روايات

رواية عشق الآدم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الثاني والعشرون

رواية عشق الآدم البارت الثاني والعشرون

رواية عشق الآدم الحلقة الثانية والعشرون

ادم بعصبية: مين معايا
صابري: انا ابقي عم جاسم الي حرقت قلبي عليه
ادم بزعيق: احب اقولك اني محرقتش قلبك عليه لو كان هو متربي ومبيعملش حركات و’…
كنت سبتو عايش بس هو كان حابب كده
صابري بقهر: ورحمة امي ما هسيبك
ادم بسخرية: قبل ما تعملي حاجة هتكون ف السجن بتهمة التجارة ف الاس’لحة والمخدرا’ت سلام ي بوص
ادم واتصل ع مجهول: الو اسمعني كويس……
المجهول: تمام يباشا
ادم قفل لقي عشق طلعت من الحمام
ادك بابتسامة: شوشو يلا نتعشي
عشق بتسأول: كنت بتزعق كده لي
ادم: امم مشكلة ف الشغل
عشق هزت راسها وراحت تتعشي معاه وبعدها نامو
تاني يوم الصبح
عند يوسف واسراء
يوسف صحي من النوم وبص. لقي اسراء جنبو
ابتسم وهو بيفتكر قد اي هي بريئة وجميلة وقرب باس خدها
اسراء صحيت وبصتله بكسوف: صباح الخير
يوسف بحب: صباحية مباركة
اسراء خبت وشها ف حضنو
نروح ل ندي و نور كانو بيتكلمو شوية
نور باهتمام: ونتي حصلك اي فوقك ي ندي
ندي بحزن: ادم عارف اني كنت بخونو وانقل المعلومات وكان سايبني لولا بس اني تطاولت واخطف مراتو اجبها ل جاسم ف بعت شوية ستات ضر’بوني ومن ساعتها حسيت اني استاهل فعلا
نور اتعصب: ياعني اي ياعني دنا هطربق الدنيا عليه
ندي بهدوء: اهدي ي نور هو عنده حق شوف لما وحدة تبقي عايزة تخطف مراتك عشان. واحد تاني يعمل الي عايزو فيها
نور هدي شوية: خلاص ي ندي… المهم انا هصلح اللي ما بينكم
ندي: متحكيلي بقا عن حياتك
نور وشه بهت وحزن: بلاش ي ندي احسن
ندي برجاء: عشان خااطري بقا يلا
نور بتنهيدة: حاضر هحكيلك.. انا كنت موضب شقة لجوازي ولما الاقي بنت الحلال شريكة حياتي اعيش معاها فيها الي هي الشقة دي ي ندي ف واتعرفت واعجبت ببنت كنت حرفيا بحبها قرينا الفاتحة بس جينا خلاص واتخطبنا سنة ونص قبل الفرح ب يومين سمعت انها هربت مع واحد هي بتحبو بس اهلها مكنوش موافقين عليه وكانت جت وشافت الشقة دي هربت ومن ساعتها معرفش عنها حاجة وجه يوم حد وصلي خبر ان هي وجوزها ده عملو حادثة وماتو ومن بعدها نفسيتي بقت وحشة من ساعت مهربت وكنت سايب شغلي خالص وف حالة مش لطيفة كنت بروح لدكتور نفسي لمدة سنة واتعفيت وقدرت اقوم واشوف شغلي واكمل حياتي وسبت شقتي دي لحد ما الاقي بنت الحلال الي بحبها واكمل بابتسامة واديني لقيتها ي ندي انتي بقيتي كل حياتي وبحبك وعارف انك الي عملتيه ده عشان هو ضغط عليكي وخطفك واحسن ان ادم قت’لو عشان كنت انا الي هقتلو
ندي قامت بدموع وحضنتو جامد وطبطبت علي راسو
ندي بحب شديد: نور انت احسن شخص فحياتي انا بجد بحبك. اوي ربنا يخليك ليا يارب
نور قام باس راسها وضمها لي بشدة
عند عشق وادم
عشق بزهق: يوووه بقولك اي ي ادم معلش عايزة اروح السوبر ماركت الي تحت اجيب حاجة
ادم باستغراب: ما تقولي لاي حد يجبلك مش لازم انتي تنزلي
عشق: عشان خاطري ي ادم عايزة انا انقي الحاجة الي عاوزاها
ادم بنفاذ صبر: تمام انزلي وخدي فونك وخلي بالك. ع نفسك والبسي السلسلة اي جيبهالك
عشق: اشمعنا السلسلة
ادم بحب: عشان محفور عليها اسمي ي قلبي
عشق لبستها واخدت حاجتها ونزلت بسرعة وهي ماشية حست بحد وراها
شخص خدرها وشالها جري بيها ع عربية وطلعت
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى