روايات

رواية عشق الآدم الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الثامن عشر

رواية عشق الآدم البارت الثامن عشر

رواية عشق الآدم الحلقة الثامنة عشر

جه اليوم التاني وكان يوم قراية فاتحة يوسف واسراء
ادم صحي من النوم بكل نشاط ودخل اخد شور وطلع
ادم بحب: اصحي يلا ي حبيبتي خدي شور عشان عايزين نلحق المشوار
عشق بنعاس: مش قادرة عايزة انام واكملت باستغراب.. مشوار اي
ادم بضحك: يلهوي دنا نسيت اقولك ان انهرضة قراية فتحت يوسف واسراء
عشق قانت وقعدت علي السرير: بجد ربنا يتممله علي خير هو طيب وابن حلال واي بنت تتمناه
ادم بغيرة: اه واي كمان
عشق بخوف مصطنع: ووحش ومش حلو
ادم بضحك: يلا قومي خدي دش مش فاهم انا بتشكري ف راجل قدامي وعايزاني اسكت مثلا
عشق ضحكت وقامت تستحمي
طلعت وفطرو
عند يوسف كان بيجهز لبسوا وحاجتو
يوسف اتصل علي اسراء
اسراء: امم في اي بتتصل بدري لي
يوسف بمرح: ياعني انهرضة قراية فتحتنا وبتقوليلي بتتصل لي
اسراء بضحك: ماشي ي سيدي قول بقا في اي
يوسف بحب: عايز اقولك كلمة كده
اسراء بنفاذ صبر: متقول ي يوسف
يوسف بشغف: بحبك ي اسراء
اسراء اتكسفت وقفلت ف وشو
وهو ضحك علي تصرفها الغريب
وكمان تجهيز وجه الليل
عشق كانت لابسة فستان جميل جدا اسود وبكم شفاف وطويل ومطرز من عند الصدر وعقد الماظ وسايبة شعرها ولمسات ميكب
كانت حورية ف الجمال يجدعان 😂
ادم شافها واتصدم من جاملها كل يوم بيتصدم اكتر من تلك الحورية الي عايشة معاه
ادم بحب شديد: قمر بجد مش بحبك من فراغ
عشق بغضب طفولي : ونت بتحبني عشان شكلي
ادم بعشق: انا مش بحبك انا بعشقك وبعشق قلبك قبل شكلك بحب كل تفصيلة فيكي
عشق بكسوف: كلامك دوبني
ادم بغيرة: انتي حلوة اوي ومستحيل انزلك كده معايا
عشق برجاء: ونبي ي ادم ده حلو اوي عليا
ادم بخبث: ماهو مش عشان سايبك بشعرك يبقي اسيبك تق’لعي
عشق بصدمة: ادم ده بكم وطويل
ادم بضحك: وبنسبال للكم الشفاف والدرعات لحلوة دي
عشق: خلاص بقا ي ادم ونبي
ادم بحب: حطي علي دراعك شال طيب
عشق فرحت وباست خده وجريت
ادم كان لابس بدلة انيقة وجميلة جدا سوداء وقميص ابيض مفتوح اول زورارين وكان شكله قمر اوي
يوسف وصل البيت
فتحله اخو اسراء
احمد بترحيب: اهلا اتفضل منور
يوسف سلم عليه ودخل يقعد
وبعد شوية وصل ادم وعشق
احمد بابتسامة: منورين اتفضلو
دخلوا وعشق كانت قاعدة جنب ادم
يوسف بهمس ل ادم: هتتكلم انت ولا انا
ادم بضحك: وهو انا العريس
عشق لكمته في كتفو بغيظ
يوسف فتح كلام: احم انا اسمي يوسف بشتغل في شركة الحديدي
احمد بتذكر: اه الشركة دي معروفة جدا اعرف عنها حتي اسم مدير الشركة ادم الحديدي رجل اعمال
يوسف بضحك: اهو قاعد قدامك اهو
احمد اتصدم وقام يسلم عليه: اهلا بيك ي باشا
ادم بضحك: اهلا بيك يبرنس
يوسف كمل: ونا جاي انهرضة عشان اطلب ايد اختك اسراء
اسراء هنا دخلت وكانت ماسكة الشربات
احمد بصلها: اي رايك ف كلام ده ي سوسو
اسراء بكسوف: احم.. موافقة
عشق زغرطت زغروطة كبيرة
وقامت حضنت اسراء وهمست لها: شكلنا هنبقي صحاب حلوين
اسراء باستها من خدها: اتشرف ي حبيبتي
ادم قام.. وحضن يوسف: الف مبروك ي اخويا عقبال فرحك
يوسف باهتمام: بمناسبة الفرح.. الفرح الشهر الجاي
اسراء 😳😳😳
يوسف: عشان انا عايز كل حاجة تبقي حلال وعايزها ف بيتي انهرضة قبل بكره
احمد بارك لهما وحضن يوسف وادم
ادم بحب: ولا انا حبيتك هشغلك ف شركتي بس ياريت انت بتحب الهندسة
احمد باستغراب: انا فعلا بحب الهندسة وناوي اخش علمي لاني انا بدرس هندسة قبل ما اخشها انا فاهم فيها
ادم بابتسامة: حلو يبقي هشغلك ف الشركة
يوسف: بس ده صغير ي ادم
ادم بتركيز: انت كام سنة
احمد بفخر: 18 سنة وداخل تانية ثانوي
ادم بحب: الله الله.. والله ي احمد انا ف سنك ويمكن. اصغر كنت فتحت الشركة دي اشتغلت عليها كتير
اسراء شكرت ادم علي وقفتو جنب اخوها
ادم: في اي بتشكريني ع اي ده الواد ذكي وخليه يبدا حياته ب مخو النضيف
عشق كانت دايخة ادم لاحظ ده
عشق في اي
عشق بتعب: معرفش وقبل ما تكمل الجملة وقعت ف حضن ادم
ادم شالها بسرعة دخلها اوضة وطلب الدكتور
الدكتور بابتسامة: مبروك مرات حضرتك حامل في اربع اسابيع
ادم بفرحة ومش. مصدق نفسو: بجد ياعني ياعني انا هبقي اب
يوسف حضنو جامد والكل بارك له وشوية وعشق فاقت واسراء باركت لها وحضنتها
عشق بصدمة: ياعني هبقي مامي
وحضنت ادم جامد
_مبرووك ي حبيبي هنبقا احلي بابي ومامي
ادم باس راسها وبقت الفرحة فرحتين
وكلهم خرجوا اليوم ده وانبسطوا واحتفلو بمناسبة قراية الفاتحة وجواز يوسف الي كمان شهر
عشق بقت مشغولة بدراستها عشان الامتحنات قربت غير هيرمونات النكد بتاعتها وفاضل كام يوم علي فرح يوسف
ادم بحب: اي يقلبي مالك
عشق بنكد: يترا هتفضل تحبني وهيبقي شكلي حلو ولا لاء لما اتخن
ادم بحب وباس كتفها لانها لابسة فستان قصير كب
_دانتي هتبقي احلي كمان ونتي حلوة ف نظري علطول
عشق ابتسمت له بعشق وحضنته
_انا بحبك اوي ي دومي
ادم بضيق: ابعدي ي شوشو عشان انتي حامل ومش عايز اتغابي عليكي
عشق بعدت وكلمته بدلع: طيب هروح اذاكر عشان فاضل يومين ع اول امتحان
ادم: استني هاحي اذاكرلك عشان تركزي وتفهمي وادم راح يعمل اتنين عصير فراولة وبداو ف المذاكرة وكانت عشق تعبت اوي وناموا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى