روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الجزء الخامس

رواية عشق الأدهم البارت الخامس

رواية عشق الأدهم
رواية عشق الأدهم

رواية عشق الأدهم الحلقة الخامسة

فيروز.أدهم لا قوم يا أدهم
مروان.إسعاف بسرعه
كان الجميع في حاله ذهول
جاءت سياره الإسعاف وأخذت أدهم عالمشفي
الدكتور لو سمحتوا يا جماعه اهدوا واحنا هنعمل اللى نقدر عليه ممكن تطلعوا بره
نيره.انا عايزه اخويا لا
ناديه.يارب يقومك بالسلامه يا حبيبي
كان الجميع يدعوا له ويبكون
بعد مرور ساعه
خرج الدكتور
الدكتور.الحمد لله هو كويس بس دخل في غيبوبه والله أعلم هيفوق امتي الرصاصه كانت جمب القلب
فيروز.يعني هو مش هيموت
استغرب الجميع كلامها
الدكتور.لا إن شاء الله هيبقي كويس
بعد خروج الدكتور
نيره.وانتي عايزاه يموت يا فيروز ولا إيه
فيروز بدموع.لا طبعاً انتي بتقولى ايه ده جوزي
أحمد.خلاص يا بنات أهدوا
بعد مرور الوقت أخذ البعض يذهب لمنزله عدا فيروز وفاطمه ومراون وناديه
مروان.ممكن تمشوا انتوا ترتاحوا وأنا هفضل هنا
فيروز.لا أنا هفضل هنا علشان لما يفوق
فاطمه.روحي يا حبيبتي غيري هدومك علشان مليانه دم وترتاحي
فيروز.لا يا ماما مش همشي ومش عايزه اتكلم كتير
وأثناء حديثهم
جاء احد ضباط الشرطة
معتز.ازيك يا مروان
مروان.معتز باشا أهلا
معتز.اهلا يا جماعه أنا جاي احقق في القضيه دي تفتكروا مين اللى عمل كده
مروان.انت عارف انه رجل أعمال وطبيعي يبقي ليه أعداء بس أنا مش عارف هو ممكن يكون مين
معتز.ولا انتي تعرفي يا مدام فيروز
فيروز.لا مش عارفه
معتز. إزاي هو ماقلكيش قبل كده
فيروز.لا ماقلش حاجه
معتز.طب انا همشي دلوقتى ولما يفوق هبقي اجي تاني عن إذنكوا
فيروز.طب أنا هروح الحمام
ناديه.روحي يا بنتي
دخلت فيروز الحمام واغلقته بدقه
فيروز.الو يا حيوان انت انا مش قلت ماتضربش قريب من القلب او الاماكن الصعبه
الشخص.وانا اعمل ايه كان بيتحرك وماكنتش عارف أضرب بس اهو لسه عايش ولو مات هتورثي انتي مراته بردوا
فيروز.انت تسكت خالص ونفسي حد يعرف الكلام ده غيرنا يلا سلام وأنا اللى هرن عليك واقولك باقي التفاصيل
فيروز.مش أنا يا أدهم اللى تنسي إلا أذاها بسهوله
ثم خرجت
مروان.فيروز اتأخرتي ليه انتي كويسه أدهم فاق
فيروز ببسمه.بجد طب يلا نروح له
ثم ذهبوا إليه
أدهم.فيروز انتي كويسه يا حبيبتي
فيروز ببكاء.كويسه يا ادهم بس انت عامل ايه
أدهم.انا كويس الحمد لله إنك ماحصلكيش حاجه أنا كنت هموت
فيروز.بعد الشر عليك ماتقولش كده
ناديه.حمدالله عالسلامه يا حبيبي عامل ايه يا قلبي
أدهم.انا كويس يا ماما ماتقلقوش عليا
أنا عايز اروح في البيت مش بحب جو المستشفيات
مروان.اصبر الأول علشان تتعالج بشكل أحسن وكمان علشان نعرف مين اللى حاول يعمل كده
فيروز.وانت شاكك في حد يا أدهم
أدهم.لا مافيش حد ليه مصلحه إنه يعمل كده وتقريبا في الوقت الحالى
وبعدين أنا عايز انسي علشان عايز احتفل بفرحي مع روز واعملك فرح ماحدش عمله قبل كده
فيروز.إن شاء الله يا حبيبي
وأخذوا يتحدثوا وبعد مرور أسبوع خرج أدهم من المشفي وذهب لمنزله
أدهم.ياه أخيرا مش مصدق نفسي ده الواحد ماصدق
ناديه.البيت نور يا حبيبي
نيره.وحشتني أوي يا أدهم
أدهم.انتي اكتر يا حبيبتي ويلا بقي علشان عايز افرح بيكي
نيره بكسوف.ان شاء الله
فيروز.يلا يا حبيبي نطلع فوق علشان ترتاح
نيره بغضب.خليه يقعد معانا شويه أكيد هو زهقان من الحبسه
فيروز.نيره أنا ماوجهتش كلامي ليكي وياريت تخليكي في حالك
نيره.انتي بتقولى انتي نسيتي نفسك
أدهم.نيره دي مراتي والغلط فيها يبقي بتغلطي فيا اعتذري يا نيره
نيره بدموع.دي أول مره تزعقلى
أدهم.لو غلطتي انتي عارفه اعمل ايه كويس يلا اعتذري
نيره.انا أسفه
فيروز بخبث.لا يا حبيبتي احنا اخوات ثم ابتسمت لها بخبث
أدهم يلا يا فيروز نطلع
في الاعلى
فيروز.ادهم أنا مش عايزه اعمل مشاكل هنا ياريت لو هنتجوز نفضل في بيت تاني انت عارف مابحبش المشاكل
ادهم.انا مااقدرش اسيب ماما لوحدها وكمان نيره هتتجوز فهتبقي انتي وهي بس بس لو مصره أنا موافق
فيروز بفرحه.ربنا يخليك ليا يا دومي يلا بقي أنا همشي أنا
أدهم.روز
التفت فيروز بغضب.نعم
ادهم.احنا مكتوب كتابنا عالفكره فعادي تفضلى هنا خصوصاً اني تعبان
فيروز.انت عارف أنا مش هقدر اقعد هنا كمان لسه ماعملناش إشهار
أدهم.خلال شهر هتكوني مراتي ونفضل سوا دايما
فيروز.يا رب يا حبيي يلا بقي باي
أدهم.خلى السواق يوصلك
فيروز بسرعه.لا أنا هاخد عربيتي علشان راحه كذا مشوار
أدهم.تمام براحتك بس هفضل معاكي عالموبايل
فيروز.اوكي
نزلت فيروز وركبت السيارة
فيروز.الو روح بلغ عن عمر وهنا إن هما اللى طلبوا منك كده تمام ونفسي تغلط غلطه واحده
الشخص.ده كله علشان أنا عارف إنك مش هتسيبيني يا ست هانم ودي مش أول مره
فيروز.اخلص انت بس وليك الحلاوه يلا سلام
وصلت فيروز أمام احدي العيادات
فيروز.الدكتور جوه
السكرتيره.ايوه مستنيه حضرتك يا مدام فيروز
فيروز خبطت عالباب ودخلت
نهله.اهلا يا جميله عامله إيه دلوقتى
فيروز.انا مش عارفه اتحكم فيها دي بقت بتظهرلى وأحس بيها
نهله.اهدي هي مش موجوده وماتت من زمان كمان
فيروز بعصبيه.ازاي ماتت دي هي هي اللى خلتني اقتل جوزي وتقولى ماتت روز لسه عايشه أنا عارفه عايشه جوايا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى