روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثامن والخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب البارت الثامن والخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب
رواية عمياء وسط الذئاب

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة الثامنة والخمسون

_نور بهدوء وثقه…إطمنو أنا هقولكم..
هندخل المستشفي إزاي ..
من غير ما أي حد يحس بينا
_سمير…بس إعملي حسابك اللي هيدخل المستشفي..
أنا وسمر فقط..إنتي هتفضلي بعيد..ودا كلام نهائي
_نور بتجاهل…بقولك إيه يا سمر..
اتصرفيلنا ف كيس د،م بسرعة..
ويكون د،م حقيقي عشان ما حدش يحس بحاجة
_سمر…حمامه وكيسين مش كيس واحد
_سمير بإصرار…نور إنتي مش هتقربي من المستشفي..
وكل اللي إنتي عيزاه وهتقوليه هيتنفذ بالحرف..
وإنتي هتفضلي هنا ف العربية..إنتي سامعه
_نور بهدوء…سمير إنته عارف ومتأكد..
إن اللي أنته بتقوله ده مش هيحصل..
أنا هبقي معاكم خطوه بخطوه..
عشان لا قدر الله حاجه حصلت..تحصلي قبلكم
_سمير بحب…تأكدي يا نور..إن مفيش حاجه هتحصلك..
طول ما أنا عايش..واصحابك..أنا وعدتك..
إني هعمل كل اللي هقدر عليه عشان أرجعهم..
ومش طالب غير إنك تثقي فيا..وتخليكي بعيد
_نور…لو خايف عليا خليني معاك
_______________________
_(في غرفه المدير) _ (المدير والدكتوره)_
_الدكتوره بقرف…أنا بجد لا قابلت ولا هقابل أحقر منك
_المدير بضحكه…هوه إنتي عماله تضيعي ف وقت ليه..
إنتي فاكره إن فيه حد هييجي ينقذك..
من الشر،ير والكلام بتاع الأفلام والمسلسلات ده..
عالفكره الفريق بتاعك تقدري تترحمي عليهم..
لأنهم زمانهم دلوقتي أمو،ات..
يعني البقيه ف حياتك
_الدكتوره بصدمه وحزن…حسبي الله ونعم الوكيل فيك..
عملت فيهم إيه يا شيطان يا ملعون
_المدير…مش مهم اللي اتعمل فيهم..
المهم إنهم سافروا للي خلقهم..
ولما تحصليهم إبقي إسأليهم
_(ويقوم المدير يجيب حقنه من التلاجه ويحضرها)_
_الدكتوره بدموع…هعملك اللي أنته عايزه..
بس سيبهم ما تأذ،يهمش..
أبوس رجلك ما تأذ،يهم
_(المدير بكل وقاحه وهوه بيحضر الحقنه..
يرفعلها رجلو عشان تبوسها)_
_المدير…بوسي رجلي
_(الدكتوره بحزن ودموع تبوس رجلو عشان..
يرحم الناس اللي كانوا معاها وما يأذ،يهمش..)_
_(وبعدين المدير يحط رجلو على رقبه الدكتوره..
ويدوس عليها جامد بكل قوته)_
_المدير بشر..قوليلي بقي البت العميا أوصلها إزاي..
عشان أرحمك وأرحمهم من المو،ت..إنطقي
_(وبعدين يعطي للدكتورة الحقنه التانيه)_
_المدير…كده إنتي أخدتي حقنتين..
ولو أخدتي الحقنه التالته..بعد كده هتترجيني..
إن اعطيكي الحقنه الرابعه والخامسة..
والسادسة وإنتي دكتورة وعارفه
بقلم…محمد طه عبد المجيد
روايات الشاعر🖋✨️🥇 _____________________________
_(في عربية سمير) _ (سمير ونور وسمر)_
_(وصلت سمر ومعاها كيسين د،م)_
_نور…أسمعوني بقي كويس..
إحنا هنروح لأقرب مكان هادي من المستشفي..
وهنمسل إن إحنا عملنا حاد،ثه..
سمر هترش عليا أنا وأنته يا سمير د،م..
هتغرقنا بكيسين الد،م دول..
بحيث إن ملامحنا ما تبقاش واضحة من الد،م..
وبعدين تصرخ بأعلي صوت..
أخويا ومراته عربيه خبطتهم..إتصلو بالاسعاف بسرعة..
الناس هتتجمع وهيتصلو بالاسعاف..
ومفيش حد هيحس بأي حاجه..
هندخل طبيعي جداً في الإسعاف..
وهيدخلونا على غرفه العمليات..
وأول ما يتقفل باب غرفة العمليات..
تبدأ يا سمير تتعامل مع اللي جوا الغرفة..
بس توعدني إنك ما تأذ،يش حد منهم..
دول دكاترة وممرضين ملهمش دعوه بحاجه..
بعد كده هنلبس لبسهم..ونتحرك على غرفه المدير..
والغرفة ف الدور التالت
_سمير…الله ينور عليكي يا نور
_نور…فيه طلب بسيط يا سمر عيزاكي تعملهولي
_سمر…تأمري يا نور
_نور…الأمر لله..طبعاً لما هيدخلونا غرفة العمليات..
مش هيدخلوكي معانا وإحنا هيبقي معانا..
حوالي خمس دقايق لحد ما نتعامل مع اللي جوا..
ف خلال الخمس دقايق دول عيزاكي تطلعي..
في الدور الرابع ..غرفة 7 تدوريلي على دب..
هوا كبير.. تقريباً ف نص طولي كده
_سمير وسمر باندهاش…دب
_سمر…حاضر يا نور هقلبلك الدور الرابع عليه
_(ويبدأو ف تنفيذ الخطه..وكل حاجه تمشي تمام..
وسمر تلاقي الدب لنور ويدخلو غرفة المدير)_
_____________________________
_(في غرفه المدير) _ (سمير ونور وسمر)_
_نور…فيه مكان هنا بينزل لغرفه تحت
_سمير…لازم نلاقيه بسرعة..دوري معايا يا سمر
_نور…سمر خديني قدام الباب بالظبط
_(وتقف نور قدام الباب..وتحاول تفتكر..
لما هبه جابتها..مشيت كام خطوه..
قبل ما تبدأ بالنزول لتحت..
وبالفعل أفتكرت إنها مشيت حوالي 7 خطوات..
وبدأت نور تتحرك ومشيت 6 خطوات)_
_سمير…حاسبي يا نور فيه مكتب قدامك
_نور…باب النزول تحت المكتب ده
_وفجأه يدخل عليهم شاكر..ويقفل الباب وراه..
سمير بسرعة يطلع سلاحه ويوجهه على شاكر..
_وشاكر ف نفس الوقت..
يطلع سلاحه هوا كمان..ويشد الأجزاء 😲………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!