روايات

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الجزء الثاني عشر

رواية علمتيني ازاي احب البارت الثاني عشر

رواية علمتيني ازاي احب الحلقة الثانية عشر

لسه كريم كان راح يتحدث نظره اتجه ناحيه الباب بالخطا راى امامه حنان وهي مرسومه على وشها علامه الدهشه
تنظر الى امجد وكريم هي واقفه بتوتر من نظرات كريم وامجد اليها بلعت ريقها من التوتر وتقدمت خطوتين نحو كريم وموجهه نظره الى امجد هي متىصنع ابتسامه وبنبره صوت توتر نورت الشركه يا استاذ امجد
امجد نظر اليها اكتفى انه اتصنع ابتسامه وهز براسه ولم ينطق باي كلمه
حنان نظرت اليه وخافت من نظراته المريبه صنعت ابتسامه وجهت نظرها الى كريم وهي متصنعه ابتسم وبنبره صوت متوتره الدوسيه اللي حضرتك طلبته يا استاذ كريم لو احتجت حاجه انا في مكتبي
كريم ما نطقش باي كلمه اكتفى فقط بهز راسه يعني تمام
وبدات حنان بالخروج من المكتب
كان احمد موجه نظره اليها هو متوتر ليكون سمعت حاجه بينه وبين امجد
امجد نظر الى كريم نبره صوت غضب
عاوزك تستدرجها بالكلام تعرف منها سمعت الكلام اللي بينا ولا لا مش عاوزين نتكلم في اي موضوع يخص الشغل بتاعنا في الشركه عاوزين شغلنا يمشي مظبوط
ناخد لفه عند احمد
احمد كان خارج من المكتب نظر الى مكتب فرح لم يجدها نظر الى الساعه في يده كانت الساعه 1:15 هي ما جتش النهارده ولا ايه
لمح حنان داخله على مكتبها تقدم ناحيتها خطوتين بنبره الصوت هاديه حنان
حنان كانت شارده في افكارها من نظرات كريم وامجد المريبه
افاقها صوت احمد بدات تنتبه نظرت اليه نعم يا استاذ احمد
احمد كان لسه راح يتكلم يسالها هي فرح ما جتش النهارده
لكن قطعته رانيا في الكلام
حنان نظرت اليها هي متفاجئه جت امتى البومه دي
رانيا بنبرات صوت مايصه معلش يا حبيبي اتاخرت عليك
احمد نظر اليها ونظر الى حنان وبنبره صوت هاديه
عاوزه يا رانيا في المكتب
رانيا بصيتله وهي متصنعه ابتسامه وجهت نظرها الى حنان ورفعت حاجبها وبنبره صوت مايصه حاضر يا روحي جاي وراك تقدمت خطوتين الى حنان وهي تنظر الى عينيها وبنبره صوت خبيثه عاوزه حاجه يا حنان عشان خطيبي مستنيني
حنان نظرت اليها بدهشه فلم تنطق باي كلمه بل حركت راسها لا
نسيب حنان وناخد لفه عند فرح
فرح جلسه في اوضتها ماسكه تليفونها بتحاول تشغله
خبط الباب
فرح بنبره صوت عاليه مش عاوزه اتكلم مع حد سيبوني لوحدي
نعمه فتحت الباب ودخلت هي ومكه وحمله في ايديها الصينيه محطوط فيها الطعام
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
مكه تقدمت ناحيه فرح هي مرسوم على وجهها الضحكه هو انتي ليكي حد تتكلمي معاه اصلا غيرنا
التخري كده قاعديني جنبك مفاصل رجل وجعتني وانا واقفه في المطبخ من الصبح وانا بعمل لك الاكل يا رب يطمر
فرح بصيت لها وضحكت من كلمات مكه
ومين قال لك ان انا جعانه ما ليش نفسي اكل اصلا
مكه بصت لفرح وهي رافعه حاجبها لفوق وبصوت عالي
صوت معدتك فضحتك يا فرح مسمعه اخر الشارع بتقول جعانه يا ناس
نعمه نظرت اليها وهي عم تضحك
فرح نظرت الى مكه وهي مبتسمه لا والله
مكه بقول لك ايه يا فرح انا هموت من الجوع الست اللي واقفه جنبك دي رضيتش تديني ولا لقمه قالت لي ايديكي ما تتمدش على الاكل غير الاميره فرح تاكل الاول يبقى انجزي في يومك الاسود ده عشان انا جعانه وماما ما اكلتش حاجه من الصبح
فرح نظره الى مامتها مع انها زعلانه منها واخده موقف من اللي حصل امبارح بس محبتش تكسر بخاطرها وافقت انها تاكل معاها نظرت الى مكه وابتسمت قالت لها يلا بينا يا مكه ناكل
وبداوا بالاكل
نسيبهم وناخد لفه عند احمد
احمد كان واقف موجه نظره الى رانيا كان مرسوم على وجهه الغضب وبنبره صوت غضب
اتفضلي تفسري لي ايه اللي انتي عملتيه بره ده يا رانيا
رانيا نظرت لي وبتوتر من انفعال احمد لان اول مره يتكلم معاها بالطريقه دي وبنبره صوت هاديه انا اسفه يا حبيبي ما كنتش اقصد يمكن قمصت الدور زياده عن اللزوم
احمد تقدم خطوتين الى رانيا ويبضوا عليه الانفعال راح مسكها من درعها هو يضغط عليه اوي
مش حابب اشوف منك التصرف ده تاني يا رانيا انتي عارفه ان انا وانتي ما فيش حاجه بينا واحنا بنمثل كده ان احنا مخطوبين قدام ستي لان ده شرطها عشان تكمل العلاج الكيميائي
كانت تنظر اليه رانيا وهي تحاول ان تبعد ايديها لانه كان ضاغط عليه اوي وبنبره صوت خوف تمام يا احمد طيب يلا بينا نمشي عشان ميعاد جلسه العلاج بتاع تيته
احمد نظر اليها وساب درعها لم ينطق باي شيء بل خرج من المكتب
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
نسيب احمد وناخد لفه عند حنان
حنان كانت واقفه جوه مكتبها وعماله تدور حول نفسها تفكير ازاي رانيا واحمد واتخطبوا امتى
بينما هي كانت واقفه متوتره تدور حول نفسها
كان كريم واقف امام مكتبها وكان باب المكتب مفتوح
كريم كان ينظر اليها وهي تعبير وشها الذي يبدو عليها التوتر والقلقله
معقول لا تكون سمعت اللي بيني وبين امجد
حنان طلعت تليفونها ورنت على فرح
الو
فرح ايوه يا حنان في حاجه ولا ايه
حنان في مصيبه يا فرح لو كنت سمعت اللي انا سمعته كنت اتصدمت يا فرح
فرح في ايه يا حنان خوفتيني
بنما كانت حنان تتحدث في الهاتف كان كريم يستنط الى الحديث وهو شارد في افكاره كده اتاكدت ان حنان سمعت الحديث بيني وبين امجد
افاق صوت شيماء الذي اتى من الخلف
شيماء استاذ كريم
نظر اليه كريم نعم يا شيماء
شيماء استاذ ياسر المحامي مستني حضرتك في المكتب ا استاذ امجد لان استاذ احمد خرج من شويه
نظر اليها كريم ولم ينطق باي كلمه بل ذهب الى مكتبه
نرجع لحنان
حنان خوفتك ايه يا نصيبه انتي عارفه العقربه رانيا
طلعت مخطوبه هي واحمد
فرح احمد مين ورانيا مين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علمتيني ازاي احب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى