روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الخامس عشر

رواية عشقت طفله مجنونه البارت الخامس عشر

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الخامسة عشر

فريد اول ما سمع كده ما قدرش يستحمل وقع اغمى عليه مروان والام جيريو عليه بسرعه
الام حزن /فوق يا ابني ما تخضنيش عليك يا دكتور حد يلحقنا ابني هيروح مني
جه دكتور بسرعه هو ومروان وشالوا فريد وحطوه في الاوضه اللي جنب ماسه
نرمين ابتسمت بشر/ مش وعدتك انك ماسه هتموت اهي ماتت وخلاص خلصت منها وبقيتي انت في بس حياه فريد
ميرا مستغربه بس ازاي موتيها
نرمين انا موتهاش بس انا دفعت فلوس للدكتور عشان يموتها وهم كلهم اول ما يسمعوا الخبر موته هنشغله بالموضوع مش هيفكروا كتير
ميرا بعجاب/ والله انا بقيت اخاف منك يا اختي ومن دماغي السم دي يلا بينا نخش نطمن على فريد
نرمين يلا وفعلا دخلك هي واختها على غرفه فريد لقوه نايم على السرير والدكتور بيحط له محلول عشان يفوق
فريد بتعب/ فتح عيني وهمس ماسه ماسه وابتدى صوته يعلى بشكل هستيري
الام/ اهدى يا فريد يا حبيبي ان شاء الله ما فيش حاجه هتحصل لمراتك بس انت ارتاح
فريد بهوس وحب /انا مستحيل اسيبها فك ايده من المحلول وقام عشان يروح لماسه بس الدكتور حاول يوقفه
الدكتور اهدى يا استاذ فريد عشان صحتك انت لازم تتقبل الخبر وفاتها كلنا هنموت وده شيء طبيعي
فريد بخنقه وصوت عالي /بس انا مش مش هتقبل ان هي تروح مني انا هروح اشوفها وسابهم وخرج وراح على اوضه ماسه
الدكتور خرج وراه بخوف من نظرات نرمين بس لقى الباب مقفل راح خبط عليه بس فريد ما يردش يفتح له اخيرا وصل فريده عند سرير ماسه كانوا مغطين وشها
فريد قرب عليها بهدوء وشال الغطاء من على وشها
وقرب على وشها وابتدى يلمس عليه هو قال صوت مهزوز ماسه طفلتي المشاغبه يا حبيبتي قومي وانا اعمل لك اللي انت عايزاه بس ما تسيبينيش وحدي مش انت قلتي فريد لماسه وماسه فريد تبقى هتسيبيني لوحدي قومي يا حبيبتي قومي وانا هعوضك على كل اللي عملته في حياتي معاكي قومي وابتدي يصرخ ويهز فيها جامد انت ليه عايزه تسيبيني واحده ليه عايزه تعاقبيني انا بحبك ارجوك ما تسيبنيش مش انت بتزعلي لما اقرب من ميرا خلاص مش هقرب لها بس ما تسيبنيش قومي
ابتدى يهزز فيها جامد وهو بيصرخ فيها لحد منهار جنبيها قال صوت تعبان ارجوك يا ماسه ما تعمليش كده بغمض عينيه بتعب في اللحظه دي ماسه حركه ايديها وفريد لاحظ ده خرج بسرعه للدكتور
دكتور ماسه فاقت تعال شوفها بسرعه
الدكتور جي بسرعه عشان يشوف ما سه فقات فعل ولا لا
و
مسك ايديها و وقاس نبضها لقيها فعلا بتتنافس
الدكتور ما تخافش المدام ماسه فعلا بتتنفس وان شاء الله هتبقى كويسه
فريد بخوف قلق /طيب ماشي هتفوق متى اهي انا هستناها هنا مش هسيبها
الدكتور لسه هيتكلم ليه عائله فريد داخله عليهم نظرات نارمين كانت كفيله ان هي سكت الدكتور
مروان بحب اهدى يا فريده مش كده ان شاء الله هتبقى كويسه بس انت اطمن عايزك ما تقلقش الدكتور ان شاء الله هيطمننا والله بس تعالى اخرج معايا انت شكلك تعبان قوي
فريد بحب وجنون انا مستحيل اسيبها هي خدت الطلقه وكانت بين ايديا وعايزني اطلع واسيبها انا هقعد هنا لغايه ما تفوق وبعدين ابقى ارتاح انا وهي
ميرا قربت عليه بحب مالك يا فريده دي مجرد طفله وبعدين فيها ايه يعني لو حصل لها حاجه على الاقل ترتاح من همها ما كملتش كلامها لقيت الم كبير من فريد
نورمين بسرعه جريت على اختها خدتها في حضنها انت ازاي تعمل كده يا فريد حته بنت صغيره قدرت تنسيك اللي عملته ميرا وضحت بشبابها عشانك يلا يا ميرا احنا هنا مش مرغوب فينا
ميرا بدموع مزيفه اتمدي ايدك عليا يا فريد عشان دي هتندم يا فريد وما تقولش اني ما قلت لكش وسبت ومشيت وهي ونارمين
مامه فريد داهيه تشيلكم احسن ان هم غاروا
مروان يلا يا ماما لازم تروحي انت تعبانه من اثار العمليه
الام في حزن بس يا ابني هسيب اخوك لوحده انت مش شايف شكله
فريد ما تشغلوش نفسكم بيا اتفضلي روحي يا ماما لما تفوق ما سه ارن عليكم
بعد الحاح كثير من فريد مروان والام روحوا وفريد جاب كرسي قاعد جنب ماسه وماسك ايديها بعشق ارجوك يا ماسه فتح عينيك بقى انا تعبان وعايز استريح معاكي يا نبض قلبي اوعدك انك لو فتحتي
هقول لك على كل اللي في قلبي وهنعيش حياه سعيده قعد يدقق في ملامحها لحد ما غلب عليه النوم وراح في نوم عميق
***********************************
وفي نفس الوقت في الصعيد في بيت ماسه
كانت امي ماسه قاعده بتبكي وهي حاسه بشعور وحش اني بنتها حصل لها حاجه بس هي هتعمل ايه مش في ايدهاحاجه حتى تليفونها مش راضيه ترد عليا قربت منها اسيل بنتها واتكلمت بحب
اسيل بحب/مالك بس يا حبيبتي ايه اللي مزعلك انا هو تبعت كلامك وهمشي معاه ايه اللي مزعلك بقى
الام بتعب وضيق ما اعرفش بس حاسه ان بنتي فيها حاجه وحشه شعور الام بيقول ان في حاجه حصلت لبنتي بس انا خايفه قوي فعلا حصل لها حاجه
اسيل بحب اهدي يا ماما اكيد ما فيش حاجه حصلت لماسه لو حصل حاجه كان فريد قال لنا ما تاخديش في بالك وتحرقي في نفسك على الفاضي ان شاء الله كل حاجه هتبقى كويسه
الام بحب يا رب قولي لي جوزك هيجي امتى ياخدك
اسيل بضياع بعد شويه قال لي ان احنا في بيت امه النهارده وبكره الصبح هنروح شقتنا ما تقلقيش انت بس عليا يا ماما
الام بخوف ربنا ما يضرنيش فيكم ابدا يا حبايبي ويخليكم لبعض انتوا قوه بعض
ماسك ايدها اسيل وقال ت ويخليكي لنا يا ست الكل في الوقت ده جي محمد وجدو من بره
الجد صفوان بحب يلا يا بنت عشان تروحي مع جوزك خلي بالك منها يا ولدي وما تزعلهاش تاني دي قبل ما تكون مراتك فهي بنت عمك يعني عرضك وشرفك حافظ عليها بعنيك
محمد مسك اسيل بحب دي في عينيا جدي ما تقلقش يلا بينا يا اسيل عشان نتاخرنا
اسيل وداعت الام وجدها وراحت مع جوزها ركبوا العربيه في صمت شديد لحد ما قطعت الصمت اسيل وقالت على فكره انا جيت معاك بس عشان مش عايز اعمل مشاكل كان ممكن اعند واقول خليني عند امي لغايه ما تجيبي الشقه بس انا شايفه ان أمي حالتها مش مستحمله
محمد بضيق خلاص يا اسيل انا عارف ان انت عملت كده ليه ما تقلقيش انا عارفه ان هي حب طلع من قلبك وما بقاليش مكان فيه انا واخد بالي كويس
اسيل ما رضيتش تتكلم وديت وشها الناحيه الثانيه لحد ما وصلوا البيت اسيل وقفت عنده وهي بتبص عليه بحزن شديد كل ما تتذكر اللي تعرضت له في البيت ده من اهانه وخيانه وكسره تكون عايز تولع فيه بس هي مش في ايديها حاجه غير ان هي تخش وتقضي في في البيت هنا وخلاص قطع شروطها محمد وهو بيقول يلا يا اسيل
فتحيه في حب زائف عامله ايه يا بنتي انا خابره انك زعلانه مني بس اعمل ايه بحبك وبحب سعاده ولدي برده دلوقتي انت هتبقى ام وتعرف الشعور الخوف على ولادك
اسيل لا عادي يا مرت عمي يلا يا محمد عشان انا تعبانه
محمد بحب طيب يا حبيبتي اسبقيني انت على فوق وانا هطلع اجيب عشا من بره
اسيل بحب زائف طيب يا محمد انا هطلع قدامك
مشي محمد وطلعت اسيل قدام فتحيه اللي كانت مخططه لكل حاجه بسرعه اتحركت وراحت
وقفتها وقالت استني يا اسيل استني جوزك هنا وانا يا حبيبتي قررت اني اهتم لحفيدي ما هو اللي ينور حياتي ما كنتش بحبك بس برده ده ابن ابني يعني اغلى من اي حاجه عندي
اسيل بطيبه عارفه يا مرات عمي ان كان نفسك تشيلي دايما ابنه انا مش همنعك انك تشوفي ابنه ولا كمان تلعبي معاه انا هجيبه لك هنا كل يوم مع ابوه
عشان انا مش هقدر اجي هنا تاني بعد اللي انت عملته فيا
فتحيه بغل خلاص يا حبيبتي ما بقاش قلبك اسود ايه رايك تشرب العصير البرتقال الفريش ده ينعش قلبك عشان الجو حر
بس انا مش عايزه اشرب
فتحيه بمسكنه انت خايفه مني يا بنت ولا ايه انت فاكراني هضرك ولا ضر ولد والدي لا يا بنتي انا ممكن اكون غلطت بس مش انا مش مجرمه عشان اقتلكم ولا ازيكم ما كنتش اتوقعها منك يا بنتي وقاعده تبكي بكاء مزيف مثل التماسيح
اسئله نهادت وخدت منك كوبايه العصير خلاص ما تزعليش نفسك انا هشربها عشان ما ازعلش وفعلا اسير رفعت كوبايه وشربتها كلها
فتحيه ابتسمت بخث في الوقت ده دخل محمد عليهم ومعاكياس اكل وبص لاسيل بحب يلا بينا يا اسيل عشان تلحقي تاكلي وتاخدي دواكي
ماشي يلا بينا ولسه هتاخدي خطوه حست كان في سكاكين بتقطع في بطنها
اسيل بالم الحقني يا محمد بطني بتتقطع
محمد بسرعه خدها في حضنه مالك يا حبيبتي ايه اللي بيوجعك بالظبط انت كنت كويسه من شويه
اسيل بالم وصراخ الحقني يا محمد ابني مش عايز يروح مني يا محمد ابني وجعت بين ايدي وهي بتصرخ
محمد بحب وحنان اهدي يا حبيبتي ان شاء الله ما فيش حاجه هتحصل له وشالها وطلع بسرعه عشان يوديها المستشفى
فتحيه بتمثيل استنى يا ابني اروح معاكم جيب العواجب سليمه يا رب ما تاذيناش ولا تضرناش في حفيدي وابتسمت بخبث اني مخططاتها نجحت واسيل وابنها خلاص مش هيبقى موجودين في حياه
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
في نفس الوقت في المستشفى
كانت ماسه بتفتح عينيها بتعب شديد اول ما فتحت عينيها شافت فريد وهو قاعد جنبيها على الكرسي وحاطط راسه على الكرسي وماسك ايديها
ماسه بحب وضعف فريد انت كويس قلت كده وهي بتحرك عشان يصحى
فريد صاحي مخضوض في ايه ماسه في حاجه بتوجعك يا حبيبتي قولي لي حصل لك حاجه ساكته ليه ما تردي
ماسه الحب وهي شايف الاهتمام في عينيه لا ما فيش حاجه بتوجعني يا فريد بس انا كنت عايزه اسالك البنت اللي مهوسه دي حصل لها ايه اوعى تكون اذيتك يا فريد
فريد بحب خفت عليا ما تقلقيش يا ستي ما قدرتش ترمي الشعر واحده مني مش انا معايا البطل بتاعي اللي بيحميني
ماسه جراءه وهي بتلعب حواجبها صح قول لي يا فريد انت حلو ليه النهارده كده ما تجيب بوسه
فريد بصدمه وهو فتح بقه 😧😦 ايه ده يا بنت المجانين هي الضربه اثرت على دماغك ولا ايه ايه اللي بتقوليه ده انت فايقه اللي بتقوليه وانا كنت فاكرك محترمه اه يا كلبه
ما سه بردح في ايه يا اخويا وانا طلبت منك حاجه حرام ولا حاجه حرام انا بطلب حقوقي حوش حوش كتر اللي اللي ما يخطشوش وعلى راي المثل اللي بيتكسف من بنت عمه ما يجيبش منها عيال انا غلطت فيه دلوقتي عشان تسمعني المرشح ده
دي مجرد بوسه بريئه يعني ما طلبتش حاجه كبيره
فريد اتهدي يا بنت المجنونه وبعدين انت عايزاني اعمل لك ايه يعني واحده بتتحرمش بيا عايزانا ايه اسقف لك واقعد ساكت
ماسه بالم مصطنع اه ايدي وجعاني يا فريد
وجع ما يستحملوش انسان مش قادره خالص اه فريد بسرعه قرب منها انت كويسه يا حبيبتي ايه اللي وجعك ماسه شديته ليها وبصت في عينيه وقالت بخث لو انت مش عايز تديني بوسه اخدها انا هو قربت منه اكتر وشفايف فلمست شفايفه القبله رقيقه بيعبر فيها عن مدى حب وليها وخوفوا عليها وشوق وليها في الوقت ده الباب اتفتح
ايه اللي بيحصل هنا ده
فريد بصدمه انت
ستوب
يا ترى مين اللي شافه فريد وصدم ليه لما شافه
اسيل هتسقط ولا لا ولو سقطت هتعرف ان فتحيه هي اللي سقطتها كل ده هنشوف الفصل الجاي عايزه تفاعل حلو يا قمر ات علشان اضغط على نفسي وانزل لكم الفصل الجديد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى