأ … بس انا كنت عايزه اسال حضرتك سؤال كده لنواخذه يعنى
الكينج
سؤال ايه ده يا منه ؟؟؟
منه
هو انت ليه ديما بتكلمنا من المكرفون وعمرك ما ظهرت لينا ولا مره ولا حتى قولتلنا على اسمك الحقيقي ؟؟؟ ليه هااا ؟!!
الكينج
روحى شوفى إللى وراكى يا منه بدل ما انتى عارفه كويس وايكى تسالى اسئله زى دى تانى فاهمه ولا افهمك انا ؟
منه
لا لا فاهمه خلاص ، اسفين يا باشا مش هتتكرر تانى ” وتذهب سريعا ”
____________________
عند قدر
استيقظت قدر من نومها وارتدت ملابسها سريعا لأجل جنازة ساره واخذت هاتفها وخرج من الغرفه لتخد امل جالسه على الكرسي لتنظر لها بغضب وتذهب دون أي كلمه لتوقفها امل
امل بحنان وحزن
مش هتفطري يا قدر يابنتى قبل ما تمشي
لتنظر لها قدر قليلا وتذهب وتفتح الباب وتخرج منه وتغلقه بقوه من شده غضبها منها لتقف قليلا أمام الباب وهى تنظر لهو وتتذكر الكلام الذي قاله عمها حسن وتنظر دوعها بشده لتشعر بأن أحدهم نازل من فوق لتمسح دموعها سريعا وتنزل على الدرج
= يا انسه … يا انسه المفاتيح حضرتك نس” لتلتفت لهو قدر ليقول ف صدمه قدر ؟؟ ويرفع حاجبيه ” هو انتى ساكنه هنا انتى كمان
لتقول قدر بهمس وهى تلعب فى شعرها
كانت نقصاك انت … آهة كملت يا معلم ” وتنظر لهو وتبتسم بغيظ ” اه يا ” وتلوح لهو باصبعها السبابه ” قوليلى اسمك ايه ؟؟
=ايمن اسمى ايمن
لتاخذ قدر المفتاح منه
اول شكرا ” وتبتسم بغيظ وغضب ” ثانيا وده الاحسن يعنى انك متكلمنيش تانى تمام
ايمن
انا…
لتقطعه قدر
اسمع بس كلامى وزى ما بقولك كده اسمى مايجيش على لسانك ولو صادفة مره زى كده ” وتقول بصوت واطى ” ولاوانى اشك فى كده ” ثم قالت بصوت مرتفع ” ماتكلمنيش ولا حتى تبصلى فاهم ويبقي احسن لو ماشوفتش خلقتك دى كل يوم ” وتذهب وتتركه وهو يغلى منها ومن اسلوبها معه ”
ايمن
بنت *** لوله بس ” ويسكت قليلا ويقول بابتسامه ” بكره قرارك يتغير يا جميل وتحن ” ويلبس النظاره الشمسيه ” يلا يا ايمن المهمه بدات اهى ” وينزل خلف قدر سريعا وينده عليها وهو يجري خلفها ” انسه قدر…. يا انسه
قدر
شكلنا كده مش هنخلص منو أبدأ… اوووف ، استغفر الله العظيم
ليصل إليها ايمن سريعا ويقف امامها
انا اسف بجد مكنتش اقصد ازعل حضرتك منى …” لتقف قدر وتنظر إليه ليقول باسف ” بجد انا اسف مكنتش اقصد اضيقك والله
قدر
انت ياض بارد ماعندكش دم يعنى اخلص من البقف تطلعلى انت يا اخي الواحد بيضرب نفسه بالصرمه انه دعه فى يوم ان حد يحبه … حسبي الله وأنعم الوكيد فيكم كلكم
ايمن
انسه قدر ” وينرر يده امام عينيها ولكن لا رد ” قدر يا انسه قدر حضرتك معايا
لتفيق اخيرا
هاااا
ايمن
هااا ايه بس بقالى ساعه بكلمك وانتى مش معايا خالص … هو انتى فيكى حاجه
قدر بانفعال
وانت مالك اصلا … انا انسان بارد صحيح ” وترحل بعيدا عنه وهى تحدث نفسها ” يعنى بقالى ساعه بهاتى فى سري كل ده … لا لا حالتى بقت صعبه اووى ” وتذهب إلى مكان الاتوبيسات لتجد ان الاتوبيسات زحمه جدا لتحسم امرها وتوقف تكسي وتركبه ذاهبه إلى اسماء تأخذها وتذهب إلى بيت ساره ”
____________________
أمام فيلا الهوارى
يقف شخص وراء الشجره يراقب كل التحركات ليرن هاتفه ليجده حازم ليرد فورا
=الووو.. ايوه يا حازم بيه
حازم
وصلت للعنوان إللى قولتلك عليه
= ايوه يا باشا وصلة وانا حاليا قدام الفيلا اهو
حازم
عمران وادم خرجو ولا لسه
= عمران بس إلى خرج من شويه خليت ** يمشي وراه ويراقب تحركاته ويقولى اول بأول
حازم
تمام اوووى …. انت بقي خليك عندك و ماتتحركش غير لم آدم يتحرك من بيته فاهم واول ما يتحرك ترن عليا وتقولى إي حركه او أي حاجه تحصل ترن عليا وتقولى فاهم
= تمام يا باشا ” يغلق معه ”
انتها الفصل، إذا اتممت القراءه صلي على النبي
آدم حب روتيلا ولا ؟؟
ولو ده حب فعلا هيعترف ل روتيلا ولا ؟؟
قدر هتحب مراد ولا ايمن ولا قلبها مش هيميل لحد خالص ؟؟
حازم ناوى يعمل ايه فى عمران وآدم؟؟
وليه بيكرهم بالشكل ده ؟؟
الكينج ليه كدب على منه وقلها ان مروان هو إللى قتل جوزها ؟؟
وياترا طار ايه إللى ليها عند مروان يخص موت ابوها ؟؟
الكينج هيتخلص فعلا من عبير ولا ؟؟
وليه عايز ينتقم من عيلة الاحمدى والهوارى ؟ وايه سر العداوة دى كلها؟؟

خرج من الغرفه وهو يبتسم و يضحك على شكل هذه المجنونه التى سلبت عقله منذ أن رئها لتره اخته مى لتقف مصدومه فالأول مره تجد فيها آدم يبتسم هكذا لتذهب إليه وتقول : هو ايه الحوار يا ريس ؟؟ وايه سر السعادة دى كلها هااا؟
آدم حوار وريس اخلاقك باظط خالص يا مى
لتضع يدها أمامه تمنعه من النزول
ماتغيرش الموضوع يا أبيه هااا ، وقولى ايه سر الابتسامه دى هااا هااا؟؟
آدم بهمس
اقولك وماتقوليش لحد
مى
ماتخافش سرك فى البحر
آدم:
اسمها فى البير مش البحر يا غبيه ” ويضربها على راسها ”
مى
لا هى فى البحر علشان البحر اكبر من البير ولا اقولك سرك فى قبر واعتبره دفناه و خدنا عزاه كمان ، هااا يا أبيه قول بقااا
ليقترب آدم منها قليلا ويقول بهمس
امممم مصره تعرفى برضه
مي بإصرار
طبعا ، يلا قول بقا
آدم بهمس شديد
طب قربي شويه ” لتقرب اذنيها منه لكى يقول لها ويقول بهمس ” السر هوووو
مى
ايه هو ؟؟
ليبتسم آدم ويقول
هو وانتتتتتتى مالك ” وينزل وهو يصفر ”
لتضرب مى بقدمها بغيظ
هى بقت كده يا أبيه ، على العموم ماشي الأيام بيننا كتير ومسيري اعرف برضه ، اووووف
لياتى لها آدم ثانيتاً
بقولك ايه يا ميوش
مى
بقت ميوش دلوقتى ، ما كنت مش شويه انتى مالك
آدم
اطلعى فوق وخبطى على روتيلا وقوليلها آدم مستنيكى تحت ماتتاخريش علشان ياخدك فى طريقه ماشي
مى بفرحه غير مصدقه ما تسمعه من أخيها الان
ايه ده روتيلا عندنا فوق بجد ، انا مش مصدقه ” وتنظر لهو وتقول ” بس كله بحسابه يا أبيه
لينظر آدم إلى هاتفه ويقول
قدامك خمس دقايق تروحى تقوليلها والا مافيش مسابقات و احتفالات ومافيش خروج من البيت لمدت شهر والعربيه إللى كنت واعدك بيها مش هجيبهالك ” ثم نظر إلى مى ولكن لا يوجد أحد على السلم ليضحك بشده عليها ويقول ” فيها ايه مثلا لو كنتو تسمعوه من الأول يعنى ولا لازم نوريكم الوش التانى علشان تسمعو الكلام ، فعلا ان كيدهن عظيم ” ويذهب ليبحث على والدتهو لكى يتلقي توبيخها منه لعدم معرفتها بزواجه هذا حتى الآن ”
عند روتيلا فى غرفت آدم
صعدت مى إلى الأعلى لها وطرقت الباب عدت طرقات لتسمع روتيلا تقول
روتيلا
ادخل يا آدم انا خلاص خلصة ، بس قولى صحيح ايه الأدب والاحترام ده إللى نزلو عليك فآآ وتنظر لهو لتكمل توبخه لتصمت فجاه عندما رات انهو ليس آدم لتقول باعتذار ” انا اسفه بجد ماكنتش اقصد انا فكرتك آدم
مى
لا عادى ولا يهمك يا حبيبتى ، اصلا إللى يقعد مع ابيه يتجنن ويجيله شلل مبكر
روتيلا
تروووو
مى
شكلنا كده هنتفاهم مع بعض
روتيلا
انا بقول كده برضه
لتمد مى يدها لها وهو تقول
انا مى اخت آدم الصغيره ، بس تقدري تقولى كده فلوله البيت و صاحبة البهجه
لتمد روتيلا يدها لها
وانا روتيلا مرات اخوكى إللى ليها الجنه أن شاء الله
مى
هههههههه كلنا لها يا حبيبتى
روتيلا
ههههههههه لا ده انتى مشكله ، بس كنت عاوزه اسالك سؤال هو انتى انتى اخت الكائن ده ازاى هااا
مى بغضب
لا بقولك ايه مش علشان سكتلك تسوقى فيها أبيه آدم خط أحمر وايكى تجيبي سيرته بالشكل ده تانى فاهمه
روتيلا
آآآ انا اسفه بجد ماكنتش اقصد
مى
بلا تقصدى بلا ماتقصديش يا شيخه ، هو علشان ضحكنا معاكى شويه هتسوقى فيها يعنى ولا يعنى لازم نقلب وبعدين انا مش عايزه مرات اخويا تبقي جبانه كده ” وتنظر لها يتشفى ”
روتيلا
آآآ انا ماكنتش
مى
ههههههههه ايه يا بنتى مالك واقفه مصدومه كده ليه ؟ اوعى تكونى فكرتينى اخت جوزك الارشانه هههههه ، وواقفه كده ليه يابت ووشك مخطوف ” وتقف مثلها وتقلدها ” انا اسفه ماكنتش اقصد بجد انا…. انا… انا انا مش هفيه وانا بتقطع من جويا ونسيت طعم الفرح…. ااااه ” كانت الوساده فى وجهها لتنظر إلى روتيلا التى راتها اتيه فى اتجهها لترقض سريعا للخارج ”
لترقض روتيلا ورائها
ده انتى ليلتك سوده النهارده ، ده انا كان قلبي هيقف ، منك لله يا شيخه
لترقض مى إلى الطاوله
اهدى بس وانا هفهمك ، وبعدين هتاخدى على عقل وحده هبله زيي
لتقف روتيلا عند الطاوله مقابلها
انتى صح
مى
خدى قلبي
روتيلا:-
انا اقت**لك احسن واريح البشريه كلها من وحده هبله زيك كده
مى
هاتى قلبي لو سمحتى رجعه
لترقض روتيلا ورائها لتنزل مى سريعا إلى الأسفل وروتيلا ورائها لتجرى مى إلى آدم وتختبء به
مى من خلف آدم
أبيه حوش مراتك المفتريه دى بعيد عنى عايزه تموتنى عااااا
روتيلا
مفتريه كمان ده انتى ليلتك سوده النهارده يا.. ” ليضع آدم يده على فمها سريعا لانهو يعلم جيدا ما الذي سوف تقوله الآن ليقول لها بهمس ” اياكى يا روتيلا تعمليها ” وينظر إلى امه ويقول بصوت عالى ” اعرفك يا روتيلا ماما ، ويا ماما هى دى روتيلا إللى كلمتك عنها من شويه ” ويقول بهمس “وياريتنى ما فتحت بقي بكلمه
لتضربه روتيلا بيدها وتبتعد عنه وتذهب ناحيت زهره وتسلم عليها
ازيك يا طنط اخبارك ايه
زهره بترحيب
الحمد لله يابنتى انتى اخبارك ايه
روتيلا بحب
اهو الحمد لله ،” وتقول باحرج واضح ” انا بصراحه كان نفسي نتقابل احسن من كده بس ” وتنظر إلى مى بغيظ ” فى وحده كده كانت هتوقف قلبي من شويه
مى من خلف آدم
علشان جبانه
روتيلا
اهوووو علشان تصدقونى
زهره
…..
آدم بهمس لمى
عملتى ايه للبت يا مصيبه فتحى و خلتيها بالشكل ده
مى بهمس
اخص عليك يا أبيه هو انا اقدر اعمل حاجه فى حد ، ده انا غلبانه اووى
آدم:
انتى هتقوليلى ” وينظر إلى روتيلا ” يلا بينا يا روتيلا احسن انا اتأخرت كتير على الشغل
زهره
شغل !!! شغل ايه يابنى وانتو لسه عرسان جدد ” وتنظر إلى روتيلا ” ما تقولى حاجه لجوزك يا بنتى
روتيلا
معلش يا طنط بس احنا حقيقي اتاخرنا وكمان انا عايزه الحق اخد العزه مع البنات
زهره
عزه !!؟ عزه مين بس ده يا ينتى ؟؟
روتيلا بحزن
عزه اختى وصحبتى ” وتتنهد بحزن وتنزل راسها الأسفل ليتقدم آدم منها ويضع يده على كتفها ويضمها لهو ليقشعر بدن روتيلا من قربه المفاجاء ”
آدم
ماتزعليش يا قلبي هى اكيد فى مكان احسن من هنا بكتير ” وينظر إلى امه ” معلش يا ماما احنا مطرين نمشي علشان مستعجلين جدا والله
زهره
طب استنى يا بنتى البس بسرعه واجى معاكى ، مايصحش تروحى لوحدك كده ، خمس دقايق هلبس بسرعه وجيالك
لتمسك روتيلا يد زهره
معلش بجد يا ماما بس انا فعلا متاخره عليهم ولو عايزه تيجى انا ممكن ابعتلك العنوان فى رساله من عند آدم علشان رقمك مش معايا وتعالى على هناك ، معلش بجد بس انا متاخره جدا ولازم امشي
زهره
إللى يريحك يا بنتى ، هقول ايه يعنى
روتيلا
اسفه بجد
زهره
عادى يا قلبي مافيش حاجه تدعى للاسف انتى تعملى زى ما قولتى وابعتيلى العنوان وانا اجيلك على طول ماشي
روتيلا
حاضر يا ماما ، يلا سلام بقي ” وتنظر إلى آدم بغيظ وتبتسم لهو وتقول بهمس ” نزل ايدك لتوحشك ” لينظر لها بصدمه وينزلها فورا لتذهب روتيلا و آدم خلفها إلى عند ساره لاتمام مراسم الدفن
________________________
فى الخارج
امام الفيلا كان الرجل يقف يراقب المكان ليجد آدم ومعه أحد ما يخرجون من الفيلا ويتجهون ناحيت السياره ليخرج هاتفه ويلتقط لهم العديد من الصور وعندما وجد السياره تقترب ناحيته اختبء جيدا خلف الشجر ليخرج هاتفه ويضغط على أحد الأرقام
= خرجو دلوقتى فى طريقهم نحيتك اجهز ” ويغلق معه ويطلب أحد الأرقام ” الووو … ايوه يا حازم
حازم
خرج من البيت ولا
= ايوه خرجو دلوقتى وحطيتهم تحت المراقبه
حازم
خرجو !!! ليه فى مين معاه
= خرج ومعاه بنت
حازم
بنت!!!؟
= ايو يا باشا كان فى بنت معاه بس عرفش مين هى دى ، بعتلك صورتها شوفها
حازم
خليك معايا ” ويفتح الأب توب وينظر إلى الصور وهو يكبرها على صورت الفتاه ليقول بصدمه ” روتيلا بس ايه إللى خلاكى تطلعى معاه ” ويضع الهاتف على أذنه ” تقب وتغطس وتعرفلي البت دى بتعمل ايه عند آدم الهوارى بسرعه فاهم
= تمام يا باشا ، ادينى انت بس نصايه كده واجبلك قرار الموضوع كله
حازم
تمام اول ما تعرف أي حاجه ترن عليا وتقولى فاهم … يلا سلام ” ويعاود النظر إلى الصور ويقول وهو يفكر ” ياترا ياروتيلا بتعملى ايه مع ابن الهوارى
_________________________
عند آدم فى العربيه
روتيلا بغضب
انت ازاى يابنى آدم انت تتجرأ وتحط ايدك على كتفى هااا ؟؟! ، ما ترد عليا ؟ اما انسان قليل الادب صحيح
آدم وهو يحاول تمالك غضبه
صوتك مايعلاش عليا آخر تحذير ليكى يا روتى
روتيلا
روتى فى عينك يا بعيد هو انت استحلتها علشان سكتلك كام مره ياك ، لا يا بابا فوق مش روتيلا إللى واحد زيك يعمل كده معاها كده ، فاهم
كان آدم يستشيط منها غضبان من كلامها هذا لكنهو اظهر لها عكس هذا تماما
لينظر لها آدم اخيرا ويبتسم لها ويقول
للاسف مطره تسمعى كلامى لا وخدى الكبيره بقي ، هتقعدى معايا فى الفيلا لا وكمان فى الاوضه بتاعتى كمان وهتمشي زى ما اقولك بالظبط يا روحى ” وينظر أمامه وهو يصفر ليغضبها أكثر فهو يحب هذا ويستمتع جدا ”
روتيلا
روح اما تلهفك يا شيخ *** ، البند الأول الجواز على ورق بس ، البند التانى ممنوع فرض الرأي ، البند التلات آآ
ليقطعها آدم
ممنوع حد يعرف بأمر الجواز على الورق ” وينظر لها ” وبالتالى هتقعدى فى بيتى وتبينى لكل الناس انك بتحبينى لا ده انتى بتموتى فيا كمان واهمهم تحترمينى قدامهم علشان محدش يشك فى كده
لتنظر لهو روتيلا بغيظ وبعدها تلتفة إلى الشباك
اوووف ، اووووف ” ليبتسم آدم بنصر ويصفر ”
ليقول فى داخله
اهى كده احلوت والله ، نيالك يا آدم يا ابن الهوارى على القدر الحلو ده ” وينظر إلى روتيلا ليرها تذفر فى ضيق ” يارب عينى على البلوه إللى اختارها قلبي ده ، اجهز يا آدم احسن قدامك عاصفه شرسه ، وانا اموت فى العواصف دى
كم انتى عنيده محبوبتى
لماذا لا تحبينى مثلما احبك
وتكفى عن عنادك هذا ولكنى لم
استسلم أبدأ محبوبتي وساجعلك تعشقينى …💜💜
_______________________
فى شركة الهوارى
كان عمران يستشيط من الغضب ليضرب على المكتب بقوه
عمران
والبيه طبعا لسه ماشرفش
سيلين
مستر آدم كلمته من شويه وقال انه فى الطريق يا مستر عمران
عمران
ايوه ما احنا ماورناش حاجه واهو مستنيين البيه لحد ما يشرف هنا صح
سيلين
مش قصدى يا مستر عمران بس
عمران بزعيق
اتفضلى على مكتبك يا انسه ولما يشرف البيه ادينى خبر مافهوم
سيلين
تمام ” وتخرج سريعا وتغلق الباب خلفها وتاخذ نفسها اخيرا ” صبرنى يارب على ما بليتنى … التنين والتنين مسوره شتيمه ومفتوحه فى وشنا… اووووووف ” وتذهب إلى مكتبها ”
_____________________
فى شقة ساره ( الله يرحمها )
الكثير والكثير من النساء والرجال موجودين فى العزاء وفى وسطهم تيلا وجانبها ساره واسماء وفى مقابلهم روتيلا ” وادم ومعتز ومازن ومراد واحمد ” فى الجها الاخره يجلسون مع الرجال يأخذون العزاء ، كان الجميع يبكى على فراقها لتنهض روتيلا وتذهب ناحيت الرجال وتاشر لمراد ليذهب لها
مراد
فى ايه يا روتيلا ؟؟! اوعى يكون حد حصله حاجه جوه
روتيلا
لا لا كلهم كويسين بس…
مراد
بس ايه ؟؟!
روتيلا
قول لمازن ومعتز يجو على جوه عايزهم ضرورى
مراد
ليه في ايه ؟
روتيلا
نفذ وانت ساكت يامراد
مراد
طب ياختى بس خوشي جوده احسن آدم هيقوم يفترسك علشان وقفتك دى ، انا بقول اهو
لتنظر روتيلا إلى آدم لتجد ان وجهه لا يبشر بالخير وهذا المطلوب لتبتسم لهو وتقول
روح يا مراد واعمل زى ما بقولك كده ” وتدخل إلى عند البنات وتذهب ناحيتهم ” تيلا اسماء قدر قومو تعالو معايا جوده عايزاكم فى حاجه بخصوص ساره ” وتذهب سريعا لكى لا يسأل أحد ماذا فيه لينظرن البنات إلى بعضهم وينهضو خلفها إلى الغرفه ”
فى الغرفه
قدر
يابنتى اخلصي وقولى فى ايه ؟؟
اسماء
وايه هى الحاجه إللى تخص ساره دى ؟؟
قدر
ماتنطقى يا بت فى ايه ؟؟
تيلا
روتيلا اخلصي وقولى فيه ايه انا أعصابي سايبه لوحده ومش ناقصه
روتيلا
مش هتكلم غير لما ييجى معتز ومازن الأول ” وتجلس على السرير ليدخل مازن ومعه معتز بسرعه ”
مازن
فى ايه فى ايه ؟؟
معتز
كلكم كويسين ومافكمش حاجه صح
روتيلا
ماتخافوش ماتخافوش احنا كلنا كويسين
مازن
امال جيبينا على ملي وشنا ليه ؟؟؟
روتيلا
تعالو اقعدو الأول وهتفهمو كل حاجه ” لترا آدم ومراد يدخلون ورائهم أيضا لتقول بهمس ” كان ناقصنا احنا صح ، ايه يا آدم يا حبيبي جاي ليه في حاجه ؟؟
آدم
هااا لا أبدأ بس جيت اشوف فى ايه ” ويذهب ويجلس جوارها ويضع يده على كتفها ” واطمن عليكى يا قلبي
قدر
طب فهمنا آدم جاي ليه انت بقي ياسي مراد جاى تعمل ايه هنا هااا ؟؟ آدم جاى لمراته وانت جاي لايه ؟؟!
مراد
جاى اطمن عليك يا جميل
قدر
استغفر الله العظيم ، روتيلا خرجى البنى آدم ده بره والا انا إللى هخرج لو ماطلعش انا بقول اهو
معتز
ما تصلو على النبي كده بس يا جماعه و اهدو كده فى ايه
الجميع
عليه الصلاة والسلام
معتز
روتيلا قولى فى ايه علشان ماينفعش نسيب الناس كده لوحدها بره كل ده ، وانتى يا قدر اعتبريه مش موجود تمام
مراد
والله انا مش عارف حبيتك مره وحده ليه كده ياخى
قدر
حبك برص
مراد
لا خليها برصه والنبي ” ووشه يطلع قلوب 😂❤ ”
لتخفى قدر ضحكتها بصعوبه
برصه !!! برصه اما تلهفك يا شيخ
مراد
امته بس تلهفنى ” قلوب تانى مره 😂🙈 ”
مازن بانفعال
بسسسسسسس خلاص اسكتوا شويه ، وانت يا روتيلا قولى فيه ايه
روتيلا
بصو يا جماعه ساره قبل ما تموت
_____________________
فى فيلا الهوارى
عبير
ايوه زى مابقولك كده يا باشا
= متاكده من كلامك ده يا عبير
عبير
زى ما انا متاكده من اسمى بالظبط يا باشا
=طب سبينى افكر اعمل ايه ، و فى مهمه جديده علشانك بس عايزك ماتسبيش اثر زى مهمه حازم كده
عبير
عيب عليك يا باشا ده انا عبير برضه
= امجد عرفت انه هرب من السجن بعد ما جده خرج بكام يوم عايزك تقتلى منه وتعملى اي حاجه علشان تثبت التهمه على امجد ومروان هيتحول بعد بكره على النيابه عايز بكره يجيلى خبره قبل ما يعترف عليا فاهمه
عبير
علم يا باشا وبكره هيجيلك خبره بس كنا عايزين حاجه تحت الحساب كده لزوم المهمه يعنى
ليقطعها ويقول
ماتخافيش حسابك هيوصلك بعد ما تخلصى على مروان وحساب منه هيوصلك قبلها كمان بس تنفذي المطلوب منك مروان وبعده منه فاهمه
عبير
تمام يا باشا ” وتغلق معه وهى تبتسم لان الحياه اخيرا سوف تضحك لها من جديد الآن “

يتبع…

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عنيده ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى