روايات

رواية طمع العز الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبوالخير

رواية طمع العز الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبوالخير

رواية طمع العز الجزء الثاني

رواية طمع العز البارت الثاني

رواية طمع العز الحلقة الثانية

مراد بغضب: بنت 🐕 رايحه تخلف لا انا لازم اسقطها مش عاوز عيل يبوظ حياتي يلي ببنيها.
: وياترا بتبنيها ع حس انك تتجوز وتطلق كل شويه يا امجد ولا نقول مراد.
بيبص بصدمة: انتي بتعملي ايه هنا.
دنيا ببرود: جاية اطمن ع جوزي حبيبي.
نوارة بتظهر هي كمان: وانا كمان يا حبيب جلبي من جوا.
مراد بيبلع ريقه بتوتر: انتو تعرفوا بعض طب ازاي.
نوارة بغضب: هجولك انا يا حلو يلا يا رجالة.
فجاءة بيظهر كام شخص بيضر”بوه ع دماغه بيفقد الواعي…
دنيا بخضة: اوعا يكون ما”ت.
نواة بسخرية: خايفه عليه اياك دا تعبان.
دنيا بخوف: متا”ذهوش اضر”بوه بس متعوروش.
نوارة بلطم: الطم منك يا دنيا جدمي يلا.
دنيا مشيت وهي بتبرطم.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه…
بيفتح عينه بتعب: ااه انا فين.
بيكون متعلق في زريبة…
دنيا بقرف: يعع اي الريحه دي.
نوارة ببرود: مشي جدمي مشييي.
دخلوا لاقوه بيفوق وبيزعق: انتو هتعملوا فيا ايه.
دنيا بحنان: هنعرفك غلطك وترجع بيتك معايا.
نوارة بسخرية: موكوسة وممحونه والله ع راي ميرا.
دنيا باستغراب: ميرا مين.
نوارة بضحك: يلي بتكتب نركز بقا هنعمل اي ف الجحش دا.
دنيا بصت لمراد يلي متعلق بدموع؛ ليه يا مراد ولا يا امجد ليه تعمل فينا كدا.
مراد ببرود: عشان من حقي اعيش.
نوارة بسخرية: تجوم تضحك ع بنات الناس اياك.
مراد بهدؤء: الدنيا مرحمتنيش يبقا مش من حقي ارحم حد فيها.
نوارة بهدؤء: وابنك يلي جاي هان عليك.
مراد بكسرة: عشان ميجوعش وياكل من الز*بالة زي ابوه عشان ميجيش واحد ويطلع عين اهله ويجوعه كل ليلة عشان امه مترموهوش بعد مو”ت ابوه يتشرد عشان ميروحش الاحد”اث ويشوف المر فيها عاوزاني اعمل ايه.
دنيا بهدؤء: ف الف طريقه شغلانه.
مراد بسخرية: دا كلام افلام مش واقع وانا هفضل اعمل كدا طول العمر.
نوارة بهدؤء: مفكرتش ف كام قلب انت كسرته مفكرتش ف احساس البنات دي مفكرتش انه لو اي واحده منهم مكان اختك كنت هتعمل ايه للاسف يا مراد ولا امجد انت مش ر”اجل الدنيا قست عليك وانت قسيت ع نفسك و الناس وكنت هتمو”ت ابنك يلي ملهوش اي ذنب.
مراد بص لها بحزن وكلامها كانه كف فوقه.
دنيا ببرود: اتجوزت سبع مرات وضحكت ع بنات كتير.
مراد بضحك: وكملوا واتجوزوا وخلفوا وعاشو حياتهم زيي كدا.
دنيا للرجالة: نزلوا لما تمضوه ع الاوراق.
مراد باستغراب: اوراق اي.
دنيا بجمود: كل حاجه اخدتها هترجع لاصحابها ماعدا نصيب دنيا.
بتبص بتلاقيها مشيت.
مراد بغضب: مش هتنازل عن حاجه.
دنيا بهدؤء: لازم تتنازل عشان هتتا*ذي اخلص وايلا هيقطعو”ك.
بيبص للرجالة بتنهيدة وتفكير ف كلام نوارة ويمضي.
دنيا بهدؤء: عاوز تعرف احنا عرفنا ازاي انا هقولك.
فلاااش بااااك.
دنيا كانت قاعده ف الاوضة قالت تفتح المخزن تجيب منه حاجه.
لفت انتبها صندوق نضيف استغربت انه الكل مترب ماعدا هو راحت حاولت تفتحه مفتحش لاقت عليه قفل..
افتكرت انه مراد معه نسخ مفاتيح بيعنها ديما راحت جابتهم وبقت تحاول تفتح الصندوق فتح وشافت كل اوراق الجواز و الغريبة انهم ب اسم واحد امجد والطلاق واخر اسم كان هي وقبلها بنت اسمها نوارة.
دنيا بصدمة: يا نهار اسود كل دول طب ازاي انا ملاحظتش انه اسمه امجد اكيد البطاقة يلي معه مزورة والاسم مزور طب مين امجد دا.
اخدت قسميتها مع قسيمة نوارة: ماشي يا مراد انا هوريك.
باااااااااااككك.
دنيا بهدؤء: وقدرت اعرف مين نوارة و قبلتها وقررنا ناخد حقنا وحق البنات ونرجعها ليه.
مراد بذهول: كل دا حصل.
دنيا بتنهيدة: كنت ناوية لك ع كتير بس نوارة قالت لا ناخد الحاجة ونسيبك لحالك طبعا بعد اما تطلقنا.
مراد بجمود: انتي طالق يا دنيا.
بقلم ميرا ابوالخير.
دنيا بحزن: تمم عن اذنك.
بص ليها بحزن واسف….
بعد مرور ست شهور…
كانت نوارة قاعده وبطنها منتفخه والحزن باين عليها بتلاقي يلي بيدخل.
نوارة بصدمة: امجد.
مراد بندم: ازيك يا نوارة.
نوارة بحزن: جاي ليه.
مراد بدموع: انا صلحت كل حاجه واعتذرت للبنات كلهم وعوضتهم كمان وعايشين مبسوطين وانا اصلا مكنتش ف حسابتهم.
نوارة بهدؤء: وانا مالي بكل دا عاد.
مراد بحزن: انا بحبك مكنتش اعرف انك ف قلبي كدا يا نوارة لما بعدت مقدرتش و ع فكره انتي الوحيدة يلي اتجوزتك وعرفتك ب اسمي الحقيقي.
نوارة بدموع: كدب جاي تكدب تاني.
مراد بدموع: والله ابدا انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه عشانك.
نوارة بهدؤء: مينفعش يا امجد مش هقدر اثق فيك تاني وابنك لو حابب هتشوفه.
مراد بحزن: طب اديني فرصه تانيه ربنا بيسامح.
نوارة بتفكير: لا يا مراد سابها للايام جايز اسامحك.
مراد بتصميم: هحاول اعمل كل حاجه عشان تسامحيني.
ابتسمت بهدؤء..
#تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طمع العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى