روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل السادس عشر 16 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل السادس عشر 16 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء السادس عشر

رواية عشقته فدمر حياتي البارت السادس عشر

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة السادسة عشر

فريد بشر/ انا الشيطان يا روح قلبي
مايا بخوف/ انت عايز مني ايه وانا هنا بعمل ايه
فريد /هقول لك انا انا فريد الاسيوطي اللي خاطف جواد ودلوقتي خطفتك معاه عشان اضغط عليه اكتر لاني عارف انك نقطه ضعفه وكمان حاجه ثانيه ان العيله مسافره جدك مسافر حتى جوزك محمد ما فكرش يستنى اخوه وسافر برده فانا ما لقيتش غير قدامي غيرك انت يا قمر علشان انتقم منها وارجع حقي وحق ابويا اللي مرمي في السجن بسبب حبيبك جواد فانت بقى زي الشاطره هتتكلم معاه دلوقتي وتقولي لي اللي حصل ههه ههههههههههه
وقعد يضحك بشكل هستيري
مايا بخوف/ انت بتضحك ليه وبعدين انت عملت ايه في جواد انت فعلا باين عليك انك شيطان ومش بني ادم خالص وشكلك مقرف كمان
فريد /مين ده اللي شكله مقرف ده انا شكلي حلو قوي يا بت بس مش ده موضوعنا دلوقتي انا دلوقتي هبعت الفلاشه اللي فيها صورك وانت دلوقتي لجواد عشان ابين له انك انت معايا سلام يا قطه خلي بالك من نفسك انت والبيبي
خرج وسابها وهي مصدومه مش مصدقه كل اللي حصل لها قعدت على السرير وهي مصدومه وبتكلم نفسها دلوقتي انا هعمل ايه هو يا ترى جواد حصل له ايه يا رب احميه وما يحصلهوش حاجه انا ما اقدرش اعيش من غيره انا عايشه بس عشان هو موجود في الدنيا دي حطت ايديها على بطنها بحنيه ان شاء الله ما فيش حاجه هتحصل لبابا هو ايوه مزعلنا وبيجرحنا بس هو هيفضل حبيبنا ما تخافش هيجي يحمينا والبيبي عمل حركه في بطنها دليل على ان
هو سامع كلامها ابتسمت ابتسامه لطيفه على وشها وكان البيبي اعطاها طاقه علشان ما تضعفش وحاولت تهدي من نفسها عشان الخوف ما ياثرش على البيبي وفضلت قاعده بتتذكر كل حاجه حصلت بينها هي وجواد زمان واللحظات اللي هم قطوها مع بعض
**************★★★★★★★★★★★★
في نفس الوقت في بيت جواد
ناديه/ بخضه يا لهوي انت بتقولي ايه يعني ايه مش موجوده في اوضتها امال هي راحت فين مسكت التليفون بتاعها ورنيت على محمد بس اعطاها مغلق
رد يا محمد رد مش عارف الواد ده حيرني معاه جدا اخوه مخطوف وما فيش حد في البيت وهو سابنا بجد محمد مستهتر وهيفضل طول عمره مستهتر انا خايفه ارن على جدي صلاح يعرف انا ما قلتلهوش ان جواد اتخطف ولا اي حاجه حصلت عشان ما اقلقهمش يا رب اديلها من عندك انا حاسه ان ده عقاب من ربنا على اللي انا عملته يا رب صدقني ان لو طلعت ابني من المهم اللي هو فيه وعد مني اني هقول على كل حاجه
ندى/ تقولي له على كل حاجه
ناديه بخوف/ انت جيتي امتى يا ندى
ندى
انا ما صدقت ان الصبح صباح عشان اجي اشوفك يا خالتي واطمن عليك انت كنت هتقولي ايه
ناديه/ هقول الحقيقه انا عايزه عيلتي ترجع زي الاول يا ندى وهقول لمايا على ان جواد ما سابهاش وهقول لها على كل حاجه وان شاء الله هتسامحني انا عيلتي بتدمر يا ندى وانت مش حاسه انت ما فيش حاجه عليك ربنا اكيد هيعاقبني لاني قست على بنت يتيمه
ملهاش دخل في الانتقام بتاعي وابني كمان لسه بيحبها انا عايزه اصلح العلاقه بينه وبين اخوه يمكن ربنا شايل لمحمد بنت بتحبه بجد وهو معلق نفسه بمايا
ندى /انت بتقولي ايه يا خالتي طب وانا ما جبتليش ليه في كلامك ليه ضميرك صاحي فجاه ايه اللي حصل لكل ده يعني ما جواد ياما بيروح مهمات
اول مره اشوفك بالحاله دي انا عارفه انك ام وده من حقك بس انا ذنبي ايه انك تدمري علاقتي بجواد وانت عارفه اني بحبه قد ايه
ناديه
بس هو مش بيحبك انت بتحبيه وده مش كفايه الحب بين الاثنين هو اللي بيبني العلاقه صدقيني يا بنتي ده احسن ليكي وليه يمكن في حد بيحبك وانت مش شايفه ارجعي يا ندى عن اللي بتعمليه وربنا يقدم لك ابن الحلال اللي بيحبك وبيصونك انا عايزاك ترجعي قبل فوات الاوان يا حبيبتي انا رجعت لاني حسيت ان ربنا بيعاقبني لما شفت اقسوت وت محمد على اخوه عرفت اني قرري من الاول كان غلط كان لازم ازرع الحب مش الكره حقد وغيرتي عموني ما خلونيش شايفه لكن دلوقتي انا فتحت ولازم ارجع كل حاجه لصاحبها ما تزعليش مني يا ندى
ندى بجنون
انت بتقولي ايه انت بتفكري بس في ولادك ما فكرتيش فيا وانت بتدخليني في لعبتك خليتيني ادخل معاكي واتعلق فيه ليه؟ لما انت عايزه ترجعه لها ليه تدخليني وتعلقيني بيه بس انت عارفه انا اللي استاهل اني صدقت واحده زيك بعت ولدها كنت واثقه في يوم من الايام انك ملكيش صديق وتبيعي في اول محنه بتيجي عشان كده مش همنعك وانا كمان هتصرف سلام يا خالتي
استني يا ندى استني يا بنتي اسمعيني مشيت ندى ولو ما رضيتش تسمع كلام ناديه وهي تتوعد لها
اول ما طلعت من البيت كانت بتتنفس بصعوبه من كتر الغضب طلعت تليفونها ورنيت على والدتها وحكيت لها كل اللي حصل ووالدتها طلبت منها ان هي تيجي البيت بسرعه عشان يفكروا هيعملوا ايه
في مرسى مطروح
كان محمد كان نايم على السرير وحس ان دماغه هتنفجر من صداع وكل ذكريات امبارح ابتدت تطارد دماغه وتذكر ان هي اللي سافرت بيه وتذكر كل اللي حصل بينهم والكلام وبيفكر وبيتذكر اللي قاله سهر وهو سكران معقول يكون حب سهر
معقول يكون ما كانش بيحب مايا وان هو كان بس غيران من اخوه طب لو كان كده هيقدر ازاي يقول يقول لي مايا على كل اللي عمله وفجاه قطع حبل افكاره دخول سهر بالاكل
محمد بحب صباح الخير انا اسف لو ضايقتك وخليتك تسافري بيا وانا بالحاله دي
سهر /ولا يهمك يا محمد المهم انك كويس محمد اللي انا قلته امبارح كان فعلا انا حاسه اتجاهك بس انا مش عايزاك انك تحس باللي انا حاسه بيه
انا قلت لك كده عشان تعرف انك مش لوحدك في الدنيا دي وان في حد بيحبك لكن مش عشان انك تشفق علي وتحبني انا مش محتاجه شفقه يا محمد
محمد ماسك ايدها مين قال لك اني بشفق عليك انا كمان معجب بيكي وما اعرفش اذا كان ده حب ولا لا بس انا بتشد لك قوي وحاسس ان ربنا هيعوضني بك انت يا سهر يمكن اكون متسرع ومتهور بس انت متقبلاني بكل عيوبي انا عارف الطلب اللي هطلبه منك ده متهور بس انا فعلا عايز اعمل كده عايزه اعمل حاجه نابعه من قلبي سهر تتجوزيني
سهر بصدمه 😱 انت بتقول ايه
😱😱😱🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑😱🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑😱😱😱
في المخزن عند جواد
جواد بالم لان جرحه بينزف/ انتم يا بهام يا اللي هنا
واحد من المجرمي/ عايز ايه ما تعرفش تسكت خالص انت هنا مخطوف مش في لوكندا
جواد بغضب /اتلم يلا انا عايز اشرب ولا ده ممنوع كمان
واحد من المجرمين/ لا مش ممنوع دقيقه وهجيب لك ميه جاب له وشربه
جواد /فين الريس بتاعكم سايبني مع شويه بهايم هنا لولا اني متصفي ذراعي كنت وريتكم هعمل فيكم ايه
فريد
ولا تقدر تعمل حاجه عارف ليه علشان انا معايا نقطه ضعفك وفجاه خرج فيديو لمايا وهي قاعده على السرير بتبكي
جواد /اه يا حقير يا زباله فكني وانا اوريك مين فينا الست ومين الراجل اعمل فيك حاجات عمرك ما كنت تتخيلها وهندمك بس انك لمستها
فريد الموضوع بايدك تطلع ابويا وانا اطلع حبيبتك ونبقى واحنا الاثنين خالصين ايه رايك بقى
جواد بتحلم في الاحلام انا بوعدك وده وعد من جواد المنوفي اني هخرجها وهخرج وهخليك بواقي انسان انت ووالدك يا صديقي العزيز
فجاه اتعصب فريد جدا وراح عندي جواد وهمس له انا هوريك مين فينا راجل دلوقتي ربوه مش عايز اسمع صوته تاني
وخرج وسبهم وهم بيضربوا في جواد بطريقه وحشيه وهو الابتسامه مرسومه على وشه
بعد ثلاث ساعات جواد من اثار الضرب اللي هم ضربوه له وخصوصا ان هم كمان رابطينه بحديد كان زمانه فك نفسه اتنهد لانه حاسس نفسه مشلول ومش قادر حبيبته وهو مش قادر يروح ينقزها ازاي قدروا يوصلوا لها ازاي قدروا يخطفوها من البيت فين محمد فين مامته فين العيله ازاي قدروا يسيبوها وهي في الحاله دي اسئله كثيره بتدور في دماغ جواد لكن قطع حبل افكار صوت واحد من المجرمين وهو بيتكلم مع زميله
المجرم الاول/ انا مش عارف فريد بيه ناوي على ايه ده جايب البنت هنا وحاططها في الاوضه اللي جنبيه عشان البوليس ولا اي حد ما يعرفش مكانها ما تعرفش هو بيخطط ليه اصلا
المجرم التاني /والله انا ما عارف هو بيفكر ازاي بس انا خايف لو لو فك نفسه جواد اللي جوه ده ممكن يعمل فينا ايه انت ما تعرفهوش ده قوي وممكن ما ما يخليناش على وش الدنيا ده هو اللي هدي دلوقتي ان هو متصاب وان احنا رابطينه بحديد
المجرم الاول/ ربنا يعديها على خير والله انا خايف قوي من فريد اكثر من جواد لان فريد ملهوش عزيز وبيتخلص من رجالته اول باول
في الوقت ده جواد اكد ان مايه هنا في نفس المكان اللي هو فيه فكر فكره ذكيه قعد يصرخ ويزعق بصوت عالي
دخل المجرم الاول /لي في ايه بيتزعق ليه
جواد /انا عايزه اعمل حمام بسرعه مصاريني بتتقطع
المجرم بضحكه/ ههه ههههههههههه والله لعبه ذكيه
واتعملت في 100 فيلم قبل عن كده انت فاكر انك هتعمل اللعبه دي وتمشي علينا لا يا حبيبي فوق انت بتتكلم مع ناس دارسين الاجرام
جواد /انت غبي ما بتفهمش بقول لك بطني بتوجعني لو عايزه امثل عليك مش همثل كده يا غبي
المجرم بص له باستغراب وتوتر لان اصلا المجرم باين عليه الغباء وجواد لاحظ ده يدوس على النقطه دي جامد الغباء اللي باين في عيون المجرم ده
المجرم خلاص فكه بالراحه وكان مطمن لان جواد ايده مجروحه ومن كتر الضرب ما كانش في حيل
اللي هو يهرب او ان هو يعمل اي حاجه ده كان في اعتقاد المجرم جواد اول ما فكه ولسه بيقول له
امشي قدامي لقى لابوكس جامد جاء في وشه وقعه على الارض ونزل في ضرب وديخل المجرم الثاني اللي كان بيتكلم معاه وحاول يدافع عن زميله لكن جواد من كتر الغل والخوف على حبيبته بقى يضرب فيهم بشكل هستيري ولان جواد رياضي ابتدي يضرب فيهم ونسى المه والجرح بتاعه ابتدى ينزف وخلاهم ما مفهومش حته سليمه اغمى عليهم من كتر الضرب وابتدى يمشي بالراحه وسمع اصوات كثيره جايه من بره والحراس والرجاله فريد الاسيوطي كان واقفين قدام الاوضه اللي كان فيها مايا دخل وهو بيتسحب وعمل صوت
ورمى قزازه من ناحيه اللي كان فيها هو كلهم جريو عشان يشوفوا ايه اللي بيحصل وهو اتسحب بسرعه ودخل اوضه مايا
ماياه بصدمه وحب/ جواد
جريت عليه وحضنته جامد
جواد مايا يا حبيبتي انت كويسه الحيوان ده عمل لك حاجه اتكلمي يا حبيبتي في حاجه بتوجعك البيبي كويس حصل له حاجه ساكته ليه
ما يا كانت من الصدمه ساكته مش مصدقه ان هي قدام حبيبها اترمت في حضنه وبقت تعيط بصوت مسموع
وتكلمت بين دماغها مش مصدقه انك انت قدامي يا جواد ما تسيبنيش تاني انا بحبك قوي
جواد بحب مسح دموعها عمري ما هسيبك يا حبيبتي لازم نطلع من هنا اسمعي كلامي ما تطلعيش صوت خالص مسك ايديها وهي كمان مسكت ايديه وحست كانها في امان شعور الامان اللي كانت مفتقده رجع تاني برجوعه
خرجوا وهم بيتسحبوا من الاوضه لكن سمعوا صوت فريد جاي من وراهم
فريد بشر على فين يا حبايبي كده يا قطه تسيبيني وحدي ده حتى يبقى عيبه في حقي وفجاه حصل
ستوب رايكم وتوقعاتكم تفتكروا ايه اللي هيحصل هل سهر هتوافق ان هي تتجوز محمد ولا لا وايه الخطه اللي هتعملها ندي علشان تتخلص من ناديه وجواد ومايا هيقدروا يطلعوا من المازق
اللي هم فيه كل ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى