روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثالث عشر

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثالث عشر

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثالثة عشر

الحلقه ١٣💥💥💥💥💥💥
الكاتبه مي احمد🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ماياه بصدمه😨 جواد ايه اللي بتعمله ده
جواد كان واقف بيتنفس بصعوبه من كتر العصبيه والاستحقار اللي هو بيستحقره الندى البنت دي فعلا شيطان على هيئه انسان بص لها وقرف
واتكلم بحده/ مايا اشرف منك وانظف منك 100 مره 100 مره قلت لك ما تلعبيش مع مايا اللي بينا ما لكيش دخل فيه عشان انت تزعقي فيها وتقولي لها كلام جارح
لولا ان انت بنت خالتي كنت عملت معاكي تصرف ثاني مش هيعجبك يلا اعتذري لها
ندى بصيت لها بكره وحقد من الحب اللي شايفاه في عين جواد ليها حتى بعد اللي حصل كله بينهم لسه بيحبها كانت مش هتعتذر بس فكرت شويه ان هي لازم تباني ان هي ضعيفه قدام جواد
فقامت من على الارض وقربت من مايا بانكسار مزيف
واتكلمك بحزن/ انا اسفه يا مايا انا مش عارفه عملت كده ازاي ممكن عشان من غيرتي
على جواد وحبي لي ما كانش قصدي اضايقك سامحيني احنا زي الاخوات واللي عملته ده مش هكرره تاني انا اسفه واسفه على الكلام اللي قلته لك من شويه ما كنتش اقصد سامحيني
ماياه بصيت لها استغراب بس هي عارفه ندى وعارفه هي بتفكر ازاي اكيد بتعمل كده عشان جواد اتنهدت
واتكلمت ببرود/خلاص يا ندى انت مهما عملتي انت صاحبتي خلاص اعتبري اللي حصل ما حصلش بس انا عايزاك اتحكمي بغرتك شويه لان المره دي سامحتك المره الجايه هرد عليك رد قاسي
و بصت ناحيه جواد واتكلمت ببرو د/ شكرا جواد على وقفتك معايا النهارده وانا عايزاك تسامح ندى هي اكيد عملت كده من حبها فيك وغريتها عليك اي واحده مكانها هتعمل كده فانا مسامحاها بعد اذنكم سابتهم مايا ودخلت على الفيلا وهي بميضايقه من كل اللي حصل فيها
اليوم ده كان يوم تقيل على قلبها بكل اللي حصل فيه من وجع والم وحب
كان جواد دخل ورا مايا لكن ندى وقفته
قربت منه ومسكت ايديه جواد انا اسفه انا عارفه اللي عملته غلط بس من حبي فيك الواحده مننا بتغير على حبيبها وجوزها عشان كده لازم تقدر ده يا جواد
وتقدر حب وخوفي انا عارفه اني اتصرفت غلط مع مايا بس ده مش من غير سبب انت سبتني انا اللي انقي الذهب والخاتم بتاع الخطوبه في نفس الوقت اللي انت لما تقدمت المايا جبت لها خاتم سوليتيب من غير ما تطلب لكن انا حتى ما وقفتش معايا اختيار الخاتم وهي نقيت لي حاجه مش حلوه عشان تبين لي ان هي احسن مني وكملت بدموعه مزيفه ايه جواد انا شفت في ايدها الخاتم بتاعك ممكن اعرف هي ليه ما قلعتوش لغايه دلوقتي ؟وتقصد ان هي تنقي لي حاجه اقل من اللي لابساها عشان تبين لي ان انت كنت بتحبها اكثر وان انا ما قالكش حاجه خالص انا عارفه اني اتصرفت غلط بس بندفع حبي ليك كل اللي انت عايز تعمله اعمله يا جواد لو عاوز ننهي العلاقه انا ما عنديش مشكله المهم تكون مبسوط يا جواد انت عارف لما وافقت عليك بس عشان تكون مبسوط ووتعدك اني هحول ابسطك واقدم لك كل حاجه ممكن تبسطك
وقعدت تبكي دموع التماسيح عشان تخلي الجواد يتعاطف معاه
جواد بعد ما سمع كلامها بقى في حرب جواه ليه ميه محتفظه بخاتم اللي هو لبسها يوم الخطوبه
معقول يكون كلام ندى صح تكون لبسته عشان
تبين لها ان هي قليله بس ده مش تفكير مايا
مايا لو كانت عايزه ترجع له كانت رجعت له لما قال لها الحقيقه بس هي اللي رفضت ان هم يرجعوا لبعض تقصد ايه مايا بالحركه دي افكار كثيره
بتدور في دماغه مش لاقي لها اي اجابه وندى بتعيط قدامه ده يزيد الضغط عليه قرب منها ومسح دموعها
واتكلم بغموض /ما تزعليش اكيد ماياه مش تفكيرها كده بس انت برده غلطت في اللي انت عملتيه لازم تعرفي انك هتبقي مرات جواد المنوفي يبقى تراعي كل تصرفاتك فاهمه
ندى بدموع وعياط فاهمه
جواد بحب
خلاص ما تعيطيش انا سامحتك بس عايز وعد منك الموضوع ده ما يتكررش واترعي احنا فين ووضعي في المجتمع انا ايه اتفقنا مش عايز اندم
في يوم انا اخترتك يا ندى
ندى تمام اوعدك اللي عملته مش هيتكرر تاني
جواد ماشي اتفقنا يلا روحعشان الوقت اتاخر
ندى تمام اشوفك بكره مشيت ندى وهي بتفكر في الخطوه الجايه اللي هتعملها ولا هتكون هي النقطه الفاصله فعليقتها هي وجواد وضحكت لما افتكر نظره جواد لما ذكرت موضوع الخاتم واتكلمت مع نفسها بخبث ابقي وريني بقى يا مايا هتعملي ايه مع جواد لما يقول لك هات الخاتم انا مش غبيه عشان اسيب لك خاتم سوليتيب من فرنسا انا اللي استحق كل حاجه بتاعه جواد هو هيبقى جوزي انا يبقى كل حاجه لازم تكون معايا
///////////////////////////
بعد ما مشيت ندى دخل جواد وهو في حيره من امره يعمل ايه يطلب منها الخاتم مش معقول يعمل كده هو عمره ما هيبقى بالرخص ده بس كلام ندى خلاه يفكر ليه محتفظه بيه معقول تكون لسه بتحبه وباقيه على العلاقه اللي بينهم طب وكلامها وجرحاها ليه وتذكرها ليه دايما ان هي مرات اخوه ورافضاها ان هم يرجعوا لبعض معقول كل ده وهم قلبه لسه بيحط لها عذر ورا عذر عشان بيحبها
دخل غرفه التمرين عشان يفضي كل اللي جواه في التمرين
في نفس الوقت كان محمد جاء هو وسهر وهم بيضحكوا عشان العشا اللي محمد عازمها عليه
سهر بضحك/ انت غريب مش مبطل هزار يا ابني اعقل انت هتبقى اب
محمد بمشاكسه/ وهبقى احلى اب وحياتك يا بنتي اللي ما تعرفيش انا مين انا محمد المنوفي وبكره هبقى راجل اعمال كبير وتشوفي كل البنات
هتترمى تحت رجلي هو انا اللي هرفضهم لان ما فيش في القلب غير مراتي حبيبتي مايا
لما قال كده حاسس ان قلبها وجعه بس حاوليت تداري عشان ما يبانش عليها ان هي بتتاثر بكلامه على المايا وتكلمت بصوت حاوليت تبين ان هو طبيعي طب يلا بينا عشان الوقت بيتاخر
اول ما دخلوا كان الجد وناديه قاعدين على السفره
جدي صلاح /عامل ايه يا ابني واخبار الشغل ايه
محمد/ الحمد لله كله ماشي كويس يا جدي والنهارده كسبنا صفقه كبيره كله فضل سهر وقفت جنبي كتير والله يا جدي
جد صلاح/ انا عارف ان سهر بنت كويسه هي وشريف اخوها هم من اقفه الموظفين عندنا وان شاء الله اخوها شريف هيفتح شركه قريب هو قال لي كده هو طموح وعنده اراده هو واخته بجد عيله كويسه خالص
سهر بحب /شكرا كثير يا جدي على ذوقك
جد بحب العفو يا حبيبتي ده شهاده لازم اقولها في
حقك انت واخوك
في اللحظه دي
ده نزلت مايا عليهم وهي باين عليها علامات التعب محمد اول ما شافها وهي نازله قام بسرعه وراح عندها ومسك ايديها و سندها لحد ترابيزه الاكل
محمد بحب /ارتاحي يا حبيبتي باين عليك انك تعبانه تحبي نروح للدكتور انا عارف النهارده انشغلت عنك كثير بس والله غصب عني
مايا ضغطت على ايده بحب لا عادي يا حبيبي شويه صداع انا اصلا رحت النهارده كشفت الدكتوره قالت اني عايزه اهتم باكل شويه ما فيش حاجه تخليك تقلق المهم عملت ايه الصفقه طمني عليك
محمد /الحمد لله والله يا حبيبتي الشغل كان كويس خالص النهارده وكسبت الصفقه اللي انا كان حلم اني اخذها وكله فضل سهر بنت خالتك
مايا بحب/ شكرا يا سهر على وقفتك جنب محمد بجد انت اجدع بنت خاله شفتها في حياتي بس انا مستغربه انت اشتغلت امتى في الشركه
سهر/ اشتغلت من شهرين شريف اخويا اصر عليا اني اشتغل معاه عشان افهم في نظام البيزنس اللي انا درسته
مايا اه تمام عامله ايه يا ايمان والبيبي عامل ايه
سهر بحب الحمد لله كويسين
محمد بص ناحيه امه واتكلم باستغراب امال فين جواد يا ماما هو مش من عادته ان هو ما يحضرش
العشا معانا
ناديه خبث وحقد/
ما اعرفش والله يا ابني من ساعه من عند الذهب وهو في اوضه التمرين ما رضيش يتعشى معانا قال ان هو مش جعان
بصت ناحيه ميه بشكل وكملت كلامها هو حصل حاجه النهارده وانت في المول ولا ايه يا مايا
مايا التوتر /
لا ابدا ما فيش حاجه حصلت احنا رحنا وما عجبهاش حاجه و انا تعبت شويه فجواد خدني وداني عند الدكتوره كشفت فعشان كده
اجل ويجيبوا الشبكه في يوم ثاني بس هو ده اللي حصل
ناديه اه قلتي لي اصل افتكرت ان في حاجه حصلت عشان كده جواد متضايق وما رضيش يخرج قلت يمكن اتخنقت ولا حاجه
ناديه خلاص قالها جدي صلاح وهو بيبص لهابحده موضوع واتقفل مش عايز اسمع في اي كلام ثاني ماشي
ناديه انا اسفه يا بابا ما كانش قصدي حاجه انت عارفه يا مايا انا بحب جواد قد ايه عشان كده مش عايزاك تزعلي مني انت عارفه انا بحب ابني وبخاف على فرحته وزعله ولما شفته متضايق اتضايقت على زعله وفكرتك انك زعلتيه يعني انا اسفه
مايا /لا عادي ما فيش حاجه انا طالعه اوضتي ارتاح
محمد قام من على الاكل وراح عند مايا حبيبتي تحب اوصلك على الاوضه باين عليك انك تعبانه جدا
محمد ماسك ايديها وبيكلمها بحنيه كل ده تحت انظار سهر اللي حاسه ان قلبها بيتقطع من الالم
مايا/ لا يا محمد انا كويسه خليك مع سهر وابقى اوصلها عشان الوقت بقى متاخر وبصت لسهر
وتكلمت بحب ابقي سلمي لي على ايمان وخالتي
سهر بابتسامه مزيفه حاضر يا حبيبتي يوصل
مشيت مايا وراحت على اوضتها بسرعه وهي تتنفس بصعوبه بسبب انتهم ناديه ليها ان هي بتحاول تخرب خطوبه جواد وندى ليه كلهم بيجوا عليها؟ ليه ما حدش بيحس باللي جواها؟ ليه كلهم اعتبروا اهو الضحيه؟ ليه كلهم نسيوا اللي هو عملوا فيها؟
دلوقتي بيتهموها ان هي بتحاول تبوظ خطوبته كانت بتفكر في كل ده وما اخذتش بالها من جواد اللي كان خارج من اوضه التمرين وفجاه كانت هتقع
لقيت نفسها في حضن جواد ويبص لها نظرات غريبه
مايا بتوتر من قربه المهلك لقلبها
بعدت عني بسرعه واتكلمت بصعوبه شكرا على كل اللي عملته معايا النهارده
جواد ببرود ما فيش شكرا انت مرات اخويا واجب عليا اني اقف جنبك لو حصل لك حاجه سيبك من الموضوع ده كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع مهم
مايا باستغراب موضوع ايه اللي انت عايز تتكلم معايا فيه
جواد بغموض موضوع مهم انا هستناك تحت في الجنينه ارجوك يا مايا انزلي لان الموضوع مهم
مايا خلاص ماشي شويه وهنزل في الجنينه
مشي جواد وراح على غرفته عشان ياخد شاور
اما مايا كانت واقفه مستغربه هو عايزها في ايه ويا ترى ايه الموضوع المهم اللي هو عايزها فيه وليه طلب منها ان هي تنزل في الجنينه اسئله كثيره بتدور في دماغ مايا مش لاقيه لها اي اجابه بشخصيته المعقده من وجهه نظرها
راحت على اوضتها عشان تستريح شويه من كتر التفكير
في اوضه ندى كانت بتكلم ناديه وبتحكي لها عن الخطه الجديده اللي هي ما تخطط لها
ناديه بشك/ متاكده ان الخطه دي هتجيب نتيجه وجواد هيسامحني انا خايفه لاعملها الموضوع يتقلب عليا
ندى بخبث /ما تخافيش يا طنط طول ما انت معايا احنا في الامان بس اعملي اللي قلت لك عليه
ناديه/ ماشي لما اشوف اخرتها معاكي سلام
قفلت ندى معه ناديه وهي بتضحك وبتتكلم مع نفسها بصوت عالي
غبيه طول عمرك هتفضلي غبيه انت اول واحده لازم اتخلص منها اللي تبيعي ابنها عشان مصلحتها ما توثقيش فيها ممكن تغدري بيا في اي وقت عشان نفسك بس انا هطلع قبلك واتغدى بيكي قبل ما تتعشي بيا واشوف اخرتها يا خالتي الحبيبه مين اللي هيكسب مين اللي هيخسر
في عربيه محمد كان سهره ومحمد بيتكلموا
محمد بضحك/ يا انت طلعت تعرفي عني كل حاجه يا بنت المجنونه انا ما كنتش اعرف ان في حد بيعرف اقل تفصيله في حياتي زيك كده فاكره كل حاجه من ايام ما كنا مع بعض للجامعه
سهر بحب وعمري ما هنسى عارف يا محمد لما تبقى مهتم بحد بكل تفاصيله ده اللي حصل معايا بصراحه بصيت له بصه مليانه بالحب الصادق والاهتمام وهو كمان بص لها بصه غريبه اول مره يشوف اهتمام من حد كده حتى والدته ما كانتش تهتمي بيه دايما كانت بتهتم بجواد ومايا كانت بتهتم بجواد يمكن ده اللي خلاه يحب مايا عشان ياخدها من جواد لان هو بالنسبه له ان جواد بياخذ كل حاجه
سهره اتكسفت من نظرته وبصت في الارض
محمد صح قولي لي هتسافر معايا بعد بكره في المشروع انا ما اقدرش اروح من غيرك المشروع
انت درساها وعارفه كل ما خارجه فلازم تروحي معايا
سهر بحب/ اكيد مش هسيبك يا محمد في صفقه مهمه زي دي انت جاهز كل حاجه وما يفكرش انا اكيد هسافر معاك
محمد حس بشعور اول مره يحس بيه انجذاب اهتمام بس انا نفض كل الافكار دي كلها ومشي بعد ما وصلها على بيتها وهو بيفكر بالشعور اللي ابتدى يدخل في حياته من سهر
اول ما ادخلت السهر البيت قابلتها مرت اخوها ايمان
ايمان بغضب ما لسه بدري يا هانم ما لسه بدري يا هانم انت هتستغلي ان اخوك مش موجود في البيت وترجعي لي في نص الليل في بنت محترمه تقعد بره البيت لغايه دلوقتي
سهر انت بتقولي ايه يا ايمان انا مش بعمل حاجه غلط انا كنت مع محمد في الشغل وبعد ما خلصنا اثر عليا ان هو يعزمني عندهم على العشاء انا مش
بعمل حاجه غلط ويكون في علمك انا مسافره بعد بكره عشان الشغل واول مره واخر مره تتكلمي معايا بالاسلوب ده فاهمه
ايمان والله طب اتفضلي على اوضتك عشان مش عايزين نعمل مشاكل ومامتك تعبانه ولازم تكوني حاطه في علمك ان محمد ده يبقى زوج مايا بنت خالتك ومهما يعمل معاكي هيرجع لمايا فارجوكي فوقي قبل ما الحب ده يدمرك لان للاسف شايفه الحب في عينيك ليه الحب ده اللي ممكن يدمرك ويدمر عيله بحالها
سهر/ انت بتقولي ايه ما فيش حاجه من الكلام ده محمد مديري في الشغل وبس انا هطلع ارتاح لانك بقيتي بتخرفي بكلام ملهوش اي لازمه شكل الهرمون الحمل ماثر عليك فعلا
مشيت سهر وهي بتتنفس بصعوبه ليكون الموضوع اتكشف قدام الكل والكل عارف بمشاعرها اتجاه محمد ساعتها مش هتقدر تبص في وش مايا ولا في اي حد
ايمان اتنهدت من تصرفات سهر المجنونه واتكلمت مع نفسها ربنا يهديك ويبعد عنك ولاد الحرام
دخلت اوضه عشان ترتاح
في بيت المنوفي في الجنينه
جواد كان في الجنينه ولابس تيشرت اسود وبنطلون ابيض مبين عضلاته ومستنيها في الجنينه لازم اجابه لكل الاسئله اللي بتدور في دماغه
فجاه حس بيها وهي في الجنينه وداخله عليه
جواد بص لها وراح ناحيتها كويس انك جيت يا مايا الموضوع اللي انا عايزك فيه مهم جدا
مايا انا جيت بس عشان مش عايزه يحصل مشاكل ايه بقى المهم عشان تخليني انزل في الجنينه بالليل عشان اشوفك
جواد /انت ليه لابسه الخاتم بتاعي يا مايا
مايا بتوتر خاتم خاتم ايه
جواد بحده ماسك ايديها الخاتم اللي في صباعك ده
مايا بتوتر هو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى