روايات

رواية على حافة الجنون الفصل الثاني 2 بقلم وئام محمد

رواية على حافة الجنون الفصل الثاني 2 بقلم وئام محمد

رواية على حافة الجنون البارت الثاني

رواية على حافة الجنون الجزء الثاني

رواية على حافة الجنون
رواية على حافة الجنون

رواية على حافة الجنون الحلقة الثانية

اميرة بصدمة: انتي مش دكتورة تشريح؟
سما: لايماما مين قالك الهري ده
اميرة: اومال اي؟؟
نظرت لها سما من فوق لتحت ثم قالت
سما: انتي متأكدة انك تبع سليم منصور
اميرة: مديري ولله
سما: مديرك!! يعني انتي مش ممرضة ولا حاجة
اميرة: هاا لا ممرضة
سما ببرود: انتي تعرفي لو قدمت ال cvبتاعك للقسم بتهمة تزوير هتتسجني كام شهر
اميرة بتهديد: وانتي تعرفي لو قدمت في القسم بلاغ عنك بتهمة تقطيع الجثث هتقعدي كام سنة؟
سما: ده لو عيشتي
اميرة: قصدك اي
سما: يعني قدامك حل من الاتنين يا تكملي الشغل معانا
او تكوني انتي الهدف الجديد لينا
اميرة: وده عبارة عن اي الشغل ده
سما: بنسحب كتلة بسيطه من مخ الجثث
اميرة: ايوة ليه يعني
سما: هو ده بس الي لازم تعرفيه دلوقتي
اميرة بخوف حاولت اخفاؤه: طيب انا طبعا مش هبدء من اول يوم
سما وهي تقرب من اميرة: اكيد طبعا
اميرة: طب هم…
لم تكمل جملتها فقد خدرتها سما وامرت بعض الرجال
بأخذها
……………………………………………………………………..
سليم بملل: انتي يازفته اصحي
اميرة بنعاس: بس بقى بلاش ازعاج ناقص حتة من الحلم هكملها واصحى
سليم: انتي متخلفة
مسك كاس به ماء وكبه على وشها
اميرة بفجع: اي ده في اي في اي
سليم: لو حمار مش هينام كدة
اميرة: انت مين عشان تكلمني كدة
نظرت حولها لتجد نفسها قاعدة ع الكرسي ومربوطة
اميرة ببكاء: انتم مييين سيبوني
سليم: انا سليم منصور يا اميرة متعرفنيش؟
اميرة بغل : اسمك زي اسم الراجل النحس العجوز مديري ربنا يخده زي ما رشقني في مصايبه
سليم ببرود: لمي نفسك انا هو الراجل اللي بتشتميه ده
نظرت له اميرة من فوق لتحت
اميرة بملل: احنا هنهزر بقى
سليم بأبتسامة: لا يابنتي ده سائل عملته ونجح والحمدلله بقيت شاب كدة
اميرة: وحياة امك طب ما تجبلي حبة سائل يخلي عندي قوة خارقة
سليم: انا فاهمك دي اثار الصدمة بس
ثم لف بأبتسامة ليستعرض عضلاته وشبابه
سليم: اي رآيك في النحس العجوز
اميرة: لو سمحت ممكن تعقل شوية مش شكل راجل عصابات خاطف بنت خالص
سليم: استني هثبتلك صحة كلامي
فتح سليم الشاشة وكانت عبارة عن اشخاص كبار السن
يشربون شيئ وبعديها بفترة تختفي التجاعيد قفل الشاشة
اميرة بصدمة: اي ده ياباشا
سليم: صدقتيني بقى
اميرة: طب لنفتكر ان الهبل ده مش فوتشوب وانك المدير فعلا انا هناا لي ومالي بخرافات العواجيز دي
سليم: انتي هتساعديني يابنتي انا واثق في قدراتك
اميرة: بنتي اي بقى ما خلاص انت بقيت اصغر مني ياجدع
سليم: ندخل في المهم
اميرة: ياريت ولله
سليم: السؤال المهم انا ليه جبتك هناا
اميرة بزهق: هاا اخلص
سليم: عشان اني اللي هتساعديني من انهاردة طبعا انا مينفعش ارجع الشركة بشكلي ده، و ده توكيل ان الشركة بأسمك
اميرة بفرح: بجد انا طول عمري بقول عليك راجل كريم
سليم بتكملة: طبعا انا هكون مت وهغير اسمي على اني
ابنه واجي استرجع منك الشركة
اميرة: طب وانا هستفاد اي
سليم ببرود: هتيجي شوية اسهم من الشركة
اميرة: اه طب مش هتفكني
قرب سليم وفكها
اميرة وهي بتشاور لسليم لمكان ما: اي الي هناك ده؟
نظر سليم خلفه لتستغل اميرة انشغاله وتضربه بالكرسي
على راسه و خرجت من الغرفة
اميرة بصدمة: اي ده؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية على حافة الجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!