روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثامن 8 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثامن 8 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثامن

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثامن

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثامنة

جواد بصدمه/ جدي انت بتمد ايدك عليا
الجد بصوت عالي وعصبيه /انت كمان ليك عين انك تيجي بعد اللي عملته ايه اللي دخلك بيتي
جواد/ انا ما عملتش حاجه عشان اخجل منها واستخبى زي الحراميه انا لو عملت حاجه مش هحط عيني في عينكم هم اللي المفروض يتكسفوا مش انا
جدي بستغرب/ يتكسفوا من ايه هم عملوا ايه عشان يتكسفوا عليه انت بتكذب الكذب وبتصدقها يا جواد تعالي شوفي ابنك يا ناديه جاي بيقول لي يتكسفوا بعد اللي عمله وفضحنا وسط الناس لولا محمد اتصرف كان زماننا دلوقتي ما قادرينش نبص في وش حد
بعد ما العريس ساب العروسه ما فكرتش هيقولوا ايه
على بنت عمك؟ ما فكرتش هيقولوا لقاها ما عيوبه
عشان كده سابها قبل الفرح بساعات انت ولد غير مسؤول وجاي بكل عين بجحه بتتبجح فيا
ولا كانك عملت حاجه وتقول لي ما عملتش حاجه يا جدي انت ما فهمش حجم نصيبه اللي انت عملتها فهمي ابنك يا ناديه ان بنات الناس مش لعبه في ايده ولما هي مش عاجباك ومش عايزها كنت سبتها من بدري مش تستنى يوم الفرح قبل ما يجي الماذون بساعات وتسيبها
ناديه بخوف وزعل /عشان خاطري عشان خاطري يا بابا سامحه هو ما لهوش غيرنا ولو كان على مايا هي مسامحاه مش كده يا مايا يعني لو ماياه كانت مسامحاه انت كمان هتسامحه مش كده قولي يا مايا قولي انك مسامحاه
الجد صلاح بعصبيه /ما تحاولوش تضغطوا عليها هو ما دسش على رجليها عشان تسامحه ده بهدل شرفه وسمعتها في التراب عشان كده مستحيل اسامحه
مايا بوجع وحزن لا يا جدي انا وجواد ما فيش حاجه بينا خلاص انا سامحته وهو مهما عمل فهو ابن عمي مستحيل ازعل من ابن عمي عشان خاطري يا جدي سامحه
صلاح بوجع على حفيدته
يعني انت سامحتيه حتى بعد اللي عمله كله في حقك
حتى لو انت سامحتي يا نور عيني انا مش هقدر اسامحه
مايا /عشان خاطر البيبي انا سامحت جواد من فرحتي بالبيي قلت عشان هيجي لي بيبي لازم اصفي قلبي واسامح كل اللي غلط في حقي فعشان كده عايزاك
تسامحه يا جدي
جد صلاح/ خلاص يا حبيبتي انا سامحته
خلاص يا جواد هعتبر اللي اللي حصل ماضي بس اعمل حسابك مستحيل ارجع معاك زي الاول انت خنت ثقتي
جواد بالم ووجع/ خلاص يا جدي اهم حاجه عليا رضاك وانك سامحتني بعد اذنكم انا طالع ارتاح
وهو طالع بص ماياه بصه غريبه مليانه بالانتقام والكره لانها هي السبب في كره جدو
وكل اللي حصل له بسببها بس هنا سال نفسه سؤال
هو بعت رساله لجدو ازاي الرساله ما وصلهوش؟
معقول يكون في حد ورا الرساله ما توصلش جدو؟
ولا يمكن مايا هي اللي حذفتها علشان تقدر تتجوز محمد؟ بس ازاي وجدو بيقول ان محمد عرض على مايا الجواز بعد ما هو هرب بالنسبه لهم وهنا في سؤال ثاني
خطر في دماغه ليه مامته ما قالتلهمش ان هو سافر
علشان علشان شغل ؟وهو قال لها وقابلها قبل ما يسافر اسئله كثيره ب
دور جوه دماغ جواد مين سبب وراء كل اللعبه دي؟ مامته !ولا مايا! ولا محمد! ولا حد ثاني هو ما يعرفوش؟ هنا قرر انه يدور على الحقيقه
اللي هتخليه بريء من كل التهم اللي هم بيتهموه
طلع وهو بيفكر في كل حاجه ولازم هو دلوقتي يواجه مامته هو طالع نده على مامته
جواد بغموض/ ماما عايزك في اوضتي فوق
ناديه/ حاضر يا حبيبي اديني جايه
طلع جواد وطلعت ورايا ناديه
صلاح بحب طبطب على مايا /كنت عارف انك هتسامحيه كنت عارف ان قلبك طيب
مايا بوجع بتحاول تدريه /لا ولا يهمك يا جدي
اهم حاجه ما بيبقاش في مشاكل في البيت
انا مش وحشه يا جدي عشان ادمر البيت اللي اتربيت فيه بعد ما اخويا وابويا وامي ماتوا
ما ينفعش اعض الايد اللي اتمدت لي حتى لو جواد غلط فهو برده ابن العيله دي وما ينفعش اكون قاسيه
واقطع العلاقات وخليكم تفترقوا وتبعدوا عن بعض انا عمري ما هكون كده يا جدي
جد صلاح بحب
ربنا يكملك بعقلك يا بنتي انا عارف ان جواد غلط في حقك بس انت دايما بتثبتي لي انك انك بنت ابوك كان زيك كده طيب كل ما اشوفك بتذكر ابني الله يرحمه وامك برده كانت طيبه ربنا يكملك بعقلك انا هطلع ارتاح دلوقتي تصبح على خير يا حبيبتي
مايا بحب/ وانت من اهل الخير يا جدو
طلع الجده عشان يرتاح وينام ومحمد قرب من مايا
محمد بحزن /مايا انا عارف اللي بتحس بيه دلوقتي عارف انه صعب عليك انك تسامحيه وانك سامحتيه بس عشاني بس عايزه اقول لك حاجه جواد ما يستاهلش انك تسامحيه ولا انك تدي له فرصه ثانيه
شفتي هو مش حزين ولا حتى بيفكر كان هيحصل لك ايه لو ما اتجوزتكيش ما تزعليش مني هو ما فكرش في بنت عمه اللي مستنياه وبيبجح في جده ولا كانه عمل حاجه بجد جواد صدمني فيه ما كنتش فاكره كده خالص
عشان كده عايزك يا مايا تحاول تخرجيه من قلبك
وان وجوده في حياتك ما ياثرش على علاقتنا
مايا /ما تقلقش جواد ماضي وانا مستحيل
اعمل حاجه وحشه او غلط
عشان كده عايزك تكون مطمن
انا مستحيل اخونك يمكن لسه ما حبيتكش بس انت ليك في مكان في قلبي يا محمد هو لسه ما ما بقاش حب بس هو غلاوه معزه كبيره وان شاء الله تتحول لحب عايزاك تكون واثق فيا وان مستحيل اني اعمل حاجه تضر سمعتك وسمعتي
محمد بحب/ عارف يا مايا انك مستحيل تعملي حاجه تضريني بيها هو واثق فيك واثق انك مستحيل تخونيني مش محتاجه تقولي
اتنهد تنهيده طويله وبصلها وكمل بوجع وقال يا مايا انا بحبك سبق واعترفت لك اني بحبك من زمان بس النهارده بقولها لك ثاني انا مهووس فيك يا مايا وما اقدرش اكمل حياتي من غيرك
عشان كده خايف انك في يوم تسيبيني وترجعي لي لجواد وخصوصا ان في بينكم طفل يعني هو الاحق ان يبقى معاكي
ماياه بحب اطمن انا مستحيل انسى اللي عملته معايا واكون خاينه و ونكره بالجميل ما تفكرش اني قاعده معاك شفقه لا انا قاعده معاك عشان بحاول اني ادي زواجنا فرصه وان شاء الله حياتنا هتبقى كويسه مع بعض وخلاص الموضوع اتقفل ويا ريت ما نفتحهوش تاني يلا بينا نام عشان انا تعبانه قوي
محمد بحب /سلامتك من التعب يا حبيبتي يلا بينا انا عارف ان البيبي تعبك اول يومين دول واخدها
وطلعوا عشان يرتاحوا
في نفس الوقت
في بيت ندى
ندى كانت قاعده على السرير ماسكه صوره جواد وهو ومايا بس كانت بتقص صوره ماياه من جنبه
ندى بغل وكره/ امتى بقى تطلعي من حياتنا ده انا بقيت بكره حياتي بسببك يا شيخه اه لو تعرفي انا بكرهك قد ايه يا مايا بسببك حب جواد راح مني
لو كل ده حتى بعد اللعبه اللي عملتها خالتي انا حاسه انه لسه بيحبك ده حتى بابا لما جه وحكلنا جواد عمل ايه كنت بحسدك برده حتى وانت مش معاها في قلبه اخرجك من قلبه ازاي انا قدرت اخرجك من حياته مش قادر ه اخرجك من قلبه ليه؟ اللي بيحبك كل الحب ده ليه ؟مش قادر ينساك حتى بعد اللي عملتيه فيه حتى بعد ما اثبت له انك خاينه بس انا مش هسكت غير لما اخده منك خالص واحرمك منه؟
قطع كلامها صوت خبط على الباب
ندى/ ادخل مين
مامتها/ انت بتعملي ايه مش المفروض تروحي تشوفي جواد هو رجع
ندى بستغرب/ هروح اقول له ايه يعني وبعدين ما فيش مناسبه عندهم في البيت عشان اروح هروح اقول له اديني جيت لك يا ماما لازم يكون في سبب وانت اكثر واحده عارفه ان جواد ممكن يكسفني هناك ويقلل مني جامد ما هو دايما بيقلل مني
فانا مستنيه يبقى في سبب عشان ارو
مامتها بغل /خلاص انا هرن على خالتك واقول لها عشان تخليكي تروحي عندهم
ماشي
ندى بزهق/ ماشي
خرجت ام ندى وندى فضلت مركزه مع صوره جواد اللي قلب حياتها وقالب قلبها
وفي بيت المنوفي في غرفه جواد
جواد /في شويه حاجات عايزه اسالك عليها ازاي جدي بيقول لي ان هربت ومايا كمان بتقول اني هربت ممكن تفهميني انت ما تكلمتيش ليه ما قلتلهمش ليه ان انا في ماموريه وانت كنت عارفه وكنت قايل لك اعتبري الرسائل ماتبعتلهمش انت مش مفروض تقولي لهم
ناديه بشجاعه /لا ما كنتش هقول لها وانا اللي قلت لهم انك هربت عشان ما تتجوزش مايا ورسلت الرساله لجدك قلت لهم انك هربت وانك مش هتقدر تتجوزها بس انا ما كنتش عامله حسابه ان محمد يطلع شهم ويتجوزها كنت عايزه الناس كلها تتكلم عليها
جواد بصدمه ايه ليه ليه تعملي كده ليه تدمري حياتي
الام بحزن/ انا ما كانش قصدي اني ادمر حياتك انا عملت كل ده علشان انتقم
جواد بصدمه وحزن /وتنتقمي من مين من ابنك انت عارفه اني كنت بتعلق بيها قد ايه انت هديتي كل حاجه ليه يا امي ليه انا عايزه اعرف سبب واحد يخليكي تعملي كل ده
ناديه بكذب/ هقول لك انا ما كنتش ناويه انتقم ولا اي حاجه بس لما جيت لك الماموريه في الوقت ده وبعثت رساله لجدك ورساله ليها في الوقت جات لي كل الافكار اني خليها تطلع من حياتك للابد كنت عارفه ان بعد ما هي يبوظ فرحها مش هترضى تتجوزك تاني
بس صدقني انا ما كنتش عارفه ان هي
هتقبل تتجوز محمد ولا ان هي هتتقبله اصلا
انا عملت كده مين دافع الانتقام من امها عشان خدت حبيبي زمان انا عارفه اني غلطانه والغيره عمتني حبي ليك عشان كنت خايفه ان هي تاخدك زي امها خدت عمك بس صدقني ما كنتش عارف ان كل اللي هيحصل سامحني يا جواد يا ابني
جواد بوجع اسامحك على ايه انك دمرتي لي حياتي
انك بعتين على الانسان الوحيد اللي بحبها الحاجه الوحيده اللي كنت بتمناها بعتها عني اسامحك على ايه
ناديه بحزن جواد انت ناوي على ايه ارجوك سامحني ما تعاقبنيش انت عارف اني ما ليش غيرك انت واخوك
جواد بهدوء انا ناوي اعمل الصح وخرج من الاوضه
ناديه وقعت على الارض بحزن جواد لا
😱😱😱😱😱😱😱😱😱

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى