روايات

رواية طفله في حياتي الفصل الرابع 4 بقلم أسيل باسم

رواية طفله في حياتي الفصل الرابع 4 بقلم أسيل باسم

رواية طفله في حياتي الجزء الرابع

رواية طفله في حياتي البارت الرابع

رواية طفله في حياتي الحلقة الرابعة

خرجت جنا لعنده بضيق . خير
نوح بغضب بقالي كتير بخبط عليكي مش تفتح الباب ده انا قلقت عليكي اوي شوية وكنت هكسر الباب
جنا مفيش بس كنت بروق الاوضة اانا كويسة
نور من خلفه اديك اطمنت ي حبيبي انها كويسة مش يلا
بينا احنا عندنا شغل
جنا بضيق يلا روح معها حرام عندكم شغل بلاش اعطلكوا
بصلها بضيق . وقال لنور روحي انتي و رأفت بيه
انا النهارده مش رايح الشركة
نور بعدم تصديق انت بتقول اي ي نوح
نوح ذي م سمعتي كده مش رايح الشركة النهارده روحي انتي
بدالي انا النهارده هروق الاوضة مع حنا
قالها بنبرة لا تقبل النقاش حملت نور نفسها وكرامتها
ورحلت بهدوء وهي ترمق نور بحقد. ..
امسكها نوح من يدها وادخلها غرفتها
نوح بغضب اي الجنان ده ي جنا
نظرت من حولها على حالة الغرفة التى أصبحت مدمرة
جنا بغضب مماثل وانت مالك خليكي في الست نور و كتب
كتابوك و اعمل ذي م قالت لك تطلقني و تتجوزها
نظر لها بعدم تصديق كيف استطاعت نطقها
نوح بغضب أعمى طلاق اي و زفت اي
عيل انا قدامك ي جنا حتى اي حد يمشي كلمته عليا
جرا اي لمخك ي جنا
جنا بغضب انا ولا انت ال اتجننت ي نوح
لتكون ناسي ي بيه انك متجوز . ولا انا اي لزمتي في حياتك
انا اي بالنسبالك ي نوح بتحبها و بتقضيها معايا معقول انا للدرجادي رخيصة في نظرك
ضرب الحائط خلفها بغضب جعلها تصرخ بفزع
نوح بغضب انا جوزك ي هانم ومفيش حاجة عملناها مع بعض
تخليكي تخجلي او تندمي انك كنتي معايا وكله كان بإرادة منك انتي
انا ليه لسا مقربتش منك. جنا ليه هااا ليه مقربتش منك
وخذت حقي لاني وعدت أمك اني احافظ عليكي من اي حاجة
حتى من نفسي . ومين العاقل حتى ادبس في طفلة
عارفة فرق السن ال بينا اي ي جنا دول ١٢ سنة
قرب منها وحاوط وجهها بين اديه وبيسند جبينه بجبينها
هم..وت و أقرب منك و اخلي جوازنا حقيقة حتى لو ادفع عمري
كله تمن الحاجة دي بس انا موافق بس تبقى ليا ملكي وبس
بس انا مش اناني بحبك اكتر من روحي واي حاجة لدرجة تخليني اخاف انا نوح الشامي اخاف تتخيلي
يوم م هخلي جوازنا حقيقي هو ده اليوم ال هكون دمرت فيه
كل حياتك هكون السبب في تعاستك .
جنا بدموع ده مش مبرر ي نوح .. انت مش هتعرف اكتر مني
فين سعادتي انا بكون مبسوطة معاك وفرق السن ده عمري
م فكرت فيه لاني بحبك بقلبي بحبك بدون قيود
نوح بس لما تكبري وتعقلي هتلاقي انك غلط وهتندمي انك
في يوم من الأيام اني قربت منك
وضعت اصبعها في فمها لما تقرب عليا بعدها هفكر اعمل اي بعدين. إنما دلوقتي متتكلمش بالنيابة عني ..
وسيبك مني انا روح للعاقلة الكبيرة نور هانم هي في انتظارك اكيد وقولها جنا. بتقولك الف مبروك على جوازتكوا دي
نوح قرب منها اوي انا مقدرش اسيبك ي جنا
خطوبتي من نور كانت عشان عمتي متشكش و تبعدك عني
لو هي عرفت ال في قلبي تجاهك هتحرمني منك وللابد وانا مش هقدر استحمل هروح فيها علطول
جنا هي دي ماما ي نوح هي علطول بتخاف عليا
بس انا مش ذيك مش قادر تقول للعالم دي حبيبتي اومال متجوزين ليه إحنا طلقني
نوح جنا بلاش تحرقي اعصابي بالكلمة دي اوعى تنطقيها
تاني عشان م اعملش تصرف يزعلك اوي
جنا بتحدي ال عندك يلا هاته وطلقني انا معدتش عاوزك
نوح بتحذير جنا بلاش تعاندي معايا انا
جنا باصرار طلقن……
قاطعها حينما استولى عليها يحبها بجنون يعاقبها بقسوة على م تفوهت به من كلامه …..
بالأسفل الخادمة اهلين وسهلين ي مدام حمدلله على السلامه
الله يسلمك هي جنا فين
الخادمة الآنسة فوق
و البيه فين
الخادمة بتوتر كمان فوق. عند الآنسة جنا
اشتعلت هي بغضب وصعدت بملابسها إليهم دفعت الباب لكن كان مغلق من الداخل طرقت الباب بعنف وهي تنادي باسم جنا
اما هي في الداخل تكاد تموت من الرعب والخجل في آن واحد
جنا بخجل اعمل حاجة ي نوح ماما لو شافتني بالشكل ده
هتصور قت…يل النهارده …

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله في حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى