روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الثامن والعشرون

رواية عشقت طفله مجنونه البارت الثامن والعشرون

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الثامنة والعشرون

بعد مرور شهرين في مستشفى العامه في القاهره
كان فريد نايم على السرير في المستشفى ومعلقين الاجهزه عليه
دخل عليه الدكتوره عشان يكشف عليه في نفس الوقت دخلت ماسه وهي بتبص للدكتور بحزن شديد
لسه ما فاقش يا دكتور انت قلت ان هو ممكن ياخذ وقت عشان يفوق بس هو ليه اكثر من شهرين في المستشفى ولا بيحرك رجله ولا ايده ولا اي حاجه يعني ما فيش امل اتكلم يا دكتور انا بتقطع
دكتور بحزن على حالاتها /اهدي يا مدام ماسه انا قلت لك ان حاله الاستاذ فريد ميؤوس منها بس في امل بسيط وكويس ان هو عايش لغايه دلوقتي ما تنسيش ان الاصابه كانت جنب القلب واحنا حاولنا نخرجها بصعوبه اي حد مكانه كان مات فيها بس بدعواتكم لسه عايش ومسير يفوق من الغيبوبه
اسيبك انا دلوقتي عشان عندي مرضى تاني لازم اشوفهم خرج الدكتور وساب ماسه وهي حزينه
جابت كرسي وحطيته جنب السرير وقعدت جنبه ومسكت ايده وبصت على ملامحه اللي بتعشقها
واتكلمت بوجع/ فريد انت سامعني مش كده لو سامعني اعمل اي حاجه يا فريده انا بموت كل يوم وانت بعيد يرضيك تعمل كده في حبيبتك فريد عشان خاطري فوق انا بتوجع كل يوم وانا شايفاك كده ما توجعش قلبي فريد لو مش عشان خاطري انا عشان خاطر ابننا ايوه يا فريد انا اكتشفت اني حامل مش عايز تشوفه تقعد معاه ارجوك فوق بقى انا بتعذب ببعدك ما توجعش قلبي عليك اكتر من كده
انا عارفه ان سبب الالم ووجعك في الحياه كل حاجه حصلت لك كانت بسبي بس ما تعملش كده وتبعدني عنك انا عايشه لغايه دلوقتي بس عشان عارفه ان انت بتتنفس فوق بقى انت بتختبر غلاوتك عندي انت ما تعرفش ان انت كل حياتي وغلاوتك عندي كبيره قوي يلا فوق بطل غلاسه
قعدت بحزن وغمضت عينيها وافتكرت ايه اللي حصل بعد ما اتضرب فريد بنار
فلاش باك
ما سه بحزن وصوت عالي/ فرييييييييييييييييييد
مروان / اهدي يا ماسه انا اتصلت بالاسعاف وان شاء الله هيبقى كويس ما تزعليش ان شاء الله ما فيش حاجه هتضرنا فيه
وفعلا بعد شويه وقت جيت الاسعاف اخذوا فريد وماسه ركبت مع العربيه وهي ماسكه ايده وبتبكي وهو ضم على ايدها جامد بعد شويه وقت وصلوا المستشفى والدكاتره خدوه بسرعه دخلوه غرفه العمليات وعملوا له عمليه عشان يطلعوا الرصاصه
وللاسف لقوها جنب القلب بالظبط خرجوها منه بعد شويه وقت خرج الدكاتره
اماسه اول ما شافت الدكتور جريت عليه عشان تساله على حاله فريد
ماسه بالم حزن ووجع/ قل لي يا دكتور فريدكويس هيفوق امتى انت باين عليك ليه الحزن اتكلم ساكت ليه
مروان/ أهدي خليه يعرف يتكلم اتكلم يا دكتور احنا سامعينك فريد حصل له حاجه هيفوق امتى
دكتور بحزن /للاسف استاذ فريد دخل في غيبوبه
وما عارفينش هيفوق منها امتى جسمه رافض العلاج واحنا بنحاول على قد ما نقدر واحنا خايفين الغيبه بتتطور معه
ماسه اول ما سمعت كده وقعت اغمى عليها جيريو عليها وشالوها ودخلوها غرفه عشان يجيبوا دكتور يكشف عليها
مامه ماسه بحزن على بنتها/ كان مستخبي لك كل ده فين يا بنتي مش مكتوب لك انك تفرحي ابدا يا رب رجعها هي وجوزها سالمين
بعد شويه في غرفه بعد ما كشفت عليها الدكتوره وعملت لها تحليل عشان تتاكد من اللي هي شاكه فيه
ماسه ابتدت تفتح عينيها بتعب/ انا فين فريده انا عايزه اروح لفريد اول ما يشوفني اكيد هيقوم هو وعدني ان هو مش هيسيبني
بهيه بحب /ارتاحي يا ماسه ما تعمليش حركه كثير اكيد فريد هيقوم بس عايزاك ترتاحي ما تعمليش مجهود كبير
ما سه بتعب/ انا مالي حاسه بدوخه ليه مش قادره هو انا ايه اللي حصل لي
ماما ماسه بحب /ما فيش حاجه حصلت لك يا حبيبتي انت اللي حصل لك ده حاجه طبيعيه لانك حامل يا ماسه حامل في شهرين
ماسه مفتحه عينيها بصدمه وعدم استيعاب/
يعني ايه يعني انا شايله حته من فريد جوايا مش مصدقه ده هو اول ما يعرف اكيد هيطير من الفرحه هيبقى عندنا نونو صغنن شبهه لازم اشوف واقول له كانت لسه هتقوم بس اتذكرت ان فريد دخل في غيبوبه قعدت على السرير بصدمه وحزن شديد وتبكي بانهيار ليه يا ماما ليه بيحصل معايا كده انا؟ الوحيد اللي مكتوب هو ربنا مش بيحبني؟ انا بتعذب كل يوم محدش حاسس بيا ليه؟
مامتها بحزن /استهدي بالله يا حبيبتي ربنا لما يحب حد بيبتليه وعشان ربنا بيحبك بيختبر صبرك اكيد فريد هيقوم ويرجع لنا بالسلامه انت وابنك يمكن ربنا خليكي تعرفي انك حامل عشان تبقى عندك هدف للحياه ويصبرك على فراق فريده لحد ما يرجع لك بالسلامه انا عايزاك تهتمي بنفسك لو مش عشانك انت عشان ابنك وعشان فريد لما يفوقك يشوفك انت وابنك باحسن حال
مامه فريد/ مامتك معاها حق يا ماسه يا بنتي ربنا لما
بيحب حد بيختبروا واحنا عايزين تنجحي في الاختبار عايزينك قويه
ماسه بالم حطت ايديها على بطنها واتذكرت كل اللي حاطتها لحظتها مع فريد غصب عنها دمعه نزلت من عينيها وهي مش متخيله حياتها من غيره بس هي هتهتم بنفسها عشان لما يرجع تعيش هي وابنه وهو معاهم بحب واستقرار ومن اليوم ده وما سه تهتم بنفسها وبتزور فريد كل يوم وبتحكي له على كل حاجه حصلت معاها وبتحكي لي على الحركات اللي بيعملها البيبي في بطنها وما رضيتش تعمل سونار لحد ما يفوق هو عشان يشوف معاها لحظه ظهور البيبي وهو ده في احل ماسه تيجي كل يوم تزور فريد وبتسال الدكتور ان ما فيش تطور في حالته بس هو بياكد ان حالته زي ما هي
عوده من الفلاش باك
ما سه بحب مسكت ايده وحاططها على بطنها واتكلمت بوجع فوق يا فريد ابنك عايزك تبقى معاه لو مش عشاني انا عشان هو انت اتحرمت من ابوك حارب عشانه يا فريد عشان تبقى معاه حارب المرض في اللحظه دي فريد ابتدا يحرك ايده كانه سماعها
ولاول مره من شهرين فريد بيحرك ايده
ماسه فتحت عينيها بصدمه وحب ومسك بايده وبسيته ايوه يا فريد انا جنبك يلا افتح عينيك
فريد هو بيفتح عيونه بصعوبه ماسه حبيبتي
فريد انا جنبك ايوه حبيبي سامعاك عمري ما هسيبك
اخيرا فريد فتح عينيه وبصلها في نظره عمر الكلام هيوصفها كان بيبص لها بحب كانه كان حاسس بالوجع اللي هي كانت بتحس بيه
ماسه اول ما شفته فتح عينيه جريت عليه بحب واتكلمت بلهفه انت كويس يا فريد رد عليا
فريد بتعب/ ايوه كويس يا حبيبتي هو انا بقى لي قد ايه في المستشفى انا حاسس كاني ليا سنين
كانت ساكته وبصله بحب مش بتتكلم مش مصدقه ان هي بتتكلم معاه وان هو ورجع ليها ثاني ما حسيتش بنفسها غير وهي بتحضنه جامد
فريد بتعب/ اه يا بنت المجانين بالراحه عليا شكلك ناويه تموتيني
ماسه بحب بعيدت عنه اسفه انا ما كنتش اقصد ان وجعك
فريد بحب وتعب/ ولا يهمك يا حبيبتي فداك عمري كله
ماسه بحب /انا هروح انده الدكتور علشان يجي يشوفك
خرجت وهي مبسوطه بعد شويه دخل الدكتور وفحص فريد وقال ان حالته استقرت بس مش هيقدر يخرج دلوقتي هيقعد على الاقل اسبوع
فريد بتعب وخنقه/ لا انا عايزه اخرج النهارده ممكن اخد اي ممرضه معايا البيت بس انا ما ينفعش اقعد هنا اكثر من كده انا ما بحبش قعدت المستشفيات
ما سه بحب وخوف/ تعالي على نفسك شويه يا فريد عشان خاطري
فريد/ خلاص هقعد عشان خاطرك بس مش هقعد اسبوع هقعد ثلاث ايام بس مش هقدر اقعد اكتر من كده
ماسه /خلاص ماشي لما نشوف حالتك لأول
دكتور بعمليه/ حمد لله على سلامتك يا نجم وان شاء الله تكون اخر مره تخش المستشفى تاني
فريد /شكرا يا دكتور
مش الدكتور وماسه قاعده جنب فريد وهي بتتامل بحب كانه كان غاب بقى له سنين مش شهرين بس
ماسه بحب مسكت ايده /عارف يا فريد وانت في المستشفى كان قلبي وجعني قوي انا بحبك قوي يا فريد ما تبعدش عني مهما يحصل
فريد /للدرجه دي بتحبيني اوعدك يا ستي ان عمري ما هسيبك حتى لو انت قلت لي سيبني انا بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري حتى لو بقت عجوزه وما تشفيش د
ماسه /يا سلام يعني انا لما اكون عجوز انت هتفضل شاب فريد اسكت عشان مش عايزه اتغابى عليك وانت لسه خارج من المستشفى
فريق بمشاكسه وهو بيقلد تامر حسني في فيلم عمر وسلمى/ يا بنت يا بنت خلاص ما تقفشيش قربي مني
ماسه قربت منه وحضنت وهو كمان حضنها مع انه ما كانش قادر بس جاء على نفسه وحضنها
وهي بصت له بحب واتكلمت بعشق” صادق: فريد انا عندي ليك خبر حلو انا في جوايا حته منك ومسكت ايده وحطها على بطنها
فريد وعينيه مش مصدقه ان حبيبته بتقول له ان هي شايله حته منه بص لها بحب جارف بجد يا حبيبتي مش مصدق نفسي هتبقى امي يا مجنونه بس هتفضل احلى ام في عيني
حط ايده على بطنها وقال يا رب تبقى بنوته وتبقى شبهك عشان اعشقها زي مامتها
ماسه نامت في حضنه وهي تستنشق الانفاس اللي هو بيتنفسها وهو كمان ضمها لحضنه وراحوا في نوم عميق
بعد ثلاث ايام
حاله فريد ابتدت تتحسن والعيله كل يوم بيجي يزروه لحد ما ابتدا يخف وطبعا غيره ماسه مع هرمونات الحمل كانت عامله جنون اكبر ما كانتش مستحمله اي حد يقرب من فريد حتى لو كان الدكتوره او اي بنت
ماسه/ عاجبك نظراتها ليك اروح اجيب لك رقمها
فريد/ يا حبيبتي ما فيش حاجه اللي انت بتقوليها
ماسه /خلاص هحاول اهدى بس بقول لك احنا نعمل فرح بعد ما ترجع باسبوع عشان اثبت لكل انك جوزي انا وبس فاهم’,
فريد شدها ليه وقعت في حضنه طبعا يا قلبي هو انا
اقدر اقول غير كده قرب منها والتهام شفايفها بقبله عميقه وهي بتجاوب معاه بحب بعد عنها وبص في عينيها اللي بيعشقها وقال بحبك وهي ردت عليا وانا كمان
وفضل الحل على ما هو عليه لغايه ما فريد رجع البيت وفضل اكتر من شهر عشان العمليه اللي هو عاملها
واخيرا النهارده فرح ماسه وفريد وبهيه ومروان واسر واسيل عملوه في افخم قاعه
كل عريس وعروسه ماسكين ايدين بعض وداخلين
ماسه وهي بتوشوش فريد فريد انا جعانه قوي
فريد اتهدي يا ماسه كلها ساعتين ونروح على البيت الله ينعل ابو الجواز على اللي عايزين يتجوزوا انت قرفتيني يا شيخه يا حبيبتي انت داخله في الشهر الخامس يبقى عايزك تستقر كده هتبقي ام
كيف وانت بدماغك دي اهدي واستقره كده استقري
ماسه/ ماشي يا فريد انا مخاصماك وقعدت تغني اغنيه مخاصماك مع نفسها وهي قاعده جنبه مخاصماك ابعد عني انا مش طايقاك سيبني مش عايز ابقى معاك ما تورينيش وشك تاني
فريد اسكتي مش عايزه اسمع نفسك يا بنتي اتهدي شويه ادي النتيجه اللي اتجوز واحده مجنونه زيك
طلع راجل على الاستتش بتاع الرقص وقال كل كل كابلز يتفضل يرقص اسلو للعروسين
بهيه ومروان نزلوا يرقصوا وهم مبسوطين واسر واسيل بيضحكوا من كل قلبهم
كانت لسه هتقوم بس فريد مسكتها بعصبيه اتهدي هتروحوا ترقصي كيف وانت بطنك دي ارحميني شويه وارحمي نفسك
ماسه بدموع /ليه كده بس يا فريده انا عايزه ارقص زيهم اشمعنا هم يرقصوا وانا لا خلاص مش متنيله براحتك بس شوف مين اللي هتنام معاك في نفس الاوضه انا هروح انام مع ماما
فريد برفعت حاجب🤨🤔 اتهدي يا ماسه وقول هديت ما تخلينيش اتغابى عليك لايمي ليلتك في اليومك اللي مش فايت ده
ماسه بزهق
خلاص اديني اتهديت مش عايزه ارقص مش عايزه اعمل اي حاجه وانت المفروض تطلقني بعد الفرح على طول انا مش عايزه اعيش مع واحد زيك
فريد حاضر يا حبيبتي هعمل لك كل اللي انت عايزه بس اسكتي شويه عشان انا خلاص جبت اخري
بعد شويه خلصت ر الرقصه السلو واشتغلت مهرجانات واشتغلت مهرجانات مهرجان حبيبي يا حبيبي
ماسه بحركه مجنونه بعدت الايد فريده عنها ووقفت وقعدت حبيبي يا حبيبي يا حبيبي يا حبيبي
وفضلت ترقص بجنون فريد قام بتعصب عليها وشدها وقعدها بالعافيه وقال لها تعبتيني معاكي عايزه ترقصي هرقصك بس معايا انا خلاص
ما سه🥺🥺 عيون زي الاطفال/ خلاص هي الواحده عايزه مننا ايه غير ان هي ترضي جوزها وما تزعلهوش وانا اقدر على زعلك يا بوبي ده انا حتى ما عملتش اي حاجه خالص
فريد /صبرني يا رب
اشتغلت اغنيه اليسا وسعد المجرد فريد راح لماسه وماسك ايديها وحطي ايده حوالين وسطها وشدها ليه وهي سرحت في عينيه اللي بتعشقها وابتدى يحركها بالراحه عشان بطنها وهو يوبصلها بعشق
وغنى مع الاغنيه ليها وهو بيلمس على وشها
(بغير من عيني وانا شايفك وده اللي وصلت ليه لو اسمع اسمي في شفايفك بقول لك كرري وعمري ما هقدر اوصف لك بحبك قد ايه’ ودوخه ولفي بيها
ماسه بصتله بعشق وقالت ارسمني في ليلك نجمه ضيه يلمع في عين اكتبني في عمرك كلمه يحكوها الناس بعدين انا نفسي اعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرن فريد شد ه لي بتملك وبص في عينيها
لو تطلب من عينيا لو تطلبي عمري كمان هديك سنين الجايه وهكون راضي وفرحان انت اللي وجودك جنبي حسسني ان انا انسان
ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من ب 100 طريقه تغير حال بحال بدوب بين الحقيقه وعمري والخيال
ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من الطريقه تغير حل بحال بدو بين الحقيقه وعمري والخيال
ماسه مسكت ايده بحب وحطيتها على بطنها
انا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس احلامي قلبي بقربك مطمن خليك دايما قدامي انا كل ما بنطق كلمه بتكمل ليا كلامي
راح شالها ولف بيها القاعه كلها ده وجودك بيكملني خليتي حياتي حياه احساسي في حبك خدني وانا هفضل ماشي وراكه حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانيه هعيش بره ماسه وهي حاطه ايديها على وشه
في واحده تملي في ظهرك وفي ضعفك هتقويك تطلبها حبيبي وامرك هتقول شبيك لبيك جنبك والاخر عمرك هتعيش علشان ترضيك
فريد ضمها ليه وهم التانيين بيرقصوا ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت ب 100 طريقه تدور قلبي حال بدوه بين الحقيقه وعمري والخيال والتانيين بصوا لبعض وفريد قرب من شفايفها وبس قدام الكل الكل صقف لهم وهم بيقولوا على فريد جريء وهو بيحضنها بتملك عاشق بيموت على حبيبته
فريد بهمس وهو حضنها/ بحبك وبموت فيك
ماسه وهي بتدفن وشها في صدره/ وانا بعشقك وبسته خده بعشق
بعد ما خلص الفرح كل واحد خد عروسته على على الجناح بتاعه
********
في جناح اسر واسيل
اسر بحب/ ادخلي اسير قلبي مش مصدق اني اخيرا بين ايديا يا اسيل انا بحبك يا اسيل
اسيل بدموع/ اسر انت زعلان اني انا يعني مش بنت بنوت اني كنت متجوزه قبلك
اسر وهو بيمسح خدها / لا يا حبيبتي انا عمري ما ازعل منك انت هتفضلي الاولى والاخيره في حياتي بموت فيك انت يا اسيل انا ميفرقش كنت متجوزه انا دلوقتي حياتك عايزك تنسي الماضي وتعيشي الحاضر وحضنها وبسه في رقبتها بصيت له وهي متخدره من اثار قوه المشاعر اللي هي بتحسها لاول مره وانا كمان بحبك وبموت فيك يا اسر
قرب منها والتهم شفايفها قبل عميقه ولما حسب تجاوبها معاه شالها وحطها على السرير ليبدا معها حياه جديده ويدخلها عالمه الخاص
************************
اما في الاوضه الثانيه بهيه ومروان
مروان /خدي يا بنت فرهطيني حرام عليك في عريس يبقى شكله اللي انا فيه ده ارحميني شويه يا بنتي بقول لك انا جوزك انا جوزك افهمي
بهيه/ بقوه لا يا حبيبي مش كل الطير اللي يتاكل لحمه عارف يا مروان لو ما اتلمتش هصوت والم عليك الدنيا كلها واقول بيتحرمش فيا بيتحرمش فيا
مروان علي الطلاق بالتلاته مجنونه وانا كنت عايب على ماسه انت طلعتي فايتها بمراحل يا بنتي هتقولي لهم ايه جوزي كان عايز قله ادب وانا ضربته كلهم هيستعبطيكي عشان كده قربي يا بنت قربي والله ما هعمل حاجه بس انت قربت
بهيه بخوف/ كذاب انت ما بقتش يتوثق فيك
مروان /جربي مش هتندمي على فكره
ما هي صدقته وقربت منه بطيبه واول ما قربت منه لقيته شدها ليه وبقيت في حضنه وهو يبص على عينيها اللي بيعشقها نبدا بايه ايه رايك في الشفايف اللي انا هموت عليهم حاولت تبعد عنه وقالت انت قليل الادب ولسه هتطلع من حضنه لقيت التهم شفايفه في قبله عصفت بمشاعرها بصيت له وهي دايخه من اثر قربه منها وضعفت مقاومتها وقالت مروان ولسه هتكمل لقيته قرب منها تاني و وقبلها عدد قبلات متتاليه وهو بيقول عشق قلب مروان ودنيتي كلها
بحبك ورجع يقبلها تاني وشالها وقال لها اوعدك اني احافظ عليك يا قلبي واحطها على السرير وبداوا هم الاثنين اول ايام عشقهم الابدي
*****************”
وفي غرفه الثنائي المجنون ماسه وفريد
كانت ماسه قاعده تاكل في الاوضه بشراهة
وبهدلت الدنيا كلها حواليها بالاكل طبعا فريد كان في الوقت ده بياخد شاور خرج اول ما شاف المنظر اتصدم
فريد بصدمه ايه اللي انت فيها ده هو في حد يعمل اللي انت عاملاه ده ايه المنظر اللي انا شايفه ده
ما سه ببراءه عيون الاطفال/ في ايه يا فريد انت بتزعق لي ليه كل ده عشان اكلت لو جعان خد حته فرخه ورفعت ادها بيها لي
فريد بقرف/ وهو بيطلع منديل وبيمسح حوالي الماسه بنظام شديد بصي يا حبيبتي احنا اخذنا حياتنا كلها تعب ان انت لسه ما اخذتيش عليا وما تعرفيش عني حاجه انا ما بحبش الفوضى فاهمه
ماسه بجنون وبتاثر بهرمونات الحمل /نعم يا عمر انت بتقول ايه ايه ما تعرفناش على بعض اشحال ان احنا عارفين بعض اكثر من 10 سنين
فريد بصدمه/ اسكتي يا ماسه 10 سنين مره واحده ليه متجوزك وانت طفله ولا ايه
ماسه بهدوء مصطنع /خلاص شوف مين اللي هينام في حضنك الليله نام وحديك على الكنبه عشان تعرف تزعلها مراتك كويس انا هنام انا وابني على السرير لوحدينا
فريد قرب منها وقلع الجاكيت وقرب وبص لها بخبث وابتدى يتحرك ناحيتها
ماسه شهقت وحاطت على صدرها/ ايه اللي انت بتهببه ده يا فريد وبتقول عليا انا متحرشه بس عليا النعمه يا فريده انت عليك جوز عضلات ما عدوش على اي واحد وقاعده تلعب له بحواجبها
فريد وقف مكانه مصدوم من اللي سامعه اللي انت قلتيه ده ماسه يا حبيبتي كم مره قلت لك في
الخجل لليفي البنات
ماسه قامت قربت منه بخبث ولفت ايديها حوالين رقبته بدلع فريد كان واقف مصدم مش مصدق اللي هي بتعمله فاق من صدمته على شفايف ماسه وهي بتلمس شفايفه ايه رايك وكانت لسه هتمشي لكن فريد شدها ليه وبص بعينيها برغبه وحب قاتل واتكلم بهمس اللي يعمل حاجه يتحمل نتيجتها يا قلبي كانت لسه هترد بس هو لتهم شفايفها في قبله عميقه هزت كل كيانها وابتدى يقرب جسمها منه اكثر وهمس لها بنبره اذابت جميع قواها بعشقك يا طفله المشاغبه وشالها وحطها على السرير وهي لافه ايديها حوالين رقبته ابتد يقبلها بحبه وشغف كبير وذهبوا لعلمهم الخاص
ليبدا كل واحد منهم حياه جديده مليئه بالحب والرومانسيه ويعيش مع معشوقته اجمل ايام
بين الحب والجنون والعشق والهوى وكل واحد بياخذ اللي بيستحقه
بعد مرور اربع شهور
كان فريد وماسه نايمين لحد ما ماسه ابتدت تقوم تصرخ باعلى صوتها من الالم اللي في بطنها
ما سه بالم الحقني يا فريد بولد بولد
فريد بتعب نام يا حبيبتي دي خامس مره في نفس الاسبوع تقولي لي حاولد وما بتولديش
ماسه مجنون مسكت فريد/ يبقى مش عايز تولدي براحتك وراحت عضه عضه خليته يصرخ باعلى صوت
فريد بالم وجع اه اه اه اه يا بنت المجاني خلاص ولبس جاكيته بسرعه وهي بتصرخ وشالها وجري بها على المستشفى
بعد ربع ساعه كان وصل المستشفى وهي بتصرخ وماسكه شعريات فريد بكرهك يا فريد بكرهك
فريد اتهدي يا بنت احسن ما اهدك انا كمالي ومال الجواز يا ربي ويوم اتجوز اتجوز طفله مجنونه زيك ارحميني شويه
اول ما دخلوها الدكاتره
كان فريد مستنيها تخرج من اوضه العمليات
بعد فتره خرج الدكتور وهو شايل طفلين حلوين
فريد بصدمه وفرحه وهو شايل ولاد هي ماسه كويسه
الدكتور اه كويسه تقدر تدخل لها
فريد دخل وهو مبتسم وهو شايل ولاده
ماسه بتعب /ايه رايك في المفاجاه اللي عملتها لك يا فريده انا ما رضيتش اقول لك نوع الجنين عشان اعملها لك مفاجاه حلوين مش كده هتسميهم ايه
فريد بحب /اجمل مفاجاه في الكون يا قلبي هسميهم
سلمى وسليم شكرا يا ماسه انك في حياتي وقدمت لي اجمل هديه بعد شويه دخل عليهم العيله كلهم
وهم بيباركون
ما هي واسيل الف مبروك يا حبيبتي يتربوا في عزك
مروان واسر الف مبروك يا فريد انت وماسه يتربوا في عزكم وان شاء الله كلها كم شهر ونحوصلكم
ماسه حتى لو حصلتونا مش هتخلفوا زي عيالي عشان عيالي هيطلعوا احلى من الكل مش كده يا فريد
فريد بحب كده يا قلبي فريد
بهيه شوف البنت مش قدامنا يا حبيبتي استني لما تروحي انت وهو
مروان شدها ليه بحب امتى بقى تشرف بنتنا القمر زي امها
بهيه قريب قوي يا حبيبي
كلهم قعدوا يضحكوا وفريد بس الماسه بحب
جه مامت ماسه ومامت فريد وفرحوا بالاطفال جدا ودعوا لهم ان ربنا يديم الحب بينهم
بعد مرور خمس سنين
تحديدا في بيت فريد
النهارده كان عيد ميلاد سلمى وسليم ولاد ماسه
ماسه
وهي بتلبس الفستان حلو الفستان ده يا فريد
ولا مش حلو اكيد مش هيبقى حلو ما انا عامله زي الكوره فريد قرب منها وحضانه اهدي يا حبيبتي مين قال كده بس انا شايفك قمر منور دايما في عينها
ماسه بغيره/الممثله اللي مثلت معاك في اخر فيلم كانت لابسه فستان احلى منه انا شفتك كنت تبص عليها ازاي
فريد /خلاص انا جبت اخري منك عامل ايه في غيرتك اللي مش بتخلص دي يا حبيبتي قلت لك 100 مره انا شايفك ملكه في قلبي
ماسه
بس برده مش زي عارضات الازياء اللي بتمثل معاهم انا اجي فيهم ايه انا حاليا دكتوره غلبانه
بس انت ما شفتش نفسك وانت بتبص عليها ازاي كانك مش متجوز اصلا
فريد بعصبيه /ما تختبريش صبري طب ايه رايك بقى شفتها وكانت حلوه اخر حاجه مش زيك عامله زي الدبه
ماسه بجنون بقى انا دبه يا فريد ماشي وراحت مسكت ايده وعضتها عضه كبيره
فريد / يا بنت المجانين انت بتتوحمي على ايدي ولا ايه ارحمي امي شويه خلاص يا ستي انا كنت بس بستفزك يا مزتي وانا برده اقدر اشوف غيرك
ماسه وهي بتقف بتعجرف/ رجاله ما تجيش غير بالعين الحمراء وعلى راي المثل يا مامنه للرجال يا مامنه للميه في الغربال رجاله ما لهمش امان
فريد ارحميني يا مجنونه قلبي وشدها ليه ولسه هيقرب منها سمعوا صوت خبيت على الباب
فريد وهو بيشتم في سره اكيد ولادك روحي افتحي لهم
الماسه لا لا لا يا حبيبي دول مش ولادي وحدي دول ولادك قبل ما يبقوا ولادي روحي افتح لهم انت عشان انا زي ما انت شايف بطني كبيره ومش قادره اتحرك
فريد الصبر من عندك يا رب راح فتح الباب شاف ولاده جايين عليه
سليم كل ده بتفتح فين مامي
فريد روح اهي جوه
فريد شال سلمى اللي اتعلقت في رقبته وبسته من خده فريد ابتسم على حركتها ودخل لماسه
ماسه بغيره من بنتها ايه يا حبيبتي استحلتي قوي ان هو يشيلك صغيره انت
فريد اهدي يا حبيبتي اكيد هشيلها مالك يا حبيبتي هرمونات الحمل ماثره عليك قوي اليومين دول
سلمى وهي بتحضن ابوها اكتر ده بتاعي انا بابي انا روحي انا انت روحي العبي بعيد
فريد هو واقف مصدوم لانه عارف ان المجنونه بتاعته مش هتسكت
ماسه وقفت وهي بتردح نعم يا عمر بتاع مين ده انت يا بنت ما لكيش اربع سنين وانا اللي ليا العمر كله ده بتاعي انا مش صح انت بتاعي
فريد نزل سلمى بتوتر لانه عارف ان الموضوع مش هيعدي على خير حبيبي سليم خذ اختك واطلعوا بره
فعلا العيال خرجوا بره وفريد قرب من ما سه بحب وحضنها وهي حاولت تبعد عنه ما قلتلهاش لي انك بتاعي مش انت بتاعي اتكلم ساكت ليه وقربت منه انت بتاعي صح في الوقت ده فريد قربها منه اكثر وقال بتاعك انت يا مجنونه قلبي وحياتي كلها
بس زقيته بدلع طب يلا عشان منتاخرش على العيله نزلت ماسه وفريد وراها وهم بيضحكوا والعيله كلهم متجمعين عشان العيد الميلاد
اسر واسيل وبنتهم فريده وبهيه ومروان وأولادهم سهي ومالك
كلهم كانوا متجمعين
وقطعوا التورته في جو من الضحك والحب
فريد قرب على ماسه عشان يصالحها وهمس لها بكلام دوب قلبها ماسه قربت منه وقالت فريد انت بتحبني لحد دلوقتي ولا راح حبك مني
فريد مسك ايديها وحطها على قلبه وقال هفضل طول عمري احبك يا طفلتي المشاغبه اعشقك يا طفلتي المجنونه
ماسه بحب /وانا هفضل طول عمري احبك يا اللي خطفت قلبي الطفله المجنونه العيله كلها اتجمعوا واخذوا صوره عائليه مبتسمين وهم حاضنين بعض وبصين في عيون بعض
وتوته توته خلصت الحدوته حلوه ولا ملتوته في النهايه عايزه اشكر كل واحد كان متابعني وفضل معايا لنهايه الروايه واستحملتوني في اوقات اللي كنت تعبانه فيها وبشكركم على دعواتكم لي بالتوفيق وبنصح كل واحد بيحب حبيبه يتحدى كل الناس عشان يوصل لحبيبه ما يفرقش معاه اذا كانت مطلقه زي ما حصل مع اسر واسيل كل واحد لقى الحب واسر ليق العيله اللي كان مفتقدها وفي اللق الاهتمام
زي بهيه ومروان وفي لقى حد مختلف عن علمه زي مجنونتنا ماسه وفريد بحبكم مي احمد وان شاء الله هنكمل روايه العشق المنتقم ومحضره لكم روايه فظيعه بعد العشق المنتقم ويا ريت اللي ما اقراش الجزء الاول يقراه
روايه عشقت الطفله مجنونه💓💓💓💓💓💓
الكاتبه مي احمد💓💓💓💓💓💓💓💓
الحلقه الاخير ه الجزء الثاني💓💓💓💓💓💓
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
بعد مرور شهرين في مستشفى العامه في القاهره
كان فريد نايم على السرير في المستشفى ومعلقين الاجهزه عليه
دخل عليه الدكتوره عشان يكشف عليه في نفس الوقت دخلت ماسه وهي بتبص للدكتور بحزن شديد
لسه ما فاقش يا دكتور انت قلت ان هو ممكن ياخذ وقت عشان يفوق بس هو ليه اكثر من شهرين في المستشفى ولا بيحرك رجله ولا ايده ولا اي حاجه يعني ما فيش امل اتكلم يا دكتور انا بتقطع
دكتور بحزن على حالاتها /اهدي يا مدام ماسه انا قلت لك ان حاله الاستاذ فريد ميؤوس منها بس في امل بسيط وكويس ان هو عايش لغايه دلوقتي ما تنسيش ان الاصابه كانت جنب القلب واحنا حاولنا نخرجها بصعوبه اي حد مكانه كان مات فيها بس بدعواتكم لسه عايش ومسير يفوق من الغيبوبه
اسيبك انا دلوقتي عشان عندي مرضى تاني لازم اشوفهم خرج الدكتور وساب ماسه وهي حزينه
جابت كرسي وحطيته جنب السرير وقعدت جنبه ومسكت ايده وبصت على ملامحه اللي بتعشقها
واتكلمت بوجع/ فريد انت سامعني مش كده لو سامعني اعمل اي حاجه يا فريده انا بموت كل يوم وانت بعيد يرضيك تعمل كده في حبيبتك فريد عشان خاطري فوق انا بتوجع كل يوم وانا شايفاك كده ما توجعش قلبي فريد لو مش عشان خاطري انا عشان خاطر ابننا ايوه يا فريد انا اكتشفت اني حامل مش عايز تشوفه تقعد معاه ارجوك فوق بقى انا بتعذب ببعدك ما توجعش قلبي عليك اكتر من كده
انا عارفه ان سبب الالم ووجعك في الحياه كل حاجه حصلت لك كانت بسبي بس ما تعملش كده وتبعدني عنك انا عايشه لغايه دلوقتي بس عشان عارفه ان انت بتتنفس فوق بقى انت بتختبر غلاوتك عندي انت ما تعرفش ان انت كل حياتي وغلاوتك عندي كبيره قوي يلا فوق بطل غلاسه
قعدت بحزن وغمضت عينيها وافتكرت ايه اللي حصل بعد ما اتضرب فريد بنار
فلاش باك
ما سه بحزن وصوت عالي/ فرييييييييييييييييييد
مروان / اهدي يا ماسه انا اتصلت بالاسعاف وان شاء الله هيبقى كويس ما تزعليش ان شاء الله ما فيش حاجه هتضرنا فيه
وفعلا بعد شويه وقت جيت الاسعاف اخذوا فريد وماسه ركبت مع العربيه وهي ماسكه ايده وبتبكي وهو ضم على ايدها جامد بعد شويه وقت وصلوا المستشفى والدكاتره خدوه بسرعه دخلوه غرفه العمليات وعملوا له عمليه عشان يطلعوا الرصاصه
وللاسف لقوها جنب القلب بالظبط خرجوها منه بعد شويه وقت خرج الدكاتره
اماسه اول ما شافت الدكتور جريت عليه عشان تساله على حاله فريد
ماسه بالم حزن ووجع/ قل لي يا دكتور فريدكويس هيفوق امتى انت باين عليك ليه الحزن اتكلم ساكت ليه
مروان/ أهدي خليه يعرف يتكلم اتكلم يا دكتور احنا سامعينك فريد حصل له حاجه هيفوق امتى
دكتور بحزن /للاسف استاذ فريد دخل في غيبوبه
وما عارفينش هيفوق منها امتى جسمه رافض العلاج واحنا بنحاول على قد ما نقدر واحنا خايفين الغيبه بتتطور معه
ماسه اول ما سمعت كده وقعت اغمى عليها جيريو عليها وشالوها ودخلوها غرفه عشان يجيبوا دكتور يكشف عليها
مامه ماسه بحزن على بنتها/ كان مستخبي لك كل ده فين يا بنتي مش مكتوب لك انك تفرحي ابدا يا رب رجعها هي وجوزها سالمين
بعد شويه في غرفه بعد ما كشفت عليها الدكتوره وعملت لها تحليل عشان تتاكد من اللي هي شاكه فيه
ماسه ابتدت تفتح عينيها بتعب/ انا فين فريده انا عايزه اروح لفريد اول ما يشوفني اكيد هيقوم هو وعدني ان هو مش هيسيبني
بهيه بحب /ارتاحي يا ماسه ما تعمليش حركه كثير اكيد فريد هيقوم بس عايزاك ترتاحي ما تعمليش مجهود كبير
ما سه بتعب/ انا مالي حاسه بدوخه ليه مش قادره هو انا ايه اللي حصل لي
ماما ماسه بحب /ما فيش حاجه حصلت لك يا حبيبتي انت اللي حصل لك ده حاجه طبيعيه لانك حامل يا ماسه حامل في شهرين
ماسه مفتحه عينيها بصدمه وعدم استيعاب/
يعني ايه يعني انا شايله حته من فريد جوايا مش مصدقه ده هو اول ما يعرف اكيد هيطير من الفرحه هيبقى عندنا نونو صغنن شبهه لازم اشوف واقول له كانت لسه هتقوم بس اتذكرت ان فريد دخل في غيبوبه قعدت على السرير بصدمه وحزن شديد وتبكي بانهيار ليه يا ماما ليه بيحصل معايا كده انا؟ الوحيد اللي مكتوب هو ربنا مش بيحبني؟ انا بتعذب كل يوم محدش حاسس بيا ليه؟
مامتها بحزن /استهدي بالله يا حبيبتي ربنا لما يحب حد بيبتليه وعشان ربنا بيحبك بيختبر صبرك اكيد فريد هيقوم ويرجع لنا بالسلامه انت وابنك يمكن ربنا خليكي تعرفي انك حامل عشان تبقى عندك هدف للحياه ويصبرك على فراق فريده لحد ما يرجع لك بالسلامه انا عايزاك تهتمي بنفسك لو مش عشانك انت عشان ابنك وعشان فريد لما يفوقك يشوفك انت وابنك باحسن حال
مامه فريد/ مامتك معاها حق يا ماسه يا بنتي ربنا لما
بيحب حد بيختبروا واحنا عايزين تنجحي في الاختبار عايزينك قويه
ماسه بالم حطت ايديها على بطنها واتذكرت كل اللي حاطتها لحظتها مع فريد غصب عنها دمعه نزلت من عينيها وهي مش متخيله حياتها من غيره بس هي هتهتم بنفسها عشان لما يرجع تعيش هي وابنه وهو معاهم بحب واستقرار ومن اليوم ده وما سه تهتم بنفسها وبتزور فريد كل يوم وبتحكي له على كل حاجه حصلت معاها وبتحكي لي على الحركات اللي بيعملها البيبي في بطنها وما رضيتش تعمل سونار لحد ما يفوق هو عشان يشوف معاها لحظه ظهور البيبي وهو ده في احل ماسه تيجي كل يوم تزور فريد وبتسال الدكتور ان ما فيش تطور في حالته بس هو بياكد ان حالته زي ما هي
عوده من الفلاش باك
ما سه بحب مسكت ايده وحاططها على بطنها واتكلمت بوجع فوق يا فريد ابنك عايزك تبقى معاه لو مش عشاني انا عشان هو انت اتحرمت من ابوك حارب عشانه يا فريد عشان تبقى معاه حارب المرض في اللحظه دي فريد ابتدا يحرك ايده كانه سماعها
ولاول مره من شهرين فريد بيحرك ايده
ماسه فتحت عينيها بصدمه وحب ومسك بايده وبسيته ايوه يا فريد انا جنبك يلا افتح عينيك
فريد هو بيفتح عيونه بصعوبه ماسه حبيبتي
فريد انا جنبك ايوه حبيبي سامعاك عمري ما هسيبك
اخيرا فريد فتح عينيه وبصلها في نظره عمر الكلام هيوصفها كان بيبص لها بحب كانه كان حاسس بالوجع اللي هي كانت بتحس بيه
ماسه اول ما شفته فتح عينيه جريت عليه بحب واتكلمت بلهفه انت كويس يا فريد رد عليا
فريد بتعب/ ايوه كويس يا حبيبتي هو انا بقى لي قد ايه في المستشفى انا حاسس كاني ليا سنين
كانت ساكته وبصله بحب مش بتتكلم مش مصدقه ان هي بتتكلم معاه وان هو ورجع ليها ثاني ما حسيتش بنفسها غير وهي بتحضنه جامد
فريد بتعب/ اه يا بنت المجانين بالراحه عليا شكلك ناويه تموتيني
ماسه بحب بعيدت عنه اسفه انا ما كنتش اقصد ان وجعك
فريد بحب وتعب/ ولا يهمك يا حبيبتي فداك عمري كله
ماسه بحب /انا هروح انده الدكتور علشان يجي يشوفك
خرجت وهي مبسوطه بعد شويه دخل الدكتور وفحص فريد وقال ان حالته استقرت بس مش هيقدر يخرج دلوقتي هيقعد على الاقل اسبوع
فريد بتعب وخنقه/ لا انا عايزه اخرج النهارده ممكن اخد اي ممرضه معايا البيت بس انا ما ينفعش اقعد هنا اكثر من كده انا ما بحبش قعدت المستشفيات
ما سه بحب وخوف/ تعالي على نفسك شويه يا فريد عشان خاطري
فريد/ خلاص هقعد عشان خاطرك بس مش هقعد اسبوع هقعد ثلاث ايام بس مش هقدر اقعد اكتر من كده
ماسه /خلاص ماشي لما نشوف حالتك لأول
دكتور بعمليه/ حمد لله على سلامتك يا نجم وان شاء الله تكون اخر مره تخش المستشفى تاني
فريد /شكرا يا دكتور
مش الدكتور وماسه قاعده جنب فريد وهي بتتامل بحب كانه كان غاب بقى له سنين مش شهرين بس
ماسه بحب مسكت ايده /عارف يا فريد وانت في المستشفى كان قلبي وجعني قوي انا بحبك قوي يا فريد ما تبعدش عني مهما يحصل
فريد /للدرجه دي بتحبيني اوعدك يا ستي ان عمري ما هسيبك حتى لو انت قلت لي سيبني انا بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري حتى لو بقت عجوزه وما تشفيش د
ماسه /يا سلام يعني انا لما اكون عجوز انت هتفضل شاب فريد اسكت عشان مش عايزه اتغابى عليك وانت لسه خارج من المستشفى
فريق بمشاكسه وهو بيقلد تامر حسني في فيلم عمر وسلمى/ يا بنت يا بنت خلاص ما تقفشيش قربي مني
ماسه قربت منه وحضنت وهو كمان حضنها مع انه ما كانش قادر بس جاء على نفسه وحضنها
وهي بصت له بحب واتكلمت بعشق” صادق: فريد انا عندي ليك خبر حلو انا في جوايا حته منك ومسكت ايده وحطها على بطنها
فريد وعينيه مش مصدقه ان حبيبته بتقول له ان هي شايله حته منه بص لها بحب جارف بجد يا حبيبتي مش مصدق نفسي هتبقى امي يا مجنونه بس هتفضل احلى ام في عيني
حط ايده على بطنها وقال يا رب تبقى بنوته وتبقى شبهك عشان اعشقها زي مامتها
ماسه نامت في حضنه وهي تستنشق الانفاس اللي هو بيتنفسها وهو كمان ضمها لحضنه وراحوا في نوم عميق
بعد ثلاث ايام
حاله فريد ابتدت تتحسن والعيله كل يوم بيجي يزروه لحد ما ابتدا يخف وطبعا غيره ماسه مع هرمونات الحمل كانت عامله جنون اكبر ما كانتش مستحمله اي حد يقرب من فريد حتى لو كان الدكتوره او اي بنت
ماسه/ عاجبك نظراتها ليك اروح اجيب لك رقمها
فريد/ يا حبيبتي ما فيش حاجه اللي انت بتقوليها
ماسه /خلاص هحاول اهدى بس بقول لك احنا نعمل فرح بعد ما ترجع باسبوع عشان اثبت لكل انك جوزي انا وبس فاهم’,
فريد شدها ليه وقعت في حضنه طبعا يا قلبي هو انا
اقدر اقول غير كده قرب منها والتهام شفايفها بقبله عميقه وهي بتجاوب معاه بحب بعد عنها وبص في عينيها اللي بيعشقها وقال بحبك وهي ردت عليا وانا كمان
وفضل الحل على ما هو عليه لغايه ما فريد رجع البيت وفضل اكتر من شهر عشان العمليه اللي هو عاملها
واخيرا النهارده فرح ماسه وفريد وبهيه ومروان واسر واسيل عملوه في افخم قاعه
كل عريس وعروسه ماسكين ايدين بعض وداخلين
ماسه وهي بتوشوش فريد فريد انا جعانه قوي
فريد اتهدي يا ماسه كلها ساعتين ونروح على البيت الله ينعل ابو الجواز على اللي عايزين يتجوزوا انت قرفتيني يا شيخه يا حبيبتي انت داخله في الشهر الخامس يبقى عايزك تستقر كده هتبقي ام
كيف وانت بدماغك دي اهدي واستقره كده استقري
ماسه/ ماشي يا فريد انا مخاصماك وقعدت تغني اغنيه مخاصماك مع نفسها وهي قاعده جنبه مخاصماك ابعد عني انا مش طايقاك سيبني مش عايز ابقى معاك ما تورينيش وشك تاني
فريد اسكتي مش عايزه اسمع نفسك يا بنتي اتهدي شويه ادي النتيجه اللي اتجوز واحده مجنونه زيك
طلع راجل على الاستتش بتاع الرقص وقال كل كل كابلز يتفضل يرقص اسلو للعروسين
بهيه ومروان نزلوا يرقصوا وهم مبسوطين واسر واسيل بيضحكوا من كل قلبهم
كانت لسه هتقوم بس فريد مسكتها بعصبيه اتهدي هتروحوا ترقصي كيف وانت بطنك دي ارحميني شويه وارحمي نفسك
ماسه بدموع /ليه كده بس يا فريده انا عايزه ارقص زيهم اشمعنا هم يرقصوا وانا لا خلاص مش متنيله براحتك بس شوف مين اللي هتنام معاك في نفس الاوضه انا هروح انام مع ماما
فريد برفعت حاجب🤨🤔 اتهدي يا ماسه وقول هديت ما تخلينيش اتغابى عليك لايمي ليلتك في اليومك اللي مش فايت ده
ماسه بزهق
خلاص اديني اتهديت مش عايزه ارقص مش عايزه اعمل اي حاجه وانت المفروض تطلقني بعد الفرح على طول انا مش عايزه اعيش مع واحد زيك
فريد حاضر يا حبيبتي هعمل لك كل اللي انت عايزه بس اسكتي شويه عشان انا خلاص جبت اخري
بعد شويه خلصت ر الرقصه السلو واشتغلت مهرجانات واشتغلت مهرجانات مهرجان حبيبي يا حبيبي
ماسه بحركه مجنونه بعدت الايد فريده عنها ووقفت وقعدت حبيبي يا حبيبي يا حبيبي يا حبيبي
وفضلت ترقص بجنون فريد قام بتعصب عليها وشدها وقعدها بالعافيه وقال لها تعبتيني معاكي عايزه ترقصي هرقصك بس معايا انا خلاص
ما سه🥺🥺 عيون زي الاطفال/ خلاص هي الواحده عايزه مننا ايه غير ان هي ترضي جوزها وما تزعلهوش وانا اقدر على زعلك يا بوبي ده انا حتى ما عملتش اي حاجه خالص
فريد /صبرني يا رب
اشتغلت اغنيه اليسا وسعد المجرد فريد راح لماسه وماسك ايديها وحطي ايده حوالين وسطها وشدها ليه وهي سرحت في عينيه اللي بتعشقها وابتدى يحركها بالراحه عشان بطنها وهو يوبصلها بعشق
وغنى مع الاغنيه ليها وهو بيلمس على وشها
(بغير من عيني وانا شايفك وده اللي وصلت ليه لو اسمع اسمي في شفايفك بقول لك كرري وعمري ما هقدر اوصف لك بحبك قد ايه’ ودوخه ولفي بيها
ماسه بصتله بعشق وقالت ارسمني في ليلك نجمه ضيه يلمع في عين اكتبني في عمرك كلمه يحكوها الناس بعدين انا نفسي اعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرن فريد شد ه لي بتملك وبص في عينيها
لو تطلب من عينيا لو تطلبي عمري كمان هديك سنين الجايه وهكون راضي وفرحان انت اللي وجودك جنبي حسسني ان انا انسان
ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من ب 100 طريقه تغير حال بحال بدوب بين الحقيقه وعمري والخيال
ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من الطريقه تغير حل بحال بدو بين الحقيقه وعمري والخيال
ماسه مسكت ايده بحب وحطيتها على بطنها
انا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس احلامي قلبي بقربك مطمن خليك دايما قدامي انا كل ما بنطق كلمه بتكمل ليا كلامي
راح شالها ولف بيها القاعه كلها ده وجودك بيكملني خليتي حياتي حياه احساسي في حبك خدني وانا هفضل ماشي وراكه حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانيه هعيش بره ماسه وهي حاطه ايديها على وشه
في واحده تملي في ظهرك وفي ضعفك هتقويك تطلبها حبيبي وامرك هتقول شبيك لبيك جنبك والاخر عمرك هتعيش علشان ترضيك
فريد ضمها ليه وهم التانيين بيرقصوا ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت ب 100 طريقه تدور قلبي حال بدوه بين الحقيقه وعمري والخيال والتانيين بصوا لبعض وفريد قرب من شفايفها وبس قدام الكل الكل صقف لهم وهم بيقولوا على فريد جريء وهو بيحضنها بتملك عاشق بيموت على حبيبته
فريد بهمس وهو حضنها/ بحبك وبموت فيك
ماسه وهي بتدفن وشها في صدره/ وانا بعشقك وبسته خده بعشق
بعد ما خلص الفرح كل واحد خد عروسته على على الجناح بتاعه
********
في جناح اسر واسيل
اسر بحب/ ادخلي اسير قلبي مش مصدق اني اخيرا بين ايديا يا اسيل انا بحبك يا اسيل
اسيل بدموع/ اسر انت زعلان اني انا يعني مش بنت بنوت اني كنت متجوزه قبلك
اسر وهو بيمسح خدها / لا يا حبيبتي انا عمري ما ازعل منك انت هتفضلي الاولى والاخيره في حياتي بموت فيك انت يا اسيل انا ميفرقش كنت متجوزه انا دلوقتي حياتك عايزك تنسي الماضي وتعيشي الحاضر وحضنها وبسه في رقبتها بصيت له وهي متخدره من اثار قوه المشاعر اللي هي بتحسها لاول مره وانا كمان بحبك وبموت فيك يا اسر
قرب منها والتهم شفايفها قبل عميقه ولما حسب تجاوبها معاه شالها وحطها على السرير ليبدا معها حياه جديده ويدخلها عالمه الخاص
************************
اما في الاوضه الثانيه بهيه ومروان
مروان /خدي يا بنت فرهطيني حرام عليك في عريس يبقى شكله اللي انا فيه ده ارحميني شويه يا بنتي بقول لك انا جوزك انا جوزك افهمي
بهيه/ بقوه لا يا حبيبي مش كل الطير اللي يتاكل لحمه عارف يا مروان لو ما اتلمتش هصوت والم عليك الدنيا كلها واقول بيتحرمش فيا بيتحرمش فيا
مروان علي الطلاق بالتلاته مجنونه وانا كنت عايب على ماسه انت طلعتي فايتها بمراحل يا بنتي هتقولي لهم ايه جوزي كان عايز قله ادب وانا ضربته كلهم هيستعبطيكي عشان كده قربي يا بنت قربي والله ما هعمل حاجه بس انت قربت
بهيه بخوف/ كذاب انت ما بقتش يتوثق فيك
مروان /جربي مش هتندمي على فكره
ما هي صدقته وقربت منه بطيبه واول ما قربت منه لقيته شدها ليه وبقيت في حضنه وهو يبص على عينيها اللي بيعشقها نبدا بايه ايه رايك في الشفايف اللي انا هموت عليهم حاولت تبعد عنه وقالت انت قليل الادب ولسه هتطلع من حضنه لقيت التهم شفايفه في قبله عصفت بمشاعرها بصيت له وهي دايخه من اثر قربه منها وضعفت مقاومتها وقالت مروان ولسه هتكمل لقيته قرب منها تاني و وقبلها عدد قبلات متتاليه وهو بيقول عشق قلب مروان ودنيتي كلها
بحبك ورجع يقبلها تاني وشالها وقال لها اوعدك اني احافظ عليك يا قلبي واحطها على السرير وبداوا هم الاثنين اول ايام عشقهم الابدي
*****************”
وفي غرفه الثنائي المجنون ماسه وفريد
كانت ماسه قاعده تاكل في الاوضه بشراهة
وبهدلت الدنيا كلها حواليها بالاكل طبعا فريد كان في الوقت ده بياخد شاور خرج اول ما شاف المنظر اتصدم
فريد بصدمه ايه اللي انت فيها ده هو في حد يعمل اللي انت عاملاه ده ايه المنظر اللي انا شايفه ده
ما سه ببراءه عيون الاطفال/ في ايه يا فريد انت بتزعق لي ليه كل ده عشان اكلت لو جعان خد حته فرخه ورفعت ادها بيها لي
فريد بقرف/ وهو بيطلع منديل وبيمسح حوالي الماسه بنظام شديد بصي يا حبيبتي احنا اخذنا حياتنا كلها تعب ان انت لسه ما اخذتيش عليا وما تعرفيش عني حاجه انا ما بحبش الفوضى فاهمه
ماسه بجنون وبتاثر بهرمونات الحمل /نعم يا عمر انت بتقول ايه ايه ما تعرفناش على بعض اشحال ان احنا عارفين بعض اكثر من 10 سنين
فريد بصدمه/ اسكتي يا ماسه 10 سنين مره واحده ليه متجوزك وانت طفله ولا ايه
ماسه بهدوء مصطنع /خلاص شوف مين اللي هينام في حضنك الليله نام وحديك على الكنبه عشان تعرف تزعلها مراتك كويس انا هنام انا وابني على السرير لوحدينا
فريد قرب منها وقلع الجاكيت وقرب وبص لها بخبث وابتدى يتحرك ناحيتها
ماسه شهقت وحاطت على صدرها/ ايه اللي انت بتهببه ده يا فريد وبتقول عليا انا متحرشه بس عليا النعمه يا فريده انت عليك جوز عضلات ما عدوش على اي واحد وقاعده تلعب له بحواجبها
فريد وقف مكانه مصدوم من اللي سامعه اللي انت قلتيه ده ماسه يا حبيبتي كم مره قلت لك في
الخجل لليفي البنات
ماسه قامت قربت منه بخبث ولفت ايديها حوالين رقبته بدلع فريد كان واقف مصدم مش مصدق اللي هي بتعمله فاق من صدمته على شفايف ماسه وهي بتلمس شفايفه ايه رايك وكانت لسه هتمشي لكن فريد شدها ليه وبص بعينيها برغبه وحب قاتل واتكلم بهمس اللي يعمل حاجه يتحمل نتيجتها يا قلبي كانت لسه هترد بس هو لتهم شفايفها في قبله عميقه هزت كل كيانها وابتدى يقرب جسمها منه اكثر وهمس لها بنبره اذابت جميع قواها بعشقك يا طفله المشاغبه وشالها وحطها على السرير وهي لافه ايديها حوالين رقبته ابتد يقبلها بحبه وشغف كبير وذهبوا لعلمهم الخاص
ليبدا كل واحد منهم حياه جديده مليئه بالحب والرومانسيه ويعيش مع معشوقته اجمل ايام
بين الحب والجنون والعشق والهوى وكل واحد بياخذ اللي بيستحقه
بعد مرور اربع شهور
كان فريد وماسه نايمين لحد ما ماسه ابتدت تقوم تصرخ باعلى صوتها من الالم اللي في بطنها
ما سه بالم الحقني يا فريد بولد بولد
فريد بتعب نام يا حبيبتي دي خامس مره في نفس الاسبوع تقولي لي حاولد وما بتولديش
ماسه مجنون مسكت فريد/ يبقى مش عايز تولدي براحتك وراحت عضه عضه خليته يصرخ باعلى صوت
فريد بالم وجع اه اه اه اه يا بنت المجاني خلاص ولبس جاكيته بسرعه وهي بتصرخ وشالها وجري بها على المستشفى
بعد ربع ساعه كان وصل المستشفى وهي بتصرخ وماسكه شعريات فريد بكرهك يا فريد بكرهك
فريد اتهدي يا ب?

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى