روايات

رواية عذاب امرأة الفصل السابع عشر 17 بقلم ريمو حسني

رواية عذاب امرأة الفصل السابع عشر 17 بقلم ريمو حسني

رواية عذاب امرأة الجزء السابع عشر

رواية عذاب امرأة البارت السابع عشر

رواية عذاب امرأة

رواية عذاب امرأة الحلقة السابعة عشر

يارا:بتعمل اي
يوسف بارتباك:بعمل اي اه كنت هحط الاكل واجهزه
يارا بشك:وانت من امتى بتعمل كدة
يوسف بتوتر وعصبية مصطنعة:هو تحقيق ولا اي وكمان ده بيتي اعمل اللي انا عاوزه
يارا بصتله بسخرية وبرود ولسة هتمشي وقفها
يوسف :استني
وقفت مدياله ضهرها
يوسف كز على سنانه وقال:اما اكون بكلمك تبصيلي
يارا لفت ليه ببرود استفزه:عايز اي
يوسف بغيظ:اتعدلي احسلك وخوشي اجهزي لان صاحبي جه برة ولمي ليلتك دي
يارا ببرود:في حاجة تاني؟
يوسف بغضب من برودها:لا غوري
يارا معبرتهوش وطلعت وهي بتضحك باستفزاز (ان كيدهن عظيم 😂😂)

 

وهو من عصبيته رمى الكوباية جامد على الأرض(اهدى لا تطق يا سوفي مش كدة صحتك برده)
عدل نفسه وخرج لصاحبه
كانت يارا لبست وطلعت هي كمان
يارا بابتسامة مصطنعة:نورت يا استاذ مهند
مهند :البيت منور بأصحابه يا مدام يارا
ابتسمت يارا وقعدوا ياكلوا بهدوء وكان يوسف مركز معاها جدا وهي كانت مستغربة بس طنشت
مهند:عاملين اي يا بنات
البنات :كويسين يا عمو
ابتسملهم مهند وخلصوا اكل وقعدوا شوية ومهند مشي
ويارا دخلت اوضتها والبنات ناموا
دخل يوسف عليها وكان بيبتسم بخبث يارا خدت بالها بس متكلمتش وكانت هتنام وشدت الغطا عليها
يوسف :هو مش جوزك دخل الاوضة
يارا بسخرية:ايوة يعني اضر*بله تعظيم سلام ولا اي
يوسف:مش المفروض متناميش غير اما اخلص واطلب كل طلباتي وانام وبعدين تتخد*مي انتي

 

بصتله يارا شوية ثانية اتنين بوووووووم يارا دخلت في ضحك هيستيري لدرجة انها مكنتش قادرة تتحكم في نفسها
يارا بصعوبه الكلام:قولتلي اعمل اي انت مصدق نفسك روح نام الله يسترك الكلام ده في حالة اذا كنت زوج فعلا وبتتقي ربنا فيا ابقى اعملك اللي انت عاوزه واتقي ربنا فيك وشدت الغطا عليها تاني وقالت بغيظ فيه:عن اذنك يا سي السيد هنام بقى
(يوسف ودانه بطلع نااار😂😂😂😂)
يوسف بنفسه:اما وريتك يا بنت****استني عليا بس ان مخليتك مدمنة مخد*رات واكسرك واخليكي تترجيني هخليكي تمو*تي كدة ومحدش هيساعدك
(اظن كدة الحكاية وضحت وعرفتوا عايز يعملها اي)
في الصباح في منزل مصطفى
كانوا قاعدين بيفطروا في هدوء وحزن خيم عليهم
طارق واحمد وهند ودينا مستنيين ياسر بفارغ الصبر
قطعهم رنة موبايل دينا لقت ياسر
دينا:ده ياسر
طارق:ردي بسرعه
دينا:الو يا ياسر
ياسر:صباح الخير يا دينا
دينا:صباح النور

 

ياسر:انا قربت اوصل اهو بس انا مش متذكر البيت اوي وفين بالضبط
دينا:تمام انت فين دلوقتي
طارق:عند*******
وصفتله دينا الطريق ووصل
رن الجرس فتحله احمد وسلم عليه ودخله
ياسر:السلام عليكم
كلهم:وعليكم السلام
مصطفى:ازيك يا ابني
ياسر:الحمد لله يا عمي حضرتك عامل اي
مصطفى:في نعمه الحمد لله
ابتسمله ياسر ووجه نظره لدينا وقال بقلق :في اي يا بنتي قلقتيني
طارق قص عليه كل حاجه حصلت مع اخته لحد اما رجعتله
ياسر بدهشة:ده كله حصل فيها
هزوا رأسهم بحزن
ياسر:متقلقوش ان شاء الله هتخلص منه وهتطل*ق

 

اولا في حاجة فيتاكوا انتوا ساعت اما رفعتوا قضية الطلاق ورحتوا المحكمة هي اللي كانت طالبة الطلاق وهو قدم تقارير انها مضطربة نفسيا ومثل وقال انه عايزها والقاضي حكم انه يدوا فرصة لبعض وهي رجعتله عشان مياخدش البنات منها
انتوا لو كنتوا كملتوا في القضية ومخفتوش واتطلقت حتى لو عندها اضطرابات نفسية كانوا هيتربوا مع جدتهم اللي هي الحجة نورا أم المدام
طارق بدهشة :ازاي حاجة زي دي فاتت علينا
احمد:فعلا عندك حق
هند بحكمة:اهدوا احنا منعرفش في القانون ولا حتى يارا كانت تعرف كنا فاكرين بسبب التقارير هياخدهم منها وكنا متوترين يعني محدش عليه لوم
ياسر :بالضبط كدة زي ما حضرتك قولتي
ثانيا انتوا بتقولوا انه ضرب*ها وجلدها واكيد في آثار على جسمها المفروض تكشف وتثبت كدة ونعمل محضر بتعرضها للض*رب والعن*ف
ثالثا والأهم تتعرض على الطب الشرعي يثبت بتقارير ان الاضطرابات النفسية اللي كانت ملازماها اول الجواز مش موجودة دلوقتي وهي في كامل قواها العقلية
بصولوا كلهم وكأنه الامل بالنسبالهم وربنا بعته ليهم
احمد :وهنعمل كل ده ازاي وهو اصلا حابسها في البيت وبصلهم وافتكر اما راحولها هم الأربعة
فلااااااااااش باااااااك

 

يارا طلعت ورحبت بمهند وقعدوا ولسة هتاكل الجرس رن راحت فتحت وكانوا طارق واحمد وهند ودينا
اول ما شافتهم جريت عليهم وحضنوها كلهم وهي حضنتهم جامد كأنها بتستمد القوة منهم
طارق بدموع:ليه
يارا:غصب عني والله استحمل اي حاجه عشان بناتي حتى لو افكر اخلص منه وهم في حضني المهم يكونوا معايا واتصرف براحتي
احمد بانفعال:كنا هنتصرف هنعمل اي حاجه عشان يكونوا معاكي بس مش ترجعيله ويهين*ك ويشوف كسر*تك وانتي قاعدة مع عقا*رب
يارا لسة هترد
طلع يوسف وقال:مين يا هانم
وفجاة**********
اسفة جدا والله فاضل تقريبا بارتين بكتب اهو في اللي بعده وهينزل كمان متنسوش تتفاعلوا هستني الكومنتات واستنوا اللي بعده هينزل على طول بس ادوا البارت حقه في التفاعل عشان الادمن يقبل اللي بعده بسرعه
النهاية قربت خلاص يا قمراات🥰😘

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب امرأة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى