روايات

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الجزء الأول

رواية عميله سريه الجزء الثاني البارت الأول

عميله سريه الجزء الثاني
عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني الحلقة الأولى

كانت بتبكي وتبتسم في نفس اللحظه سراج أنت عايش والله كان قلبي حاسس إنك مش هتبعد عني
وبعدين قالت بنبره حزينه انا انا تعبت اوي في بعدك
أنت مش بترد ليه اتكلم سمعني صوتك
أسيا فوقي يلاه أسيا
قامت بفزعه سراج
ضمتها هدي بحزن على وضع ابنتها وقالت أنسي يابنتي أنسي الموضوع الكل اتخطى
أسيا بي صوت مبحوح مش قادره مش قادره ياماما كل يوم بشوفه في المنام وبيقولي أنو هو عايش
هدي/ اتقبلي الموضوع يا أسيا وانسي يابنتي هو في مكان احسن من هنا شوفي حياتك يابنتي حرام توقفي حياتك وعايش في يوم واحد ميرضيش حد ده
والله حرام
أسيا مش قادره ياماما انا هستنى العمر كله زي مقال سراج لو مش اجتمعنا في الدنيا نجتمع في الآخرة
مسدت هدي على شعرها ربنا يريح قلبك يابنتي يلاه قومي عشان الفطور جاهز
تحدثت أسيا/حاضر ياست الكل روحي وانا هغير هدومي وجايه
ابتسمت هدي وتركت الغرفه و ذهبت
دخلت هدي الغرفه والدموع متحجره في عينيها
شريف في ايه ياهدي
انفجرت هدي بكيا على وضع ابتها واتحدثت قائلا
أسيا تعبه قلبي ياشريف البنت حياتها وقفت على فراق سراج وازدات دموعها بنتي اللي كانت زي الورده انطفت وبقيت عايشه جثه ياشريف خمس سنين فاتو وهي نفس اليوم بيتكرر في حياتها مفيش جديد دي حتي رفضه الزواج رفضه تعيش حياتها
قلبي وجعني أوي ياشريف عليها
حزن شريف على حالة بنته وزوجته وضمها ليه وقال بنبره حزينه اهدي يا حبيبتي ده كله حصل بسببي انا انا……
اتحدثت أسيا بمرح ايه ياحج طيب اقفل الباب لما الحته وحشاك كده أحترم وجودي معاك
شريف انتي يابت مش هتبطلي العاده السوده دي لازم تخبطي الأول
أسيا معليش ياسطا اصلوا الفطار برد ف مش وقت رومانسية ويلاه
ضحك شريف وقال يلاه
اجتمع الكل على الفطار
اتحدث خالد ايه يا أسيا مش هتنزلي الشغل مش كفايه كده ”
نظرت أسيا لي الكل واشفقت على حالة الجميع الكل يعاني من أجلها
ابتسمت وقالت أنا خلاص يا خالد هستقيل من الشغل مش حابه اكمل فيه
محدش حاب انو يخالف قرارها الكل صمت
شريف اللي انتي شايفه يابنتي أهم حاجه رحتك……..
ياسليم يلاه قوم هتتاخر على المستشفى يا سليم
سليم شدها لي حضنه وقال بنوم صباح الفل
سيدرا سليم أنت اتعلمت الكسل يلاه قوم بسرعه عشان الاولاد كمان هيفطرو عشان مايتاخروش على الروضه
سليم طبع قبله علي خدها حاضر………
مريم قربت من ميدو وهو نايم وقربت من أذنه وصرخت بقوه
ميدو نهض بفزعه في ايه نظر لي مريم اللي وقفه تقهقه
ميدو عيله رخمه في واحده تصحي زوجها حبيبها قرة عينها بطريقه دي ….
مريم قربت ليه وقالت بحب انكشك بتعجبني وانت متعصب
ميدو رفع حاجبه معليش قولتي ايه هي دي الرومانسية الجديده وانا معرفش ولا ايه
ضحك مريم وجذبته من خدوده مثل الأطفال وقالت نحن نختلف عن الآخرون
جذبها هو لي حضنه وقال والله مجنونه بس بعشقك
مريم طبعت قبله خفيفه علي خده وانا بعشقك بعشقك مو^ت
ميدو بمناسبة إنك بتعشقيني في كلمه سر مهما حابب اقولهالك
مريم قوم ياحبيبي عشان هتتاخر على الشغلك
متخليه يقولك الكلمه السر يمكن مهمه بجد
الاتنين اتصدمو ونظرو لي مصدر الصوت وكان” أسر”
ميدو اطلع يالاه يا اللي مش محترم من هنا
أسر بحزن مصتنع انا برضو اللي مش محترم ياميدو
ربتت علياء على كتفه وقالت معليش يا “أسر
يابخت من بات مظلوم
أسر بحزن فعلا معاكي حق يابخت المظلوم
ميدو نظر ليهم بصدمه وبعدين قال انتوا أطفال انتوا شوهتو الطفوله يخرب بيت كده
ضحك مريم بشده على صغارها
والكل هاجم على ميدو/ميدو مالكم ابعدوا عني……..
ماندو حضر الفطور وذهب لي الغرفه واقترب من السرير
ومايل على خدها وطبع قبله رقيقه تحمل كتير من العشق
التي يحمله لي طفلته ومعشوقة قلبه وهمس في اذنها بحنية جنتي اصحي ياقلبي وحشوني عيونك يلاه اصحي
ابتسمت جنه بحب على رفيق الدرب وعلى معملته ليها مثل الطفله اللي بيهتم بي والدها/ صباح الخير
صباحي انتي يا قلبي يلاه نفطر عشان أيوب جعان ولازم يتغذء
جنه بنوم/ياحبيبي مين قالك انو هو ولد انا عايزه بنت واسميها فيروز
ماندو بحب/فيروز او أيوب انا حمد الله المهم تكوني انتي وهو بي خير ياقلبي
ضمته جنه بسعاده وقالت بحبك/ماندو قبله جبينها وانا بعشقك ياعمري…..
خالد/يا بابا انت ازي توفق عادي انو أسيا تسيب الشغل
اتنهد شريف تنهيدها تحمل الكثير من الحزن على حالة بنته/
الأحسن انها تبعد عن الشرطه ياخالد هي مش هتنسى اللي حصل عشان كدا خليها تستقيل وتبدأ من جديد يمكن تنسى اللي حصل
خالد/يعني هي كده هتنسي دي حالتها كل مده في النازل …..
كانت بتبكي بحرقة انا تعبت تعبت اوي مش قادره اكمل من غيرك يا سراج عشان خاطري ارجع انا مش قادره اتخطى اللي حصل وبعدين اتكلمت من بين شهقاتها أنا حياتي وقفت من من وبعدين سكتت بسب غصه في حلقها من البكاء كل حياتي وقفت من يوم ما بعدت عني ارجعلي ارجعلي ياسراج عشان خاطري
ألتفت الي الخلف وجدت الشباب وكان وضعهم ميقلش عنها
قالت بحزن ياريت تقولو لي سراج يشفك على حالتي
ويشفك على قلبي اللي اتفطر من الوج^ع
ماندو بي وجع على أخته ف هو منذا عرف أسيا اعتبرها اخت له
أسيا بلاش تعملي كده في نفسك يعني سراج هيكون مرتاح وانتي بي الشكل ده يعني سراج هيكون مبسوط وانتي شكلك تبلان ومطفي انتي كده بتعذبي سراج معاكي عشان اهملتي في نفسك
و24 ساعه بتبكي وبقيتي انطوائي ووقفتي حياتك هو ده اسمه حب ده حب

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى