روايات

رواية عشق الآدم الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الرابع والعشرون

رواية عشق الآدم البارت الرابع والعشرون

رواية عشق الآدم الحلقة الرابعة والعشرون

يوسف باهتمام: ها ي ادم احكيلي عشق حصل فيها اي
ادم: صابري عم جاسم ظهر وجه ينتقم مني ف عشق وعشان كده خطفها ونا عرفت من السلسة بتاعت عشق اللي انا جيباهلها فيها جي بي اس وعرفت مكانها روحت المكان قبل ما ادخل غفلت الحراس وضر’بتهم غلي دماغهم بشومة ودخلت لقيت صابري بيعتد’ي علي عشق بس لحقتها مكنش عمل فيها حاجة الحمد لله انا كنت هخسر ابني ي يوسف
يوسف بمواساه وخده ف حضنه: معلش ي صاحبي خلاص اهدي ادي كل المشاكل راحت اهي
ادم بتعب: يارب فعلا تكون راحت
يوسف: راحت الحمد لله ناقص بس تعيش حياتك مرتاح
ادم طبطب عليه ودخلو ل عشق بعد ما دفعوا مصاريف المستشفي
عشق: انا جهزت. ي حبيبي يلا
خرجو كلهم من المستشفي يوسف ركب عربيتو هو واسراء وادم وعشق ركبوا
ادم بحب: متاكدة انك كويسة ي شوشو
عشق بابتسامة: اه ي حبيبي والله
ادم لسه هيتكلم قاطعو موبيلو بيرن
ادم: آلو
نور. : الو ادم معايا؟؟!
ادم باستغراب: ايوة مين؟
نور: انا الظابط نور زوج ندي وكنت بس عايز اقابلك عشان عاوزك ف كلمتين
ادم: اه اهلا.. تمام ماشي شوف انت فاضي امتي
نور: ممكن بكره
ادم: تمام .. نورني ف بيتي ونتكلم براحتنا
نور: تمام مع السلامة
ادم قفل وعشق سالتو
مين الي كان بيكلمك
ادم بهدوء: ده نور ظابط كده متجوز ندي
عشق: اها ويترا عايزك ف اي
ادم: هنعرف بكره بس هو اكيد عايز يتكلم معايا ف الحوارات الي بيني وبين مراتو
عشق بتعب: انا حاسة انها مظلومة ي ادم
ادم: لا ي عشق انا الي اتظلمت واوي كمان ومحدش رحمني
عشق طبطبت علي كتفو: انا جنبك ي دومي
ادم باس ايديها
وصلوا بيتهم بعد تعب شديد وكل واحد نام وعدي اليوم
(تاني يوم)
صحي ادم بتعب وقام نزل يشرب قهوة وساب عشق لانها مرهقة
عشق شوية وكانت صحيت نزلت لقت ادم في الجنينة عملت فطار وكوبايتين قهوة
عشق بابتسامة: صباح الخير ي دومي عملتلك فطار وكوبايتين قهوة
ادم بحب: لي تعبتي نفسك كنتي تقولي للخدم
عشق: لا انا بحب اعملك بايدي
ادم باهتمام: بس القهوة غلط عليكي ف بلاش اشربي عصير
عشق: نفسي فيها هموت واشربها
ادم بحب: معلش ي قلبي بلاش دلوقتي انتي حامل وغلط عليكي اشربي عصير وراح المطبخ جابلها عصير مع الفطار
عشق وادم فطرو واحد من البودي جارد بتاع ادم جالو
الحارس: ادم باشا فيه واحد اسمو نور قال انو طلب من حضرتك يقابلك امبارح
ادم: اه ماشي خليه يتفضل وبص ل عشق: اطلعي ي. حبيبتي شوية هخلص كلامي معاه واجيلك
عشق هزت راسها وطلعت
نور دخل وسلم علي ادم
ادم: منور
نور بابتسامة: بنورك ي ادم
نور: ممكن. نتكلم في موضوع بخصوص ندي
ادم: اه طبعا اتفضل
نور حكالو كل حاجة حصلت من الاول خالص لحد ما قابلها وهي ندمت
ادم بهدوء: لو كانت عرفتني كنت. هجيب لها حقها لاني معتبرها اختي وهي اول واحدة دخلت الشركة تشتغل فيها
نور بابتسامة: ياعني هتسامحها ولا اي
ادم بصلو شوية: خلاص ي نور باشا حصل خير وعازمكم علي الغداء بكره
نور قام وحضنو: تعالي بقا اعرفك بنفسي.. انا اسمي نور الدين محمد ظابط ومقرب علي الترقية عندي 28 سنة
ادم بترحيب: اتشرفت بيك ي نور باشا.. دحنا بقي اصحاب بقا
انا بقا ي سيدي ادم الحديدي رجل اعمال وصاحب الشركة كل الفروع بتاعتها تبعي عندي 27 سنة ومتجوز طبعا بقالي خمس شهور
نور: متشرف طبعا بحضرتك والف مبروك علي حمل مراتك يتربي ف عزك الي هيجي الدنيا
ادم حضنو وسلم عليه ونور مشي
طلع ل عشق كانت زعلانة
ادم: مالك ي حبيبتي
عشق: من ساعت متجوزت ونا معرفش حاجة عن بابا وكمان امتحناتي بعد بكره
ادم قرب وحضنها: انا مش عايزك تشوفي ابوكي عشان متزعليش انتي حامل وده غلط عليكي
عشق بخوف: لي هو مالو
ادم اتنهد: لما اتجوزتيني راح اتجوز واحدة سرقت فلوسو وبيتو وكل حاجة بتاعتو ودلوقتي هو في رعاية مسنين
عشق عيطت ادم بتهدئة: اهدي ي روحي اهدي متعيطيش وبعدين هو وراكي حاجات وحشة كتير منو ومشوفتيش حنية منو
عشق هدت شوية: بس برضو هو ابويا
ادم بحب: طب خلاص ي قلبي تعالي بقا نقوم نعمل شاي عشان اذاكرلك مادة بعد بكره
عشق: ياريت دنا عندي اوحش مادة كيمياء
ادم بحب: انا جنبك ي قلبي وهذاكرلك
ادم قعد يزاكرلها لعدة ساعات بس خدو استراحة ف هزار ولعب وبعدها رجعوا تاني عشق كانت تعبت وطاقتها خلصت قامت تنام وادم خدها ف حضنو ونام
عند نور وندي
ندي: موافقش صح
نور بحب: مسامحك بعد الي سمعو وكمان عزمنا عنده بكره ع الغداء
ندي نطت ف حضنو جامد
ندي بحب: انا بشكر ربنا انك جوزي غيرتني للاحسن خلتني اصلي وواسامح كل الناس واخليهم يسامحوني انا بحبك اوي ي نور
نور وضمها بشدة: ونا بموت فيكي ي حبيبتي انتي خلتيني ارجع اهزر واضحك اصلا
نور بصتلو بحب
نور باس خدها نسبهم بقا
عند اسراء ويوسف كانو سفرو
اسراء بنبهار: الله المكان ده شكلو تحفهه اوي ي يوسف
يوسف بحب: انا جبتك فيه عشان اشوف فرحتك وانبساطك
اسراء: ده احلي مكان ف حياتي
(كانو ف المالديف عقبالنا بقا😂)
وعدي اليوم حلو علي ابطالنا
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى