روايات

رواية عشقت خائنة الفصل الأول 1 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الفصل الأول 1 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الجزء الأول

رواية عشقت خائنة البارت الأول

رواية عشقت خائنة الحلقة الأولى

ملك بزع**يق:انا مش قولتلك سيبني في حالي والله لو مشيت ورايا تاني هتصل بالشرطه
فارس مسكها من يدها: هههههههه تتصلي بمين يروح أمك تعالي معايا بالذوق احسن ما تيجي بالعافيه
ملك بخوف :اه اه سيب أيدي بتوجعني
فارس: طب ابقى تعالي انتي وساكته
ملك :قولتلك مش جايه
فارس بعص**بيه:قولتلك اخلصي احسن أفرج عليكي الجامعه كلها
(ملك وفارس في 2 كليه طب)
ملك: وانا قولتلك مش جايه انت عاوز مني اي كل حاجه بينا انتهت
فارس: انتهت ايه ي حلوه دي لسه النهايه بدري عليها بعد ما نصبتي عليا تقوليلي اللي بينا انتهى
فلاش باك
من سنه في كليه الطب
فارس :ممكن اتعرف عليكي انا فارس
ملك :اتشرفت بمعرفتك انا ملك
ولسه هتمشي
فارس :ملك استنى احنا ممكن نبقا اصدقاء انا في سنه اولى زيك
ملك ودماغها بتودي وتجيب دا شكلو غني وابن ناس أكابر انا مش هضيعه من ايدي:اه ممكن نبقى اصدقاء
فارس:بجد انا فرحان اننا هنبقي اصدقاء
تسريع الأحداث
خلصت اولي كليه وفارس اتعلق ب ملك وحبها وراح خطبها بعد الخطوبه بشهر
ملك: فارس
فارس :نعم
ملك :انت بتحبني؟!
فارس : ي ملك انا بعشقك مش بحبك
ملك :طب انا كنت عاوزه طلب
فارس :لو تطلبي عيني ادهالك
ملك :عاوزاك تشتريلي عربيه عشان ابقى زي صحابي كلهم معاهم عربيات
فارس :حاضر من عنيا اهم حاجه تكوني مبسوطه ومش اقل من حد من صحابك
وجاب فارس ل ملك العربيه أحدث موديل
بعدها بشهر
ملك :فارس انا عاوزه اطلب منك حاجه عشان مستقبلنا
فارس :اتفضلي
ملك:اكتبلي الفيلا بتاعتك باسمي
فارس :طب اسمي واسمك واحد انتي ليه عاوزاني اكتبها باسمك
ملك :عادي ي حبيبي بس عشان ممكن باباك يخدها منك بس خلاص لو مش عاوز براحتك
فارس :ماشي يستي انا مقدرش ارفضلك طلب بكره الفيلا تكون باسمك
ملك: تسلملي يا حبيبي
وتلفون ملك يرن
مازن :الو كلو تمام
ملك :متقلقش كلو تحت السيطره
وبعد ما ملك اخدت الفيلا والعربيه ضحكت على فارس وهربت مع مازن
فارس بيرن على ملك الرقم غير موجود بالخدمه وفضل يرن يرن يرن ومفيش فايده راحلها البيت يخبط على الباب مامتها فتحت
غرام وهيا منهاره من البكاء :ملك يا فارس ملك هربت وسابت البلد
فارس: اي اللي انتي بتقوليه دا هربت ازاي ومع مين وراحت فين
غرام:معرفش هيا سابت ورقه اهيه دا اللي مكتوب فيها
في الرساله : ماما بابا معلش انا معتش مستحمله العيشه هنا في الفقر وانا بحب واحد اسمه مازن وسافرت معاه وهعيش معاه وهنتجوز انا وهو وبعت فيلا فارس وهنشتري بيت هناك
بنتك ملك
فارس :ازاي ي ملك قدرتي تعملي فيا كدا دا انا حبيتك واتعلقت بيكي ووثقت فيكي كتبتلك الفيلا وجبتلك عربيه بعد كل دا تخونيني وتطلعي مبتحبنيش يعني انتي بقيتي معايا عشان فلوسي وساب غرام ومشي
بعد سنه كان فارس مشي وساب البلد راح تركيا يكمل تعليم هناك بعيد عن كل الناس عشان بعد ما ملك سابتو وهو نفسيته ادمرت
َفي اول يوم في 2 كليه يسمع فارس صوت ويقول انا سمعت الصوت دا قبل كدا دا دا زي صوت ملك يلتفت خلفه ويشوفها ملك
فارس بصوت عالي :ملللك
وسمعت ملك صوت ينادي باسمها تنتبه ملك وتجده فارس ولسه بتلف وهتهرب مسكها وقالها انتي نهياتك على ايدي انتي ازاي قدرتي تعملي فيا كدا دا انا حبيتك وكل اللي كنتي بتطلبيه كنت اجبوهلك ووثقت فيكي وكنتي كل حياتي
ملك: وانا مش بحبك
فارس بغض**ب:طب ووافقتي تبقى معايا ليه واتخطبتي ليا ليه ليه
ملك:عشان فلوسك
فارس:ياه للدرجادي انتي قذ**ره وماديه ملك: احترم نفسك وأمشي بقا من هنا احسن اتصل بالشرطه
عوده من فلاش
طبعا انتو عارفين الباقي
فارس :ياترجعيلي كل حاجه اخدتيها مني يا اما متزعليش من اللي هيحصل ي ملك سلام وانا ماشي بمزاجي المره الجايه متزعليش من اللي هيحصل
وسابها ومشي
وترن ملك على مازن وميردش وترن ترن ترن ومفيش حد بيرد وبعدين في حد رد وصوت بيقول الو
ملك:مين معايا مش دا فون مازن
شروق :……
ملك بصريخ :انتي بتقولي ايييييه
يتبع:………
اعرفكم بابطلنا اللي ظهروا في أول الروايه
(ملك بطله الروايه تبلغ من العمر 20 عام متوسطه الطول بشرتها بيضاء عيونها خضراء شعرها أصفر )
(فارس يبلغ من العمر 20 عام طويل بشرته قمحاويه عيونه عسلي شعره بني)
(مازن يبلغ من العمر 25 عام طويل جدا بشرته بيضاء عيونه زرقاء شعره اسود سواد الليل)
(غرام مامت ملك تبلغ من العمر 41 عام قصيره بشرتها بيضاء عيونها بني شعرها بني)
(شروق تبلغ من العمر 23 طويله بشرتها بيضاء عيونها رمادي شعرها ازرق)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت خائنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى