روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثالث 3 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثالث 3 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثالث

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثالث

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثالثة

عشقه دمر حياتي ♥️❤️❤️❤️♥️♥️
الفصل الثالث❣️❣️❣️❣️🌹🌹🌹
الكاتبه مي احمد💓
😍🤩🤩😍😍🤩😍🤩🤩😍😍😍🤩🤩♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️❤️❤️
جواد بصدمه ايه انت ليه بتقولي كده ليه محسساني اني اجرمت في حقك يا حبيبتي بكره فرحنا واللي حصل بينا ده بيحصل بين اي اثنين متزوجين عادي مش عايزك تزعلي مني مدي لها ايديه عشان تترمي في حضنيه
بصيت له بتردد بس ما لقيتش حل غير ان هي رمت نفسها في حضنه وقعدت تعيط طبطب عليها وهمس لها بصوت هادي حبيبتي وقلبي وروحي وعقلي مش عايزك تزعلي من اللي حصل بينا بيحصل بين اي اثنين عشان بيحبوا بعض انت مش بتحبيني زي ما انا بحبك مش عايزك تحسي بالذنب ولا انت مش واثقه فيا
كلمت بصوت متقطع انا اسفه يا جواد اللي عملته انا كنت مصدومه اوعدك اني مش هعيط تاني انا بحبك قوي يا جواد ايه اللي حصل بينا ده عشان بحبك ما فكرنيش رخيصه
غبيه انت غبيه قالها جواد بعصبيه مين قال لك اني شايفك كده لو تعرفي انا شايفك ايه ما تقوليش الكلام اللي انت بتقوليه انت عمرك ما كنت رخيصه انت دايما غاليه وهتفضلي طول عمرك غاليه
وكمل بحنيه
انت الماسه وانا من حظي اني حصلت عليها ابتسمت بين د موعها وحضنته جامد وقالت انا بحبك يا جواد وبوثق فيك اوعى في يوم تكسر الثقه دي لان مش هقدر اواجه الحياه من غيرك انت ثقتي وسندي في الحياه مسك وشها بايديه وقال لها وهو باصص في عينيها عمري ما هخون ثقتك لاني بدمنك يا حبيبتي اوعدك طول ما انا عايش الحب والثقه للي بينا عمرها ما هتهتز انا بحبك وبخاف عليك وعمري ما هسمح لحد ياذيك يلا قومي البسي هدومك عشان اوصلك عشان ما ينفعش عروسه ازاي تبات بره البيت
قامت وراحت الحمام وهو تنهت وقال سامحيني غصب عني ما كانش بايدي
بعد شويه وقت خرجت من الحمام ولبست هدومها وهو اخذ شاور ولبس هدومه وركبه العربيه هدوء تام كانت مستغربه من الهدوء اللي هو فيه ديما انه ما يتكلمش معاها يا ترى هو زعلان على الكلام اللي قلته له بس هي ما كانتش تقصده تجرحه او تقلل منه قربت منه كان شارد وبيفكر في حاجه ومسكت ايده واتكلمت بصوت مليان بالحنيه
جواد انت زعلان مني انا اسفه
بص لها باستغراب بتعتذر منه وهي مش غلطانه بتعتذر منه عشان بس قالت حاجه من حقها ان هي تقولها بتخاف على زعله هي الوحيده اللي بتخاف على زعله مسك ايدها جامد عمري ما ازعل منك يا حبيبتي بس انا تعبان شويه
بصيت له بخوف مسكت ايديه حاسس بايه ايه اللي وجعك اول ما تروح لازم ترتاح
ولا اقول لك روح للدكتور عشان نطمنك على صحتك
جواد ايه كميه الخوف ده كله يا حبيبتي شويه صداع بس مش تشغلي بالك عايزك بس ترتاحي عشان بكره هيبقى يوم عمرنا انا وانت
بصيت له التردد وسالت سؤال خطر على بالها جواد ممكن اسالك سؤال وارجوك جاوبني عليه بصراحه لاني خايفه ويعني هو وعد يعني انا عايزاك توعدني وعد
جواد استغراب وعد وسؤال في نفس الوقت قولي اللي انت عايزاه يا ستي انا معاكي
مايا بحب انا عارفه ان السؤال اللي هساله لك غبي بس انا دايما بحب اسمعها منك جواد انت بتحبني قد ايه..
جواد ايه السؤال الغريب ده مع ذلك هجاوبك علشان ما تزعليش انا انا معاكي تعديت مرحله الحب من مراحل انا بعشقك يا ملكه قلبي وايه هو الوعد بقى يا ست اللي انت عايزاني
مايا عايزاك توعدني انك عمرك ما تسيبني حتى لو قلت لك انا سيبني ما تسيبنيش ما تتبعش كلامي لاني ما بعرفش مصلحتي هتوعدني
بص لها بتردد ومسك ايديها وواعدها ان هو عمره ما هيسيبها خرجت مبسوطه وراحت على القصر بصي على طفها وهي داخله وتنهد حاسس ان هو مشلول مضطر ان هو يعمل كده مضطر ان هو يسيبها. ساق عربيه وراح على مكان مجهول
في بدايه يوم جديد مليء بالمفاجات انه يوم العرس يوم الزفاف يوم هيجتمع في روحين بيحبوا بعض اجمل اثنين عشاق مايا وجواد
في اوضه ماياه كانت نايمه على سريرها وبتتذكر تفاصيل ليله امبارح اللي قضيتها مع جواد ولما هو وعدها ان هو عمره ما هيسيبها صحيت على صوت صاحبتها ايمان وهي بتصحيها
ايمان بعصبيه ايه يا بنتي كل النوم ده بقينا الظهر هتروحي متى الكوافير وتجهزي
مايا انا مش هروح الكوافير جواد طلب لي افضل بيوتي سنتر هيجي لي هنا في البيت عشان الحفله هتبقى في الجنينه تحت يبقى ما فيش داعي نروح الكوافير عشان انا ما بحبش الاماكن دي والزحمه
طيب يا ستي قومي يلا خدي شاور والبسي على ما تيجي بيتي سنتر تحت كلهم يجهزوا الحفله وانت ولا انت هنا
مايا هو جواد تحت عايزه اشوفه
ايمان تشوفي مين ياما ممنوع جواد مش تحت عشان تكوني مرتاحه خرج من الصبح عريس بقى وبيجهزي نفسه وانت عروسه وبتجهزي نفسك يلا قومي
مايا خلاص اديني قمت يوه عليك شويه زن
راحت استحمت وبتجهز الميك اب ارتست وابتدت تزينها
بعد شويه وقت المعازيم ابتدوا يوصلوا
والماذون وصل وجد وعم مايا كلهم كانوا تحت ومحمد كان تحت
الجد امال فين جواد ليه ما جاش لغايه دلوقتي
محمد برن عليه تليفونه مغلق
طب رن على حد من اصحابه الماذون كل شويه يستعجلنا والناس تحت مستنيين العروسه والعريس
محمد هحاول ارن تاني
فوق عند العروسه كانت مايا لابسه فستان زفاف ايه في الروعه منفوش والايدين من شافوني شفاف وفاتحه كبيره من عند الصدر

ايمان كانت معاها هي وسهر وندى دي كانت بصلها بحب كان نفسها هي اللي تلبسه بس كله نصيب
ايمان قربت عليا وحضنتها وقالت لها طلع زي القمر يا حبيبتي ربنا يتمم لك على خير
مايا شكرا قوي يا ايمان انت فعلا اخت حقيقيه
ندى خرجت عشان ما كانتش قادره اشوفهم ما كانتش قادره تمثل ان هي فرحانه لها بس اتصدمت لما نزلت تحت وعرفت ان العريس مش موجود وقافل تليفوناته
وفجاه جات رساله على تليفون محمد بتقول ان هو اضطر ان هو يسافر وانا مش هيقدر يتجوز مايا
الجد صلاح ازاي قدر يعمل فينا كده هنقول ايه للناس هنقول ايه المايا لما ابنك عايز يسيب مايه ما سابهاش ليه من بدري ليه استنى لغايه دلوقت
عبد الله هدأ يا ابويا اكيد في سبب انا مش عارف هو ليه عمل كده بس اكيد عنده سببه
الجد صلاح هنداري الفضيحه دي ازاي دلوقتي هنقول ايه للناس اللي مستنيه تحت
في نفس الوقت واوضه الميه
ندى اول ما سمعت كده جريت على فوق وقالت لمايا
مايا كانت بتتكلم مع سهر وهي مبسوطه لكن فجاه شافت ندى وهي بتبتسم لها بشر هي اصلا ما بتحبهاش ولا بترتاح لها
ندى ما تتبسطيش قوي يا مايا العريس هرب وسابك يا حبيبتي رجع لعقله وقال مين دي اللي عايش معاها بقت حياتي
مايا بصدمه ودموع انت كدابه جواد مستحيل يعمل فيا كده جواد تحت وانا عارفه نزلت جاري على تحت
بس اتصدمت من اللي سمعته
محمد انا هتجوزها يا جدي جواد هربوا ومش هيرجع ثاني هو بعث لنا ان هو مش هيقدر يتجوز مايا اذا جواد اتخلى عن عاره فانا مش هتخلى عن عاري ابدا
ميه بدموع وهي حاسه ان الدنيا بتلف بيها كانت واقفه ومسطومه صرخت باعلى صوتها لاااااااااااا
جوااااااااااااااااااااااد وقعت اغمى عليها
كلهم بصدمه مايا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى