روايات

رواية المغرور والدلوعة الفصل الخامس 5 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل الخامس 5 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الجزء الخامس

رواية المغرور والدلوعة البارت الخامس

رواية المغرور والدلوعة
رواية المغرور والدلوعة

رواية المغرور والدلوعة الحلقة الخامسة

حنين : انا فكرت في كلامك يابابي وانا موافقه
محمود : خلاص جهزي شنطك ومن بكرا نمشي .
صقر : نعم تمشو فين ياعمي .
عامر : في ايه ياخويا مالك حد زعلك انت ولا حياه .
محمود : ياجماعه مش كده بس حياه مش مرتاحه

هاله : مالك ياحياه في حاجه مزعلاكي مننا .
حياه : لاء والله ياطنط بس عشان تاخدو راحتكم . ثم نظرت لحنين ثم لصقر .
صقر : ممكن نكلم شويا .
حياه : ماشي .
صقر : تعالي نتمشي شويا .
حياه قامت لذهب هي وصقر وقطعهم هذا الصوت .
حنين : انت هتتاخر ياصقر .
نظر صقر لحياه ثم لحنين وقال .
صقر : في حاجة ياحنين .
حنين : ايوه عاوزا نكلم شويا .
صقر : بعدين بعدين ثم ذهب هو وحياه إلي الخارج ….

ساره : معلش بقا أصلها حب زمان ميقدرش يتأخر عليها .
حنين : تقصدي ايه يا ساره .
ساره : ابدا مفيش عن ازنك .

 

 

 

ظلت حنين تفكر في كلام ساره ….

عند صقر وحياه …..

صقر : احم عاوزا تمشي ليه .
حياه : مفيش بس دا مش مكاني .
صقر : مين قال مش مكانك .
حياه : من اول مجيت وانا حاسه ان كل حاجه اتغيرت حتي انت ياصقر .
صقر : ايوه اتغيرت لما بعدتي عني زمان لما كنت بقولك خليكي متسبنيش .
حياه : انا مسبتكش انا فضلت ابعتلك رسايل حتي انت مفكرتش ترد عليا لو ساعتها قولتلي ارجعي والله كنت هرجع بس قولت خلاص انت نستني ياصقر وشكلك مصدقت ولقيت غيري .
صقر باستغراب : غيرك ازاي .
حياه : علي اساس انك مش عارف أن حنين بتحبك .
صقر بضحك : بس المهم مين في قلبي .
حياه : مين في قلبك ياصقر قول .
صقر : كل نبضه في قلبي بتقول اسمك ياحياه انا ليسه بحبك .
حياه : بجد ياصقر بتحبني .
صقر : ايوه بحبك وهفضل احبك للآخر لحظه في حياتي.
حياه : هشششش ثم حض.نت صقر وانا بحبك اوي اوي ياصقري .
صقر : روح قلب صقرك ياحياتي .
حياه تذكرت مقالتو حنين : وان شاء الله الست حنين دي عاوزا ايه .
صقر بضحك : ياحبيبتي مفيش اي حاجه بيني وبينها والله .
حياه : طيب بس بلاش تضحكلها ولا تكلم معاها .
صقر : حاضر يادلوعتي .

 

 

 

حياه : طب يلا ندخل عشان بابي ميقلقش عليا .
صقر : يلا ياروحي . ثم دخل صقر وحياه إلي الداخل وهم ممسكين بيد بعض .
بسنت بفرحه : هتقعدي صح .
حياه : ايوه صح 😂😂
حسام : بركاتك ياعم صقر 😂😂

حنين : صقر ممكن نكلم شويا .
نظر صقر لحياه التي تنظر إليه بعينها وهي تقول له لاء .
صقر : احم بعدين ياحنين عشان عندي شغل ثم وجه كلامه لعامر ومحمود : انا هنزل القاهره الاسبوع المقبل .
محمود : هتنزل تمضي العقد مع ماهر بيه .
صقر : ايوه اتصل بيا انهارده وقال إنه وصل القاهره هو وعيلتو وممكن يجي بس مش اكيد .
هاله : هيجي هنا يابني .
صقر : ايوه ياامي فخليكم مستعدين لكده .
حياه : لو نزلت القاهره هنزل معاك .
ساره : وهتنزلي مع ليه محتاج مربيه واحنا منعرفش .
صقر : سارررره إلزامي حدودك .
ساره خافت من صقر وسكتت .
حنين : ايوه مااحنا مش فاهمين هي هتنزل ليه معاك 😒
صقر كان هيرد ولاكن قطعتو حياه .
حياه : انا بفهم في شغل الملابس وانا اصلا ديزاينر ودرست فيها وبدل الملل دا هروح اشتغل .
بسنت : برافو عليكي يايويو .
صقر بضحك علي أخته : يويو امممم طب وانتي مبسوطه اوي كده ليه .
بسنت : ها احم لاء ياابيه عادي .
صقر : ماشي ياستي .ثم وجه كلامه لحياه .
صقر : بصي انتي خليكي جاهزا لو مجاش ماهر بيه هنا هننزل القاهره انا وانتي .
حياه بمرح : قشطه بقا 😂 .
حسام : حلاوتك ياقشطه بلبن .
صقر بغيره : حسام لسانك لمو مع حياه .
هاله وهي تنظر إلي ابنها وهي تفهم أنه يحب حياه ولاكن هي رافضه فكرت أن حياه تتجوز ابنها .
حنين بضيق : ممكن اطلع ارتاح .
هاله : طبعا ياحبيبتي خديها يابسنت علي غرفتها .
بسنت : حاضر ياماما قومي ياحنين .ثم قامت حنين وهي تنظر لحياه بغل.
محمود : قومي ياحياه اطلعي انتي كمان ارتاحي عشان رجلك .
حياه : حاضر يابابي قامت حياه ولاكن رجلها شدت عليها .
صقر بخوف : لاء لاء تعالي انا هطلعك .

 

 

 

هاله : لاء خليك انا هطلعها .
صقر باستغراب من رد فعل أمه : لاء خليكي ياامي انا هطلعها ارتاحي . جلست هاله تاني وذهب صقر وحياه إلي أعلي .
ساره : خليكي يامرات خالي شكلها حياه هتقلب عقل صقر انا خايفه عليه اوي .
ظلت تفكر هاله في كلام ساره .قم صعد الجميع إلي النوم .

عند حياه وصقر ….
حياه : خليك معايا لحد ما نام ياصقر .
صقر : عيوني ياروحي .ثم جلس صقر بجانب حياه وظل يلعب في شعرها حتي نامت حياه وذهب الي الخارج . في نفس اللحظه خرجت بسنت من غرفة حنين .
بسنت : هي حياه نامت ياابيه .
صقر : ايوه ياحبيبتي وانتي كمان يلا روحي نامي .
بسنت : حاضر . ثم ذهب بسنت الي غرفتها . وخرجت حنين علي طول وقالت .
حنين : صقر ممكن نكلم شويا .
صقر نظر اليها وقال : ماشي ياحنين تعالي في الجنينه .
خرجت حنين وصقر الي الجنينه ..

عند حياه فاقت علي دخول بسنت وجلست علي السرير وقالت : هو صقر خرج ولا انا كنت بحلم .
بسنت بضحك : ايوه خرج وبعدين ايه صاحكي .
حياه : ماانتي لازم تدخلي تفتحي نور وانا طبيعي اقوم وبعدين خلاص النوم طار من عيني تعالي نقعد في الجنينه نكلم شويا .
بسنت : بس كده انا موافقه جدا يلا بينا ونجيب عصير كمان . ابتسمت حياه وذهبت هي وبسنت إلي الجنينه .

عند صقر وحنين …..
صقر : ها ياستي قولي بقا في ايه .
حنين : صقر انا مخنوقه جدا وحاسه اني مجيتي عليكو مش في وقتها .
صقر : لاء طبعا ليه بتقولي كده انا مبسوط انك جيتي اصلا .
حنين مسكت ايد صقر وقالت : بجد ياصقر يعني انت بتحبني .
صقر : لاء بس…. ولم يكمل لأن كانت في عيون تحجرت الدموع فيها وقلب ينبض بلجر.ح من هذه الكلمات التي نزلت كلصعقه علي حياه التي تصنمت مكانها …..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المغرور والدلوعة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!