روايات

رواية ضحية زواج الفصل الثالث عشر 13 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج الفصل الثالث عشر 13 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج الجزء الثالث عشر

رواية ضحية زواج البارت الثالث عشر

رواية ضحية زواج الحلقة الثالثة عشر

شهد حد. ساحبها وحط ايده ع بؤقها… وخرج برا القاعه.
شهد بصوت مكتوم: انت مين اوعي كدا
: اي يا حلوه مش فاكراني ولا اي.
شهد بتلف وبتبصله وبتقول بصدمه: حمزه هو انت اخدتني كدا ليه
حمزه بجر”اءة: تعرفي انك زي الصاروخ النهارده يا شهد
شهد بغضب: انت قل”يل الادب انا هقول ل يونس
حمزه مسك دراعها و داس عليه بغل: يونس بتاعك ده ميقدرش يعملي حاجه و اوعدك هدمره يا شهد
شهد بصدمه: انت مجنون ده اخوك وليه شايل ليه كل الكره ده
حمزه بجنون: علشان بياخد مني كل حاجه استعدي انتي وهو للي هيحصل
شهد بخوف: اياك تاذي يونس انت فاهم
حمزه بغيره: ليه بتحبيه!

 

 

 

شهد: مش جوزي اكيد هبقا بحبه صحيح انا مش فاكره بس مشاعري دلوقتي ليه اني بحبه
حمزه: لا مش جوزك انتي فاكراه كدا بس لا انتي عايشه معاه وم غير جواز يا شهد وبيستغل انك فاقده الذاكره.
شهد دماغها بتلف بيها… وبتحس بدوخه.
حمزه بيقرب منها… وبيلمسها بطريقه حق”يره شهد وهي مش قادره تنطق صرخت: انت بتعمل اي ابعد. عني الحقني يا يونس
حمزه: بس اخرررسي محدش هينجدك مني يا شهد بقا بتحبيه
اخدها حمزه وطلع بيها ع العربيه… بتاعته ركبها بالغصب و ركب ومشي بسرعه كبيره.
……
عند يونس لاحظ غياب شهد… دور عليها ملقهاش وكان هيتجنن.
يونس: ياتري راحت فين معقول لسه زعلانه ومشيت تاني
لاقي حد بيحط… ايده ع كتفه بيبص، لاقها رنا. ومعاها زين.
يونس بغضب: رنا الاحسن تختفي م قدامي وبلاش الحركات بتاعتك دي مفهوم
رنا: يونس انا مستعده اعيش خدامه ليك بس، اكون جنبك
يونس بتريقه: لا مش ناقصني، خدامين والله وكفايه كدا علشان زين
زين ببراءة: زين عايز يعيش، معاك انت وماما
بينزل يونس ل مستواه وبيضمه لحضنه: انا مقدرش ارفضلك طلب بس، ده صعب شويه يا حبيبي
زين بدموع: بس انا عايز اعيش معاكم انته الاتنين
يونس بحنيه باسه م خده ومسح دموعه: ممكن تروح انت وماما ولما اجي نتكلم بعدين
يونس سابهم وخرج… ركب عربيته ومشي.
…..
عند حمزه وصل شقته… فتح ودخل وهو شايل شهد.
رانيا بصدمه وغضب: شهد انت ليه شايلها كدا نزلها
حمزه: اخررسي و ادخلي اوضتك واقفلي عليكي غوررري

 

 

شهد بصراخ: نزلني ابعدد عني ساعديني متسبنيش معااااه
رانيا: انت حيوان سيبها يا حمزه جايبها ليه شهد بقت مرات يونس حقيقي
حمزه بيبصلها وهو مصدوم… م كلامها: انت بتقولي اي و ازاي يعمل كدا ويتجوز مراتي!
رانيا: لا هو متجوزش مراتك شهد طليقتك انت ليه مش مقتنع
حمزه بشرر: هو اللي جابه ل نفسه ماشي يا يونس بقا بتاخد مني شهد كمان
حمزه بياخد شهد وبيدخل الاوضه… بيرميها ع السرير وبيقفل الباب وبرا رانيا فضلت تخبط على الباب بقوه وصوت صراخ شهد مالي المكان.
…..
عند زينه و مالك… بيدخله اوضتهم.
مالك بيجذب زينه ل حضنه: اخيراا يا زينه بقيتي ليا… زينه انا ب
زينه ببرود بتزقه بعيد عنها: بص انا مجبوره ع الجوازه دي ويوم ما قولتلك نسيب بعض كنت عايزاها تيجي منك علشان بابا.
مالك بيبصلها بحزن وبيسمع صوت قلبه وهو بيتكسر مية حته م كلامها: احم تمام وانا ع فكره اتجوزتك علشان عمي مش اكتر
زينه حاسة بزعل وحزن وحبست دموعها: انا هنام فين عايزه اوضه لوحدي
مالك: مينفعش اتفضلي نامي ع السرير وانا هنام ع الكنبه
قال كلامه و اداها ضهره…. وطلع وقف ف البلكونه وهي اخدت هدوم و دخلت الحمام… واول ما دخلت دموعها انفجرت.
خلصت وغيرت هدومها وخرجت… كان مالك لسه واقف برا. بتخرج زينه.
زينه: مالك
مالك بيلف وبيبصلها… بزهول م شكلها الم*غري وبيغمض عنيه وبيحاول يسيطر ع مشاعره.
مالك: احم ليه منمتيش
زينه بصوت مخنوق: مش جايلي نوم مالك انا عايزه اقولك حاجه
مالك بصلها بتركيز: قولي يا زينه
زينه غمضت عنيها بقوه ودموعها بتنزل وقالت: مالك انا مش عذر”اء!
……
يونس دور كتير… ع شهد وفجاءه تلفونه بيرن.
: مراتك مع اخوك ف شقته

 

 

يونس بيرمي الفون بيطلع… بسرعه كبيره ع عنوان حمزه و اول ما بيوصل وبيدخل بيكسر الباب.
يونس بصوت جهوري: حمززززززه انت يا حيوان اطلعلي فين مراتيي.
رانيا بتخرج وهي بتترعش:الحقها بسرعه ف الاوضه دي.
بيكسر الباب وبيدخل وبيصدم لما بيشوف…حمزه واقع ع الارض وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!