روايات

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم اسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي البارت التاسع والعشرون

رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء التاسع والعشرون

رواية عشقت جحيمي الابدي
رواية عشقت جحيمي الابدي

رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة التاسعة والعشرون

هارون بالفعل لم يجد مشكله في ذلك فهي حتي لا تعرف شي عن حياه زين؟ وقال لا مش شايفها اولا انتم مفيش بينكم قصه حب يعني؟ ولا ايه حاجه؟ وانتي مسالتيش؟
بس المفروض كان يقول… عالاقل ابقي عارفه…. بص حلو كدا انا عايزة اطلق مده العقد خلصت….
زمجر زين وقال بانفعال وغضب اسكتي يابت انتي…
بت اما تبتك….
فجر خدي ريم واطلعي فوق… نظرت ريم لهارون بتحدي وقالت موجهه كلامها الي زين وهي عارفه انك متجوز عليها يا كداب…. تافف زين بضيق من لسانها السليط وقال ما تلمي لسانك بقا…..
ريم لو سمحتي مش هينفع كده وبعدين اكيد هي متعرفش برضو؟ واكمل هارون وقال واظن ان الموضوع مش هيفرق معاكي في حاجه…. تنهدت ريم وقالت اهاا عندك حق…..
زفرت فجر بضيق وقالت خلاص يا ريم تعالي نقوم نساعد داده سعاد…. قامت ريم ولكنها كانت تنظر لي زين بغضب وتريد الفتاك به….. او تقط”عه اربا والتخلص منه….
حست سعاد بالذنب ولكنها لم تقصد شي وقامت باعداد الطعام وساعدتها فجر وريم واخرجو الاطباق الي الخارج واخذت ريم معها برطمان الشطه…. دخلت فجر الي المطبخ مرة اخري لاخذ باقي الاطباق ولكنها تفاجات بهارون خلفها وقالت انت بتعمل ايه هنا؟ وضع قب”له علي شفتيها وقال وحشتني اعمل ايه؟
ابتسمت فجر وقالت منا كنت قاعده معاك لحقت؟
بتوحشيني وانتي معايا…. عقدت ذراعها حول عنقه وقالت بحبك….؟
تحدث هارون بلهجته الصعيدية وقال وانا هموت فيكي يا روح جلبي…. ابتسمت فجر وقالت والله بتتكلم صعيدي حلو
انحني عليها ليق”بل شفتيها ولكن افزعهم دخول ريم…؟
ابتعدت فجر عن هارون بتوتر وقالت ابعد عني بقا…….
رمقته ريم بنظرات حارقه وقالت الاكل هيبرد وخرجت ريم

 

 

نظر لها هارون وقام يتقليد حديثها وقال ابعد عني بقا……
ما هو ريم متعرفش حاجه…. وبعدين هو انا بعمل كدا…؟
اهاا وبعدين انتي اللي بتبو”سيني هبعد انا ازاي؟ نظرت له فجر بضيق وقالت انت قليل الاداب والله وبعدين انت اللي داخل ورايا مش انا….
طب يلا نطلع بقا لحسن نلاقي ريم قتل”ت زين برا….
خرجو وانضمو الي طاولة الطعام كانت ريم تاكل بغل وتفرغ برطمان الشطه علي طبقها…. كان زين يرمقها بشده وكذلك هارون وفجر…..
كفاية شطه رفعت نظرها وقالت ملكش دعوة….
تنهد زين بضيق وقال انتي حرة……
كفاية يا ريم عشان متتعبيش… نظرت لها ريم وقالت حاضر يا فجر……
صعد زين الي الغرفه لكي ينام…. وجلست فجر وريم في الحديقه…. نظرت لها ريم وقالت فجر انتي بتضحكي عليا صح؟ابتلعت فجر ريقها بتوتر وقالت بتوتر ازاي مش فاهمه
انتي بتحبي هارون يا فجر…. وعارفه دا كويس كانت فرصتك لما فارس طلب منك انك تقت”لي بس انتي رفضتي واكيد انتي برضو اللي رفضتي تديلة القهوة مش هو اللي شافك…
تنهدت فجر وقالت ايوة يا ريم…. انا بحبه…. يمكن يكون دا مش من حقي وعارفه ان علاقتنا ممكن تنتهي في اي وقت بس انا بحبه رغم كل دا…. يمكن مش شبه بعض وبين عيلتنا مشاكل بس برضو بحبه مقدرتش اذي حاولت يا ريم بس معرفتش…. كنت مستني منه كلمه واحده بس كنت عاوزة انفذ الخطه فعلا بس فشلت ومقدرتش……
فجر المشاكل دي مش هتخلص ……

 

 

عادي…. مش هتخلص بس مش هدوم… مفيش حاجه بتدوم للابد… كل حاجه وليها نهاية…..
ماهي ممكن تكون نهاية لحبك…. او لو هو بيحبك هتبقي نهاية لحبكم….. ادمعت عينها وقبل ان تتحدث رات هارون والذي قال…. كلامك صح يا ريم بس الحب ملهوش نهاية ويمكن فعلا المشاكل مش هتخلص بس اللي متاكد منه اني حبي لي فجر هيدوم حتي لو مفضلناش مع بعض….
ابتسمت فجر ونظرت له ريم وقالت بس انت عارف كويس ان اهلنا مش هيسكتوا وفجر ابوها عايش
فجر محدش هيقدر يذيها طول ما انا موجود حتي لو كان مين؟
تنهدت ريم وصمتت وهمت بالقيام ولكن اوقفها هارون وقال انا عارف موضوع نور….. جحظت عينها بصدمه ونظرت لي فجر بضيق وقبل ان تتحدث قطعها هارون وقال نور لازم تسافر برا قبل ما حد يوصل لطريقها وانا هساعدكم في دا؟
بجد وانت بقا بقيت طيب فجاه؟ بص يا هارون فجر ممكن تكون واثقه فيك عشان هي بتحبك لكن انا مش هعرف اثق فيك….. تنهد وقال وانا مطلبتش منك تثقي فيا بس انا لو عايز اعمل حاجه هعملها واظن انك عارفه دا كويس وكمان لو جربتي مش هتخسري حاجه……؟
هتساعد نور اللي قت”لت ابن عمك؟
ابن عمي اتصرف غلط…. وانا هساعدها لان اللي حصلها دا مكنش ليها ذنب فيه….
مش مصدقه يا هارون ولا هصدق بص مفيش داعي للتمثيل
انا هخلص ورق السفر والمكان وكل حاجه وهتسافر بالطيارة الخاصه بتاعتي وانتي هتابعي كل حاجه معايا خطوة بخطوة
نظرت ريم الي فجر التي هزت راسها لها وقالت موافقه…..
وتركتهم وصعدت الي الغرفه كان زين بخرج من المرحاض تجاهلت ريم وجوده واخرجت ملابسها ودخلت لتبدلها غسلت وجهها بالماء لتزيل تلك الالم التي تحر”قها من الداخل وخرجت بعد ان ارتديت بجامتها القطنيه واتجهت ناحيه الفراش…. تحدث زين وقال علي فكرة لو لسانك طول تاني هزعلك يا ريم بجد….
تنهدت وقالت زين ممكن تسيبني انام تعبانه والله ومش قادرة اتكلم في اي حاجه دلوقتي…..
صمت زين وقال طيب… غمضت ريم عنيها كانت تبحث عن السلام بداخلها بعيدا عن تلك الحروب التي تنشب بالخارج اردت ان تلجا لي عالمها المفضل الذي لا يوجد به سواها…..
مالك يا فجر…؟
تعبت يا هارون نفسي كل حاجه تخلص انا فعلا خايفه تحصل حاجه تاني….

 

 

تنهد هارون وقال متخافيش يا فجر….
انا عاوزة اعرف باقي حكايتك مع سارة ورضوي المرة اللي فاتت انت مكملتش…. تذكر هارون عندما كانوا في الفندق وقال اممممم لازم يعني؟ هزت فجر راسها وتمددت علي الاريكه ووضعت راسها علي قدمه….
عادي رضوي كانت صاحبه مريم وكانت بتيجي البيت كتير وانا فكرت فيها هي عشان اعند مع سارة والحظ وقف معايا لما جدي قال عليها لانه كان عارف موضوع سارة وخايف كل حاجه تمت بسرعه الخطوبة وكتب الكتاب…. اهلها وافقو علطول انا مكنتش اعرف حاجه عن حياتها ومكنش فارق معايا حاجه بس ساعات كنت بحس انها مبتحبنيش مهتمتش لدا حتي لاني وقتها كنت عارف اني اهلها موافقين علشان اسم عيلتي ونفوذهم وقتها كنت لسه طالب في كلية هندسه كنا متفقين اننا هنعمل الفرح اخر الشهر من كتب الكتاب رضوي مكنتش بحبها ولا كنت بكرها كان عادي زي منار كدا وطبعا اليوم المشؤؤم دا جي……
فجاه لقينا اهل البلد كلهم اتلموا وبيقولو جريمه قت”ل وقتها اللي راح زين لقي شادي ابن عمك وشهاب مقتو”لين في بيت شادي…. والاغراب ان رضوي كانت مرميه من الشباك ومن الطب الشرعي اتاكدنا انها كانت مع علاقه مع واحد زين لعب في التحقيقات واللي خد علي مزاجه وقال ان شادي اغت”صبها لكن الحقيقه عكس كدا…. رضوي كانت علي علاقه به اصلا معرفش ازاي وامتي؟ وحتي معرفش ايه اللي ودي شهاب هناك…. وقتها لان شهاب مكنش لي علاقه بحد ومش طبعه ان يدخل بيوت الناس وابوكي كان معاهم ليه برضو معرفش رضوي انتحرت ولا اترميت معرفش بس اللي اعرفه ان اخويا اتقت”ل ظلم يا فجر….

 

 

طب انت تفتكر شادي قت”ل شهاب ازاي ولا ايه اللي حصل؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت جحيمي الابدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى