روايات

رواية يقين جريئه الفصل الخامس 5 بقلم منة محمد

رواية يقين جريئه الفصل الخامس 5 بقلم منة محمد

رواية يقين جريئه الجزء الخامس

رواية يقين جريئه البارت الخامس

رواية يقين جريئه الحلقة الخامسة

يقين تستخدم اسلوب الاستعطاف :استاذ زين ربنا ما يحرمك من حد غالي عندك مستعدة اعمل أي حاجه بس ابعد اهلي عن الوضوع
البنك يمكن يحجزعلى البيت ويطردهم منه والديون باسمي والمحل انت ترضاها لاحد من اهلك
زين عجبته نبرة الاستعطاف: طيب في ايدك حل ده كلو ببساطة تتجوزيني والله انا حلو ومش بعض باليل
يقين: انت ليه مصر على موضوع الجواز انت بس تشاور والف وحدة بتوافق
زين : اديك انت قلتيها الف وحدة بتوافق بس انا مش عاوزهم كلهم انا قلتلك اسبابي السابقة ولو تحبي تعرفي السبب التالت اقولك
انا انسان عندي التزامات معينة ومتجوز عرفي وامي بتخطب لي ضروري النهارده بس لو اتجوزتك مرتاتي هيعرفوا حدودهم وامي هتسكت عن فكرة الجواز .. و بنت عمي تيأس مني
يقين: أي حدود يعني انت ناوي تستمر مع معجباتك ومرتاتك والله وقح
زين: هههههه ممكن دماغك الشمال متروحش بعيد يعني انا عاوزك تكوني موجودة لو حبيت اطيرهم فهمتي
بقين: انت طبيعي والله انت مضيع اكيد مضيع
زين:ليه مضيع بصراحة انا شفتك من اربع سنين وشفت طرقتك في التعامل مع الرجاله .. امال ازاي مع الحريم … اكيد انت اتطورتي
يقين بنفعال: انت ليه كلامك جارح يمكن كان لي ظروف
زين: هههههههه حجة كل البنات ظروف مادية
يقين بصبر: وانت ايه الي هتستفيده من استخدامي ضد مرتاتك و بنت عمك و امك
زين: ههههههه ده بس شي بسيط من العذاب الي هتشوفيه مني
يقين: وليييييه انا غلطت معاك في ايه انا محترمه معاك ومع غيرك حتى اسئل زميلي في الشغل او حتى في الدراسة
زين: يقاطعها على فكرة بالنسبه للدراسه ليك مفاجئة حلوة هتعجبك
يقين: ربنا يكفيني شر مفاجئتك .. بصراحة لو اتجوزت بنت عمك احسن لك
زين: اسمعي وبلاش كتر كلام قلتلك مش عاوزها .. عاوزك انننننت ..
يقين: وليه مش عاوزها انا بعرف ان الانسان يرتبط بشخص عاوزه او بيحبه او حتي عجبه
او مناسب لمستواها وانا اعتقد في نظرك مش بمثل من كل المواصفات اي شئ
زين: بس انا عندي اسبابي الخاصة الي شرحتها لك قبل كدا ،ولا الي اعيده ازيده
يقين: اسبابك الخاصة انا ماليش ذنب فيها
زين يقاطعها بحدة : انا متعودت انفذ كلمتي واذا ما جيتي انت لحد عندي بكرة وبوستي رجلي علشان اتجوزك ما اكون زين الرفاعي.
يقين: بهدوء ظاهري وانت ماحدش قالك اني يقين بركات الي عمرها ما ذلت نفسها لحد
زين بثقة : بتجيني يا يقين وبتذلي نفسك بس يمكن الوقت يكون فات وبعد ساعة انتظري اول مفاجأة واعتبريها قرصة بسيطة
يقين: اعلى ما في خيلك اركبة يازين يا بن الرفاعي ههههههههه………
وقفلت السماعة في وشه وهي تترعش من الخوف لو ان الظروف غير والزمن مختلف لو ان الحياة مارمتها في طريقة لو ان يفهم انها مالهاش دخل في قتل مازن لو كانت ظروف غير كانت ركبت بأول طياره من الفرح انها بتتجوز زين الـرفاعي……… حلم كل بنت شاب غني وسيم من عايله راقية متعلم وله مركز اجتماعي يكون عاوز منها ايه معقولة ان السبب الي قاله صحيح للدرجه هي رخيصة بعيونه
دخلوا عليها منى وامال وعاملين قهوه
امال: عملين قهوة قلنا يمكن تحبي تشربي معانا
يقين: اه والله جات بوقتها تسلمي يا حلوة
منى: لا انا ما اقدرش يقين بجلال قدرها تقولي يا حلوة و الله انت الي تهبلي
امال: بس نقطونا بسكاتكم مافيش احلى مني
يقين: هههه اكيد اكيد،،امال شكلك واخده مقلب في نفسك
امال: الكل يشهد بجمالي ياعمري
منى: بس بلاش فشر انا تؤمك
يقين:هدوء شوي ليه عاملين غلبة كلكم حلوين
امال: كنا بنلف في المنتديات شوي وشفنا الردود على موضوعك عن تنسيق الليالي الرومانسية
منى:ياااه لو تشوفي كلام البنات كنت انهبلت يايقين
امال:ولا رسايل الشكر البنات عجبتهم الفكرة
يقين: اه والله ليا فترة مارديت على مواضيعي
منى: طيب ايه رايك نقرء الردود معاك نتونس دلوقت ونعلق كمان
امال: واو فكرة تجنن
يقين كانت تعبانة نفسيا بس ما حبتش تكسر بخاطر البنات لانها عارفة انهم بيعملوا كدا عاوزنها تغير جو اتمددت على السرير وهي تحضن المخدة وتتغطي باللحاف
يقين: منون اقرائي اول رد
منى: بنت العز _ يسلموووووووو ياقلبي على التصميم الرائع
ملكة بكلمتي_ التصاميم جوناااااااااان ايه الروعة دي يا صاحبة الذوق العالي
عضوة جديدة_بصراحة انا اشتركت في المنتدى علشان تصاميمك ياعسل
الفارسة الملثمة_واااااااااااو رووووووووووووعة انت ملاك
امال: شوفي دي رسالة جاتلك على الخاص
منى: واو دي من مشرفة المنتدى تطلب منك تمسكي موضوع بشكل دائم
وكملو قراءة الردود ويعلقوا ويضحكوا ويقين بعالم تاني عالم زين … (ياترى ناوي تعمل فيا ايه يازين ال بعد ساعة ال والله لو حصل ايه مش بخاف منك يازين الكلب)
ما كملتش كلمتها الا باب الغرفة ينفتح بقوة ويدخل تامر ببجامته متنرفز وشعرة منكوش وهو يصرخ يقييييين يقيييييييين
منى وامال اتخضوا من مكانهم وتامرهجم علي يقين ومسك ايدها ويجرها من السرير
تامر: مين الي واقف معاك في الصورة
يقين كانت تتالم من الصدمة ومسكة ايده : اه تامر سيب ايدي
تامر بنفعال : مين الحيوان الي معاك اتكلمي
يقين: ده راشد
تامر: باعلى صوت وايييييييه الي موقفه جنبك هاه جاوبي هتموتيني انطقي هو اللي كان بيلاحقك النهارده
يقين:ده من الامارات ايه الي جابه هنا وبلاش فكرك يروح لبعيد
تامر: خلاص راح بعيد ، الاول الصوروبعدين الاستاذ راشد انت مخبية ايه كمان (يفتح مقطع فيديو) وده ايه راخر اتكلمي
كانت اكبر صدمة في حياتها المقطع مصورفي الليلة الي راحت فيها للفلة في القاعة وهي ماسكة مازن و المقطع التاني وهي طالعه معاه السلم والتالته.. الصورة في غرفة النوم المقطع وقف لما اغمى على مازن وقعت في شبة اغماء من الرعب كان الشريط ماشي قدامها
تامر الي ما انتبهه ليها من كبر المصيبة الي وقعت على راسه قعد يضرب فيها ويقين ميته اصلا من جواها
حاولو،امال ومنى يمسكوا تامر ويوقفوه بس كان اقوى منهم مطلعش الاويقين جثة هامدة من كتر الضرب الي معلم على جسمها
شالوها على السرير وعملولها كمدات باردة بس حرارة المشاعر ايه اللي ممكن تطفيها من الذهول مسكت موبيلها واتصلت بزين واتصلت لحد ماتعبت و كتبتلو رساله
( وصلت رسالتك يازين بس انت لو قدرت تطول نجوم السما مش هتطول ظفر يقين) وداست ارسال لموبيله
امال: يقين جاتلك رساله اقراها
يقين: لا هاتي الموبيل
(لا والله بطولك وعرضك يايقين وانا زين الرفاعي….. ومن بعد ما جات الي تتحداني وانا عند وعدي هتوطي علي رجلي علشان اتجوزك ،ده اذا ما غيرتش رايي ووحدة زيك بنت هههه …. اكيد فاهمة قصدي . لو كنت مفكراني زي زباينك الباقين فانت غلطانه انا مش ماشي في طريق الحرام قلتلك ده شئ بسيط استني الضربه بكرة الضهر)
يقين بصوت عالي: حقير حقير منك لله يا زين
منى وامال شافو الصدمة اللي علي ملامح يقين خافو وسالوها مالك
منى بصدمة : زين الرفاعي……. بعد كل السنين دي
امال:انت لازم تقولي لنا الحكاية بالظبط ايه الي جاب زين تاني….؟؟
يقين بضعف حكت الحكايه .بس خبت حكايه البيت والديون
منى:وانا بقول ليه مش بتروحي الشغل
امال: بس هو ماله بشغلك معقولة يطردو موظفة من غير سبب
يقين:ربنا يعوضني بشغل بداله
منى:نقول لابرار انها تكلم تامر
امال: جبتيها اكيد تامر هيعرف يتفاهم معاه
يقين:بخوف علشان يدبح تامر وابرار وينخرب بيتها انتم مجانين فكروا في وضع ابرار زوجة وام
امال: طيب تامر هيعمل ايه فكري في حالته
منى:مش هيسكت يا يقين النهارده ضربك عاجبك شكلك كدا
يقين : يسهلها ربنا
نامت يقين بعد تفكير متعب تامر ..زين ..ابرار.. مازن .. الفلة.. كانت صور تزعج نومها الكوابيس تلاحقها
صحت يقين الصبح على صريخ تامر الي شيال الدنيا فتح الباب بقوة
تامر بعصبيه: نايمه حضرتك قومي يالا قدامي
يقين: على فين يا تامر افهمني
تامر: بعد الي شفته بعيني ازاي اصدق هاه قوليلي عمري ماتوقعت كل ده يطلع منك هحبسك في الاوضه الي جنبي عندي تحت
ابرار بتحاول تهدي تامر بعد ماشافته ساحب يقين علي السلم ويقفل عليها الغرفة
ابرار: الله يهديك ياتامر خف على البنت
تامر: ولا كلمة اسمعها
امال: يقين مظلومة
منى:يقين مستحيل تمشي مشي مش كويس
تامر: انا المغفل الي سامحلها تطلع وتدخل على كيفها الظاهر ان فرنسا مأثره عليها بس خلصت
يقين بتبكي بقوة وصوتها واصل للبنات الي يهدوها من وراي الباب قعدت تفكر بحالها ايه ذنبها تتعذب مش كفايه انها يتيمة طلعت موبيلها من جيب البيجاما وبعتت لزين رساله
(انت اكتر انسان سادي شفته بحياتي .انت قمة الحقارة ممزوجة بالكرهه و القرف.بكرهك فاهم بكرهك)
زين قري الرساله وضحك لسه بتكابربعت لها
(باقي دقايق وتكرهيني اكتر اليوم الي رماك حظك المهبب في سكه زين بس ماتخافيش انا وصيتهم عليك)
قرئت الرسالة بضعف وخوف شوي ويفتح تامر الباب ووشه اسود
يقين خافت منه وانكمشت على نفسها : فيه ايه ؟!!
تامر:البسي هدومك تعالي من غير كلام
لبست هدومها وطلعت وهي ماشيه بضعف و خوف من اللي جايلها و مشت لحد الصاله اللي واقف فيها رجاله عند المدخل ..
و باين عليهم بوليس
تامر : الانسة يقين يا حضرة الظابط
يقين وقع قلبها وجسمها ارتعش
الظابط احنا جايين بخصوص قضية الشركة القابضة للديكور الي انت بتشتغلي فيها
يقين بهدوء ظاهري :ايه المطلوب حضرة الظابط
تامر: انت مطلوبه انك تحضري الجلسة في المحكمه الساعة وحدة اليوم
يقين ترجف ( وصلت فيك كداا ياندل) : واذا ما حضرتش
الظابط : انت تخلفتي عن المره الاولى ودي التانية يعني من مصلحتك الحضور اليوم
يقين : انا ما عنديش خبرعن المره الاولى و ما عنديش مانع احضر
تامر بغضب مكبوت و بصوت شبه مسموع : ما عندكيش مانع ربنا يسود وشك على عمايلك السودا
الظابط : هتركبي البوكس لان الحضور اجباري >> حرررام
اما انت استاذ تامر اركب قدام مع السواق
تامر بقهر: حسبي الله ونعمه الوكيل فيك ايه المصايب دي الي جايه من وراك جايبه الشرطه لحد باب البيت امشي قدامي للبوكس
يقين مشت مع العساكروركبت معاهم في الخلف ودموعها نازله بتجري بقهر
و لنفسها ( أنا علمت ايه في حالي انا اللي جبته لنفسي .. انا اصلا من البدايه غلطانه ليه اروح الفله لحالي وايه خلاني اتحدى زين ليه ما مسكتش لساني ….. بس هو استفزني )
يقين ركبت البوكس وبتفكر انه ده اخر شي يمكن تتوقعه يحصلها مع المطلوبين و المجرمين بعد ما كانت مع المتميزين و المثقفين وصلت القسم ونزلت مع العساكر لحد ما دخلوا مكتب الظابط
الظابط : المدعي الاول حاضر
عبد الكريم : حاضر يا فندم
المدعي التاني : حاضر
تامر: نعم يا حضرة الظابط انا حاضر معاها محرم (وهو مكسور بوضوح)
الظابط : الشركة مقدمة عليك بلاغ بعدم سداد ديون مليون و اربع مائة والوقت عدي وانت ما سددتي المبالغ الي عليك
يقين:…………….
الظابط : استاذ عبد الكريم ممكن تطلع الشيكات
عبد الكريم (الي باين عليه مصدوم من يقين بس هو عبد مأمور) : اتفضل الشيكات وعليها التوقيع الي اقرته الشؤن
الظابط : كل الي قدامي شيكات فات موعدها وصاحب الحق بيطالب بحقة
يقين بدفاع : انا ما وقعتش على حاجه يمكن وقعت عليها من غير ما اعرف ايه هي الاوراق دي
الظابط اعجب بصوت يقين المبحوح وجمالها الهادي و حب يطول الكلام معاها
الظابط : انسه يقين اثبتي انه مش توقعيك على الاوراق لان التوقيع مطابق ومظبوط
يقين بيأس : يمكن و قعت عليها صح بس ما عرفش محتواها
الظابط : على حسب علمي انك متميزه في عملك يعني معقوله توقعي على شي ما تعرفيش محتواه ..
يقين : قلتلك توقيعي صحيح .. بس ما اعرفش اثبت برائتي
الظابط : اذا كنتي تتهربي من الدفع ده شئ تاني .. و لو بتكسبي و قت ده برضو شي تاني لاني مش بنصحك بالمماطله لانه مش من مصلحتك
يقين : وليه مش من مصلحتي
الظابط : لاننا هنحجز عليك بالسجن
يقين فتحت عيونها : انســـــــجن !!!!!!!!
يقين بنفسها ( و الله ما خليك تتهنى يا زين )
الظابط : الامور مش سهله فيها سجـــــن
يقين : اذا بتوديني السجن قلت لك ما عنديش مانع
الظابط في سره ( انا نفسي اوديك بس مش للسجن لمكان تاني الي صوتها وجمالها كدا خساره فيها السجن المفروض تعيش اميره )……….
تامر : يعني مافيش أي حل تاني او مخرج للقضيه
الظابط : فية حل واحد بس اذا كلمتوا صاحب القضية ممكن انه يتنازل عنها وتحلوها ودي
تامر : ايه رايك يااستاذ عبد الكريم
عبد الكريم : الراي لزين باشا انا ممكن اكلمة واشوف راية
وهم بيتكلموا دخل عليهم فهد ووقف الظابط يحيي فيه .
اما يقين وقف قلبها خايفة ان تامر يعرف انه مدير اعمال زين
فهد: السلام عليكم
الجميع: وعليكم السلام
فهد: سامحني ظروفي اخرتني عليك ايه الي تم في القضية
الظابط : جيت في وقتك المدعي علية موجود وهو حاب انه يتكلم مع سعادتكم
في خصوص التنازل عن القضية
فهد : هشوف راي الباشا بس لازم نشوف موعد نكلمه
تامر : احنا شاكرين افضالك بس ياريت في اقرب فرصة نكلمه
فهد : الاستاذ زين عندة سفريه في اليابان لمدة اسبوع وبعدها نشوف
الظابط : احنا اسفين استاذ تامر لازم نحجز الانسه يقين في السجن
تامر بضيق واضح: الاستاذ زين الرفاعي…. (انا كل مرة اقع بورطة منك يا يقين)
ممكن تدينا دقايق يا حضرت الظابط
طلع تامر يقين للاستراحه الداخليه في القسم
واتصل تامر على زين الي رد بعد دقايق
تامر بحرج: الو
زين يبتسم بنصر لانه عارف ان تامر هيتصل بيه : الو
تامر: السلام عليكم يا زين باشا انا تامر بركات اخو البنت الي انقذتها
زين: اه اهلا استاذ تامر ازيك وازي اختك >> الندل
تامر: الحمد لله بس انا بطلب منك طلب سعادتك
زين: انت تأمر يابوهادي
تامر: ما يأمر عليك ظالم.
الموضوع بخصوص اختي يقين شركتكم رافعه قضية عليها بمبالغ مالية وانت عارف المبلغ كبير وما نقدرش نسدده والسجن فضيحة كبيرة وانا خايف عليها احنا حاليا في قسم الشرطة
زين يقاطعة: لا لا يابو هادي انت تأمر اعتبر الامر منتهي و انا بنفسي هعاقب الي رفع القضية
تامر اللي كبر زين بعينه : والله انت راجل ابن اصول بس بلاش تضر حد دي حقوق حضرتك عارف
زين بصدق : الموضوع انتهى وخد اختك وروح البيت
تامر: شكرا لحضرتك والله مش عارف اودي جمايلك علينا فين
زين : لا شكرعلى واجب انا معجب بيك وواضح عليك انك شخص محترم
تامر دخل هو و يقين للظابط اللي ابتسم اول ما شافهم ..
الظابط : اطمن يا استاذ تامر.. استاذ فهد و قع التنازل عن الشكوى
تامر اللي ابتسم بارتياح : الحمد لله ..
الظابط : اذا ممكن توقيعك و توقيع الانسه يقين على التنازل
تامر : حاضر واخد الاوراق ووقعها
ووهمس ليقين: و قعي يا راس المصايب ..
وخرجوا من القسم
يقين كانت تسمع لسب و خصام تامر وهي نفسها تموت الحقيرزين.
اول ما دخلت غرفتها مسكت الموبيل الا صوت رساله فتحتها كانت من زين
( هههههههه اسمعي كلامي كويس صبري نفذ،، وان ماجيتي الليلة تترجيني وتوطي علي رجلي هسلم للشرطه شريط الفيديو اللي عندي لما قتلتي مازن وشوفي مين بيطلعك من جريمة قتل )
كتبتلو (عمى يعمي عيونك انت بني ادم لا عندك دم ولا انسانية عاوزني اجيلك في الوقت ده)
رد زين (عادي دبري نفسك ده شغلك مش شغلي)
كتبتلو (عادي عندك اطلع من البيت آخر الليل لحالي )
كتب ( با مؤدبه طول عمرك فالته ده احنا دفنينوا سوي )
كتبتلو ( فالته في عينك اخوي قافل الباب علي )
زين اتعصب وقال في نفسه ماشي اصبري لحد ما تقعي تحت ايدي
رد ( دبري حالك لو جات الساعة 9 ماتلوميش الا نفسك)
قعدت تعيط وسمعها اخوها ودخل الغرفة
تامر : احمدي ربك ان الموضوع انتهى زين الله يطول بعمرة قفل علي الموضوع بطلي عياط التمثيل ده خلاص مبقاش يمشي معاي من اليوم و رايح طلعة من الاوضه ما فيش سامعة كلامي
يقين قعدت تعيط و تراقب الساعة قريب الساعة 8 ( اعمل ايه ) رنت على كومار يجي وطلبت من البنات يساعدوها لانها بتطلع تقابل المسؤل عن قضيتها
أبرار مش عارفه حاجه : انا فتحت لك الباب وتامر ميعرفشي اوعي تتأخري وتورطيني معاه
منى: واحنا بنأخر تامر اذا جه قبلك
امال : بس انت لية طالعه لوحدك خديني معاك
يقين : كفاية انا ليه ادخلكم معاي بالموضوع كفايه انا
ركبت العربيه مع كومار الي وصلها للقصر الساعة 9 بالظبط انفتحت البوابة الخارجية ودخلت العربيه عند المدخل الداخلي عيونها تراقب بحزن المكان الي اقل ما يقال عنه بديع من جمال التصميم دخلها الحارس من باب داخلي على مكتب فخم
زين بسخرية : شرف مكتبي .. فهد اطلع انت والبدي جارد
يقين بهدوء ظاهري : انا جيت حسب طلبك بس ابعد اهلي من حقارتك
زين قام من كرسية ومشى لحد ما وقف قدامها : يعني افهم انك جايه تنفذي
يقين الدنيا ضايقة بيها سكتت ماردتش :……………..
زين : ليه انت جاية يلا وريني عاوز اشوف كلامي يتنفذ بالحرف الواحد
يقين انفجعت لما شال الطرحة واللثمه ونزلت عينها على الارض لما شافت الصدمة على ملامحها
زين : ايه ده الي في وشك
يقين تبكي من جوا دم بس بتكابر بسكوتها………………
زين مسك ايدها ورفع وشها يتأملة: اكيد تامر قام بالي نفسي اعملو ههههه ولنفسه ( فيك ايه اتأثرت من اثار الضرب مش ده الي كان نفسك تعملو انك ,تطين عيشتها)
يقين ماتت من القهر وجات بترجع الثمه تداري وشها لكن مسكها
زين : اترجييني يا يقين اتجوزك
يقين واقفة بضعف وبين نارين نار الذل من زين ونار ذل تامر نزلت دموع القهر على وشها واهتز جسمها من البكاء
زين الي هزت دموع يقين حتى الصميم من غير شعور رفع ايده يمسح دموعها لكن طيف مازن مر قدامة و الحزن الي في عيون اختة على ابنها للاسف يقين وقفت له حاجز بينه وبينها
نفض شعور التعاطف وراة وبدله بشعور الانتقام ونشوة النصر انه شافها ذليلة
يقين بلهجة ضعيفة : يا باشا عارفه اني مش من مستواك ولا يشرفك اني اكون حرمك المصون بس ممكن تتكرم عليا وتقبلني زوجه لجنابك
زين : ههههههههه انا ماقلتش طلب انا قلت رجاء وبعدها توطي وتبوسي رجلي ودي اخر اخر فرصة
يقين فهمت تهديدة وحست انها الخسرانه اذا ما طاعته وقالت بصوتها المبحوح بترجي واضح : اهئ اهئ اترجاك يا استاذ زين تتجوزني
زين ابتسم بنصر وهو شايفهاا تنحني قدامه
يقين حست ان الاوكسجين انسحب من الغرفة وهي تقعد على الارض عند رجولة وحست الدنيا سودا قدامها ووقعت مغمي عليها
…………………..
تتقلب في سريرها وهي متعبة وتحاول انها تفتح عيونها وحست انها من زمان نايمة
يقين: امال ايه الي نيمك عندي
امال تسد بوء يقين بايدها : هشش لا يسمعنا تامر
يقين الي استوعبت هي كانت فين اخر مرة بخوف: انا حصلي ايه
امال : عدى الموضوع بخير وتامر ما حس بغيابك
قين قامت مفزوعة : مين جابني هنا
منى: وطي صوتك أبرار المسكينه ليها ساعة بتحاول تشغل تامروانت بتفضحينا بصوتك
يقين: ازاي جيت هنا
امال : واو يا يقين لو تشوفيه وهو بيراقبك مع الممرضات الي شايلينك بخوف عليك اتهبلت من شكله اللي يجنن جنتل مان
منى : امير وربنا امير يايقين
يقين برعب : مين الي جابني مع الممرضات
امال: مين يعني ههههههه
منى: فارس الاحلام زين الرفاعي لا ويقول حاولو تصحوها وطمنوني عليها وده كارتي الخاص ،، ودي الادويه و المراهم عشان تدهنوا الاثار اللي عليها
امال: اه صح ناوليني الكارت اتصل بيه اكيد من امبارح ما نامش من الخوف
يقين في عالم تاني نزلت دموعها وهي تفتكر ضعفها و ذلها اكيد جابها بعد ما اغمى عليها
امال: الو صباح الخير
زين: الو صباح النور
امال: معاك امال بنت عم يقين
زين باهتمام: اهلا ازي يقين حاليا
امال: كويسه لسه حالا صاحيه وحابه تشكرك بنفسها
يقين ماتت ومسكت كوبايه وعاوزه تضربها بيها امال على تصرفها البرئ بس رجعت هي ذنبها ايه
يقين : الو
زين بحة صوتها تطفي كل غضبه: الو
يقين بهدوء: شكرا
زين: هههههههه انا مش عاوزك تشكريني الي اقولك علية تنفذيه لو جالك تامر اياك ثم اياك تقوليلو لأ .. وانت عارفة كويس انا ممكن اعمل ايه اسمع رد تامر الليلة
يقين بسخرية : اوامر تانية
زين بقرف : اه داوي العلامات الي في خلقتك سديتي نفسي
يقين بتحدي : يارب دايما وعلي طول
زين بتهديد : ايه هو الي دايما
يقين بصوتها الضعيف : سوري
زين ارتبك من صوتها كانه اول مرة يكلم وحدة تتمايع بس الظاهر ان يقين بتجلط زين عاجل ام اجلا
دخل عليها تامر المغرب وفي عيونه كلام كتير ويقين متوقعة انه بيسألها عن رايها في زين
تامر: يقين في كلام عاوز اقولة
يقين جات ترد بس قاطعها
تامر: هش ولا كلمة بعد المشاكل الي جات من وراي دلعي ليك هيكولي تصرف تاني معاك .
امبارح كلمني الاستاذ زين طالب يخطبك وانا محروج منه خايف انك تفضحينا مع الرجل أنا عطيته كلمة وبرد عليه بكرة بالموافقة
يقين : رد علية الليلة انا موافقة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يقين جريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!