روايات

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الجزء السابع

رواية عميله سريه الجزء الثاني البارت السابع

عميله سريه الجزء الثاني
عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني الحلقة السابعة

انا كنت بحب واحد ولسه بحبه وهيفضل في قلبي اي نعم هو فارق الحياة بس هو عايش في قلبي ومستحيل يموت ومتحولش إنك تخد مكانه ابدا
طيب ممكن افهم أنتي باصه ليه بعيد ياريت تبصي عليا ولا
انتي قرفانه مني
لامش كده ولسه أسيا بتبص عليه اتصدمت كانت ملامح وجه تصدم كان في علامه مالكه نص وجه جرح حرق او شامه بس أسيا مركزتش على العلامه هي تاهت
في بحور عنيه شعرت بسحر بيجذبها ليه
تكلم سراج بضيق خوفتي مني صح
فاقت أسيا من شرودها احم احم أنت بتقول ليه كده
سراج اصلا الكل بيبعد عني بسبب العلامه دي
أسيا لابالعكس هو مش بشكل المهم القلب عايز ايه
سراج يعني مش هتسالي ده من ايه
أسيا ده شي يرجع ليك أنت المهم انت مين وتعرفني
منين عشان تنتظرني 5 سنين ويمكن أرفض عادي
تحدث سراج بحنان أولا أنتي كنتي بتقولي إنك في حد في قلبك
ومش عايزه اخد مكانه
احب اقولك انا مش بخد مكان حد ساكن في أنا لو حصل
نصيب وبقيتي من قسمتي أنا هبني مكان جديد لي نفسي
في قلبك بس إنت تحني عليا وتوفقي وعموما انا
عارف كل ماضيكي وبتفاصيل كمان
ثم اتحدث بكل ذرة عشق في قلبه قائلا
وبردوا بحبك وبعشقك حد الجنون وهخليكي أسعد انسانه
بس إنت وافقي ومش هتندمي ولا إنتي قرفانه مني
بصي ياستي لو وافقتي هخد اول طايره لي لبنان وهعمل
عميلة تجميل في أسرع وقت
ضحكت أسيا
سراج ضحكت يعني قلبها مال…..
بردوا مقولتش تعرفني منين
اعرفك منين أنا عارفك من زمان بقالي 5 سنين ساكن هنا وديما
تحت نظري في كل وقت…..ها قولت ايه
أسيا انا مش…..
سراج متفكريش دلوقتي بصي عندي اقتراح أنتي صلي صلاة استخاره وفكري على مهلك وبعدين أن شاء الله خير
موافقه
أسيا تمام……….
كان بيكسر كل شي يقبله وبيصرخ بي جنون
هما هما ازي يخدعوني بشكل ده هما بيستغفلوني ولاد الك^لب
ازي انا مخدتش بالي أنو كل السنين دي بيخدعوني
وانا زي الأهبل مصدقهم
أبتسم بخبث بس خلاص إنتو اللي جنيتو على نفسكم
جهزوا نفسكم كامل رجعلكم وآسيا هخد وهتكوني
ليا غصب عنك …..
كانت تجلس في غرفتها وبتفكر في كلامه تاني
هاي ياحجه فينك
فاقت أسيا على صوت بتول “نعم ”
بقالي ساعه بكلمك سرحانه في المز صح بس أسيا
ايه اللي في وجهه ده شكله حر ق او جرح
معرفش يابتول قالتها أسيا بشرود بس حاسه أنو
عارفه قبل كده في حاجه مش مفهومها في الموضوع
انا مش فاهمه حاجه
بتول يعني هتوفقي ولا ترفضي
معرفش
الباب خبط ادخل
دخل خالد
ها شفتي العريس
انا مش عجبني وبالاخص العلامه اللي في وشه دي
بتول محدش طلب رايك أنا بكلم أسيا نقطينا بسكوتك
كده ياخالد انا مش عارفه ليه مش طيقني
خلاص يا جماعه استهدوا بالله إنتو هتتخانقو
أنتي مش شايفه يا أسيا كيف بيصدني
لا ياحبيبتي هو مش قاصد خلاص بقى
المهم خالد إنت تعرف الشخص ده منين وهو سكان هنا من امتي
تحدث خالد قائلا هو سكان هنا من خمس سنين
هو يتيم وملهش حد وكمان رجل أعمال وعنده سلسلة شركات
وهو بيحبك عشان كدا ديما بيتقدملك حتى بعد رفضك
المستمر بردوا بيدقم تاني عشان كدا مضيعهش منك ايدك
ومتخليش العلامه اللي في وجه تأثر على قرارك
أسيا لا بالعكس انا مش فارقه معايا
مسد خالد علي شعرها ثم قبل جبينها ربنا يقدملك اللي فيه الخير
ياقلبي
ابتسمت أسيا ربنا يخليك ليا ياروحي
بتول خلاص بقى هعيط ومسحت دمعه وهميه
خبط خالد بخفه على دماغها طيب يلاه ووجه نظره لي أسيا
تصبحي على جنه ياقلبي
ابتسمت قائله وانت من اهل الجنه
استلقت أسيا بجسدها على الفراش ثم اغلقت عينها ……
كان مستلقي على الاريكه نظر لي الهاتف وجد رساله
الله يسهلو اللي الابتسامة وصل من الودن دي لي الودن دي
ابتسم ثم رد بي رساله آخره والله مش بخاف غير من
قرك انت خف عني بقي
نمتي ولا لسه
كان محتوى رساله اللي وصلت لي أسيا
مين حضرتك
حضرتي واحد بي^موت فيكي ونفسه في نظره من عينيكي
هتقول مين ولا بلوك
استنى بس انا سراج
وانت جبت رقمي منين
اكيد مش حاجه صعبه المهم سهرانه ليه لغاية دلوقتي
كنت هنام بس أنت اللي بعت الرساله
يعني أنا إللي معطلك عن النوم
لامش قصدي كده
طيب ياسو فكرتي في موضوعنا ولا لسه
اصلوا بصراحه مش قادر استنى اكتر من كده
أنت واخد بالك إني معرفكش وانو لسه موافقتش عليك
طيب يلاه وافقي وانتي تعرفيني
أسيا ربنا يقدم اللي فيه الخير ….تصبح على جنه
وفصلت
رد سراج وهو بيكلم نفسه وانتي من اهل الجنه
ياقلب سراج
اتا يوم جديد على أبطالنا
موبايل أسيا كان بيرن
ردت أسيا بنوم الو
حضرتك أسيا المنصوري
أسيا ايوه انا مين
حضرتك أنا من شركة S.A
تم تعيينك ولازم تكوني هنا على الساعه 9
أسيا تمام
كان نايم وفجأه صاحي على مياه مدلوقه عليه
نظره لي اللي واقف مبتسم
عبوشكلك على اصتبحتك اللي شبهك يا رخم أنت …….
بعدين أنت مين سمحلك تدخل هنا اصلا يابارد
ضحك الآخر لا انا ادخل في ايه مكان بدون إذن ….
وبعدين انا غلطان يا رميو جيت اصحيك اتاخرت علي شغلك
عشان سهران تعشق وتحب في الموبايل
نق نق فيه فين العشق والحب كل من عينك …خالد سيبني في حالي الله يباركلك
ضحك خالد يابني انا كلمتك ولا جيت نحيتك الاه
بصي انا هدخل اخد شاور وافوقلك عشان مش فايق
اتقدم خطوتين ووقفه صوت خالد
الفأر خرج بره المصيده واحتمال يعمل قلق
سيبه يلعب براحته انا حطه تحت نظري
طيب وآسيا.””

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى