روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل السادس 6 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل السادس 6 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء السادس

رواية عشقت طفله مجنونه البارت السادس

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة السادسة

فريد اول ما دخل لقى ماسه واقعه على الارض وماسكه بطنها بالم راح عندها بسرعه واقومها من الارض وقال لها مالك يا ماسه فيك ايه ايه اللي وجعك
ماسه بتعب بتحاول تداريه/ما فيش حاجه يا فريده انا بس تعبانه من الرقص في الفرح وبطني وجعتني شويه
فريد متاكده ان ما فيش حاجه وجعاكي لو عايزاني اطلب لك دكتور انا ممكن ارن على الدكتور ويجي
ماسه بتعب/ لا انا عايزه انام بس
فريد بحب /طب خلاص روحي ارتاحي
فريد سند لغايه السرير وحطها في السرير زي الطفله الصغيره وغطيها كويس وراح هو نام على الكنب
في نفس الوقت في بيت في فريد
ميرا كانت بتشرب بطريقه شرسه وهي ماسكه صوره فريد وبتبكي
مروان دخل لقاها بتبكي ومنهاره وقاعده على الارض وشعرها مش مرتب وكانت في اشد اوقات ضعف
مروان ممكن اعرف انت هتستفيد ايه من اللي تعمليه ده فريد ليكي ما تحاوليش تدمري حياتك هو قال لك انه مستحيل ينساك يبقى ما تتعبيش نفسك انا عايزك قويه يلا قومي اغسلي وشك واضبطي شعرك كده عشان فريد بيحب البنت القويه مش الضعيفه وانت قويه يا ميرا انا عارف انك هتستغربي ان انا بقول لك كده بس انا عشان شايفك بتحبيه فعلا وهو كمان بيحبك يلا قومي
ميرا بضعف/ انا مش مصدقه فريد حبيبي وروحي خلاص مش مش هيبقى موجود انت ما تعرفش انا بحبه قد ايه انا ممكن اضحي بنفسي عشانه انا بدمنه ودلوقتي خلاص هيحب البنت الثانيه ويكمل حياته معاها وهيقول لي مش عايز اشوف وشك ثاني انا عارفه الرجاله وتفكيرهم بس انا مش هستسلم ومش هخليها تقرب منه ابدا فريد ملكي انا لوحدي فاهم
مروان لاحظ نظره الهوس والجنون في عينيها وقال في سره يا رب يبعد المجنونه دي عن اخويا انا خايف عليه و وريحه مع البنت اللي بتستاهله امين يا رب العالمين بص لميرا وقال يلا يا ميرا اغسل وشك انا عارفه انك بتحبيه وهو مش هيبقى لغيرك
فعلا قامت ميرا وهي مش قادره تقف على رجليها وساعدها مروان عشان تروح تغسل وشها
في بيت عمي ماسه
كانت فتحيه مبتسمة بشر /شويه شويه ومفعول السم هيتغلغل فيك يا ماسه انا يا حبيبتي ما حطلكيش سم عادي انا حطيت لك سن تموتي ما بالبطيء علشان لما تموتي ما حدش يشك فينا وكلهم يتهموا جوزك اللي خدك وكده ابقى ضربت عصفورين بحجر واحد اتخلصت منك وحرقت قلب امك وانتقمت من فريد اللي اخذك من ابني انا مبسوطه قوي يا ماسه
وقعدت تضحك ضحكه شريره 😈😈😈😈
في صبح يوم جديد مليء بالاحداث
في غرفه ماسه وفريد
ماسه كانت نايمه بوضعيه تفطس من الضحك رمي الغطا اخر الدنيا ونايمه بطول السرير
وبعد شويه ابتدي تصحى اول ما صحيت شاف الفريد نايم قدامها على الكنبايه ابتسمت بخبث وراحت عنده علشان تصحيه واول ما وقفت قباله
قالت فريد اصحى يا فريد باعلى صوت عندها
فريد قام مخضوض وقال مين في ايه بص لقاها ميت على روحها من الضحك بص لها بغضب وقال في حد يصحي حد كده يا بنت المجانين مش انت اللي كنت عامله نفسك مقموصه وزعلانه ومش عايزه تبصي في وشي ايه اللي يرجعك بجنانك اللي يموت الواحد ناقص عمر
ماسه وهي بتقلد محمد سعد كتكوت ابو الليل
عليابالطلاق انت اتخضيت اتخضيت اتخضيت يا حاج فريدهههههههههه🤣🤣🤣🤣🤣
فريد بنرفزه😠/ هعد لغايه ثلاثه لو لقيتك قدامي هفعصك واحد اثنين ولسه ما كملش حد لقاها جريت على الحمام وهي بتضحك فريد وهو بيكلم نفسه يا رب صبرنا على ما ابتلتني ده انا شكلي هتبهدل قوي مع بنت المجانين دي
بعد شويه خرجت ماسه وهي لابسه بنطلون جينز وجاكيت طويل
فريد بسخرية/تسمحي لي اخش اخد شاور يا برنسيسه
ما سه بتفكير /اتفضل يا سلطان خدمتك هيام جهزت لك الحمام
فريد يا رب صبرني ودخل الحمام
ماسه واحد اثنين ثلاثه الحقوني الحقوني ده كان صوت صراخ فريد من الحمام
ماسه بخبث في ايه يا فريد مالك يا حبيبي
فريد بسرعه غسل وشه وطلع وعينيه حمراء زي الطماطم ايه اللي انت كنت حاطاه في الصابونه يا بنت المجانين اتكلمي
ما سه براء مزيفه /انا ما عملتش حاجه دي علبه الشطه هي اللي عملت
فريد بصدمه/ انت عايزه تفهميني انك حطيتي شطه في الصابونه انت ايه مليتك يا شيخه عايزه موتيني يا بنت المجانين
ماسه البراءه/ يا حبيبي انا دايما بحط شطه بيقولوا ان هي مفيده اديك شفت النتيجه عينيك بقت حمراء عشان كل المعجبين يزيد اعجابهم بيك انا ما غلطتش يا بيبي انا ما يهونش عليه اموتك انت عايزنا ترمل وانا لسه صغيره
فريد اخفي من وش السعاده يا ماسه عشان انا مش ضامن هعمل فيك ايه بره بره قالها بزعيق بصوت عالي ماسه خرجت وهي بتبتسم ان المقلب بتاعها عجبه 😂🤣😂😂😂😂😂😂
فريد يا رب صبرني انا شكلي هموت على ايد البنت المجانين دي ارحمني يا رب ارحمني لما اروح اشوف حاجه لعيني اه يا عيني حسبي الله ونعم الوكيل في المفتري
نزلت تحت ماسه لقيت أمها والخدم بيجهزوارز بلبن عشان يوزعه على الناس
ماسه صباح الخير يا ماما بحب اساعدك في حاجه
الام باستغراب وده من امتى ان شاء الله وبعدين الزعيق اللي كان في اوضتك ده انت لحقتي جننت الراجل
ماسه وبراءه والله يا ماما انا ما عملت له حاجه ده هو اللي قفوش مش بيستحمل الهزار وانا هزاري خفيف مش تقيل يعني ولا انت ايه رايك
الام انت هتقولي لي ده انا مجرباه بنفسي يلا يا حبيبتي جهزي نفسك علشان الناس جايه لك للصباحيه قبل ما تسافري وارتاحي وقولي لي كانت ليلتك عامله ازاي
ماسه بخجل مزيف /بس يا ماما كسفتيني اما اروح اشوف جوزي عشان هو مش بيستحمل ابعد عنه دقيقه
الام بحب ربنا يفرحك يا حبيبتي يلا روحي شوفي جوزك
في نفس الوقت وهي طالعه تشوف فريد لقيته نازل عليها بهيبته وعضلاته ووسمته اللي تخطف انفاس
ماسه بهيام😍😍 /مزه اخر مزمزه عايز تتاكل اكل
فريد بصدمه وعيون مفتوحه 😦/انت متاكده انك من الصعيد اين حمره الخجل يا فتاه
ماسه بدلع ايه يا بيبي مش من حقي ادلع واغزل المز بتاعي جوزي ولا حلال للناس وحرام عليا
فريد انا مش هجد لك اطلع غيري هدومك عشان نقعد شويه وبعد كده نسافر
ماسه طيب اروح اجهز شنطتي
فريد لا طبعا انت هتيجي من غير هدوم وانا هشتري هدوم من هناك انت دلوقتي هتعيشي مع فريد الجبالي يبقى لازم تلبسي زي لبسنا وتنسي عيشه الارياف فاهمه
ماسه
حاسس ان هو بيهينها بصيت له بتحدي وقالت انا مش هغير نفسي عشان حد ولبسي وعوادي وكلامي انا فخوره بيه ومش هسمح لاي حد يغيرني بعد اذنك يا نجم
فريد باعجاب وكمان عندها مبادئ كل يوم بتفاجئيني اكتر يا ماسه او يا كارثه ده لايق عليك اكثر
الفريد نزل عشان يقعد مع الرجاله
جدي صفوان/ مرحبا بك يا ولدي بتمنى تكون الضيافه عجبتكم عندنا اديك دخلت البلد اعزب طلعت متجوز ادينا قدمنا لك هديه يا رب تحافظ عليها
ماسه يا بنت زي قزاز اي حاجه تكسرها عشان كده انا عايزك تعملها معامله خاصه هي طيبه وغلبانه وبريئه وهاديه
فريد وهو بيكلم نفسه
هو متاكد ان بتكلم عن ماسه ما فيهاش ولا حاجه من صفات ماسه ايه وغلبانه ايه اللي بيتكلم عنها دي شيطانه باين عليهم واخدين مقلب فيها
الجد صفوان سرحت فيا يا ولدي ولا هي لحست عقلك على الاخر
فريد لا ابدا والله يا جدي كنت عايز اقول لك ان احنا هنسافر بعد العصر عشان نلحق نوصل القاهره بكره الصبح
الجد صفوان مع اني يعز عليا فراقها بس هي راحه بيت جوزها وانا عايز لها دايما الخير ربنا يسعدكم يا ابراهيم
ابراهيم نعم يا جدي عايز حاجه
الجد صفوان
قول لابو ماسه وام ماسه جهزوها عشان هتسافر مع جوزها والناس تيجي تنقطها دلوقتي
ابراهيم اوامرك يا جدي فورا
باستغراب يعني ايه نقطها
اجد صفوان يعني يدوها فلوس دي عندنا اسمه نقوط
فريد بس هي مش هتحتاج الفلوس اللي هي هتاخدها يبقى تاخدها ليه
الجد صفوان
دي عوايدني اللي تربينا عليها من زمان وان شاء الله تبقى واحد منا وتعرف عوعدنا كلها
فريد ان شاء الله يا جدي بعد اذنك كلم مروان اخويا فريد راح كلم مروان وقال له يستنوه هو ميرا في العربيه وهو هيجي عندهم بعد العصر وقفل التليفون
بهيه جات عشان تزور ماسه وتودعها ركبت سلمت عليها وحضنتها وهي وهي بتبكي
بهيه بحزن هتوحشيني يا ماسه هيوحشني هزارنا مع بعض ما تسيبنيش يا ماسه أنتي قوتي واختي مش عارفه من غيرك هعمل ايه
ماسه بحزن ما تزعليش كلها سنه وتيجي ندرس انا وانت طيب في القاهره وهكلمك كل يوم فيديو بس ما تبطليش عوايدنا اللي بنعملها في اي حد جاي البلد جديد عايزاكي قويه وما حدش يقدر عليك
بهيه
ان شاء الله
بعد وداع بهيه وماسه واختها اسيل ودعتها وقالت لها لازم ان هي تكلمها على طول وامها عطا شويه دروس ونصايح علشان تعمر بيتها وجو اهل البلد الحريم وعملوا طقوس الصباحيه ونقطوها وماسه لمه هدومها وجابه شنطتها ونزلت عشان تروح مع فريد القاهره
نزلت لقيت فريد مستنيها وداعه جدها واعمامها وراحت هي وفريده على العربيه
فريد اركبي ماسه ورا جنب مروان وميرا هتقعد جنبي
ماسه بطاعه غريبه عن شخصيتها امرك يا فريد
فريد باستغراب هو ايه اصله اتفضلي
في العربيه عشان يروح القاهره طبعا في العربيه كان سكوت يا عم بس كانت نظرات ميرا وماسه فيها تحدي لبعض من المرايه
ميرا كانت بتقول لنفسها
هو بتاعي وهيفضل طول عمره بتاعي
ماسه انا لازم اطبق كل اللي قالته لي ماما انا مش هخلي بيتي يتخرب عشان واحده زيكي
مروان مع نفسه ده باينه هيبقى عيشه فل من التحدي اللي هيبقى ماس وميرا وانا الحكم
بعد مرور كثير من الوقت وصلوا على القاهره
في الصبح
فريد يلا انزلوا كلهم نزلوا ودخلوا على الفيلا اللي ماس انبهرت اول ما شافتها اتصدمت من ضخمات القصر
ماسه في نفسها المسلسلات الهنديه والتركيه شكلي هنبسط قوي هنا من سرحانه صوت فريد وهو بيقول يلا يا ماسه دخلوا كلهم بس ما لقوش اي حد غير الخدم
فريد جني
جني باللغه الايطاليه او مرك سيدي ماذا تامرني
فريد اين هي امي واين زوجت اخي
جني احترام والده حضرتك ذهبت الى حفله وسوف تعود غدا وزوجه السيد مروان مسافره لها اسبوعين لكن والد حضرتك جهزت الغرف غرفه بنت عمه حضرتك
فريد تمام بس مش عايزه اي صوت ولا دوشه عشان انا تعبانه من السفر وعايزه انام
ميرا بتعب انا هنام في اوضه الضيوف
فريد ماشي يلا بينا يا ماسه عشان اوديك اوضتك
مروان وانا كمان هروح ارتاح عايز حاجه مني يا فريد
فريد لا روح ارتاح انت
فريد مسك ايد ماسه ووديها على اوضتها اللي جنب اوضته اوضه واسعه وفيها حمام وسرير ناعم ماسه
اتبهارت بيها
فريد بحب/ عجبتك الاوضه
ماسه بطفوله /جدا دي شبه اللي مش في التلفزيون شكرا وراحت حضنته
صدمه من حركتها العفويه ما فيش شكر يا ماس دي اوضتك يا حبيبتي
ماسه بخجل اسفه بس من فرحتي انا هروح استحمى وانام
فريد تمام وانا كمان هروح اغير هدومي وارتاح لو عزتي اي حاجه تعالي لي اوضتي
ماسه تمام
خرج فريد وراح على اوضته عشان يستحمى وينام
بعد شويه فريد خرج من الحمام وهو لابس بنطلون بس بس اتفاجئ بماسه قاعده على السرير وبتعيط جامد
فريد استغراب في ايه يا ماسه ليه يا حبيبتي ما رحتيش ترتاحي ليه
ماسه بدموع شديده الحقني يا فريد بط بتتقطع مش قادره صوت عياطها بيزيد فريد راح عندها واخدها في حضنه وطبطب عليها خلاص ما فيش حاجه بس ان شاء الله هتبقي كويسه انا هروح اكلم الدكتوره فورا بسرعه يا فريد بسرعه وهي بتتكلم معاه طلعت رغاوي بيضه من بقها
فريد بصدمه ايه ده شكل ماسه اكلت حاجه مسمومه اعمل ايه هروح اكلم الدكتوره حاولي تحملي يا حبيبتي انا هروح اكلم الدكتوره واجيكي
فريد طلع في البلكونه وراح يكلم الدكتوره الدكتوره وحكى لها عن حكايه الرغاوي والدكتوره قالت له ان هي لازم تطلع كل حاجه من معدتها تحت الميه وبعد كده تجيبها على المستشفى بس لازم تطلع السم دلوقتي فهمت يا فريد
فريد ماشي يا دكتوره هعمل كل اللي انت قلت لي عليه بس يا رب تبقى كويسه سلام
فريد دخل الاوضه ده ماسه بتصرخ وماسكه بطنها وبتنزل رغاوي كتير بيضاء
فريد شال ماسه وهي بتعيط سيبني يا فريدانا موجوعه فريد خدها تحت الدش وفتح الميه عليهم هم الاثنين وقعد يدعك لها ظهرها عشان تخرج اللي معدتها وماسه وفريد قريبين قوي من بعض وبقو يتنفسوا مع بعض كان شكلهم كتير جميل
في نفس الوقت ميرا كانت جيها تليفون من منتج وعايزه تشوف فريد عشان تقول له ان المنتج حد معاد لعرض الفيلم اول ما دخلت ما لقيتش حد بس سمعت صوت في الحمام قالت يمكن بياخد دش وهي خارجه شافت باب الحمام مفتوح واتصدمت لما شافت فريد وماسه في الحمام وتحت الميه في وضع حميمي وكانهم بيعملوا حاجه مع بعض
ميرا بصدمه فريد مش معقول
ستوب
يا ترى فريد يقدر يطلع السم من ماسه وهيعرفوا ان مرات عمهاهي اللي عملت كده
كيف هيكون اول لقاء بين ماسه وام فريد عايزه تفاعل نار يا حلوين عشان انزل لكم بارد ثاني بالليل يلا وروني التفاعل وعايزه ارائكم وتوقعاتكم
دمتم في امان الله مي احمد
فريد 😧😧😦
ماسه 🤒🤒🤒🤕🤕
ميرا 💫😳😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى