روايات

رواية عشقي الابدي الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية عشقي الابدي الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية عشقي الابدي الجزء الأول

رواية عشقي الابدي البارت الأول

رواية عشقي الابدي الحلقة الأولى

اعرفكم بالاشخاص
زهره 20 سنه تتمتع بعيون عسليه وبشره بيضاء يغطيها لبساها الطويل الواسع ونقابها الذي يضيف اليها جمال فوق جمالها تدرس ف اول كليه تربيه
احمد25سنه من اسره متوسطه وهو ابن خاله زهره يعمل لدي شركه استثمار وهو شاب وسيم جدا وعيونه عسلي وشعره اسود وجسمه رياضي
باقي الاشخاص هنعرفهم ف الاحداث
ام زهره: زهره زهره بت يا زهره
زهره: اممم اي
ام زهره: قومي يختي احنا بقينا الضهر
زهره: حاضر
ام زهره: اخلصي اطلعي ساعديني ف الفطار بنت عمتك جت وهتقعد عندنا فتره
زهره: يووووه بقا انا مش بحب حد ينام جمبي اووووف
ام زهره: اخلصي هتفضحينا اطلعي ورايه علطول
قامت زهره عملت روتينها وصلت الصبح وطلعت سلمت ع بنت عمتها ودخل تساعد مامتها ف الفطار
بعد فتره
منورانا يا حنان والله
حنان: تسلميلي والله يا زهره ده منور بصحابه معلش بقا هديقك فتره كده هنام معاكي
زهره: تديقي مين يا عسل ده انتي هتنوري الاوضه اهو ع الاقل تسليني بدل منا لوحدي كده ف بيت كله رجاله 🤭
ام زهره وطبعا معاها سلاح كل ام وهو (الشبشب🙁): بتقولي حاجه يا زهره
زهره: ابدا يا ست الكل وجريت ع الاوضه
عند البطل بتعنا صحي من النوم ادي روتينه وصلي الصبح ولبس وطلع
احمد: صباح الفل
ام احمد: صباح الفل ياقلبي احضرلك الفطار
احمد: لا يا ماما انا لازم انزل عشان اتاخرت
ام احمد: طيب اصبر ثانيه
احمد: حاضر
بعد خمس دقايق
ام احمد: خد يا حبيبي اشرب كوبايه اللبن دي
احمد: بتتعبي نفسك لي بس يا ست الكل انا كنت هفطر ف الشغل
ام احمد: يحبيبي هو انا لو متعبتش عشانكو هتعب عشان مين
دعاء اخت احمد: ايوه ناس بتاخد دلع وناس بتاخد بالشبشب
ام احمد رفعت الشبشب: مش عجبك ولا اي يبت انتي
دعاء: عجبني يا ست الكل
احمد: هنزل انا بقا كفايه تاخير سلام عليكم
الكل: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
و عدي اليوم بدون احداث جديده رجع احمد من الشغل اتغدي ونزل يقعد مع صحابه وزهره مع بنت عمتها قاعدين ف الاوضه
بليل زهره فاتحه نت بتكلم صحبتها فجاه جتلها رساله من خلتها
: ازيك يا زهره عامله ايه
زهره: الحمدلله ياخالتو انتي عامله اى وحشني اووي
: انا مش خالتك يا زهره انا احمد
استغرب زهره ان احمد هو الي رد عليها وانها اول مره يتكلمو اصلا لان عمرهم متكلمو مع بعض سوا لما كانت العيله بتتجمع او ف اي مكان
زهره: الحمدلله ياحمد انت عامل اي
احمد: انا كويس طلما انتي كويسه 😀
زهره: 😂😂تسلم يسطا
احمد: هو احنا فينا من الكلام ده 😂
زهره: اومال المهم انت اخبارك ايه واي دنيتك
احمد: اهو والله الحمدلله ع كل حال انتي اخبار دنيتك اي ودراستك
زهره: كله تمام ماشي الحال
بعد فتره من الكلام والهزار بين احمد وزهره
احمد: بقولك اي
زهره: نعم ياحمد
احمد: مش هتيجو عندنا قريب
زهره: والله الكلام مش بايدي انت عارف ان مش بخرج من البيت من غير خالتك ودايما بنروح عند تيتا وبنتجمع هناك
احمد: خلاص سيبي الموضوع ده عليا
زهره: هتعمل اي يعني
احمد: ملكيش دعوه وبعدين انا نفسي اشوفك بقالي كتير مشفتكيش
زهره: يختي كميله هو ده احمد الي بيتكلم اووووه الي يشوفك دلوقتي ميشفكش وانت بتسلم عليهم وتمشي علطول عشان بتتكسف تقعد وانا موجوده
احمد: بتكثف اي يا بت الهبله انتي انا بمشي عشانك عشان انتي لبسه نقاب ومن حقك تاخدي حريتك بس الغلط عليا بعد كده هلزق معاكو
زهره: عيب كده يسطا تغلط ف الهبله قصدي ف خالتك وبعدين انت تقعد ف اي مكان برحتك يسطا
احمد: لو كده ماشي
زهره: مقولتش انت هتعمل اي برضو
احمد: هقول لخالتك
زهره: هتقول لامك ان انا وانت بنتكلم
احمد:……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية عشقي الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى