روايات

رواية عشق الآدم الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الرابع عشر

رواية عشق الآدم البارت الرابع عشر

رواية عشق الآدم الحلقة الرابعة عشر

يوسف: تعرفيه منين ده ي اسراء؟
اسراء بدموع: ده كان عايز يخطبني بس هو سمعته مش كويسة ف مكملناش مع بعض
يوسف بهدوء: تمام ي اسراء لو حاول يقرب منك تاني تتصلي عليا عشان مش هسيبه والله
اسراء: حاضر
يوسف وصلها لحد العمارة وراح ركب عربيته ومشي راح بيته
تاني يوم الصبح
قام ادم من نومه ودخل ياخد شور ونزل
عشق صحت ملقتش ادم ف الاوضة بس لقت الريحة بتاعتو
ابتسمت
عشق قامت من نومها ونزلت تدور ع ادم
عشق باستغراب: هو ادم فين ي دادة
الخادمة: خرج من بدري ي هانم
عشق في نفسها: ماشي دانت هيبقي يوم نكد عليك
عشق للخادمة: بقولك اي ي دادة ونبي بلاش هانم دي انا زي بنتك قوليلي عشق عادي
الخادمة باستغراب: اوامرك ي بنتي
عشق فطرت وقعدت شوية وقررت تروح لادم الشركة
عشق طلعت لبست ونزلت للسواق
عشق: هو ممكن توديني الشركة بتاعت ادم
السواق: طبعا اتفضلي ي هانم
عشق وصلت الشركه ودخلت لقت هدوء تام في الشركه والكل مركز في شغله
عشق للسكرتيرة: عايزة ادخل لادم
السكرتيرة بتوتر: هو حضرتك مراتو
عشق استغربت: ايوة
السكرتيرة بارتباك: هو هو مش هينفع تخشي هو مشغول
عشق مسمعتش كلامها اصلا ودخلت والسكرتيرة عمالة تقولها مينفعش يفندم
عشق دخلت لقت ادم قاعد وفيه بنت قاعدة علي رجلو عشق بصتلو بدموع
وادم بصلها بنظرة معناها افهميني عملت كده لي
عشق سابت الشركه ونزلت منها جري
وادم جري وراها وعشق ركبت وقالت للسواق يطلع بسرعه
ادم طلع وراهم عشق طول الطريق بتعيط وادم بيحاول يوقف العربية بس السواق سرع
عشق وصلت الفيلا طلعت علي اوضتها بسرعه وكانت بتعيط
بتلم هدومها في شنطة كان ادم وصل البيت وقف العربية ونزل جري علي الاوضة
ادم دخل لقاها بتحط هدومها في الشنطة
ادم بتهدئة: عشق اهدي وافهمي
عشق مكنتش بترد
ادم بعصبية: ي عشق بطلي بقا وسيبي هدومك سبيني افهمك
عشق ردت عليه وصوتها كان عليه اثر العياط: تفهمني اي ي ادم.. اني ادخل والاقي بنت قعدة ع رجلك وبتحب فيك وانت بتبصلها بحب وعايزني اقول كمل ي ادم صح
ادم نزل راسو ف الارض: فيه اسباب خلتني اعمل كده
عشق بسخرية: اي بقا الاسباب لكون ماثرة معاك وحرماك من حاجة
ادم بلهفة: لا ي عشق انتي زي الفل ونا بحبك والله العظيم
عشق: انت عارف ي ادم انا بلم. هدومي. ومعرفش لو خرجت هروح فين بس دعيت امو’ت احسن من اني اعيش والاقي خيانة منك انت الراجل الوحيد الي حبيته واديته الثقة الكبيرة
ادم بهدوء: مش هينفع افهمك دلوقتي ي عشق لازم كل حاجة تخلص وهفهمك والله
عشق بتعب: ونا مش عايزة افهم بس من انهرضة اعتبرني اني مش عايشة معاك وهسيبلك الاوضة دي وهغور انام ف اي اوضة
ادم ببرود: يكون احسن
عشق بصتله بنظرة خلت ادم قلبه يوجعه
عشق راحت اوضة تانية وفضلت تعيط كتير وقامت تاخد شاور
عدي اليوم ف وجع قلب ادم وتعب عشق وصدمتها من انو يعمل فيها كده
ادم كان بيتكلم مع يوسف في التلفون
ادم بتعب: ايوة يابني شافتني مع البنت دي
يوسف: ونت يابني لازم تعمل الحوار ده ف الشركه ياعني
ادم: الي حصل ي يوسف المهم ان عشق مش طايقة تشوف وشي ومتاكدة اني بخونها
يوسف بسخرية: ياعني واحدة شافت بنت في حضن جوزها عايزها تحبك وتفرحلك
ادم: المشكلة اني لازم اكمل ف الخطة بس والله العظيم اول ما اخلص كل ده هقولها الحقيقة كلها
يوسف: بس حضرتك مقولتليش ياعني انك وصلت للبنت الدراع اليمين ل جاسم
ادم بهدوء: كان لازم اعمل كده معاها وارسم عليها اني بحبها
يوسف: اللي صعبان عليا ف كل ده عشق
ادم اتنهد بتعب: انا هدخل انام ي يوسف
ادم دخل ينام وكان بيتقلب مكنش عارف ينام لانه بينام ف حضن عشق كل يوم
ادم. اتسحب دخل اوضتها لقاها رايحة ف النوم شالها براحة وهي مش حاسة واخدها اوضته
وحطها علي سريره وخدها في حضنه دفن راسو ف رقبتها ونام علطول
تاني يوم عشق حست بحاجة تقيلة عليها بصت لقت ادم نايم علي صدرها شبه الاطفال ومتشبث فيها
عشق حاولت تفك نفسها
عشق بضيق: ادم قووم
ادم بنعاس: في اي
عشق: شيل نفسك من عليا عايزة اقوم
ادم بعد عنها
عشق اتكلمت: مش انا كنت نايمة ف اوضة تانية جيت تاخدني ليه
ادم ببرود: والله انتي مراتي وكل يوم هتنامي هنا وف حضني
عشق ضحكت بسخرية: وراحت تلبس عشان تروح المدرسة
عشق جهزت بس كانت لابسة الچيبة مش تحتيها البنطلون والچيبة بتاعت المدرسة قبل الركبة بشوية ونزلت
ادم بص عليها بصدمة انتي مش لابسة البنطلون لي؟؟
عشق ببرود: عادي احنا ف صيف ومش عايزة البس بنطلون
ادم قام بغضب: حضرتك. متجوزة سوسن يخليكي تنزلي كده
عشق بعدم اهتمام: سبني بس عايزة اروح المدرسة
ادم بعصبية وزعيق: اطلعي البسي الزفت البنطلون وهاخدك. نروح المدرسة
عشق: لاء انا هروح مع السواق
ادم تعب ومسكها من دراعها: عشقق متختبريش صبري احسن تطلعي تلبسي الزفت البنطلون وهاخدك ونروح المدرسة
عشق دبدبت ع الارض ولبست بنطلون المدرسة ع الجيبة ونزلت ركبت مع ادم وكانو ساكتين طوال الطريق
وصلوا المدرسة عشق نزلت بدون كلام بس كان ادم مشي لانه متعصب من تصرفتها
عشق قبل ما تدخل
فيه عربية سودا جت ونزل منها شخصين طول بعرض وخدروها وخدوها بسرعه والامن بيحاول يمسك حد من منهم مش عارف
عشق فاقت لقت نفسها ف اوضة ضلمة وبتبص حواليها
فجاة جه شخص
الشخص بخبث: اهلا بيكي ي قمر
عشق: انت مين؟
الشخص بخبث: انا….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى