روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الخامس 5 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الخامس 5 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الخامس

رواية عشقت طفله مجنونه البارت الخامس

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الخامسة

ميرا بصدمه / بتقول مين
فريد ببرود/بقول لك ماسه بس عايزك تهدي وما تتهوريش ما فيش اي حاجه هتاثر على علاقتنا
ميرا بصوت عالي/ اهدى ازاي وانا شايفه حبيبي وروحي بيقول هيتجوز واحده غيري انت عايزني اتجنن يا فريد ايوه تجنن لو انت بعدت عني لحظه
فريد /ما تقلقيش يا حبيبتي جوزنا هيبقى بس على الورق ما فيش حد هيقدر ياخد مكانك ابدا انت الحب كله والعشق انا مش بس بحبك انا بحسك انك اكثر واحده تفهميني عشان كده مش عايزك تزعلي مني
ميرا اول ما سمعت الكلام ده جريت عليه وحضنته
ميرا حب /وقالت ما بين دموعها انا عارفه انك مستحيل
تزعالني يا فريد وانا موافقه انك تتجوز ماسه بس عايزاك دايما تكون عارف انك بتحبني انا وبس انك عمرك ما هتدخلها في قلبك وعد يا فريد
فريد بحب وعد يا قلب فريد
ميرا بعدت عنه ومسحت دموعها وقالت اانت هتقول لمامتك امتى
فريد دلوقتي هرن عليها وابلغها يلا روحي ارتاحي
ميرا قربت عليه وبسته في خده وركبت على اوضتها
بعد ما ميرا مشيت فريد طلع تليفونه وجاب رقم مامته ورن عليه لحد ما سمع صوت رد منها
فريد بحب/ عامله ايه يا ست الكل
الام بحب وحنان/ كويسه يا قلبي انت عامل ايه انت واخوك امتى هترجعوا بقى انا اشتقت لكم كثير
فريد عن قريب بس كنت عايزه اقول لك حاجه واتمنى انك تفهميني
الام باستغراب/ اكيد هفهمك يا حبيبي قول
فريد/ انا قررت اتجوز وفرح هيبقى الاسبوع الجاي
الام بصدمه/ انت بتقول ايه تتجوز مين ومن غير ما احضر فرحك يا فريد اللي انا دايما بتمناه اشوفك عريس يا حبيبي
فريد بحزن ما تقلقيش يا ماما ده مش هيبقى جواز حقيقي انا غلطت ولازم اتحمل نتيجه غلطي والاسبوع الجاي هيبقى فرحي على بنت من هنا
الام بحب /طب قول لي يا حبيبي عملت ايه مع ميرا والبنت دي عندها كم سنه شغاله ايه ولا بتدرس
في كليه ايه
فريد الحقيقه يا ماما ميرا رحبت بالموضوع عشان خاطر سعادتي وبخصوص الدراسه البنت اللي انا هتجوزها عندها 16 سنه وراحه سنه تالته ثانوي
الام بصدمه انت بتقولي يا فريده هتتجوز بنت صغيره وكمان ما كملتش السن القانوني اللي بيتكلم ازاي واهلها ازاي يجوزوها وانت وافقت انك تدمر طفوله البنت البريئه د
ده انت متعلم وبياخدوك مثل الاجيال
فريد/ ما تخافيش يا ماما انا مستحيل اعمل حاجه اكون مش مقتنع بيها وبخصوص البنت دي انا هعتبرها زي اختي ومش هتكون مراتي ابدا هخليها عندي في البيت لحد ما تخلص كليتها وبعد كده هطلقها تشوف حياتها يعني جوازنا هيبقى على الورق مش عايز اي حد يعرف من الوسط بتاعنا
الام تمام يا حبيبي بس انا عايزه شرح ايه اللي حصل بالظبط مستنياك سلام
فريد قفل مع والدته وقعد بيفكر في كل اللي حصل معاه من وقت ما وصل البلد لحد ما قرروا يجوزوه لماسه بس كان بيفكر ازاي هيقدر يواجه ماسه بعد ا اللي حصل وازاي هيبص في عيونها هو عارف ازاي البنت بتتكسر بعد اللي عمل معاه فريد قطع تفكيره صوت اخوه مروان وهو بيقول كان رد فعل لميرا ايه يا فريده اتقبلت الموضوع
فريد /ايوه اتقبلته ما هي ما عندهاش حل ثاني
مروان/ ما تشيلش الهم يا فريد عايزك قوي انت النجم اللي كل الناس بتاخده مثل اعلى مش عايز الحكايه دي ياثر عليك ابدا
فريد/ انا زعلان على ماسه مش عارف هواجهها ازاي بعد اللي عملته
مروان طبطب على فريد وقال لك ما تزعلش اكيد هتسامحك اللي زي ماسه دي قلبها ابيض ومش هتقسى عليك هي طفله وانا عايزك تبقى حنين معاها مش زي ما عملتها المره اللي فاتت عايزه تبقى حنين اي بنت بتحب الراجل اللي يبقى حنين معاها واللي تحسه ساندها وقوتها انا عايزك كده يا فريد مش عايزه تزعلها دي مهما كان طفله عايزه تكون اب واخ ليها فهمت يا فريد
فريد بحب ان شاء الله احاول ابقى معاها لطيف
بس يا رب تسامحني يا رب
مروان بحب يا رب يا فريد
ج😳😱😱❤️❤️🩸🩸😣😣😣😣😣💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
في نفس الوقت في غرفه ماسه كانت قاعده على السرير وهي حزينه مش بتاكل ولا تشرب
الام دخلت عليها وقالت لها في حد عايز يشوفك يا حبيبتي
ما سه بحزن/ مش عايز اشوف حد
حتى انا قالتها بهيه وهي ورا مامتها
ماسه بهيه انت جايه عشان تشوفيني تعالي قربي
بهي قربت منها حضنوا بعض والاثنين حضنوا بعض وماسه قعدت تبكي والام شافت بنتها هي وصاحبتها وعرفت ان هي دي اللي هتخرجها من الحاله اللي هي فيها
ماسه بعدت عن بهيه وبصيت لها بعيون تلمع بالدموع
بهيه مالك يا ماسه ايه اللي حصل لك مش انت ماسه اعرفها اللي كله بيخاف منها وكله بيعمل لها 1000 حساب يلا قولي لي مالك مش انت كان حلمك طول عمرك انك تبقى مراته انت بتحلمي بيها من وانت في اعدادي ودلوقتي حلمك بقى حقيقه وخلاص هيبقى ملكك وحديك انت يا ماسه ليه زعلانه دلوقتي
ماسب حزن ودموع 😢/مش بالطريقه دي فريد كسرني كسر قلبي علشان كده مش عارفه ازاي هبص في وشه ولا اكلمه حتى الموضوع مش بالسهوله دي
بهيه بحزن
طيب حاولي يا ماسه انك تعيشي الحياه بحلوها ومرها وتبقي ماسه قويه الطفله المرحه اللي انا عارفاها ما تخليش حاجه تكسرك وتوقف ضد سعادتك فاهمه
مساء وحزن هحاول بس انت هتوحشيني قوي عشان انا بعد ما اتجوز وحسافر معاه ومش هشوفك تاني يا قلبي بهيه قربت منها وخليتها في حضنها وقالت وانت اكتر يا قلبي والتنين قعدوا يعيطوا بانهيار 😭 😭😭😭😭😭😭😢🤧
(والله خلوني اعيط هو في حد بيحب حد كده صحيح الصديق الوفي نعمه😢😭🤧)
تحت في بيت ماسه كانوا كلهم متجمعين
صفوان عايزك تجهز كل حاجه للفرح عايزين الناس كلها تحلف وتحلف بفرح بنت ولد والكل يقولوا ان هي جوازت جوازه محدش يحلم بيها فهمت
ابراهيم امرك يا جدي بس انا كنت عايز اسال سؤال انت ما تخافش ان هو يهرب وما يتجوزهاش
صفوان بحكمة
اللي زي فريده مستحيل يهرب علشان هو راجل انا شفت في عينيه ده علشان كده انا واثق فيه يلا كل واحد يبدا يجهز فرح عايزه فرح يحلف بيه كل الناس ويعرفه ان بنتي هتاخد نجم السيما يلا كلهم قاموا وراحوا عشان تجهيز الفرح عندهم في الصعيد
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
🤩🤩🤩🤩🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹🥰
في نفس الوقت في بيت عمي ماسه
كانت اسيل اخت ماسه بتنظف البيت وهي فرحانه لان اختها هتتجوز وهي بتنظف دخلت عليها حماتها
فتحيه بغل/ايه يا اختي شايفك مبسوطه انا مش عارفه انت واختك عاملين ايه علشان حظكم يبقى حلو كده انت قدريت تلفي على ابني محمد ويتجوزك واختك لفت على ابن الثاني صالح اللي خليته يعشقها ويدمنها لدرجه من ساعه ما عرف خبر جوازها وهو ولا بياكل ولا بيشرب وحابس نفسه في غرفته يا عين امه نفسي اخنقها بايدي الاثنين
اسيل بحزن /والله ماسه ما عملش حاجه عشان ابنك يحبها ماسه طيبه انت اللي بقى قبل ما تكمل كلامها لقت كف نزل على وشها من حماتها اسيل وصيت لها بصدمه وعينين مفتوحه
فتحيه بحقد/انت هتردي عليا يا بنت الكلب يلا غوري مش عايز اشوف وشك انت ولا اختك وانا كمان مش هحضر فرحها يلا غوري
اسيل طلعت تجري وركبت على اوضتها وهي منهاره من العياط ومن الصدمه اللي تعرضت لها بس ما تقدرش تروح لامها لانهم دلوقتي مشغولين بالفرح هي عارفه حماتها بتفكر تدمر فرح اختها بس هي مش هتسمح لها فرصه
تحت فتحيه راحت على اوضه ابنها صالح وخبطت على الباب
صالح ادخل
فتحيه بحب اموي/ في ايه يا عين امك ليه قافل الباب عن نفسك ايه يعني اللي خلقها ما خلقش غيرها ما في بنات كثير يتمنوا تراب رجليك
صالح بس انا مش عايز غيرها يا امي انا بعشقها ان هي صغيره وانا مربيه بخاف عليها من كل حاجه واوصلها لكل مكان وها دلوقتي هتتجوز وتسيبني وتسيب البلد كلها هتحرم منها يا امي للابد تعرفي يا امي انا ادرس في السر عشان اخش جامعه واتقدم لها بس جدي ما اعطانيش فرصه عارفه انا رحت قلت جدي اني مستعد اتجوزها بس هو رفض قال لي ان هي هتتجوز فريد وخلص الكلام انا مش عارفه اعمل ايه يا امي وتخلص من حبها ازاي
الام ما تزعلش يا حبيبي بكره تلاقي حد يحبك ويخاف عليك وعشان جدك رفضت هو بيحبك خايف بعد اللي حصل لماسه ان يكون بيظلمك لما يقول لك اتجوزها هي تتجوز اللي غلط معاها لكن انت تستاهل احسن منها
صالح بجنون بس انا مش عايز غيرها افهموا بقي وسابها ومشي
لام بحزنه على حال ابنها قعدت تنادي عليه
صالح خدي يابني يآرب أهديه وأصلح حالة
❤️🩸🩸🩸🎈🥰❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🩸❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في بيت ام فريد
كانت قاعده بتفتكر في الخبر اللي قوله فريد عن
جوازه من البنت صعيديه
كلمت نفسها الموضوع ده جيه في مصلحتي
علشان ابعد ميرا الحربايه. البنت دي علشان
صغيره انا هقدر تحكم فيها. واخلي فريد
يحبها ويكشف ميرا علي حقيقتها
يا رب أفتح عين ابني وخليه يشوف الحقيقه وافتح قلبه اللي تستاهله دي دعوه ام قلبها على ابنها يا رب استجيب
😭🌵🌵🌵👿👿👿👿👿👿♥️♥️♥️♥️♥️♥️🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
بعد مرور اسبوع كان انتهى فريد من الفيلم واهل ماسه كانوا يذاعوا الخبر الفرح وجهزوا كل حاجه وعملوا فرح كبير جدا يليق ببنت اكبر عائله في الصعيد قنا فريد وماسه ما تقابلوش من يوم الحادثه
فريد ارسل فستان جميل ماسه واخيرا جه يوم الفرح ماذا كانت في غرفه مع البنات و يرقصواويغنوا
الاغاني الصعيديه يا ابو النسايب يا قصب عندنا فرح واتنصب
ماسه كانت قاعده حزينه قربت منها بهيه وشادتها عشان ترقص معاها وهمسك لها وقالت عيش اللحظه ماسه نسيت حزنها وقعد ترقص معاها كلهم بالرقص
ام ماسه جابت كوبايه لبن وكانت داخله بيها عشان تديها الماسه لكن فتحيه امراه عمها اخذت منها الكوبايه قالت لها انا هديها لها يا حبيبتي روحي شوفي انت الحاج كان بينادم عليك
ام ماسه بطيبه/خلاص ماشي يا حبيبتي خدي
اخذت منها كوبايه لبن وراحت عشان تديها الماسه بس قبل ما تخش حاطط فيها حاجه واكتسبت بشر👿👿👿 والله ما خليك تفرحي ولا تتهني
ماسه كانت بترقص مع والبنات مراه عمها قربت منها وقالت لها خدي حبيبتي اللبن ماسه بطيبه اخذته منها تسلمي لي يا مرات عمي وشربت كوبايه اللبن كلها
اما تحت فكان في زغاريد وضربه نار وراس بالحصانه والحصان وفريد كان لابس بدله شيك هم اصروا عليه ان هو يلبس عبايه بلدي بس هو رفض واخوه كان لابس عبايه بلدي لحد ما جد قرب منه وقال له تعال عشان نكتب الكتاب طبعا انت عارف ان هي لسه خالص عشان كده هنعمل العقد عند محامي
فريد عارف وانا كمان هكتب لكم شيك على بياض عشان تضمن بنتك حقوقها
الجد ما عندك مش مضطر تثبت لي بس براحتك يلا بينا ودخلوا عشان يمضي بعد شويه بقيت ماسه على اسم فريد رسمي بقيت ماسه فريد الجبالي
الجد اطلع لعروستك عشان الكل يشوف شرف قبل ما تسافر
باستغراب قصدك ايه شرفي اللي بتتكلم عني
صفوان بحكمه عشان كله يشوف شرف بنتي انت لازم تدخل عليها دلوقتي
فريد بغموض تمام ممكن اطلع
مصطفى عايزك ترفع راسي يا ابني يلا روح ربنا معاك يا بطل
ماذا كانت فوق في اوضتها كانوا مزينينها علشان ماسه تقعد فيها اليوم ده علشان هو هياخدها ويسافر بكره
ماذا ودعت بهيه اللي حاولي تخافف في توترها ما تخافيش يا ماسه ربنا هيقف معاكي يا حبيبتي سلام ابقى اجي لك في الصبح قبل ما تسافري
نزل البهيه وهي حزينه على صاحبتها وبتفكر في مستنيها في مصر فخبطت بحد وهي مش واخده بلها بتبص لقت مروان بيبص لها باعجاب شديد
مروان احم احم احم انا اسف ما كنتش اقصد حصل لك حاجه
بهيه بطيبه لا ولا يهمك انا برده اللي غلطانه انا كمان لازم اعتذر لك
مروان ولا يهمك انا كنت عايزه اقول لك حاجه انت طالعه زي القمر النهارده
بهيه بصدمه من كلامه وشها بقى عامل زي الطماطمايه من كثر الكسوف وردت بخجل شكرا ليك ولسه هيرد عليها جريت على بره بكسوف ابتسام على كسوفها اللي مش بنات كتير واولهم مراته اتنهد بحزن ومش راح على الفيلا بتاعته
في الفيلا بتاعه فريد كانت ميرا قاعده بتشرب وهي ماسكه صورتها هي وفريد وبتتذكر لحضرتك قالت بهوس في وجنون مستحيل تبقى لغيري انت بتاعي انا وبس انت اللي دخلتي بينا يبقى انت اللي حكمت على نفسك بالموت اي حد هيوقف منك هيبقى مصير والموت ايوه الموت بقيت ترد ازاي المجنونه وهي بتشرب
ونيجي بقى في لحظه المواجهه بين ماسه وفريد
كانت ماسه قاعده على السريربصه الارض بحزن
لحد ما لقيت الباب بيتفتح عليها بصت عليه لقيت فريد دخل عليها بوسمته اللي تخطف اي حد
فريد بصدمه اول ما شاف الملاك اللي قدامه بفستانها الابيض وعينيها الزرقاء وشعرها البني
فريد متوتر انا اسف على كل اللي عملته بس لازم تعرفي ان جوازنا هيبقى على الورق بس وانا هعتبرك زي اختي الصغيره وعمري ما هتمدى معاكي اوعدك اني هبقى سندك وابوك واخوك والشخص اللي بتشتكي همومك وزعلك حتى لو كمان تشتكي ليا
هيا ماسه سامحتيني
ما سه حزن انا ممكن اخد شويه وقت عشان اسامحك يا فريد وانت زي ما قلت جهزني هيبقى على الورق وانا بشكرك على ان انت وافقت انك تتجوزني وانا عارفه اللي عملته ده كان غصب عنك عشان كده انا مش هتعامل معاك على كانك فريد النجم المشهور او فريد انا هتعامل معاك على انك اخويا الكبير
فريد مد ايده لماسه وقال اصحاب
ماسه بطفوله صحاب
فريد جدك عايز شرفك
ماسه بخوف طب هنعمل ايه
فريد ما تقلقيش انا عندي حل فريد بص على طبق الفاكهه اللي موجود في الاوضه واخذ السكينه اللي فوق الطبقه وعور ذراعه لحد ما جاب دم ومسك منديل وابتدى يمسح الدم
ماسه بصدمه وخوف فريد ايه اللي عملته ده انت كويس في حاجه بتوجعك
فريد بص ناحيتها والتقت عينيهم مع بعض فريد حس فعلا ان هي خايفه عليك بس تجاهل افكاره وقال كويس ما تخافيش وراح فتح الشباك ورا ملهم المنديل وبعد شويه صوت ضرب النار ملا الدنيا كلها
فريد يلا ننام عشان عندنا سفر بكره انت هتنامي على السرير وانا هنام على الكنبه اتفقنا
ماسه اتفقنا بس انا ممكن اخش اغير هدومي
فريد طبعا ادخلي انت غير الاول وانا هعمل كام الاتصال تكون انت خلصت
ماسه اخذت هدوم ودخلت الحمام وغيرت ولبست بيجامه حرير سوداء مع بشرتها البيضاء المرمر وعينيها الزرقاء كانت اهي في الجمال عباره عن ملاك بمعنى الكلمه خرجت كان فريد قاعد على الكنبه بيخلص شغل في التليفون
ماسه بهمس وصوت واطي انا خلصت يا فريد ممكن تخشي تغير هدومك
فريد اول ما رفع راسه الكلام وقف في حلقه اول ما شافه قد ايه هي جميله بل ملاك بمعنى الكلمه اتنحنح الطيب انا داخل يلا انت روحي نامي
راحت ماسه على السرير وهي بتبتسم وبتتذكر ان هي خلاص حققت حلمها وبقت مراته مش مصدقه وبعد شويه نامت من كتر التعب
طلع فريد من الحمام بعد وقت بص على السرير لقيها نايمه ابتسم لما شافها وكان في شويه شعر جايين على وشها قرب منها وشالهم ابتسم ولسه هيروح ينام لا بتقول اصوات غريبه قرب منها وحاول يصحيها بس اتصدم لما لقى جسمها مولع
فريد ماسه اصحي بس لقاها مش بتصحى وجسمها كله بيترعش وبعد شويه فتحت عينيها بتعب
ماسه بتعب انا بردانه قوي يا فريد قوي انا عايزه افهم مش عارفه البطانيه مش جايبه دفا خالص
فريد استغراب ده في ايه مثلا جسمك مولع يا حبيبتي المفروض ما تغطيش بحاجه تقيله
دقيقه وجاي لك راح فريد طلع تليفونه ورن على ا
الدكتوره تبع العيله وقال لها حالها بالظبط
وهي قالت له يعمل ايه
فريد بحب تمام يا دكتوره شكرا
فريد قفل مع الدكتوره وراح عشان يشوف ماسه ويعمل اللي قالت له عليه الدكتوره لكن اول ما دخل اتصدم لما شاف ماسه
يتابع
يا ترى فريد شاف ماسه بتعمل ايه او حالتها ازاي وايه الحاجه اللي حطها لها مرت عمها في اللبن اللي مستني ماسه في القاهره كل ده هنشوفه الفصل الجاي بس عايز تفاعل حلو زيكم يا قمرات وكل واحد يقول لي رايه وتوقعه
وبالنسبه للعشق المنتقم اللي عايزه يقول لها انا عايزه في الكومنتات وانا هبعت له اللينك بتاعها دمتم في امان الله مي احمد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى