روايات

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي البارت الثامن والعشرون

رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء الثامن والعشرون

رواية عشقت جحيمي الابدي
رواية عشقت جحيمي الابدي

رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة الثامنة والعشرون

اجابت فجر علي الهاتف واجادت تمثيل ذلك الحوار علي ريم وقالت ببكاء كان هيمو”تني يا ريم انا مش عارفه اعمل ايه؟
قولتله دا الدواء بتاعي فضل يضر”ب فيا….
قلقت ريم عليها بشده وقالت متخافيش يا فجر انا هتصرف واقول للحيو”ان اللي اسمه زين دا يوديني عندك حقك عليا يا فجر…. تنهدت ببكاء وقالت ماشي انا هقفل قبل ما يدخل عليا ابقي كلميني تاني واطمني عليا يا ريم….
هايل يا فنانه وبيضحك……
ريم لما تعرف هتزعل مني اوي…. انحني علي شفتيها وقب”لها بخفه وقال ما دا لمصلحه ريم…..
بس لو جيت ولاقتني كويسه هقولها ايه….؟
اولا قدامها كتير عقبال ما تيجي ثانيا ما هو مش لازم المو”ت يكون ضر”ب في حاجات تانيه وبيغمزلها…. اسندت جبينها علي جبينه وقالت امممم حاجات زي ايه؟ التقط شفتيها في قب”له عميقه … تبادلها الاثنين معا….
الجو هنا حر اوي تعالي نطلع فوق….
لا يا عم انت قليل الادب…. قام هارون وحملها وقال مش ابقي قليل الادب معاكي احسن ولا اخونك… ضربته بقبضه يدها وقالت بغضب نزلني بقا عشان انا اضايقت….

 

 

صعد الي فوق واجلسها علي الفراش زمت شفتيها بضيق ابتسم هارون وقال كنت بهزر علي فكرة….
اقسم بالله لو عملتها تاني يا هارون يا هقت”لك واقط”عك ميت الف حته وارميك في الشارع
ايه كمية الشر دي…؟
هو كدا بقا انا بحبك يبقا انا بس اللي بحبك وليا لوحدي وانت تحبني انا وبس…. ابتسم وقال بمشاكسه لوحدك بس… اتغاظت فجر منه وقالت هارون… انحني عليها يقبل”ها وقال بابتسامه بحبك… شعرت فجر بنبضات قلبها المتسارعه فهي تمنت كثير ان تسمع منه تلك الكلمه وقالت انا مش مصدقه انك بتحبني يا هارون…؟
بحبك…..
كانت ريم تتجول في المكتب والقلق ينهش قلبها فقد فسدت خطتها ومعني ذلك انها سوف تظل مع زين وقت اكتر والاسواء من ذلك لو تم تحديد موعد زواجها من احمد او فارس علم بزواجها من زين وفجر التي وقعت في براثنه وتفكر فيما فعله بها اخذت اغراضها وخرجت من الشركه واتجهت الي بيت زين فتحت لها الخدامه
زين هنا ولا؟
ردت الخدامه بتوتر ايوه يا مدام بس زين بيه معاه ضيوف
زفرت ريم بضيق وقالت وهو والضيوف في اوضه النوم…
اخفضت الخدامه راسها بتوتر وصعدت ريم الي فوق وفتحت الباب وجدته يجلس مع واحده وقريب منها او بالكاد جالسه علي قدمه ومن الواضح انها قطعت لحظه قبل”تهم تفاجا زين من دخول ريم المفاجي والذي قطع لحظته مع الفتاه التي معه نظرت لها الفتاة بتعجب فكيف تجرات ودخلت بتلك الطريقه…….
قالت ريم باقتضاب عايزك فموضوع؟
نظر زين الي الفتاه وقامت لترحل ولكنها رمقت ريم بحده….
نظرت ريم له وقالت ماشاء الله انت بتخوني كمان؟
والله انا ولا قولت اني بحبك ولا قولت اني كنت امام جامع
عندك حق انا مليش دعوة المهم انا عايزة اروح لي فجر هتوديني ولا…؟
ليه…؟
مزاجي كدا هتوديني ولا؟

 

 

بكرا او بعده لسه اما اشوف اللي ورايا؟
تمام… وهمت ريم بالمغادرة ولكنه اوقفها بقوله انتي رايحه فين؟
ماشيه… قام من مكانه وسحبها من يدها وقال عايز”ك نظرت له وبلعت ريقها بصعوبة فكل لحظه تقضيها معه تخنقها وقالت هو مش انت كان معاك واحده؟
اهاا بس انتي اللي بتعجبني…. لوت فمها بتهكم وقالت طيب
نفسي تكوني معايا بمزا”جك…. شعرت ريم بشي يروج قلبها من الداخل ولكن لم تعلم ما هو ونظرت له بحده وقالت مستحيل يا زين…. انا مبكرهش في حياتي غيرك… انحني يقب”لها بغضب وكالعاده كانت لا تبادلة اي شي
كان يعت”ليها وهي اسفله كان الاثنان عار”يان تماما ويق”بل شفتيها بحب وابتعد ليهمس امامهم بحبك…. حاوطت عنقه بذراعه وقالت وانا كمان بحبك وعايزك تفضل معايا قب”ل شفتيها مرة اخري مرورا بعنقها التي الته”مه بين شفتيه وهمس باذنها انا مقدرش ابعد عنك اصلا… اخذ يقب”لها بشوق كبير ور”غبه جامحه وكانت تبادلة تلك القبلا”ت وبعد ان انتهي نام بجانبها وقال واضح ان الكابوس اتحقق……
ابتسمت فجر بخجل ووضعت راسها علي صدرة الع”اري وحاوطت خصرة بذراعها وقالت امممم وانت قولتلي انك بتحبني….. ابتسم هارون وقال والله احلي كابوس شوفته في حياتي…. اشتعلت وجنتيها بخجل وقالت بخفوت اممممممم…
دخلت كريمه الي غرفه غفران وقالت مش مبسوط ليه عاد؟
هتبسط علي الخيبه ان ابني متجوز بنت ممدوح واللي اهلها كانو السبب في انهم كانو هيجتلوني
قدر ومكتوب يا غفران وبعدين هتفضل اكده لحد ميته مش كفاية شهاب ومعاذ اللي راحو…..
مش فارقه…. يا كريمه انا هرجع كل حاجه لاصلها من تاني
دخلت ريم الي غرفه والداتها وقالت ممكن اتكلم معاكي؟
مفيش بنا كلام وانا لو كنت ساكته فانا ساكته عشان اخوكي اللي ممكن يقت”لك فيها…. تنهدت ريم بحزن وقالت يا ماما حرام عليكي انتي ليه عايزة تصعبيها عليا عارفه اني غلطانه
قولي عايزة ايه واخرجي…. تنهدت ريم بحزن وقالت مش عايزة بس انا ممكن اروح لي فجر….

 

 

خرجت ريم من الغرفه وذهبت الي فارس وطرقت الباب ودخلت وقالت فارس فاضي ولا ايه…؟
تعالي يا ريم…..
دخلت ريم وقالت انا عايزة اروح لفجر بقالي كتير مشفتهاش
دق قلبه عندما سمع اسمها وقال وحشتني اوي هي فين؟
في البلد وانا قولت هروح اقعد معاها يومين اهون عليها الهم اللي هي في….
ماشي بس خليها تكلمني يا ريم…. وقوليلها اني بحبها ولو عملت حاجه وحشه فعشان بحبها…. لم تفهم ريم ما يقصد ولكنها لم تهتم فالاهم انه وافق علي ذهابها الي فجر فهي قلقه عليها بشده…..
اخبرت ريم زين بذلك واخبرها بانهم سوف يذهبوا في الغدا..
في اليوم التالي كانت فجر وهارون ينتظران قدوم زين وريم وصلوا… وقامت فجر واحتضنتها باشتياق وكذلك ريم وكانت تريد سؤالها ولكن وجود هارون وزين منعها من ذلك
مش يلا نطلع فوق يا ريم نظرت له باقتضاب لا انا هقعدمع فجر شوية
وبالتاكيد ريم كانت تنظر لهارون بغضب وكانها تريد قت”له وطلبت من فجر ان ينفردوا معا لكي تستطيع التحدث معها قامت فجر واخدتها معاها ودخلو الي المطبخ…
الحيو”ان اللي برا دا عمل فيكي ايه يا فجر..؟
انا كويسه يا ريم والحمد الله انك جيتي…….
والله انا بقا ناوية امو”تهم الاتنين بايدي ونخلص…..
عقدت فجر حاجبيها وقالت ايوة لازم نخلص طبعا المهم ايه اخبار مرات عمي….؟
كل ما تشوف وشي تفضل تديني في كلام يسد النفس واحمد مقاطعني ومبقاش يتكلم معايا اصلي انا هروح اقولة…..
تنهدت فجر ورتبت علي كتفيها وقالت هو انتي هتحكي لي احمد ازاي؟
مش عارفه والله انا تعبت وزهقت…..
دخلت سعاد الي المطبخ والقت التحيه عليهم وعرفتها فجر علي ريم ولكنها تعجبت عندما علمت انها زوجه زين فهي لديها خبر بانه متجوز من ابنه عمه وسالتها فجر وقالت مالك يا داده…..؟
ولا حاجه يا بنتي؟ بس انا اعرف ان زين متجوز بنت عمه
اتسعت عنيها بشده وقالت اهاا يحيو”ان

 

 

هو انتي متعرفيش ولا ايه؟ خرجت ريم من المطبخ والشرار يتطاير من عنيها وتابعتها فجر…. اتجهت ناحيه زين الجالس بجانب هارون يتحدثو وصاحت به انت بتضحك عليا كمان؟
استغرب زين من ذلك الهجوم وكذلك هارون وقال في ايه؟
في انك حيو”ان يعني كمان ابقا زوجه تانيه ومعرفش؟
هو انتي سالتي وانا خبيت عنك….؟
قالت بحده اكتر وصوت عالي يعني هو انا بنجم عشان اعرف انك سيادتك متجوز…..
نظر هارون الي فجر…. وقال تجنبا ان تنشب خناقه بين الاثنان وقال ممكن تقعدو اكيد مش هتضربوا بعض….
ريم بانفعال انا بيضحك عليا؟ وانت تقولي اقعدي…..
نظر لها زين بغضب وقد برزت عروقه وقال بغضب اتلمي بدل اقسم بالله…. قطعته وهي تلوح له بيدها وقالت هتعمل ايه يا اخويا…؟ طلبت فجر منها ان تجلس……
بدا هارون الحديث وقال ايه المشكله يا ريم…؟
انت مش شايفها مشكله…؟
هارون بالفعل لم يجد مشكله في ذلك فهي حتي لا تعرف شي عن حياه زين؟ وقال لا مش شايفها اولا انتم مفيش بينكم قصه حب يعني؟ ولا ايه حاجه؟ وانتي مسالتيش؟
بس المفروض كان يقول… عالاقل ابقي عارفه…. بص حلو كدا انا عايزة اطلق مده العقد خلصت….
زمجر زين وقال بانفعال وغضب اسكتي يابت انتي…
بت اما تبتك….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى