روايات

رواية عشقت جميلة الصعيد الفصل السابع 7 بقلم هاجر محمود

رواية عشقت جميلة الصعيد الفصل السابع 7 بقلم هاجر محمود

رواية عشقت جميلة الصعيد الجزء السابع

رواية عشقت جميلة الصعيد البارت السابع

رواية عشقت جميلة الصعيد الحلقة السابعة

كان يشيح بنظره بعيداً عنها ولا يحاول ان يحدثها تماماً
فرح: “مالك يَـ عمر قالب بوزك ليه كده”
عمر: “مفيش يَـ مرات عمي عادي يعني”
فرح: “عادي ايه يَـ حبيبي يلا نقي مع مراتك حاجه ليها”
اومأ لها بهدوء ومسك يد”دهب” ثم تحرك ليجد لها فستان مناسب
دهب بحرج: “شيل ايدك”
عمر: “المكان هنا زحمه وهتوهي”
دهب بمشاكسة: “زي مابتوه في عينيا”
نظر لها مطولاً بنظرة اركبتها
دهب بتوتر: “بتبصلي كده ليه”
عمر: “عادي توهت في عيونك فعلاً يلا ننقي فستان”
دهب ببرود: “ماشي يلا”

 

بعد وقت ليس بكثير كانت تنفخ بضيق وعصبية من ذالك العمر
دهب بعصبية: “انت ذوقك معفن اصلاً”
عمر ببرود: “والله انت ذوقي ياحبيبتي”
نظرت له بضيق واشمئزاز تابعت بابتسامه: “طب ممكن حضرتك تقعد وانا انقي فستان”
عمر بعناد: “مش هتلبسي الكشميري ده”
دهب بنفاذ صبر: “حلوو والله حلوو علياا”
عمر بهمس جانبي: “ماهو دَ المشكله”
دهب: “طب بص لا اختار القرف اللي موريهولي ده ولا نختار بتاعي نبص علي حاجه تانية”
عمر: “مش عارف مش عاجبك فيه ايه ده ده البني شيييك”
دهب بقرف: “بطل قر’ف بقاا بطل قر’ف”
كان يضحك باستمتاع توقف بصدمه عندما وجد “چني” امامه
چني: “لاء حلو اوي يَـ عمر ونظرت باتجاه دهب بقرف”
عمر بتوتر: “چني انتِ هنا بتعملى ايه”
دهب ببرود: “خير يَـ حبيبي مين دِ”
چني بسخرية وهيا تننظر لعمر: “حبيبها مترد وعرفها بيا”
عمر بارتباك: “دِ جني صحبتي”
دهب: “اااه ازيك يَـ چني”
چني بغيظ: “كويسة خالص يَـ حبيبتي”
دهب برقة وهيا تمسك يده: “حبيبي ممكن نروح ناكل بقا اصلي جعت خالث”
عمر بتيه: “هااا ايه”
چني بحدة: “بعد اذنك يَـ عمر عايزة اتكلم معاك”
عمر بانتباه: “ايوة تمام”

 

دهب ببرود: “معلشي يَـ حبيبتي انا قلت اني جعانه نخلص ويبقي يكلمك ومسكت يده ونظرت له بغضب”
ابتلع ريقه قليلاً فهو بالفعل خائف من هيئتها ذهب معها وهو ينهر نفسه بشدة من داخله فهيا تسيطر عليه بِـ الكامل اخذ يؤنب نفسه علي كلامه وفرصه وما شابه….
كانت تنظر له بتلاعب وغضب مصطتنع: “تقدر تفهمني صحبتك اي دي”
عمر: “فيه اي صحبتي عادي يعني متكبريش الموضوع”
دهب: “بس تصرفها ميدلش انكم صحاب وبعدين هما كتيير ولا ايه”
عمر: “ااااه اصل انا محبوب”
دهب بهمس جانبي: ” علي ايه يَـ حسرة يشوفو الراجل يريلو عليه اكنه وائل جسار وفي الاخير عمر تافه وانسان مقرف”
عمرّ”انت بتكلمي نفسك بتقولي ايه”
دهب باستفزاز: “ملكش فيه اطلبلنا أكل”
عمر: “دهب انتِ بجد عايزة فرصه نكمل سوا”
دهب: “ايوة يَـ عمر انت بقيت نصيبي وجوزي”
عمر: “بس اناا اناا مش عارف”
دهب: “انت ايه مش فاهمه”
عمر: “تايه ومش عارف انا عايز. ايه جني انا بحبها”
دهب: “مبلاش نضحك علي بعض انت مبتحبش حد والدليل اتجوزتني”
نظر لها مطولاً لايعرف اذا يحبها عن حق ام لا
عمر: “بس انا عملت كده عشان اسافر”
دهب: “انت شخصية هوائية محبتش حد اصلاً”
عمر: “مخلاااص يَـ حاجه فيه ايه يلااا نطلب اكل”
نظرت له بسخرية ولم تتحدث
_____________________________________________
بعد عدة ساعات كثيرة كان يقفون امام الدار بسيارتهم
عمر: “هروح اوصل دهب واجي يَـ مرات عمي”
حسام: “خدني معاك اقعد في اي فندق الليلة دي”
عليّ”كلام اي الي تقولو ده يَـ بني الدار منورة بيك “

 

حسام بحرجّ”معلش يَـ عمي سبني علي راحتي وبعدين دي ليلة بكرة الخطوبة وكده”
عمر: “بس يَـ حسام هتيجي معايا الدار التاني ونبقي هناك”
علي: “ايوة زي ماعمر قال كده مفيش فنادق وبعدين زي مقلت دي ليلة”
حسام: “حاضر يَـ عمي”
فرح: “تعالو بقا ندخل جوه دلوقتي وابقي روح بليل مع عمر”
عمر: “طب هروح اوصل دهب عشان تعبانه عايزة ترتاح”
فرح: “ماشي يَـ حبيبي”
ذهب معها يوصلها ظلو صامتين علي الطريق حتي اعترض طريقهم شاب يافع ينظر لهم بغضب
عمر باستغراب: “فيه حاجة ولا ايه”
نظر الشاب الي دهب بغضب وحزن بادلته بنفور وغضب
قطع عمر هذه النظرات بعصبية: “فيه حاجه يَـ باشا ولا ايه”
تحدث اخيراً: “ليه عملتي اكده يَـ دهب اتچوزتي طب وانا”
دهب بانفعال: “انا واقفة چمب چوزي يَـ هادي عيب عليك اللي بتعملو ده”
هادي وهو ينظر لعمر بغضب: “انت اخدتها مني وهدفعك التمن غالي يَـ اكمل بسخرية يَـ جوزها”
نظر له الاخر بشر واستهزاء: “وريني اقصي ما عندك ويلا يحبيبي من هنا وسحب دهب من خصرها وينظر له بابتسامه مستفزة مراتييي بقا وكده عن اذنك”
تحرك من امامه وسط نظراته الغاضبة والحقودة
كان يتنفس بغضب شديد لا يعرف اهذه غيرة ام لا ولكن
عمر: “افهم ايه ده بقاا”
دهب: “ندخل دار ابوي ونتكلم يَـ عمر”
عمر: “مااشي يلا ندخل”
قابله اشرف بترحاب شديد وكذلك الجد حسن
حسن: “منور يَـ عمر يولدي”
عمر: “بنورك يَـ حاج حسن”
اشرف: “روحي يَـ حبيبتي شوفي مرت عمك اعملو اكل عسان عمر يتعشا معانا”

 

عمر: “لاء معلش يَـ حاج اشرف محدش يتعب نفسه انا شبعان الحمدلله”
حسن: “وهه ايه اللي بتجوله ده يَـ بني هتكسفنا اياك”
عمر باحراج: “خلاص يَـ حاج اللي تشوفو بس بعد اذنكم عايز اتكلم مع دهب شوية”
حسن: “طبعاً يَـ بني التراس روحو اجعدو هناك”
ذهب معها وجلس امامها بغضب وعصبية
دهب: “اييييه بتبصلي كده ليه”
عمر: “متبجحيش بس عشان ماقومش اكسرلك راسك”
دهب باستهزاء: “هو انت فاكر ان انت بس اللي تتحب ولا ايه”
عمر بغيظ: “كلامك بيعصبني الواد ده في ايه بينك وبينو”
دهب: “هووف بيحبني ارتحت”
عمر: “وانتي طب”
دهب بتلاعب: “انا مبحبش غيرك يَـ عمورتي”
توسعت ابتسامته ترضي غروره نظرت له من داخلها بسخرية شديدة هؤلاء الرجال سهل الوقوع بهم
عمر: “طب روحي ساعدي مرات عمك ومتكتريش ملح مااشي”
دهب: “حااضر” وذهبت من امامه بانتصار
_____________________________________________
بعدما انتهو من الطعام ذهب عمى ليغسل يده سمع بعض الهمهات لدهب
كانت تقف في الطرقه مع ندي ابنت عمها تضحك معها سرح قليلاً في ضحكاتها ولكنـ
دهب: “احب مين يَـ بنتي ده عيل تافه اصلاً مصدق نفسه بجد وائل جسار”
ندي: “حرام عليكي يَـ دهب ده عمر احلي منه”
دهب: “اصبري بس اقهـ’ر قلبه ده هعلقه بياا وهوووب اسيبه”
ندي: “شكلك انتي باللي بتعمليه ده هتقعي في حبه”

 

دهب بسخرية: ” احب مين؟؟! عمر… ده شخص اناني حقير وقذر ومش فتي احلامي كمان بس عجباني اللعبة الي بلعبها عليه وصدق نفسه واقوله حبيبي وروحي وقلبي ”
كادت ان تتحدث ندي ولكن لمحت عمر يقف خلف دهب
ندي بهمس: “ينهااار اسود عمر”
نظرت خلفها برعب لتجده ينظر لها بغضب شديد اهي تتلاعب به لما يجرؤ احد علي فعلها من هيا اذاا
نظر لها مطولاً اربكها حاولت ان تتحدث ولكنـ ، ذهب من امامها بغموض وخبث
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جميلة الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!