روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثلاثون 30 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثلاثون 30 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثلاثون

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثلاثون

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثلاثون

نادين بصدمه /انت بتقول ايه جواز ايه اللي عايزني اجوزه لك يا عبد الله حتى لو ناديه ماتت بس انا مش بحبك ومش عايزه اتجوزك
لكن قطع كلامها دخول جواد ورفعت من وراه وهم بيقولوا وافقي
نادين/ انت اللي بتقول كده جواد بعد كل اللي عمله فيك هو ومراته
جواد ايوه هو كان ضحيه زينا وربنا جاب لنا حقنا من غير ما حد يتدخل عشان كده لازم تسامحيه وانا اللي طلبت منه ان هو يرجع من امريكا كفايه عليكم كل سنن اللي ضاعت من عمركم
نادين بس انا مش قادره اسامحه على اللي عمله فيا
جواد يا خالتي حاولي تدي نفسك فرصه وتدي له فرصه هو كمان يثبت لك حبه هو غلط بس احنا مش ملايكه وكل واحد فينا بيغلط يلا بقى وافقي
مع اسرار جواد ورفعت وافقت نادين وشركتهم الفرح هي وعبد الله في جو من الحب وكتبوا كتاب جواد ومايا ونادين وعبد الله وطبعا الفرح كان اسطوري ما بين فرح مايا بين صاحبتها سهى وايمان وسهر وفرحه جواد بين فارس ومحمد وعبد الله ورفعت وشريف والكل كان مبسوط لهم وبيدعي لهم ان ربنا يسامحهم على الغلطه اللي عملوها زمان ويديم السعاده في حياتهم
************
بعد فتره طويله خلص الفرح وجواد خد مايا على طول على المطار وسافروا شهر عسل وقضوا اجمل ايام عمرهم فيه وطبعا سابوا ولادهم عند رفعت اللي كان فرحان جدا باحفاده
وجواد عوض مايا عن كل اللي شافته معاه بس ده ما يمنعش انه كان ساعات بيخنقها بغيرته العمياء وحبه التملك وبعد سنه من جواز جواد مايا
مايا كانت حامل في بنت وكمان جواد قدم لها على كليه علوم اقتصاد
علشان يعوضها لانها ما كملتش التعليم بسببه
والنهارده اول يوم دراسه
جواد بتملك/ايه الزفت اللي انت لابساه ده يا مايا انت مش عارفه ان اللبس ده ما يطرحش بمدارس يا محترمه
مايا بحزن انت ليه بتزعق فيا على فكره البنات بتيجي بقى اضيق من كده والناس كلها شايفه ده عادي يعني انت بس اللي بتحب تتخانق
جواد بحب وغيره/لا يا مايا اللبس ده يتغير فورا وده كلام نهائي ولا تحب ازعلك قدام ولادك
بصه ماياه على ولادها اللي بيلعبوا
وبصيت له بغيظ ونفخت اوف هغيره يتعيش تخنق
وقعدت تدبدب على الارض برجليها بطفوله ودخلت
غيرت ولبست فستان واسع وطويل
ابتسم جواد برضا وقال مش انت عايزه تكملي تعلم يبقى تكملي بس بشروطي انا يا حبي يلا بقى عشان ما نتاخرش
نزلت مايا هي وجواد وراحوا على الجامعه
وسبو والاولاد مع المربيه قبل ما جواد يروح الشغل كانت قاعده في العربيه
لويا وشها للناحيه الثانيه ومش راضي تتكلم
جواد بحب مسك ايديها هي بعدت عنه وقالت سيبني مش عايزه اتكلم معاك
ابتسم بحب على طفلته المدلله وطلع شوكولاته من جيبه وقال لها حتى لو معايا شيكولاته اللي بتحبيها
مايا بسرعه خطفت الشيكولاته مني وقالت خلاص خلاص سامحتك وانت حد يقدر يزعل منك
ضحك جواد بطريقته الجذابه وهو بيغمز لها طب ما فيش حاجه كده ولا كده مكافاه ليا على الشيكولاته دي
مايا بضحك/ اتلمي يا جواد احنا في الشارع
جواد بحب يا بنتي القزاز عازل ما حدش هيشوفنا وقبل ما تستوعب هو بيقول ايه كان شددهاليه وملتهم شفايفها في قبله عميقه بيبسوا فيها شوقهم لبعض وحبهم اللي ما بيخلصش اللي بيزيد كل يوم عن اليوم اللي قبله
بعد عن بعض هم بيتنفسوا بصعوبه وبصوا لبعض بحب وراحوا على الكليه ونزلت وودعته ودخلت قبله البنات اللي اول ما شافوا جواد وهو بيودعها حسو بغيره وحقد عليها لكن ما بينوش وبدا اليوم الدراسي
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
في بيت سهر ومحمد
سهر لا امتا يا محمد هتفضل كده
محمد بزهق كده ازاي انت عايزه ايه سهر في ليلتك اللي مش معديه هنرجع لموال كل يوم انا قلت لك اني بعمل كل اللي بايدي عشان اطور شركتنا وانك انت لازم تهتمي بالولاد
سهر بصوت عالي/ لا احنا ما اتفقناش على كده من الاول انا ليه يا كاريري وليه مستقبلي انت ما تمحنيش بالسهوله دي
محمد/ يا سهر يا حبيبتي انا مش مقصر معاكي في اي حاجه يبقى ليه الشغل خليكي مع بناتنا
سهر يا محمد انا بزهق انا عايزه ارجع اشتغل وقف معاك يا حبيبي انت ما تعرفش انا بحبك قد ايه وبغير عليك وبكون بفكر مين اللي بيقابلك مين اللي بيتكلم معاك انت ما تعرفش انا تعديت من حاره الحب معاك بمراحل يا قلبي
محمد حس بكميه العشق/ اللي هي بتعشقه له وكمان لانها الوحيده اللي وقفت معاه لما الشركه اتعرضت لازمه اثبتت وجودها وليها مكانه في الشركه افضل منه اتنهد وقرر ان هو لازم يرجعها الشغل فبصلها بحب
محمد بحب/ خلاص يا ستي ما تزعليش انا اسف تقدري من بكره ترجعي الشغل بس مش عايزك تزعلي ابدا مني
بصيت له بع شق وقالت/ بموت فيك وان شاء الله هكون قد المسؤوليه اللي انت حاططها لي يا قلبي وروح سهر من جوه
واول ما قالت الكلام ده ما حستش برجليها لانه كان شايلها وداخل بيها اوضه النوم وهو بيضحك وبيقول لا يا حبيبتي انت لازم تصحصحي معايا النهارده وتوريني قد ايه سهر بتحب محمد
ضحكت سهر بدلع وقالت
ماشي انا هوريك قد ايه انا بحبك وبكل جراءه قربت من شفايفه وبسيته بوسه كبيره مليانه بالرومانسيه والعشق والهوس
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت عبد الله
كانت نادين قاعده في الجنينه هي وعبد الله اللي من اول ما يتجوزها هو بيحاول يظهر لها قد ايه هو بيحبها وفعلا نجح في كده اثبت لها ان هو كان بيخبلها حب كبير هي ما كانتش تعرفه
ما تخليهاش تندم ابدا على يوم فكرت في انها
تتجوزه
نادين بحب/اوعى تنسى النهارده يا حبيبي عيد ميلاد مايا وجواد عامل لها مفاجاه كبيره
عبد الله بحب /ان شاء الله يا حبيبتي فكرتي هتجيبي لها ايه هديه
نادين/ ايوه يا حبيبي هجيب لها النسخه الاولى في الروايه الجديده اللي هي بتحبها
عبد الله/ ربنا يخليكي لينا يا حبيبتي ما يحرمناش منك ابدا
نادين /ويخليك ليا يا حبيبي هقوم انا احضر العشا
ولسه هتقوم لقيته بيشد ايدها ويقول لها ايه يا حبيبتي ما فيش حاجه كده ولا كده
نادين /اتلمي يا عبد الله انت كبير احنا راحت علينا خلاص سيب الحياه للاولاد احنا خلاص ما بقاش فيه مننا فايده
عبد الله بتحكي انا بقى هوريكي اذا كانت راحت علينا ولا لا وشالها وهي بتضحك ودخل بيها اوضتهم
(ليجدد معها شبابه ههه)
📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢😂😂😂
بعد يوم طويل قضيته مايا في الكليه كانت خارجه تعبانه وجواد كان مستنيها بحب قدام باب الكليه لكن اول ما طلعت وقابلت جواد شافت البنات بيبصوا عليه بطريقه وحشه وبيتغزلوا فيه
راحت بصيت لجواد بغضب غيره وقالت/
ممكن اعرف الاستاذ جاي وواقف كده ولا كان في حاجه ولا بنات نازله تتغزل فيه وهو عاجبه لان هو بيحب يشوف البنات طالعه وداخله مش كده
جواد بغضب وصوت عالي لمي نفسك يا مايا واحترمي المكان اللي احنا فيه ويلا بينا على البيت بينا بيت يلمنا ما ينفعش اللي بتعمليه ده في الشارع
ما يا بقلب بيتحرق من الغيره/لا يا جواد مش هسكت انا شايفاها بتبص عليك وانت بتضحك يبقى كنت بتضحك لها مش كده
ما اسمعش كلامها وشدها ودخلها العربيه بغضب وهي ما كانتش راضيه تدخل وبتزعق والكل انتبه لهم وهو كان على اخره منها وراحوا على الفيلا وهم بيتخانقوا في عربيه وهي طبعا مستلم بهديل وزعيق واتهامات
مايا /طبعا انت بطلت تحبني اصلا وداير على حل شعرك كل يوم مع واحده حتى يوم عيد ميلادي نسيته
جواد بغضب/ مايا اسكتي مش عايزه اسمع صوتك انت كل ما بتتكلمي بتزوديها اكثر انا ساكت لك بس عشان انت حامل لولا انا سكت لك كنت عرفتك ازاي تغلطي فيا
مايا كنت عملت ايه يا جواد كنت مديت ايدك عليا وانا اللي كنت فاكراك بتحبني بس انا اللي غلطانه اني سامحتك على كل اللي عملته فيا
جواد بص لها بغضب وحزن في نفس الوقت
وما ردش عليها وماشي هم الاثنين في صمت شديد
ومايا ندمت بعد الكلام اللي قالته ما كانش مفروض تقول له كده بس هي بتحبه بتعشقه وبتغير عليه من الهوا الطاير لما شفت البنات بيتغزلوا فيه حاسه ان عقلها اختفى والنهارده عيد ميلادها وهو ما افتكرهاش وحتى ما فكرش ان هو يعيدها
بعد شويه وقت وصلوا على الفيلا
جواد فتح لها العربيه ودخلوا هم الاثنين في صمت لكن صدمه اول ما شافه يعامله جواد لمايا الحفله كانت جميل جدا وكلهم
لابسين فساتين وجايبين لها هدايا والولاد جريوا عليها وفي تمثال كبير على شكل مايا ولوح كثير مرسومه لصورها اول ما شافت كل اللي عملوه لها حسيت ان هي قد ايه صغيره هو كان بيحاول يفاجئها ويسعدها وهي دمرت كل ده بالكلام اللي قالته
سهى وفارس قربوا منهم فارس خد جواد وما يبصت له لكن هو ما رضيش يبص عليها ولا حتى يتكلم لان كلامها فعلا جرحوا لانها مش مسامحاها بعد كل اللي بيعمله عشان يخليها تسامحه
سهى وسهر وايمان خدوها وطلعوها فوق لان جوا جايب لها فستان دهبي قصير من قدام وطويل من ورا وسلاسل ذهب وحاجات كثير يعني
علشان يخلي اليوم ده ما يتنسيش لكن هي بكل غباء بوظت كل حاجه خلصت ولبست ونزلت
والحفله ابتدات وكلهم بيرقصوا مع بعض حاولي تقرب منه عشان ترقص معاه وكلهم بيسقفوا
لكن هو كان بيرقص معاها البرود مش هو ده جواد اللي بتحبه هي عارفه ان جرحته بس مش عارفه تعمل ايه عشان تصالحه
كل كابل كان بيرقص مع الكابل بتاعه
وخلصت الحفله وكلهم وجواد حاول على قد ما يقدر ما يبينش اي حاجه قدامهم
بعد مده طويلة انتهت الحفله ورفعت اثر ان هو ياخد احفاده علشان يخلي الليله جميله بين مايا وجواد
كلهم مشيوا وجواد راح خد هدوم وخارج من الاوضه رايحه على اوضه الاطفال عشان ينام فيها
وبعد شويه وقت كان جواد نايم على السرير وهو بيفكر في الكلام اللي قالته له مايا معقول بعد السنه ما عدت وهم متجوزين ما قدرش ينسيها الالم اللي السببه لها هو عارف ان جه عليها هو عارف كان
بيجرحها بيقتلها بسكينه تلمه بس بيحبها مش بايده لكن فجاه وهو بيفكر حس بحاجه بتضمه ليها اكثر ودموع نازله على كتفه رفع عينيه شفا وهي بتبكي في حضنه
قام على السرير وهو حزين وهو شايفها بالحاله دي بص لها وقال في ايه بس يا مايا زعلانه ليه
انا اللي مفروض ازعل مش انت
مايا بدموع حزن/ انا اسفه
جواد على ايه بالظبط تعتذري على ايه
مايا وهي بتدفن نفسها في اكتر انا اسفه لاني خليتك تزعل بس غصب عني يا جواد قلت لك الكلام ده انا بحبك اكثر من نفسي ولما شفت البنات دي بتبص عليك اتجننت انا بموت فيك
جواد محشش باي حاجه غير كلمه بحبك اللي طالعه منه بقها واعترفها ان هي بتغير عليه شبع غروره كراجل شدها لي اكتر وبص في عينيها وقال عارفه يا مايا لو عملت الحركه والكلام اللي قلتيه هتشوفي مني تصرف مش هيعجبك انا مستحيل ابص لواحده غيرك انت قلبي يا مايا
مايا بحب/ صحيح يا جواد
جواد بهوس صحيح يا قلبي وعقل جواد
مايا بجنون انا اصالحك فتح عينيه بصدمه وهو شايفها لابسه بدله رقص وبصله بدلع وضحك وقامت من على السرير وشغلت اغنيه وابتدي تتميل عليها براعه ولا كانها محترفه وهو كان بيحترق بنار الرغبه والحب والعشق ليها امن على السرير وقرب من عليها وشالها قلتها بشفايفها في قبله عميقه وبعد عنها وبص في عينيها وقال بعشقك يا مايا بعشقك ورجع تاني بس قبلت متفرغه على جميع اجسادها ليه يمتلكها جسديا وقلبا
وتعدي الايام وتخلف مايا بنت وتسميها ليالي ويبقى عندها رعد وسفيان وليالي وتخلف سهى وفارس مروان ويبقى عندها مروان واياد ومحمد يخلف ولد ويسميه سامر ويبقى عنده سامر جوليان وكندي وكنزي وتجمعوا كلهم فى عيد الاضحى
ونادين وعبد الله ورفعت
وجواد طلب منهم كلهم ان يتجمعوا وتصوروا
صوره جميله
وجواد بص المايا وقال لها عشق دمر حياتك
لكن هي ردت عليه وقالت ده لا ما دمرش حياتي ده كان اجمل حاجه في حياتي
وبكده تبقى خلصت قصتنا واتمنى ان الهدف من القصه يكون وصلكم ونصيحه مني لاي بنت مقدمه على الزواج ما تفرطش نفسها بسهوله لان الحاجه لما بتيجي بسهوله بتروح بسهوله وربنا لما حطي لنا قواعد للزواج اكيد كان في حكمه في كده وشفته نتيجه الظلم مهما طال لازم ربنا يرد الظالم للمظلوم
حتى لو بعد سنين واللي انسان اللي بيشتكي هم من ربنا ربنا بيجيب له حقه ويا ريت نراعي ربنا في تربيه اولادنا وما نعملش زي ناديه اللي ربت ولادها الاثنين على الحقد والكره والتملك وشفته نهايتها ايه اتمنى اكون وصلت رسالتي وتكونوا استمتعتوا معايا
دمتم في امان الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى