روايات

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني البارت الثاني

عميله سريه الجزء الثاني
عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني الحلقة الثانية

وقفتي حياتك هو ده اسمه حب ده حب انتي دمرتي حياتك يا أسيا ” ثم صمت يبتلع غصه في حلقه ثم ردف بحزن ”
سراج مش هيرجع بي اللي بتعمليه لو الحزن بيرجع الميت كان الكل وقف حياته زيك بس انتي كده بتعذبي نفسك وبتعذبي سراج في قبره حرام انتي لو فعلآ بتحبيه مش هتهملي نفسك كده انتي بكده بتسبتي إنك مش بتحبي سراج
صرخت أسيا بألم ”
ليه محدش حاسس بي احساسي حطو نفسكم مكاني ازي الشخص اللي بتحبه يموت بين اديك وبعدين صمتت بسب غصه بكاء ثم اتحدثت بكسره ووجع أنو في نفس اللحظه اللي هيقول وبعدين انهارت وفي نفس اللحظه يموت آآآآآآه ااااه
ليه محدش مستوعب اللي انا فيه
الشباب انهارو على حالتها وعلي صاحبهم اللي فراقهم
ماندو رادف بقسوه
الكل حزين على فراق سراج مش انتي بس ومحدش فينا حياته واقفت إحنا لسه مكملين اي نعم موت سراج كسرنا بس مش لازم نظهر ده لي الجميع
وبعدين انتي مش هتحبي سراج اكتر مننا
عشان كدا فوقي لي نفسك الحب مش أنو تدمري حياتك عشان واحد الحب عمره مكان بيخلي الواحد ضعيف فوقي لي نفسك
ده مش حب ده أنانيه انتي واحده أنانيه
أسيا اكتفت بي الدموع والصمت ثم ذهبت مسرعه من بينهم
تحدث سليم بحزن قائلا ”
ليه ليه كده ياماندو حرام عليك انت قسيت عليها ووجعتها بي كلامك مكنش لازم تقولها كده
نظر له بحزن لايوصف على حالتها التي تشبه الاموت “قائلا ”
كان لازم أقسى عليها عشان تفهم أنو هي بدمر حياتها بي اللي بتعمله هي لازم تكمل حياتها هي تستحق تكون مبسوطه ياسليم
مجهول جهاز نفسك العمليه بعد يومين كون على استعداد
عشان لو العمليه فشلت احتمال رقابنا تطير فيها واولكم
انا
قهقه الآخر بشده “ثم اردف
وايه يعني لوموت مش هتفرق أوي مع السلامة وفي أمان
لكمه المجهول في وجه مبتسم قائلا ”
لا تفرق و أوي كمان بس أنت بطل غلاسه وركز في الشغل ……
أسيا كانت بغرفتها منهارة وكل حديث ماندو بيتردد في اذنها
واتحدثت من بين شهقاتها “هو فعلا معاه حق وبعدين نظرة لي نفسها في المرايا “أنا فعلا اهملت في نفسي قوي
انا مبقتش انا اكيد فعلا سراج زعلان على وضعي وعلى حالتي دي وبعدين مسحت دموعها ثم اردفت انا خلاص هنمي نفسي وهبدا من جديد بس مش هكمل في الشرطه انا هشوف اي وظيفه تانيه وسراج هنا سكن لو ساب الدنيا هو مش ساب قلبي هيفضل عايش هنا وشارت على قلبها كفايه كده كفايه وجع الكل عليا
“مسكت الهاتف تبحث عن وظيفة ”
وصلت لي ايه في قضية مكافحة المخ^درات
تحدث كامل وهو ينظر لي خالد
خالد خلاص قربت تنتهي وبإذن الله هتقضي على الكل ونضف البلد من القذره
اردف كامل قائلا ” وامتى التسليم
خالد هتعرف كل حاجه في وقتها
تحدث كامل “امتى هتحن عليا وتجوزني اختك ياجدع
تحدث خالد بغضب “متحترم نفسك انت بتتكلم عن اختي
اعتدل كامل في جالسته ردف “هو أنا قولت حاجه غلط انا طلبها في الحلال
زفر خالد بضيق ثم قال “انت أتقدم وهي رفضه فكرة الزواج نهائيا عشان كدا فقك من أسيا
تحدث كامل طيب أحول المره دي أنا مش شايف غيرها زوجه ليا
يابني أنت لازم تساعدني
هتف “خالد اعمل ايه يعني هي رفضه
ياوه يابني ساعدني المره دي لو رفضت خلاص هنسى الموضوع
ومش هفكر فيه تاني تمام كده
تنهد خالد بملل على رفيقه اللي متأكد أنو بيعفر بلا فايده ”
تمام موافق عايزني اعمل ايه دلوقتي
تحدث كامل “اعزمني النهارده على العشاء وبي المره هحول ألفت نظرها
نهض خالد تمام يلاه انا رجع البيت
حضنه كامل حبيبي ياأبو الصحاب…….
هدي كانت في المطبخ
تردف بحب لي زوجةابنهاقائلا”استعجلي عشان خالد عازم صاحبه
بتول كل حاجه جاهزه ياماما اه صحيح خالد عازم مين ؟
هدي “عازم كامل
قولي كده “قالتها بتول بمرح “أنا هروح اشوف أسيا وذهبت على الغرفه مسرعه ودخلت بدون طرق الباب
أسيا انا……لم تكمل كلامها من…….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى