روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الرابع 4 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الفصل الرابع 4 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الجزء الرابع

رواية عشق الأدهم البارت الرابع

رواية عشق الأدهم
رواية عشق الأدهم

رواية عشق الأدهم الحلقة الرابعة

فيروز.أدهم الحقني
أدهم بغضب جذبها وجعلها خلفه
أدهم.انت مش عارف ياض انت وهو اللى بتجروا وراها دي تبقي دي تبقي مرات أدهم المنشاوي ولو ماتعرفهوش اعرفهولكوا
فيروز بصدمه.ايه مراتك
أدهم لم يبالى لكلامها ثم اقترب من هؤلاء واخذ يضرب بهم بكل قوه
ثم اتصل على حراسه
أدهم.الو تعالوا شارع…..وتاخدوا شويه العيال دول تربيهم الأول
فيروز في حاله صدمه
فيروز.أدهم كفايه حرام عليك
أدهم.انتي قولتي اسمي دلوقتى صح
فيروز.يا برودك يا اخي هيموتوا في إيديك وانت بتفكر في اسمك
أدهم.خايفه عليهم صح تحبي تفضلى معاهم
فيروز.عالأقل أفضل منك مش واحد بيتحامي في غيره وانت عارف أنا بتكلم في إيه كويس وياريت تتطلعني من هنا علشان عايزه اروح
أدهم.بتعصبيني بكلامك ولما بضربك بتبقي زي الكتكوت المبلول صح ولا بتكلم غلط
فيروز.الظاهر ياأدهم يا منشاوي ماتعرفش فيروز حماد كويس بس مصير الايام تثبت ده وكادت أن تمشي إلا أن جذبها إليه بقوه
أدهم.سمعيني بتقولى ايه
فيروز بتوتر.ابعد عني
أدهم.انتي ليا أنا وبس يا فيروز سامعه
فيروز.بتحلم وكادت أن تصرخ لينجدها أحد ولكن أدهم ضربها ضربه افقدت وعيها
في الصباح
أدهم ذهب الى الشركه وكانت كل الأنظار موجه إليه بسبب جاذبيته
ثم دلف إلى المكتب
دق دق
أدهم.ادخل
أحمد.صباح الخير يا أدهم
أدهم.صباح النور قولى ورق الشركه الالمانيه جاهز
أحمد.جاهز والاجتماع الضهر زي اتفاقنا
وكانوا يتحدثون إلا أن قطع كلامهم صوت الباب
السكرتيره
أدهم بيه في واحد بره عايز يقابل حضرتك
أدهم.مين
نهي .بيقول عمر المنياوي
أدهم.دخليه
عايز ايه ده ليه شغل معانا
أحمد.لا بس يمكن يكون ليه
دخل عمر والقي التحيه عليهم
أدهم.اتفضل يا أستاذ عمر اقدر أساعدك بإيه
عمر.فيروز
أدهم بعصبية.مين فيروز
عمر.ياريت بلاش لف ودوران لأن رجالتي شافوك امبارح وهي معاك وداخلين فيلا بتاعتك صح
احمد.يالهوي هي لحقت
أدهم.وهي تخصك بإيه علشان تراقبيها أو تستأجر وتراقبني
عمر بخبث.حبيبتي وقريب هتكون خطيبتي
أدهم بغضب.اطلع بره بقولك اطلع بره
عمر.انا هطلع بس وقتها ماتزعلش لما نعزمك على الخطوبه ووقتها هتيجي طبعاً ثم خرج
أدهم.ابن…………
أحمد.اهدي يابني هي مش في المستشفى
أدهم.لا في الفيلا
أحمد.ليه هي ماهربتش
أدهم.هربت يبقي تفكيري كان في محله قولى بقي يا حماده مين اللى ساعدك أحسن قسم بالله لتشوف العذاب الوان
احمد بسرعه.الواد مروان أنا ماليش دعوه
أدهم.ومروان كمان معاك الله وأنا مراتي تسمع كلامكوا عادي كده
احمد.مرات مين يا حبيبي انت اتجننت ولا ايه واللى قدامك ده بيقولك خطيبها
أدهم.اصبر أنت بس واتفرج وترنلى على مروان وتجولي الفيلا حالا سامع
احمد.استر يا رب حاضر
ثم ذهب أحمد الى الفيلا ودخل عليها
فيروز بخضه.انت حيوان المفروض تخبط على فكره
ادهم.انا هعرفك الحيوان كويس يبقي مين قوليلى يا روز تعرفي عمر
فيروز.عمر المنياوي
أدهم.تبقي تعرفيه مين هو أو يقربلك ايه
فيروز بتفكير.يبقي خطيبي
أدهم.نعم يا روح… انتي سامعه بتقولى ايه وماقولتيش ليه
وعلشان كده كارهاني وبتعملى ده علشان حته الواد ده
فيروز.عالاقل راجل مش زيك وما كادت أن تكمل كلمتها إلا أن ضربها على وجها ووقعت على الارض
فيروز.يا حيوان طب والله لهوريك اسمع أنا مش الجاريه بتاعتك كل يوم تضربها وتعمل اللى عايزة لا انسي انتي عمرك ماهتفرق بيني وبينه وأنا فعلا بحبه وهو اكتر واحد يستاهلني بجد مش زيك تقدر انت بس تطلعني بره ولا خايف لهرب عامل زي الطفل الصغير اللى خايف على لعبته لحد تاني ياخدها بس أحب اعترفلك انت مريض من الدرجه الاولى ياريت تتعالج يا أدهم
أدهم.اللى مسكني عنك إني وعدت نفسي مش هضربك تاني بس لو عايزه تشوفي ده ماعنديش مشكله
فيروز.ولا تقدر تعمل حاجه وقريب أوي همشي من هنا واروح لحب حياتي
ادهم بغضب خرج من الغرفه ماشي يا فيروز إما وريتك
ونزل إلى أسفل وجد احمد ومروان
أدهم.لو عايزين تغفروا عن ذنبكوا قدامكوا حل واحد بس هو تشهدوا على عقد جوازي
مروان بصدمه.جواز مين
ادهم.مش ناقص ياض اسمع جوازي أنا وفيروز وانهارده
احمد.واهلها
ادهم.ماحدش هيعرف
احمد.بص يا أدهم لو عايز تكسب ثقتها رجعها لأهلها وخليها تحبك وبعدين اتقدملها او حتي هات اهلها هنا يعرفوا إنها عايشه
مروان.احمد عنده حق وتصدقني هي طيبه جدا وهتحبك اكتر
ادهم.انا خايف لا تبعد عني
أحمد.بالعكس هتقرب واسمع مني
في المساء تجهز أدهم وذهب الى بيت فيروز
فاطمه.حاضر جايه جايه
أدهم.السلام عليكم
فاطمه.وعليكم السلام مين حضرتك
أدهم.انا أدهم المنشاوي وعايزك في موضوع فيروز
فاطمه بفرحه.فيروز انت تعرفها طب شوفتها فين
أدهم.ممكن ادخل
فاطمه.اتفضل يا ابني
واخذ أدهم يقص عليها جميع ماحدث
فاطمه.يا حبيبتي يا بنتي عملت ده كله وانت بتحبها اومال لو بتكرها بس في الأول والاخر الرأي رأي فيروز
أدهم.اقسم بالله إن فيروز مش هتلاقي حب في حياتها زي اللى هتلاقيه معايا
فريده.ياسلام وايه اللى يثبت كلامك
أدهم.الايام اللى هتثبت وكمان اتمني إن كتب الكتاب الخميس الجاي
فاطمه بالسرعه دي ده أنا حتي ماشوفتش بنتي
أدهم.انتوا هتيجوا معايا دلوقتى وأنا هوريهالكوا
فاطمه بفرحه.يلا يا فريده بسرعه نشوف اختك
ثم أخذهم أدهم وذهب الى الفيلا
ادهم.تسمحولى اعملها مفأجاه
فاطمه بإشاره نعم
صعد أدهم لفوق ودخل الغرفه
فيروز.ياربي يابني استأذن قبل ما تدخل
أدهم.اسف يا روز
فيروز باستغراب.اول مره تتأسف من حد
أدهم.انتي اللى غيرتي كل حاجه حياتي يا فيروز
عارفه أنا يمكن اكون بعترف لأول واحده بس أنا بعشقك
فيروز.انت بتقول ايه
أدهم.بقول اللى لازم اقوله من زمان واسف على أي حاجه عملتها معاكي بس انتي توافقي بس وتشوفي حياتك هتبقي عامله ازاي وكمان احلى مفاجاه مستنين تحت
فيروز.ايه هي
أدهم.مش هتبقي مفأجاه لو قولتلك يلا تعالى معايا تحت وانتي تعرفي
نزلوا لاسفل
فيروز.قول بقي ايه هي المفأجاه
أدهم.بصي وراكي
فيروز بصت خلفها بصراخ ماما ديده وحشتوني أوي
ثم اخذوا يحضنوا بعض
فاطمه.انتي كويسه يا حبيبتي بخير
فيروز.ماما وحشتيني اوي نفسي أفضل في حضنك العمر كله
فاطمه.حقيقي يا أدهم يابني انت اكتر واحد تستاهل بنتي
أدهم.يبقي كتب الكتاب الاسبوع الجاي بقي
فيروز.موافقه
أدهم.ايه اخيرا قولتيها ازغرط مش مصدق نفسي
واخذوا يضحكوا مع بعض
في الصباح ذهبوا عائله فيروز لدي عائله ادهم وتعرفوا على بعض واصبحوا اصدقاء إلا أن جاء موعد كتب الكتاب
كانت فيروز ترتدي فستان أبيض ضيق من أعلى ومتوسط الوسعان من تحت وكانت في غايه الجمال وادهم كان يرتدي بدله سوداء شديده الجمال
ادهم.انا مش مصدق نفسي بجد أنا بحلم
فيروز.احلم براحتك بس أنا هاخد حقي منك
أدهم.وانا موافق يا احلى ورده
عند مروان
يعني لا بتسألى ولا حاجه ولا يعني اذا كان ليك عند الكلب حاجه قوله يا سيدي
فريده.برافو عليك عرفتها لوحدك يا بيضه
مروان.ههه ايه يا بت خفه الدم دي وراثها منين
فريده.من نفس الوراثه بتاعتك
مروان.اصبري بس لما تبقي تحت ايدي كده نعرفك مين مروان
عند احمد
احمد.ازيك يا نيره
نيره.اهلا يا أحمد اخبارك
أحمد.انا الحمدلله طول ماأنا شايفك قدامي
نيره بكسوف.متشكره
أحمد.ليه الكسوف ده عالعموم أنا طلبت ايدك من ادهم ووافق
نيره بخجل جريت من أمامه
احمد.بموت فيها
منصور الحلفاوي
اوعا أدهم ده نصيبه حلو اوي يا بخته
شاهين.عجباك يا باشا
منصور.دي قمر بس نصبر شويه نسيبهم يتهنوا ونبقي نشوف شغلنا احنا
جاء الماذون وكتب كتب الكتاب
وكانوا يرقصون سلو ولكن الفرحه لم تكتمل لأن أحدهم صوب الرصاص اتجاههم
فيروز أدهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى