روايات

رواية طفلة نوح الفصل الثاني 2 بقلم شهد

رواية طفلة نوح الفصل الثاني 2 بقلم شهد

رواية طفلة نوح الجزء الثاني

رواية طفلة نوح البارت الثاني

رواية طفلة نوح الحلقة الثانية

نوح فجاة ز”عق بخوف لما لقي فيروز واقفه علي السور
نوح جه يقرب ز”عقت وقالت:متقربش محدش
يقرب مني
رفيف بهدوء:طب انزلي يا فيروز وخلينا نتكلم
فيروز هزت راسها بلا وهي بتعيط اما فايز فقال
بقسو”ه:فيروز انزلي وبلاش الحركات ديه
فيروز بصتله بدموع وهنا نوح ز”عق وقال:انت تسكت
خالص انا لحد دلوقتي عامل إحترام ليك يا عمي ورجع بص
لفيروز وقال بحنيه:فيروز انتي عمرك ما كنتي ضعي”فة ايه
اللي انتي بتعمليه ده
فيروز بعيا”ط:انا مش هرجعله انتوا سامعين حتي لو همو”ت
نوح:طيب هنقول خس”رتي دنيتك هتخس”ري اخرتك بسببه

 

 

هاتي ايدك يا فيروز واوعدك هطلقك منه
فيروز بصتله بدموع وهزت راسها بلا وقالت:بتكذ “ب
نوح:وحياة ملاك بنتي لخليه يطلقك وقرب منها بهدوء ومسك ايدها
ونزلها وفاطمة قربت منها حضنتها
اما نوح فبص لشريف وقال:طلقها يا شريف بهدوء والا هفض كل
الشغل اللي بينا وانت عارف وقتها هتخس”ر قد ايه
شريف بصله بغضب ونوح قال”يلا
شريف بص لفيروز وقال:انتي طالق
نوح:بالتلاثة
فايز بز”عيق :اخر”س يا نوح هو انت مفكر نفسك ايه انا ابوها
وبقول مش هتطلق عايزها تقعد جنبي طول عمرها
نوح بز”عيق لشريف:يلا
شريف:انتي طالق بالثلاثة يا فيروز
نوح بص لفيروز بهدوء وهو قال:اول ما شهور العده تخلص
انا هكتب علي فيروز وتبقي مراتي
الكل بصله بصدمه وهو خرج ورفيف وراه
في شقه رفيف
رفيف بعيا””ط:هتتجوز عليا وكمان مين اختي يا نوح

 

 

نوح:رفيف انا بعمل كده لان ابوكي مش هيسيبها ولا شريف
برغم انه طلقها
رفيف بعيا””ط وز”عيق:واحنا مالنا بكل ده تتجوزها ليه ها
نوح بز”عيق:رفيف خلي بالك من صوتك
رفيف طلعت شنتطتها وجت تلم هدومها نوح شدها ليه و
بعد ثلاث شهور
رفيف مسكت ايده الصبح وقالت بدموع:لسه مغيرتش رايك
نوح:رفيف خلاص بقي بالليل كل حاجه هتم
رفيف سابت ايده وهو خرج نزل راح للشركه
في فيلا محمد مهران
همس ز”قته وقالت بغ”ضب:لو مفكر اني ضعي”فة ومليش حد
تبقي غلطا”ن يا مالك
مالك :همس انتي مش فاهمه انتي ليا
همس: انت واحد مجنو”ن ومحتاج تتعالج
مالك: مجنو”ن لاني بحبك
همس حست بخو”ف وجت تخرج من البيت منعها وقرب
منها وقال:في الحب والحر”ب كل شي متاح
تليفونها رن فجريت من قدامه لاقرب اوضه وهو وراها
قفلت الباب وهو بيخبط عليه وهي بقت تعيط وبصت لاسم
المتصل ولقيته سليم وده يبقي شريكها في الشغل
كنسلت وبقت ترن علي اخوها بس مردش

 

 

تليفونها رن تاني وكان سليم ملقيتش حل وردت وهي بتطلب منه المساعده
وفجاه الباب اتكس”ر وهو قرب منها وهي جت تجري شدها ليه وجه يبو”سها
راحت عض”ته وجريت لحد ما وقعت راح مسك ايدها وهي بتصرخ وقرب
منها وبا”سها وهي بتحاول تبعد عنه
مد ايده عشان يقطع هدومها بقت تزقه وهي بتعيط
مالك فجاه مسك شعرها وخبط راسها في الارض بقوة وهي
بدات تفقد الوعي وهو قرب منها و
في بيت فايز
توضيح نوح يبقي ابن عم رفيف وفيروز اما شريف فهو صديق
نوح
رفيف مدت العصير لفيروز وقالت”اشربي
فيروز:رفيف انا
فيروز:انا مش عايزة اتكلم
فيروز خدت منها العصير وبدات تشر”به وبعد كده حست
بد”وخه
رفيف قربت منها وقالت :تبقي غلطانه لو مفكره اني
هسيب جوزي يتجوزك
مكنش فيه حد في البيت
رفيف راحت فتحت الباب وهو ابتسم وقال:برافو عليكى
رفيف افتكرت
فلاش باك

 

 

شريف رن عليها وقال:من مصلحتك تسمعيني لحد
الاخر عشان جوزك يفضل في حضنك وفي امان
رفيف:تقصد ايه
شريف:حبايه هتحطيها لفيروز في العصير وانا اخدها
رفيف:ازاي وبابا وماما
شريف:كده كده امك بتنزل السوق وابوكي وهينزل لانه مش طايق
باك
رفيف:يلا خدها وامشي
شريف طلع من جيبه منديل وهي قالت باستغراب:ليه ده
شريف:عشان لما جوزك يجي يلاقيكي واقعه يفكر اني خد”رتك وخط”فت
فيروز وحط المنديل على وشها لحد ما و”قعت ودخل جوه
وبص لفيروز وقرب منها وشالها وخرج
في بيت محمد مهران
فتحت عيونها بتعب كانت في المستشفي بصت للي واقف
قدمها وقالت بتعب:سليم
سليم:انتي كويسة حاسه بايه
حطت ايديها علي راسها بو”جع وكأنها افتكرت وقالت بخو”ف:هو
مقربش مني صح
سليم سكت وبص للارض

 

 

همس بعياط وصريخ:رد عليا
الدكتور دخل ومعاه الممرضة وادوها مهدا وهي نامت
في بيت فايز
نوح واقف قدام رفيف وقال:مش فاكىه اي حاجه
هزت راسها بلا ونوح بيفكر وفجاه خرج
شريف بصلها وهي نايمه وقال:مش هتكوني لغيري يا فيروز

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة نوح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!