روايات

رواية عائشة والملتحي الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف

رواية عائشة والملتحي الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف

رواية عائشة والملتحي الجزء الرابع

رواية عائشة والملتحي البارت الرابع

رواية عائشة والملتحي الحلقة الرابعة

كان نفسي خالد يبقي حنين عليا وسط زعلي يقرب مني لكن هو رمي امي في دار مسنين.. لما جيت اقوله فاكر لما رجعت من المدرسة واكل ماما وصوت بيتنا وو
حضنته :_
قال بكل وجع اطلعي بره وانا شايفة بعيني معاه بنزين عايز يولع فيا، بيشرب زفت و بيقول ده ادمان جربي كدا!
عائشة بزعل :حقك يا نور انتي زي اختي و هاخدك معايا بيتنا..
نور بتوتر :طيب و يوسف؟
عائشة بضحك :لا متقلقيش عليه ده حتي بيحبك و هيحطك في عنيه الاتنين..
نور بلهفة :بجد يا عائشة يوسف بيحبني؟
_انا قولت كدا ،لا يبقي يلا نخرج من المستشفي و نكلم نسمة تبعت المحاضرات لينا اون لاين..
يارا بهدوء :بس انا شغاله مع بابا في الشركة و طبعا هيقول يوسف ازاي نقعد مع بعض و مش هاخد راحتي..
عائشة بضيق :يوسف لما يعرف ان احنا رايحين هينزل عند ولاد عمي و هنقعد مع بعض!
بينزلوا و بيجي محمد اول ما بتشوفه عائشة بتزعق في وشه بعصبية.. انا قولتلك مش عايزه اشوفك ينفع تمشي من هنا مش عايزه نتقابل صدفة كل الي حصل بسببك..
محمد بستغراب :قصدك انا جاسر الي ضربتك بلعربية؟
بتتوتر عائشة و بتمشي مع صحابها و يارا و نور بيضحكوا عليها وبتقول يارا لي نور بصوت هادي :_
عائشة و محمد هيبقوا لي بعض؟
نور بضحك :انتي و جاسر يا يارا شبه بعض في الشكل و الحركات الي بتحصل لكن هو صعب و انتي طيبة خالص.
بتمشي يارا مع عائشة و بتتضحك نور و بيرحوا بيت عائشة و بتخبط نور علي الباب بيفتح يوسف وهو مصدوم بيها :
انتي اي الي جابك هنا دلوقت عائشة مش موجودة؟
نور بخبث :حتي انت يا يوسف مش معبرني، خالد طردني من البيت..
يوسف بستغراب :طردك ليه
نور :من غير سبب شكله شرب كتير المره دي!!
بتتطلع عائشة و يارا بيحضن عائشة و بيقولها بضحك :_
انتو قاعدين هنا ولا اي؟
عائشة بتوتر :اه يا يوسف كلنا هنقعد مع بعض مش هننزل الجامعة يومين انت عارف الي حصل ليا..
_امال مش باين عليكي، لسه لسانك زي ما هو؟
يلا يا يوسف انزل عند عمي ومش عايزك كل شوية تيجي هنا ولا دقيقة..
بينزل يوسف وهو سرحان في نور.. بينزل عند عمرو ابن عمه بيرحوا المسجد؟؟
و عائشة بتقعد قدام المراية و بيتكلموا علي دكتور محمد؟
عائشة بتوتر :انتي عارفه يا يارا ان انا و دكتور محمد كنا بنحب بعض زمان قبل ما اتغير ولما كانت جارتنا سلوي تشوفني وانا خارجة معاه؟ و تقول لي بابا و بابا يصدقني ويقولي دي كدابة.. بس محمد متغيرش حتي لما قررت انتقب و اتغير و ابقي كويسة هو محولش، لكن حاول يكلمني و قالي هدخل البيت من بابه.. مقدرش اقولك ان مش بحبه لكن ده لا يرضي الله!!
يارا بعدم رد علي كلامها :_
عائشة انا شايفة انك توافقي وهو يتغير معاكي وانا شايفة هيتغير علي يدك، اما عني انا و جاسر علاقتنا مستحيله!!
_ليه مستحيل جاسر اتحول من امام مسجد لي راجل بيكلم حريم و ممشيها علاقات لا ترضي الله، و عارف الحلال من الحرام! ّ
عارفه الكويس في اي انه رغم كل دا لسه بيصلي بي الناس جماعة ومش بيترك اي صلاة..
يارا بعصبية :انا زهقت من غبائك هو مش طيب ده كان هيقتلك وانتي شايفة صح؟
نور بتخلص اكل و بتقول بستهزاء.. امال لو بتحبي يوسف اخو عائشة، رخم جدا بس احنا عمرنا ما اتكلمنا غير بحدود..
_بس يوسف اخويا بيحبك……..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عائشة والملتحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!