روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الثامن 8 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الثامن 8 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الثامن

رواية عشقت زير نساء البارت الثامن

رواية عشقت زير نساء الحلقة الثامنة

احمد بيجرها من ايدها :رايحه فين
منه بحرج لانه مهما كان مش متعودة بالوضع ده “وهو مش مقدر اني بتكسف”:رايحه الحمام
احمد ببرود:ومين سمح لك تقومي “جرها لحضنه ”
منه وعيونها بتلف المكان وتحاول ان نظرها ميقعش عليه خوف وخجل :احمد لازم اقوم عشان نجهز مش فاضل وقت علي الطياره
احمد بخبث :ليه مش بتبصيلي
منه لفت وشها عنه
احمد مسك خدودها و بحنان وثبت عيونه بعيونها وبصوت هامس :بتتكسفي
منه :احمد قوم
احمد بعناد : ماجاوبتينيش مكسوفه
منه شتمته في سرها”يعني طبيعي واحده لسه عروسه وعاوزها تكون في حضنك من غير ماتخجل ” حررت نفسها وبسرعه وراحت دخلت الحمام
احمد :هههههههههههههههه هتروحي مني فين هجيبك
جهزو نفسهم وطلعوا من الفندق وهما فالعربيه :مرة تانيه تنزلي راسك في الارض لحد ما نركب العربيه فاهمه
منه مش ناويه تتخانق معاه :طيب
وصلوا المطار ونزلو وخلصوا الاجراءت وركبوا الطيارة كانت متوترة كتير لانها اول مرة تركبها وفضلت تفرك بايدها من التوتر واحمد اخد باله من توترها:اول مره تركبي طياره
منه :ايوه
احمد: خايفه
منه نزلت نظرها مش عايزه ترد عليه مجروحه منه
احمدبضحكه :كل يوم اكتشف انك مازلتي طفله يامنه
منه بغضب : انا مش طفله
احمد ضحك بصوت عالي
منه بغيظ :متضحكش علي
احمد”اااه من عيونها تدبح فوق يا احمد بلاش تتعلق بيها مالك اتهبلت كانك ماشفتش بنات قبلها بس انا فعلا ما شفتش زيها ..الصراحه الوضع عاجبني وعجبني اكتر انها ماتعرفش حاجه فالدنيا وانا الي اعلمها الحلو كله ايوه صح البنت لما تتعرف ع الحياه الزوجيه مع جوزها ده شئ بيجذب اي راجل ..صح انا الستات الي اخدتهم كانوا اول الامر يتكسفوا بس بعدين تظهر جرائتهم وكانوا عارفين كل حاجه بحكم انهم دايرين اما منه الي فهمته انها لا بتروح ولابتجي وحتى لو راحت مكان مع امها …بس حيائها غير حتى خوفها تتسكف اما برائتها شئ تاني على انها بسن 23 الا ان الي يشوفها يقول عمرها 16 بالشكل وشويه من التصرفات “انتبه لها لما زادت الضغط على ايديها حن عليها ومسك ايدها واخدها
بحضنه :منون متخافيش ياقلبي
منه في سرها “مش من قلبك يااحمد مش من قلبك
احمد:سمي بالله واقري المعوذتين وان شاءالله مش هيحصل حاجه وبعدين الطياره مش تخوف للدرجه
منه :بس انا بسمعهم بيقولوا
احمد قاطعها :سيبك من الي بيقوله انتي دلوقت هتجربيها واحكمي وصدقيني مش هتحسي بحاجه في البدايه ماشي يا ماما
منه غمضت عيونها :طيب انا هغمض ولما نطير قولي!
احمد ضحك على برائتها :منه شوفي طول مانتي معايا عاوزك تثقي فيا ومتخافيش ماشي
منه بخوف :وانت هتفضل معايا
احمد فهمها :لو حاطه في بالك اني ممكن اطلقك انسي انتي بقيتي من ممتلاكاتي ومستحيل اطلقك
منه “لازم يحطمني يعني فيها ايه لوجاملني وقالي انه حبني واتعلق بيا عشان كدا مستحيل يطلقني “:احمد
احمد:نعم
مننه :انت مالك
احمد سند راسه ع الكرسي وبهدوء قال :شوفي انتي هتعيشي معززة مكرمه معايا وحقوقك هتوصلك وبالمثل حقوقي توصلني وانتي وشطارتك ماتخلينيش امل منك واخليكي معلقه لامطلقه ولامتجوزه
منه “معلقه “:ليه طيب
احمد شاور بالسبابه على راسه : كدا مزاااااج
منه بحده : وانا مش لعبه ليك ولمزاجك
احمد شد على ايدها علامه انه اتعصب :لا لعبه واعمل فيكي الي انا عاوزه واسمعيني ان سمعت انك قلتي لاحد عن امورنا الشخصيه تبقي جنيتي علي نفسك واتحملي الي يجيلك
منه “خلاص ارحمني والله تعبت تعبت “لفت نظرها للشباك انتبهت انهم طايرين بالجو
…….
ابو احمد :سافر
امه:طيب ليه ماجاش سلم علينا قبل ما يسافر
ابوه : بيقول انه ماصحوش الا متاخرين وماقدروش
اسماء :افففف كان نفسي اشوف منه قبل ماتسافر
ابوه : لما ترجع هتشوفيها وبتملي عينك منها، كمان لانها معاكي في نفس البيت
اسماء : احسن حاجه عاملها احمد انه هيعيش معانا
ابواحمد :لا من الناحيه دي فامتخافيش هتشوفيهم كلها اسبوعين ويبقوا معاكي ع طول
اسماء : ليه اسبوعين مش شهر
ابوه : اظن عارفه ان اخوك مشغول ومايقدرش يطول
اسماء :اها
مدحت دخل :السلام عليكم
الكل :وعليكم السلام
ام احمد :اهلا بابني اخر العنقود ،امتي افرح بيك بقي
مدحت ابتسملها :انتي لسه يا ست الحبايب مجوزه احمد لحقتي تشتاقي لفرح تاني
ام احمد:طبعا عاوزه افرح بيك واشوف عيالك
مدحت :ان شاءالله يا امي تفرحي و تشوفيهم
اسماء :يعني نويت تتأهل
مدحت ببتسامه :اه نويت
امه :ايوه بقي ياقلبي من دلوقت ابدء ادورلك ع عروسه
مدحت :لا ياامي مش محتاج البنت موجوده
اسماء بخبث :مين الي حاطط عينك عليها من بنات عمي ولا خوالي
مدحت :ولا واحده منهم
امه باستغراب :امال مين
مدحت :هنادي بنت عمي خطاب
اسماء :اخت منه
مدحت :ايه فيها حاجه ولا ايه
امه : لا يابني البنت مؤدبه بس يابقول متنفعكش
مدحت :ليه يا امي البنت فيها حاجه
اسماء :لا مافيهاش بس البنت يعني دبدوبه شويه
مدحت اندهش:طيب واذا دبدوبه مش لازم ترتبط
امه : يابني مافيهاش حاجه بس لما البنت بتكون دبدوبه قبل ما تتجوز امال بعد ما تتجوز تبقي اتوبيس
اسماء بتريقه: لا تريلا
مدحت بضيق: مش شرط يا امي انا الصراحه عاجبتني تربيه منه ومش هلاقي زيهم وانا اعجبت بالبنت وحكمت عليها بنفسي
ابوه : ماشي الي يريحك يابني طالما عجباك مش شرط تعجب امك واخواتك انت الي هتتجوز
اسماء : والله البنت زي الفل بس محتاجه تخس شوي
مدحت قايم لغرفته:انا قلت الي عندي
دخل غرفته ومدد على السرير وافتكر الي حصل بالفرح”لما راح يشيك على بوفيه المعازيم
كان داخل ومتعصب على الاخر من طلبات ابوه وواجب المعازيم ومانتبهش للبنت الي بتتكلم بالتلفون كانت عطياله ظهرها بس جذبه صوتها الناعم وشكلها بالفستان مع انه مش شايف وشها بس مش عارف عجبه جسمها المليان هو عن نفسه مش بتعجبه البنت الرفيعه ،بتعجبه البنت المليانه انتبه لما قالت انا هنادي بنت خطاب..ولفت عليه انبهر منها ومقدرش ينزل عينه عنها
ابتسم لما نزلت دموعها وعلى طول هربت …انتي الي خطفتي قلبي من غير استئاذن وان شاءالله تكوني مراتي قريب ..قال ايه طخينه ما دا الي انا عوزه
…….
عند احمد ومنه
وصلو لشرم المفروض تكون فرحانه زي أي بنت بشهر عسلها بس احمد حرمها وسرق فرحتها
دخلو الفندق وحست بدوخه وهما بالرسبيشن وده شئ طبيعي لانها مااكلتش حاجه غير السوائل من يومين لا والكابتن عاوز يحرمها من الاكل بعد انتبهت له وهو ماسك ايدها ومشيو وصلوا للجناح ودخل العمال بالفندق
الشنط وطلع… راحت قعدت على الكنبه خلاص شويه وبيغمى عليها من التعب والجوع
احمد قعد جنبها :جهزي نفسك هنطلع نتمشى ونتعشى
منه بتعب :خليها بكره انا تعبانه دلوقت
احمد: وانا مش تعبان ويلا بلاش دلع قومي
قامت معاه وطلعلو وفضلو يتمشو بالمحلات ويلفو واحمد يتكلم وهي مستمعه له بعدها راحو للمطعم
واحمد طلب له مالذ وطاب اما هي طلب لها سلطه وعصير وزبادي :يلا كلي حطي فبالك ان عشاكي دايما هيكون كدا لاني مش بحب مراتي تبقي طخينه
منه “مافيهاش حيل تناقشه “اكلت شوي من السلطه لحد ما سددت جوعهاوشربت العصير بعدها
قاموا ورحو اللفندق دخل هو الحمام بعد ماطلب منها تجهز له ملابسه طلعت له بيجامه وملابس داخليه وحطيتهم على السرير وقعدت بالصاله تنتظره يطلع عشان تدخل تاخد شور
احمد بيجفف شعره :يلا قومي ادخلي الحمام
منه رفعت نظرها وانصدمت بيه واقفلها ولاف الفوطه على وسطه الي واصله لنص فخده وصدره عريان نزلت عيونها بسرعه وقامت دخلت الحمام
احمد”هههههههههه ياربي من خجل البنت “وراح يلبس
بعد فترة طلعت وهي بتنشف شعرها ولبست بيجامه ورديه حرير وقعدت تسرح شعرها
احمد عاقد حواجبه :انتي ايه الي لابسه ده
منه :ايه بيجامه
احمد بحده:قومي غيريها انتي عروسه وتلبسي لي بيجامه، قومي البسي من الهدوم الي اشتريتها لك
منه”وانت ماعندكش غير الصريخ يااخي قدر اني عروسه انت مجرب التجربه قبل كدا انا لا “:طيب
قامت وراحت ناحيه للدولاب بس هو سبقها وطلع لها قميص نوم اسود قصير لنص الفخد :البسي ده
طلع من الغرفه وهي غيرت لبسها بس مستحيل تقعد جنبه كدا لانها متعوده على طول استخبت في الغطا علي السرير واتغطت باللحاف دخل عليها:غيرتي
منه هزت راسها بـ اه:……….. قرب من السرير وسحب اللحاف منها بعنف وبسرعه لمت نفسها وقف يتأملها ويتامل شكلها
مسكها ووقفها قصاده وشال ماسكه الشعر وهي وشها قلب الوان من الخجل لف بيها وهو يتاملها
حست بحراره من مسكه وسطها وفضل يملس ايده على وشها ورفعه له باس شفايفها حست لمساته
تدوبها وتحرقها فضل يبوس فيها مره خدها مره جبينها ورجع سحب شفايفها بس المره دي غير كانت بوسه حنونه دافيه
انفاسه تحرقها ضاعت تاهت بين ايديه رغم الي عمله فيها بس بتحبه اه بتحبه والحب اعمي
منه بصوت هامس :احمممد
احمد ضمها :اشششش مش وقت الكلام دلوقت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى