روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الخامس عشر

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الخامس عشر

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الخامسة عشر

مايا بقلق/ جواد انت كويس
جواد بالم/ انا كويس فارس اقفل المخارج بسرعه احنا لازم نقبض عليهم متلبسين ونشوف مين اللي
مسلطهم علينا محمد خد خد ماياه والبنات واخرجوا بسرعه فارس طلع كل المعازيم بسرعه وامنهم
فارس /امرك يا جواد بس انت هتعمل ايه ده اكيد فريد الاسيوطي عشان قبضنا على والده هنعمل ايه اكيد مش هيسكت
وفجاه بقى ضرب النار بقى زي مطر وفارس فعلا وهو محمد ابتدوا يخرجوا الناس من القاعه
سهي بحزن/ يوم خطوبتي اتقلب اقول عليك ايه يا فارس كان لازم يعني تبقى ظابط شرطه
محمد/ اتنيلي يا اختي يلا اطلعي قبل ما تموتي جاكي نيله وانت وخطيبك
سهى/ اديني طالعه انت فعلا انسان مريض مش عارفه ماياه متجوزاك على ايه
محمد /يلا يا مايا نطلع
مايا بخوف /طب وجواد هسنيبه جوه ده ممكن يؤذوه يعملوا له حاجه انت ما شفتش ايده ده بتنزل دم
محمد ببرود /يا مايا جواد متعود على المواضيع دي هو ظابط شرطه وده شيء عادي بالنسبه له ما تبقيش غبيه ونطلع بقى عشان انا خايف عليك وخايف على الموجودين كلهم
ايمان بحب /محمد معاه حق يا مايا ما تخافيش عليه هو هيبقى كويس دلوقتي لازم نطلع عشان ما يحصل لناش حاجه ولو نفذناش “اوامره ممكن يتعصب” علينا انتي مش شايفه ان الرصاصه عامله زي المطر كيف
لو مش خايفه على نفسك خافي على البيبي بتاعك
ندى /يلا بسرعه انتوا لسه واقفين هو مش جواد قال لكم خرجونا انتم ما عندكمش دم عايزين نقف لغايه ما اموت هتفضل طول عمرك غبي يا محمد هو مش قال لك تامنا ليه انت واقف هنا مستني لغايه ما يجي يقبضوا علينا انت غبي
محمد بغضب/ احترمي نفسك يا ندى عايزه تطلعي اطلعي بس من غير غلط غبيه
ندى/ مين هي الغبيه انت اللي غبي و60 غبي كمان مش عارفه جواد يعتمد عليك ليه وانت اصلا حمار وبقفي كمان
محمد /ليه الغلط ده بس انا بحترمك بس عشان امك وعشان امي لكن ورحمه امي يا ندى لو احترمت نفسك لموتك
سهير /خلاص يا محمد مش وقته وانت وانت يا ندى مش وقته خالص الكلام ده احنا لازم نعمل اللي قال عليه جواد يلا بسرعه
ناديه/ يلا انا سامعه صوت رجلين بره وخايفه ليدخلوا علينا يموتونا
ميرفت/ معاكي حق يا ناديه والله يا حبيبتي انا خايفه قوي نفذوا اللي قال لكم عليه جواد بسرعه
محمد /خلاص ما تزقوش يلا بينا
وخدتهم محمد وخرج بره القاعه كلها
ناديه/ الحمد لله ولكن فجاه سمع صوت صوت النار بيزيد اكثر والاشتباك وضرب و وصوت تكسير جامد جدا
مايا /ايه الصوت ده جواد جواد جواد يا محمد ادخل شوف حصل له ايه
سهر بخوف مسكت ايد محمد /يدخل فين انت غبيه يا مايا انت مش سامعه صوت الضرب اللي جوه وبعدين جواد لو مش قدهم ما كانش طلعنا احنا ما ينفعش ندخل ونضحي بحياتنا واحنا مش عارفين نضرب ولا نعمل اي حاجه فالاحسن ان هو يبقى هنا يحمينا احنا كلنا نسوان في بعض مش هنقدر نحمي نفسنا لو حصل حاجه
محمد بتاكيد /سهر معاها حق انا مش هضحي بحياتي عشانه وادخل جوه هو يقدر يحمي نفسه كويس ما تقلقيش هو متعود على كده احنا نستنى لغايه ما يخلص الاشتباك بعد كده ندخل نطمن عليه
مايا بحزن/ انت بتقول ايه ده اخوك ايه اللي جوه
ازاي جاي لك قلبك انك واقف معنا وهو بيتضرب جوه وهو بيحصل له حاجه
ناديه بخوف على ابنها /ماياه معاها حق يا محمد ما تدخل تشوف ايه اللي حصل مع اخوك
محمد اصرار/ قلت لا يعني لا مش هدخل اللي عايز يدخل يدخل انا ما منعتكمش ما تدخلي انت يا ندى مش خطيبته وهتبقي مراته
ندى/ انت فعلا غبي ادخل فين انت عايز اضحي بحياتي علشانه
كلهم بصوا لها باستغراب اتوترت وكملت بتوتر قصدي يعني ان هو راجل وهو قال لنا نخرج عشان مش ينفع ان احنا نبقى موجودين والضرب شغال فلو دخلت ممكن ابوظ الدنيا اكثر
وفجاه فارس خرج وهو معاه شويه ناس من اللي كانوا معزومين جوه اول ما شافته سهى جريت عليه وحضنته جامد
سهى بحب/ حبيبي انت كويس انك خرجت كنت هموت من القلق عليك
فارس بحب/ سلامتك من القلق يا حياتي ما تقلقيش انا كويس
مايا بغيظ /لو خلصت وصله الحب بتاعتكم ممكن تقولوا لنا جواد فين ليه ما خرجش معاك
جواد للاسف/ اعتقلوه وخدوه رهينه انا خرجت عشان ابلغ المسؤول ونروح نخرجه لان جواد مش هيرضى يطلع ابو فريد الاسيوطي ابدا صاحبي وانا عارفه
مايه بدموع/ مش قلت لكم اهو جواد اتخطف وحبسوه عشان قلت لك يا محمد ادخل من الصبح تساعده هو ضحى بحياته عشانه احنا لازم نساعد جواد وانت طالع ليه مش مفروض تساعد صاحبك
فارس بتبرير/ انا عارف ومقدر خوفك عليا بس انا خرجت لاني هم خدوه هو رهينه عندهم يعني ما فيش حد جوه وصوت الرصاص اللي انتم سمعتوه ده صوت الاشتباك اللي حصل بينهم بين جواد
وهم خدوه على مكان فريد الاسيوطي عشان يواجهوا وش الوش عشان يخليه يطلع ابوه
ناديه/ يعني ايه ابني راح
فارس/ لا يا طنط ما تقلقيش انت روحوا ان شاء الله جواد يبقى كويس هو متعود على الحاجات دي بس عشان انتم اول مره تشوفوه بعينكم محمد خدهم وروحهم على البيت وان شاء الله جواد يبقى كويس وهيحصلكم
محمد/ ان شاء الله يلا بينا
؛★★★★★★★★**★★★★★★★★★★★
في مكان تاني عند فريد الاسيوطي
كان جواد متكتف على كرسي وباين عليه علامات الغضب وفي اربع رجاله ملثمين واقفين حواليه ومعاهم سلاح
جواد بغضب/ لو انت وهو راجل فكوني بتستقوى عليا عشان ربطني انا هوريكم انا هعمل فيكم ايه مش هخلي فيكم حته سليمه
فجاه سمع صوت بيضحك بصوت عالي ههههههههههه
فريد الاسيوطي
مين قال لك ان احنا هنستقوى عليك وانت مربوط انا جايبك هنا بس عشان اقول لك كلمتين اني اقدر اعمل اي حاجه وفي اي مكان يا جواد باشا
جواد بغضب/ انت اغبى واحد في شفته في حياتي يا فريد انت فاكر ان هم اللي خطفوني انا اللي جيت معاهم بمزاجي عشان اواجهك يا ابن الاسيوطي
فريد يعجبني فيك ذكائك يا جواد بس حبيت اقول لك حاجه وفيديو صغير قد كده 🤏 اهو اول ما تشوفه هتغير رايك واشتغل فيديو لمايا وهي في اوضه ونايمه على السرير
جواد بغضب /الفيديو ده معناه ايه مايا ايه دخلها باللي بينا وايه اللي جابها هنا اصلا
فريد اسكت هو انا ما قلت لكش
مش انا مخلي واحده جاسوسه عندكم وبتحط كاميرا مراقبه في كل البيت وخد الكبيره بقى ان انا ممكن اعمل اي حاجه واجبها هنا ماياه قدام عينيك واخليك شاطر معايا ووافق انك تتنازل على القضيه وتطلع ابويا وتبقى ظابط شهم كده يا جواد والا تتندم على بنت عمك وحبيبتك اللي انا عارف كويس او انك بتحبها او مثلا مامتك اخوك اي حد من عيلتك هيدفع ثمن عندك ده
جواد بصله بحقد وراح بصق على وشه وتعصب اكثر راحوا الرجاله مسكوه جواد بتوعد وديني لاخليك تندم انك لعبت معايا وهوريك مين هو جواد المنوفي
فريد بضحكه ابقى قابلني اعملي اللي قلت لكم عليه باي هتوحشني يا جوجو وفجاه جواد ما حسش باي حاجه لانهم اعطوه حقنه مليانه مخدر
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
في قسم الشرطه في امن الدوله
اللواء رفعت بغضب /يعني ازاي تسيبه وما تحولش تتعامل معاه انت غبي هتفضل طول عمرك ما بتعرفش تفكر ايه يا فارس
فارس بتوتر/ انا اسف يا بابا بس صدقني اللي حصل ان هو اللي اصر عليا انا ما كنتش اعرف ان كل ده هيحصل لو كنت اعرف كنت ما كنتش سبته ابدا دلوقتي ما فيش اي اخبار عن مكانه ولا اي حاجه
اللواء رفعت بغضب شديد /طبعا ما فيش اي معلومات عن مكانه اكفا ظابط عندنا في خطر دلوقت احنا لازم نتصرف وكمان لما رجعنا الكاميرات اللي هناك لقينا ان هم ضربوه على راسه وخدوه وتكاثروا عليه وهو ما كانش همه غير ان هو يحميكم بس تصدق ان فريد الاسيوطي ذكي لان هو اختار المكان والزمان الصح لانك الدوشه دي كان اكثر وقت مناسب لتنفيذ الخطه مش مهم دلوقت المهم نعرف ايه الخطه اللي هنتصرف فيه عشان نرجع جواد ودي مهمتك بقى يا فارس ويا ريت تثبت انك ظابط مره واحده في حياتك يلا روح
فارس بحزن/ يا بابا ان شاء الله هكون عند حسن ظنك
خرج وهو متضايق وحزين وخايف على صاحبه اللي في خطر
**********************************
في بيت ندى
ندى بحزن/ يعني ايه يا مامي يعني خلاص جواد هيموت انا مش مصدقه لغايه دلوقتي انه كان بين ايديا وراح
ناديه /ما تسكتي بنتك بقى يا ميرفت انا فين اللي مكفيني قلبي وجعني على ابني وبنتك عماله تفول عليه تفي من بقك يا حبيبتي ان شاء الله ابني هيرجع لي يومين هيبقى في حضني بس انت تدعي له ان هو يرجع لنا بالسلامه
ميرفت/ ندى ما تقصدهاش حاجه يا ناديه هي برده قلقانه عليها ما تنسيش ان هو خطيبها وحبيبها واكيد كل حاجه هتبقى كويسه ما تقلقيش انت
ناديه / مقلقش ازي ده ابني حتى لو هو زعلان مني انا افضل امه الكلام مش هيجيب فايده انا ماشيه لو فارس جه وقال لكم حاجه طمنوني سلام
مشيت ناديه وهي قلقانه وحزينه على ابنها اول ما مشيت ندى قربت مامتها
ندى/ ايه الحل دلوقتي يا ماما جواد لو ما رجعش وما اتجوزتوش مين هنقدر كيف نورثه ولا ناخد املاكه كله بسبب فارس ابنك يعني حبكت يسيبه وحده وهو شايف ايده بتنزف يا رب يرجع انا مش قلقانه عليه انا قلقانه على الاملاك اللي هتروح مني لو ما رجعش
ميرفت/ مين سمعك انا معاكي في كل اللي قلتيه انا برده ما قلقناش عليه انا قلقانه على الثروه اللي هتروح مننا لو ما تزوجتهوش او حصل له حاجه يلا ربنا يعدلها تعالي ندخل نرتاح عشان تعبت النهارده يقطع الافراح على سنينها ودخلت هي وبنتها يناموا ولا كان اي حاجه حصلت
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في بيت جواد مايا كانت بتتذكر كل اللي لحظات لقطتها مع جواد وكانت تتذكر لحظاتهم وهم بيرقصوا مع بعض وحزينه كتير عليه وفجاه لقيت محمد دخل عليها
مايه في لهفه/ محمد في اي اخبار عن جواد
محمد برود/ ما اعرفش انا رايح اجهز شنطتي عشان مسافر بكره
مايا باستغراب /انت بتتكلم بجد هتسافر واخوك ما نعرفش فينه او ايه اللي حصل له انت ايه ما عندكش قلب
محمد /انا مش هضحي بمستقبل شغل عشان اخويا بص يا مايا عشان انا زهقت انت مراتي انا وشايف في عينيك حب ولهفه وشوق ليه ؟هو اقول لك على حاجه ثانيه انا بتمنى ان هو يموت وما يرجعش ثاني
ميه بصدمه راحت ضربه بالم “”خلاص انت بتقول ايه اللي بتتكلم عليه ده بيكون اخوك انا مش عارفه طنط ناديه زرعت بينكم الحب ازاي هو ضحى بحياته وطلعنا كلنا من القاعه وانت بتقول عايزه يموت طب سيبك من هتسيبنا انا ووالدتك وحدينا وجدك ووالدك مسافرين
محمد/ انا زهقت من اللي بتعمليه بالاسم انت متجوزاني انا لكن قلبك معاه هو طلبت منك ترقصي معايا وانت رفضتي وهو اول ما طلب منك رحت رقصتي عارفه ده معناه ايه يا هانم انك بتحبيه وبتتمنيه وبالاسم متجوزاني يبقى ايه لازمه الجواز ده واه يا مايا انا مسافر وهقعد شهر او اثنين
وده كلام النهائي لا مش شنطته وخرج وهو متعصب
انا هطلع من دلوقتي عشان انا زهقت منك ومن البيت ومن اللي فيه
مايا /استنى انت بجد انسان حقير ما تفكرش غير في نفسك خرج محمد وهو في قمه غضبه وناديه دخلت عليهم لقيتهم متخانقين
ناديه/ هو ده وقته يا مايا يا بنتي الخناق ده
مايا بحزن/ انا مش بتخانق معاه ابنك عايز يسافر وما همهوش اذا كان اخوه يموت ولا يعيش بجد انا اتصدمت في العيله دي كلها انا طالعه اوضتي عشان انا ما بقتش مستحمله
ناديه بحزن /انا مش عارفه انا حاسه ان كل اللي بعمله في حياتي غلط بدل مخلي ولادي جنبي حاسه اني هخسر ولادي وهخسر كل حاجه بسبب الحقد اللي في قلبي يا رب لو جواد رجع انا هقول لميا الحقيقه واراجعها هي وجواد واحاول ازرع الحب بين محمد وجواد بس رجع لي ابني ودخلت وهي ناويه ان هي تتوب وترجع عن اغلطها القديمه
مايا دخلت عشان تستحمى بعد شويه خرجت
وراحت عشان تسرح شعرها وفجاه حست بحقنه في في كتفها ما حسيتش في حاجه تاني
📢💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
في نفس الوقت محمد كان في العربيه بتاعته ورن على سهر تنزل له
سهر بحب/ في ايه يا محمد قلقتيني عليك مالك باين عليك زعلان اني اتخنقت مع مايه ولا ايه
محمد من اثر المشروب/
ايوه اتخنقنا عايزه تعرفي ليه اتخنقنا لانها ما بتحبنيش بتحبه هو؟ ليه ما حدش بيحبني !ليه ماما دايما بتحبه هو؟ ليه حتى جدي بيحبه هو ؟ليه انا دايما مكروه؟ ليه كلهم ما شايفيننيش؟ انا مفيش حد بيحبني !كلهم شايفيني فاشل! حتى انت دلوقتي بتقولي عليا فاشل وما عنديش قلب عشان اسيب اخويا واسافر مش كده؟
سهر قربت منه وحضنته لا انا ما بقولش عنك فاشل لان انا شايفاك ناجح وناجح قوي كمان مين قال لك ان كلهم بيكرهوك انا بحبك وكل عيوبك يا محمد يمكن انت ما شايفش حبي بس انا بحبك وهفضل احبك طول عمري حتى لو انت مع غيري بس حبك بيجري في دمي زي الادمان وعمري ما هيتغير شعوري ناحيتك انت مش وحش انت عايز بس اللي يوجهك صح انت مش بتكره اخوك انت بتكره التفرقه اللي هم خلقوها جواك انا معاك مش هسيبك في اللحظه دي محمد اترمى في حضنها وقعد يبكي زي الاطفال
وقرب من وشه من وشها وانفاسهم اتخلطت واتكلم بحنيه وحب انا بحبك يا سهر والتهم شفايفها فقبله بيعبر فيها عن مدى الوجع والحب اللي هو بيعاني منه بعد عنها بانفاس متقطعه بتحبيني هتفضلي معايا مش كده
سهر بحبه وهي ماسكه ايديه
طول عمري وهفضل احبك على طول لقيته نام في حضنها ومحسش بحاجه تاني قعدت تكلم نفسها معقول لما قال لي ان هو بيحبني كان من اثار المشروب ولا هو بيحس كده فعلا يا رب تحس بيا يا محمد تاني بجد تعبت من الحب ده بصت عليه وهو نايم وساقت العربيه لمكان الشغل اللي هم رايحينه ورنت على ايمان وبلغتها ان هي مضطره ان هي تسافر فورا ايمان زعقت فيها وبهدلتها لكن هي ما اهتمتش وخصوصا ان شريف في الشغل ومسافر ومش موجود في البيت فايمان ما قدرش عليها
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
بعد ساعتين فتحت عينيها مايا واتصدمت لما شافت واحد قاعد جنبها على السرير
ماياه بصدمه/ انت مين
فريد بشر/ انا الشيطان يا روح قلبي
ستوب رايكم وتوقعكم تفتكروا ايه اللي هيحصل مع مايا وفريد وهل ناديه هتقدر تعترف الحقيقه مايا وايه هيبقى نهايه علاقه سهر ومحمد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى