روايات

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الجزء السادس

رواية عميله سريه الجزء الثاني البارت السادس

عميله سريه الجزء الثاني
عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني الحلقة السادسة

تنهدت أسيا بي ممل قائله
طيب إسمه ايه سي رميو ده
شريف إسمه …..سراج
لي لحظه انسحب الأكسجين من الغرفه وعم الصمت لي دقائق تحدثت أسيا بحزن
تمام يابابا موافقه اقبله بس موعدكش إني أوافق عليه أنهت حديثها وادلفت إلي غرفتها
سراج معقول الصدفه دي زفرة بي اختناق ثم
ألقت بي جسدها إلي الفراش حضنه الوسادة
ثم غصت في سبت عميق
أشرقت شمس الصباح بي يوم جديد يحمل الكثير
كانوا الجميع موجود على مائدة الفطار
دخلت أسيا صباح الخير
هدي صباح الفل والياسمين ياقلبي
الله الله ايه الصبح المشرق ده اكيد
في حاجه حصلت ايه حصل بقي ابتسمت هدي بحب هو في احلى من كده المهم جهزي نفسك عشان العريس جاي النهارده ابتسمت أسيا ابتسامة بسيطه ممزوجه بحزن
ثم قبلت جبين هدي قائله
حاضر ياماما بس عندي مقابلة شغل عشان
الوظيفه اللي مقدمه عليها هتفت
هدي بحنان تمام ياقلبي بس متتاخيريش
أسيا انتي تؤمري يا ست الكل طيب
اقعدوا افطروا ولا هتفضلو وقفين
قاله شريف بحنق
ابتسمت أسيا قائله انا اتخارت وكمان انهارده أول يوم ليا انا لازم امشي ونزلت جري
وصلت أسيا الي الشركه ثم نظرة لي الساعه الوقت الحمدلله متاخرتش كفايه الشغل اللي
خرب بسبب المجر مين
دخلت أسيا الشركه ثم صعدت أسيا الاسانسير
وصلت لي الدور المطلوب وصلت لي السكرتيرة ثم قالت لوسمحتي عندي مقابلة شغل
عشان الوظيفه اللي مقدمه عليها
هتفت السكرتيرة اتفضلي حضرتك وانا هبلغك بعد فتره من الوقت
استاذه أسيا اتفضلي
ذهبت أسيا لي مكتب المدير ثم دخلت بعد الاستئذان
وجدت المكتب فارغ استغربت
إسمك ايه”كان صوت المدير كان خلف المكتب
استغربت أسيا ثم هتفة أسيا اسمي أسيا
ابتسم المدير ابتسامة جنبيه قائلا تمام سيبي السي في واحنا هنكلمك بعدين استغربت أسيا افندم ازي يعني هي دي كده اسمها مقابلة
ازدادت بسمة المدير قائلا ايه مش عجبك ولا ايه قولت هشوف السي في حقك وان شاء الله خير
اتغاظة أسيا وقالت بغضب هو أنت بتستعبط ثم أنت مستخبي ليه عليك تار ولا بتتكسف
كتم المدير ضحكته قائلا اتفضلي حضرتك وقتك خلص واقفلي الباب وراكي خرجت أسيا متغاظه ومش فاهمه حاجه
وبدأت تكلم نفسها
ايه العبط ده هو اللي حصل ده معناه ايه هو كل المدراء مختلين بشكل ده لا طبعا ده اكيد مجنون مستحيل يكون في انسان عقل بشكل ده مستحيل
ضحك المدير بصخب
خرج شخص من غرفة سريه في المكتب
ايه يامجنون اللي انت عملته ده هتقول عنك ايه دلوقتي
ازدادت قهقه المدير بشده هتقول مختل مجنون وكل كلام يوصف اللي ملهمش عقل
ضحك الآخر قائلا شكلك فاهم يانصه
ابتسم المدير بارتياح قائلا ومين يفهمها اكتر مني
على مهلك ياعم النحنوح راعي إني واقف
ابتسم المدير بارتياح قائلا المهم انها هتكون قريبه مني وتحت نظري
قال الآخر بختناق لغيت امتى ياصاحبي لغيت امتى
تنهد المدير قائلا أنت ليه ميصر تعكنن عليا يابني حرام عليك……
وصلت أسيا لي المنزل فتحت
هدي اخيرا وصلتي يلاه بسرعه يابنتي مفيش وقت ألناس على وصول
ابتسمت أسيا حاضر ياماما مفيش تأخير ولا حاجه عشر كده وهكون خلصت
نادت هدي على بتول “بتول
بتول نعم ياماما
هدي خدي أسيا يلاه وساعديها
هتفت بتول بحب حاضر ياماما يلاه بسرعه ياسو وسحبت أسيا من ايدها لي الغرفه” اممم
بتول حبيبتي بتفكري في ايه
بتول بختارك هدوم كويسه
ردت أسيا بالامبالا متتعبيش نفسك انا هلبس ده اختارت درست بسيط وهادي
بتول بس ده مش حلو ياسو
أسيا بس عجبني وخدته ودخلت تغير وبعد شويه خرجت
بتول يلاه دور الميك أب
هتفت أسيا بعدم اهتمام بس انا مش هحط حاجه
تكلمت بتول بنفذ صبر مينفعش ياحببتي ولا شغلك في الدخلية
خلاكي مسترجله لازم تحطي بصي انا هعملك مكياج بسيط خالص
تحدث أسيا بقلت حيله تمام بس شي بسيط
دخل خالد الغرفه قائلا إنتو لسه مخلصتوش الجماعه قربو يوصلو
بتول خلاص اهو خلاصنا
أسيا خالد كلمت الشباب عشان يحضروا
خالد ايوه وزمانهم على وصول اهو شفتي وصلوا عن ازنكم
خرج خالد لقي سليم ومحمد وماندو وصلوا
البنات دخلوا غرفة أسيا
مريم صفرات واو ايه المزه الجامده دي أنا كده هعكس
ضحكوا البنات وكمان أسيا هتفضلي زي مانتي ياميرو
حضنتها مريم قلب ميرو طلعه تاخدي العقل يابنتي
أسيا تسلمي ياقلبي
بتول شغلي انا يابنتي لازم تاخذ العقل
جنه وسيدره حضنوها ربنا يتمملك بخير يارب
أسيا بحب ربنا يخليكم
شويه وسمعوا ركنت سياره
مريم جريت ناحية البلكونه العريس وصل ياجدعان
الكل ضحك عليها
نزل شخص من العربيه
مريم تعالوا شوفو يابنات شكله شيك وكمان رياضي بس وجه مش ظاهر
جنه يابنتي اعقلي ولا انتي العروسة
مريم مش لازم اشوف
دخل الشخص المنزل
والكل رحب بيه
وبعدين سليم سألو أنت إسمك ايه
رد سراج إسمي سراج
الكل ظاهرة عليهم علامات الحزن
بس إنتو مين اللي اعرفه أسيا ليها اخ واحد بس اللي هو خالد
ماندو لا غلطان ليها اربع أخوه مش اخ واحد
شريف كلام ماندو صح ياسراج
ابتسم المدعو سراج ده
ميدو امال انت جاي واحدك ليه فين أهلك
تحدث سراج بحزن انا يتيم أهلي متوفين ومقطوع من شجره
بس أنت مش يتيم احنا معاك واعيلتك واهلك
كان صوت الشباب 3 لي لحظه افتكرو اخوهم وصاحب عمرهم
ابتسم سراج شكرا
ابتسمو هما بحزن على فراق صديق عمرهم وانهم بيحضرو زواج حبيبته
تكلم سراج بجديه عمي يشرفني ويسعدني اطلب ايد بنتك أسيا وهوعدك اني هشيلها في عيني وهيكون كل همي أنو أذي أسعدها
ابتسم شريف الشرف ليا يابني بس القرار يرجع لي أسيا
وبعدين نده على أسيا
دخلت أسيا ومعاها القهوه والقت التحية
السلام عليكم
رد الجميع وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سراج بعد اذن حضرتك ممكن اتكلم كلمتين مع الانسه أسيا
شريف اكيد طبعا ده حقك
أسيا خدي سراج يشوف الذراع اللي انتي ذراعه
ابتسمت أسيا اتفضل
عم الصمت ومفيش كلام
هنفضل كده ساكتين مش حابه تتعرفي عليا
اتكلمت أسيا بحزن واندفع في نفس الوقت
انا كنت بحب واحد ولسه بحبه وهيفضل في قلبي اي نعم هو فارق الحياة بس هو عايش في قلبي ومستحيل يموت
ومتحولش إنك تخد مكانه ابدا
طيب ممكن افهم أنتي باصه ليه بعيد ياريت تبصي عليا ولا
انتي قرفانه مني
لامش كده ولسه أسيا بتبص عليه اتصدمت صدمت عمرها””يتبع
ايه اللي شافته أسيا وصدمه ومين سراج ده وحيحصل ايه
أحداث كتير مشوقة وهتعجبكم
لسه التقيل في الطريق

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى