روايات

رواية عشقي الاول والاخير الفصل الثالث 3 بقلم أسماء مجدي

رواية عشقي الاول والاخير الفصل الثالث 3 بقلم أسماء مجدي

رواية عشقي الاول والاخير الجزء الثالث

رواية عشقي الاول والاخير البارت الثالث

رواية عشقي الاول والاخير الحلقة الثالثة

الو ايوه يا حبيبتي عامله ايه
الحمدلله …وحشتني يا عمر ☺️
وانتي كمان 🙂
ايه رأيك نخرج انهارده بعد ما اخلص شغل
فكره حلوه ماشي انا هلبس وهستناك تعدي عليه
ماشي …يلا باي
باي
بعد مرور ٥ ساعات
الو ايوه يا فريده انا تحت بيتك اهوه يلا بقا انزلي
طيب يا حبيبي انا خلاص بلبس الكوتشي ونزله
طيب
فريده نزلت وابتسمت لما شافت عمر
يلا بينا
يلا🙂
راحوا مطعم على زوق فريده وطلبوا الاكل وكانوا بيتكلموا مع بعض عشان يعرفوا حاجات عن بعض اكتر ومبسوطين
خلصوا اكل وراحوا يتمشوا على البحر
تيجي نقعد على الصخور القريبه من البحر
لا تعالى يا عمر نقعد على الكافيه عشان هدومي متتبلش
طيب ماشي يلا بينا …قعدوا ف الكافيه
عمر تليفونه رن كانت هنا
الو … ايو يا هنا عامله ايه 🙂
الحمدلله … ايه يسطا فينك ؟!
انا مع فريده خرجين نتفسح النهارده
ايوه يا عم …هنيالك 😉
اهو الأر ده اللي هيجبنا ورا انا عارف
اخس عليك …. انا مش بأُر انا بحسد بس 😹
عمر : ضحك بصوت عالي على كلام هنا 😂
وفريده مركزه معاه
عمر طيب يا هنا يلا باي
خلص كلام. وبعد كده كمل كلامه مع فريده
فريده : بس باين أنكوا صحاب اوي
اه فعلا دائما بنحكي لبعض كل حاجه ونخفف عن بعض كتير لان كل واحد فينا فاهم التاني كويس حتى من غير ما يتكلم عشره عمر بقا 🙂
امممم
بعد شويه
جابوا جيلاتي واتمشوا على البحر وهم بياكلوه
طعمه حلو مش كده !؟
اه فعلا … بس مش زي الجيلاتي اللي ف مول ##$$….دا اكتر مكان هنا بتحب تجيب منه الجيلاتي وفعلا طعمه جامد ذوقها راقي بنت اللذينه
بتحب نجيب الجيلاتي من هناك ونقعد على الصخور لما تكون متضايقه ومخنوقه وعايزه تحكيلي
فريده بصت لعمر بغيره وقالتله:عمر انت مش ملاحظ أن معظم كلامنا عن هنا 🙄
عمر بإحراج: معلش …انا اسف لو كنت ضايقتك وحاول يغير الموضوع
تحبي نروح اي مكان نخرج فيه
تيجي نروح السينما
ردت فريده بإبتسامه : اوكيه
خلصوا الفيلم وعمر وصلها بيتها وروح بيته
بعد ساعتين طلع لهنا عشان يشوفها
خبط على الباب
ام هنا فتحت الباب
عامل ايه يا عمر
الحمدلله يا مرات عمي …اومال فين هنا ….هنا قاعده فوق السطح بتذاكر ،ما انت عارف هي بتحب القاعده فوق ازاي
عمر ابتسملها وقالها طيب انا طالعلها
فوق السطح عاملين ركنه حلوه اوي عشان يقعدوا فيها ومرجيحه جميله والمكان تحفه
عمر طلع وهي كانت بتقرا ف كتابها وكأنها ف عالم تاني مش مركزه أنه طلع وبتشرب النسكافيه ومشغله اغنيه انت الحب لأم كلثوم وسمعها وهي بتدندن مقطع
وقلبي لما سألته عليك قالي قالي دي نار حبك جنه
وهي قاعده على المرجيحه
_يا سيدي يا سيدي على الروقان ام كلثوم بقا والهوا المنعش
عمر طلعت امتى؟ انا مأخدتش بالي خالص
امممم….. اللي واكل عقلك يا هانم 😎
لا انت عارف بس لما بشغل ام كلثوم بندمج معاها ازاي
امممم عارف
طب احكيلي بقا ايه الدنيا ؟!
_تمام الحمدلله شويه مشاكل كده ف الشغل بس العادي يعني وخرجنا انا وفريده النهارده وقضينا يوم لذيذ
طيب كويس … لكن بالنسبه للشغل ايه اللي حصل بقا وضايقك كده
_ عايزه استقر بقا واعمل مشروعي ….مش عايز افضل شغال ف شركه عند حد…. انا بفكر ابتدي بشويه الفلوس اللي شلتها وابتدي مشروعي
بلاش تسرع يا عمر معلش استحمل شويه ف شغلك وف نفس الوقت ابتدي هات التجهيزات اللي محتاجها لمشروعك عشان يكمل ممكن سعتها تقلل وقت شغلك الأساسي وباقي وقتك تشتغل على مشروعك واحده واحده لحد ما يبدأ يحققلك الدخل وبعد كده تقدر تسيب شغلك الشركه وتستقل لمشروعك وانت مرتاح
_ معاكي حق يا هنا 🙂
_ هو ده انسب حل فعلا … شكرا
مفيش بينا شكرا يا عمر
_ طب احكيلي بقا ايه اللي مطلع الجميل السطح كده ف الوقت ده ؟
مفيش ، ورايا مذاكره والامتحان قربت وقلقانه فطلعت ف الهوا شويه عشان ده اكتر مكان انا برتاح فيه
_امممم
اخبار فريده معاك ايه ؟
_ كويسه …. بتحبني وبتهتم بيه ..صحيح مش فاهماني اوي …لكن اكيد مع الوقت هتفهمني وتعرف طبعي اكتر
اكيد
كملت دندنه مع اغاني ام كلثوم وعمر قعد جمبي ف المرجيحه ودندن معايا وكل واحد فينا سرحان ف عيون التاني ببتسامه تدوب القلب ومش حسين بالوقت ولا اي حاجه
وبعد شويه فوقت من سرحاني ونزلت عيني من عليه بإحراج وقولتله : طب يلا ننزل بقا عشان الوقت اتأخر وانا عندي كليه الصبح وانت عندك شغل
_ ماشي يلا بينا قالها عمر ببتسامه
كل واحد دخل بيته وعمر كان سايب التليفون تحت ف شقتهم مكنش معاه وقت ما كان معايا فوق فريده اتصلت بيه فوق ال ١٠ مرات وبعته رسائل كتير على الواتس عشان مستغربه أنه مبيردش عليها
اتصل عليها
كنت فين 😡 ؟! اول حاجه قالتها فريده أول ما ردت عليه وهي ف قمه غضبها منه
مالك يا فريده بتكلميني كده ليه ؟
رد عليه بقولك كنت فين؟!😡

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الاول والاخير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى