روايات

رواية طفلة الآرام الفصل الحادي و العشرون 21 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام الفصل الحادي و العشرون 21 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام الجزء الحادي و العشرون

رواية طفلة الآرام البارت الحادي والعشرون

رواية طفلة الآرام الحلقة الحادية والعشرون

آدم دخل واتصدم من شغف اللي واقعة على الارض وبتنزف من انفها

بعد دقائق في المشفى،…..

الدكتورة : للاسف عندها فقر دم محتاجة تغذية ونزيف الانف ده بسبب الارهاق الجسدي والتعب مش اكتر بس اهم اهم حاجة التغذية الكويسة

آدم : شكرا ليكي

دخل آدم عند شغف

شغف بابتسامة تعب : حصل ايه

ادم ابتسم : ما فيش بس لازم تاكلي كويس

شغف ابتسمت: شكرا لكل حاجة عملتهالي بجد

آدم اخدها ونزل للبيت

__________________________

آرام دخل الفيلا

نيفين قامت حضنته: وحشتني الحمدالله على سلامتك

آرام باس ايدها : ربنا يسلمك يا امي

وقرب باس ايد ابوه

قاسم ،: ربنا يرضى عليك

نيفين بدموع : هو انتو بجد تطلقتوا

آرام غمض عينيه بألم : اه وارجوكي ماما ما تفتحيش الموضوع ده تاني

نيفين : حاضر المهم اطلع ارتاح انت

آرام هز راسه وطلع اوضته ودخل بقرف عشان من آخر موقف هو ما رجعش الاوضة وشافها متكسرة وهدوم شغف على السرير

آرام اتنهد واخد هدومه وغراضه وراح لأوضة تانية بالفيلا

آدم دخل ونام على السرير وفتح تلفونه وقعد يشوف صوره هو وشغف

صورة حاضناه وصورة بتعضه من خده وصورة في البسين وصورة حاملها على ضهره وكتير صور

آرام ابتسم بحزن وقفل التلفون ونام

______________________

شغف : انا هدخل انام نعسانة اووووي

آدم : بس كلي الاول

شغف: مش جعانة

آدم بحدة: سمعتي انا قولت ايه

شغف بخوف : حاضر

واكملت بتمتمة: ماله تحول ده

آدم قفشها من هدومها زي الحرامي : قولتي ايه

شغف ابتسمت بتصنع: بقول أن آدم احلى اخ في العالم

آدم ضحك : حضري الاكل عشان ناكل سوا انا هاخد شاور

______________________

بعد مرور ايام الاهل اتفقوا على ان كتب الكتاب والفرح مع بعض بعد ايام

آدم ويوسف قاعدين سوا ف بيت يوسف

آدم : احما موضوع المهر ماتكلمناش عنه

يوسف ابتسم: انت عارف حالنا على قده وبرضو احنا مش عايزين فلوس احنا فرحانين عشان راجل اللي هياخد اختي

آدم بسرعة: مش قصدي والله انا قصدي ان ده حقها يعني وانا مارضاش اكل حقها

مليون جنيه ايه رأيك

يوسف تنح بصدمة على المبلغ : صدقني مافيش لزوم

آدم ببرود : خلاص ارجوك ده حق اختك وشقتي هتتسجل بأسمها لو حصلي حاجة تكون هي كويسة عشان مش تحتاج حد و..

قاطعتهم رهف اللي بتدخل بالقهوة

رهف بكسوف: احم القهوة

يوسف ابتسم : تعالي اقعدي مع خطيبك

رهف قعدت على الكنبة قدامه ويوسف خرج من الصالة وساب الباب مفتوح

آدم بابتسامة : ازيك يا رهف

رهف ووشها في الارض: الحمدالله

آدم ابتسم على كسوفها؛ طب بصيلي وانتي بتتكلمي

رهف بصتله بكسوف

آدم بمرح: طب بذمتك انا مش حلو؟؟

رهف هتموت من الكسوف ورجعت نزلت عيونها تاني

آدم ضحك عليها بصوته كله : خلاص اسف مش هدايقك بس انا عايز اتكلم معاكي شوية حاجات مهمة

رهف : اتفضل

آدم : اول حاجة عارف انك بتدرسي هندسة لما تخلصي ماعنديش مشكلة تشتغلي بس بشروط

اول حاجة انا مش هنقص عنك حاجة انشالله ف عايزك تشيلي فكرة انك تشتغلي عشان تصرفي على نفسك عشان انا موجود بس لو هتشتغلي عشان انتي عايزة كده ماعنديش مشكلة وطبعا مع ستات بس مافيش رجالة

تاني حاجة شغف دي اختي اللي ربت معانا انا مادرش اتخلى عن….

رهف: اسفة على مقاطعتك بس انا هنبسط اوي عشان زي ما مرات اخويا بتحبني وهي ويوسف خلوني عندهم الدنيا دارت والمفروض انا ما عنديش مشكلة بشغف بعدين شغف بنت بتجنن وانا حبيتها اوي

آدم ابتسم: بنت اصول

تالت حاجة: انا شخص عادي جدا مش تخافيش مني وعايز نكون شخص واحد اي حاجة بتحصل معانا مش هنكذب على بعض فاهمة

رهف هزت راسها: طبعا

/______________________

عدت الايام وجا يوم الفرح

آرام حضن اخوه: انا مبسوط عشانك اوي اوي

آدم بفرحة؛ وانا كمان

آرام بتوتر: احم هو انت عزمت كل الناس ؟

آدم فهم قصده بخبث: اه هتيجي

آرام فرح بس عمل نفسه مش فاهم: هي مين؟؟

آدم قرب منه بخبث وبهمس: جارتنا ام محمود

آرام بغيظ ضربه على كتفه : رخم

آدم ضحك بأعلى صوته

آدم بضحك” انا رايح لعروستي باي باي

آدم ضحك عليه وطلع واتصدم لما ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الآرام

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!