روايات

رواية عشق شرعي الفصل الخامس 5 بقلم سومية محمود

رواية عشق شرعي الفصل الخامس 5 بقلم سومية محمود

رواية عشق شرعي الجزء الخامس

رواية عشق شرعي البارت الخامس

رواية عشق شرعي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سومية محمود
رواية عشق شرعي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سومية محمود

رواية عشق شرعي الحلقة الخامسة

عند بيت بيان وفي الاوضه بتاعتها نلقيها مشغله اغاني حزينه ومكتأبه يا قلب امها
بيان وهي بتغني وبتبكي وتاكل(متسألونيش ازاي دا اكتأب البنات)؛رميت الورد طفيت الشمع طفيت الشمع يا حبيبببببببيييييييي اعااااا يعني اي ميرنيش ويطمن عليا هاا ليه مااشي ماشي يا حمزه يا ابن زينب
محمود: مالك يا مجنونه في اي واي الاكل دا كله
بيان: مفيش يا بابا اصل انا مكتأب سيكا
محمود: نعم ياختي مكتأبه و تاكلي الاكل دا كله اومال لو مبسوطه هتعمل اي هتكليني
بيان: اي يا حج انت هتعد ورايا ولا اي و هي بتمثل العياط دا انا حتي بنتك الوحيده
محمود: المشكله الأكل مش طالع عليكي دا انتي النمو بتاعك وقف
بيان: انت بتعيرني يا حجوج ولا اي
محمود: ونبي اسكتي
بيان: أنا هروح للبت حياه
محمود: روحي ياختي انتم الاتنين اجن من بعض
بيان: سلاموز
راحت بيان عند حياه و اول ما وصلت عند باب الشقه فضلت تطبل وترن علي الجرس
بيان: افتحو يا ناس يلي جوا

 

 

فاطمه فتحت الباب ودي تبقا مرت خال بيان و مامت حياه: في اي يا هبله كله دا خبيط
بيان: بطوطه عامله اي يا قمر انتي
فاطمه: اهلا يا قلب بطوطه عامله اي
بيان: كويسه الحمدلله.. البت حياه فين
فاطمه: جوا في اوضتها
بيان: انا هدخلها
دخلت بيان عند حياه
بيان: حيااااااااااااااااااااااااااه
حياه: اي في اي مين مااات
بيان وهي بتضحك: يخربيت الضحك
حياه: يا حيوانه فزعتيني. تعالي ياختي اقعدي
بيان: اي دا يا حجه احنا مش المفروض مكتابين
حياه: عادشي واي يعني 😌
بيان: بتحطي ميكاب وانتي مكتابيه
حياه: يا هبله انتي لازم اهتم بنفسي اومال يعني ازعل واعيط زاي البنات الهبله
بيان: لا طبعاً .. هو ممكن يكون حمزه بيخوني
حياه وهي بتكمل الي بتعمله: لا يا حبيبتي مش ممكن دا اكيد
بيان: يلهوي طب اعمل اي
حياه: بصي احنا مش هنبيلهم اي حاجه و اول ما يجو هتقلهم عاوزين نخرج مع بعض نغير جو و هنمسكهم متلبسين
بيان: طب ازاي
حياه: ركزي معايا
بيان وهي مركزه (والله لوامتحان ماهتركز كدا😂):معاكي يسطا
حياه: بصي احنا هنمسك التلفونات بتاعتهم و نفتش فيها علي رقم اي بنت
بيان: طب ما يمكن مسجلينهم بي اسامي شباب

 

 

حياه: يا غبيه ما احنا هنشوف مدة المكالمه اقد اي ولو زادت عن نص ساعه يبقا دي بنت اي رايك (الفكره دي اخدتها من فاعل خير 😂)
بيان: يخربيت دماغك يابت دا ابليس قاعد بيعيط 😳
حياه: عشان تعرفي بس 😌
وبعدين دخلت عليهم ملك وهي بتكلم نفسها وبعدين قاعدة على السرير
بيان: مالها دي
حياه: معرفش.. ملك
ملك: 😑
حياه: بت
ملك 😑
بيان: مللللللللللللللك
ملك بكل برود: انتم بتكلموني
حياه: لا بنكلم نفسنا.. مالك يابت في اي
ملك وهي بتعيط: عاوزا اتجوز أنا مش عاوزا اتعلم البت ملهاش غير بيت جوزها انا عاوزا اتجوز جوزوني يلا
بيان وهي بتضحك: اهدي طب كدا وصلي على النبي في اي 😂
ملك عليه افضل الصلاة والسلام.. بتديها ورقها وبتقولها: خدي شوفي دا اختبار فيزياء وجبت فيه 5من 20(مش عارفه اقولكم اي بس دي درجتي بتاعت آخر اختبار فيزياء بس بي مجهودي طبعا 😌😂)
حياه: معلش يا ضنايا اهم حاجه الصحه..
ملك: انا جعانه
بيان: وانا كمان
حياه: يلا نشوف بطوط عامله اكل اي
طلعو برا الاوضه ولقيو الباب بيخبط وراحت فتحت ملك
ملك؛ أبو العفاريت ازايك دخل كمان حمزه و اي دا حصباله كمان هنا يا اهلا ومرحب بيكم
حمزه: اهلا ياختي.. ثم يكمل بيا عامله اي وعملتي اي في الامتحان
بيان: 🙂
حمزه: بيان مالك
بيان: 🙂
بسام مالك يابت يا حياه
حياه: 🤨

 

 

بسام بصوت واطي لملك: بت يا ملك هي اختك مالها
ملك: معرفش وبتبص لحياه وبيان و بعدين تبص علي حمزه وبسام وتقول: انتم عملتو اي
حمزه: معملناش حاجه والله ..ثم يكمل طب احنا هنمشي دلوقتي ونيجي في وقت تاني يلا ياض يابسام بيلفو عشان يمشو فجاءه سمعو صوت حياه وبيان
حياه وبيان: استنو
ملك: جالك الموت يا تارك الصلاه.. طب استأذن أنا بقا
حمزه: خدي يابت هنا رايحه فين
بسام: بت يا ملك.. البت دي واطيه اووي
حمزه: حصل يا باشا.. هنعمل اي دلوقتي
بسام: اجمد يلا في اي
حمزه: قول لنفسك
بيان؛ حمزه
حمزه: عيونه
بيان: بصراحه انا زهقانه اووي و عاوزا اخرج
حياه: وانا كمان
حمزه بيتكلم مع بسام بصوت واطي: انا بدأت اطمن
بسام: يا اهبل انت كدا لازم تخاف اكتر اسالني أنا
حمزه: طب هنعمل اي
بسام: ربنا يسترها بقا.. خلاص هنخركم
حمزه: انت بتقول اي يا اهبل
بسام: اسكت انت بس.يلا روحو جهزونفسكم
حياه دخلت تجهزنفسها و بيان نزلت هي كمان عشان تجهز هي كمان
بسام: يا اهبل احنا نروح نخرجهم ونفسحهم ونخليهم ينبسطو و لو كانو هينكدو علينا هينسو خالص يعملو كدا فهمت يا عبيط
حمزه: تصدق عندك حق.. طب وانت اي الي مخليك متأكد كدا اوي من افكارك دي

 

 

بسام: يا عبيط اسأل مجرب ولا تسأل طبيب
حمزه: اه صح عندك حق

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق شرعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى