روايات

رواية صفقة جواز الفصل الثالث 3 بقلم إنجي محمود

رواية صفقة جواز الفصل الثالث 3 بقلم إنجي محمود

رواية صفقة جواز البارت الثالث

رواية صفقة جواز الجزء الثالث

رواية صفقة جواز
رواية صفقة جواز

رواية صفقة جواز الحلقة الثالثة

كامل.يعني هتكون راحت فين وانتوا يا شويه بني ادمين مش عارفين تأمنوا المكان بنتي لو حصلها حاجه أنا مش هرحمكوا ثانيه واحده
سليم.اهدأ يا أبوي إن شاء الله هتكون بخير وماحدش هيقدر يقربلها واللى عمل كده مايعرفوش إنها بنت مين
جلال وهو ينظر لأدهم في شك.انا هتابع مع الحرس وهكلم البوليس علشان ما نخاطرش بحياتها
في مكان أخر
سدره بخوف.مين اللى جابني هنا حد يرد عليا يا ناس
شخص.ايه اسكتي خالص يا بت انتي أنا مش ناقص ومهما تعلى في صوتك ماحدش هيسمعك
سدره.ارجوك شيل البتاعه دي من على عيني أنا مش شايفه حاجه خالص
شخص.وانتي عايزه تشوفي ايه احنا شويه مطاريد إنما احنا كفايه علينا نتمتع بالجمال الرباني ده
سدره بخوف.انت عايز مني ايه ومين جابني هنا

 

شخص.قولتلك ما خبرش ولو كان عليا ماكنتش سبتك بس انتي متوصي عليكي قوي
أدهم.انا تابعت الكاميرات وعرفت نوع العربيه تقريباً ولو تتبعنا أو سألنا عنها أكيد هنوصل
جلال.طب ماتعمل كده مستني ايه
أدهم.اللى مستنيه إني هعمل كده لوحدي ومش عايز شوشره علشان المجرمين مايخدوش حذرهم ويعملوا حاجه مش هنقدر عليها بعد كده
سليم.طب أنا هاجي معاك
أدهم.لا هي هتبقي مراتي وأكيد لازم احميها ولو ماقدرتش يبقي ما استحقهاش
كامل بجمود.روح ولو حصل حاجه هيبقي لينا كلام تاني
بعد يومين من البحث
أدهم.الو أنا عرفت مكانها مش عايز حد من البيت يعرف فاهم يا سليم ولا انت تيجي
سليم.قول يا أدهم واتأكد مش هقول لحد دي أختي وما تقلقش مافيش حاجه هتحصل
ادهم.خلاص ماشي هنتقابل………
سليم.ها هتعمل ايه

 

أدهم.خليك هنا أنا هدخل ولو حصل أي تشاجر بلغ البوليس
سليم.اجي معاك وخلاص
أدهم بعصبيه.لا علشان تشغل العربيه أول مانخرج
في الداخل
سدره بتعب.يارب أنا تعبت مش قادره أنا غلطانه اني طلعت من غير أذن أنا فعلاً حسيت بأهميه عيلتي
سمع أدهم صوتها ونظر وجد مجموعه من الرجال أخذ ينظر إلى أن وجد شباك قديم كسره ثم دخل منه
أدهم.سدره انتي كويس
سدره ببكاء. أدهم اخيرا حد جه خدني من هنا علشان خاطري
أدهم.ماتقلقيش أنا معاكي وهنخرج من هنا قومي
سدره.الناس بره كتير ومش هنعرف يلا بلغ البوليس
أدهم.مش هنلحق تعالى يلا اطلعي من الشباك ده
قفزت سدره ثم أدهم بعدها
مجهول.الحق يا ريس دي هربت
الريس.كله وراها أكيد لسه ما بعددتش الحقوها يلا
كان أدهم وسدره يركضون بكل ما في وسعهم ثم سمعوا ضرب نار خلفهم
سدره بصراخ.هنموت

 

أدهم.متلفيش وراكي اجري
سليم أول ما شافهم جري عليهم
سليم.سدره انتي كويسه يا حبيبتي
أدهم.قلتلك ما تسبش العربيه يلا قبل ما يوصلوا
ولسه هيتحركوا إلا ان ضرب النار كان محاوطهم
سدره.اه هه ه
كانت الشرطه حاوطت المكان بعد تبليغ سليم لهم
وصلت الشرطه واخدت جسد أدهم وسليم
سدره بفزع.لا سليم اصحي علشان خاطري أنا أختك اصحا بقا علشان سدره الصغيره طب هنا هنا بتحبك يا سليم اصحا بقا سليييم لا
المسعف.اوعي لو سمحتي علشان نشوف حالته
سدره بصراخ.لا مش هسيب أخويا ابعد عني
كان أدهم مصاب في ذراعه
اخذ سدره من العربيه أدهم.تعالى انزلى يا سدره
سدره ببكاء.ادهم سليم حصله ايه انا هموت من غيره يارتني بداله ياريته ماجاش ينقذني مش هسامح نفسي أبدا لو حصله حاجه
ادهم.اهدي كله هيبقي تمام
ثم أخذها في حضنه
في المشفي
جاءت العيله كلها
كمال بتوهه.ايه اللى حصل فين ولادي ولادي فين يا أدهم

 

أدهم.سليم في العمليات وسدره في الاوضه دي جالها انهيار عصبي
زينب.بتقول ايه انت وازاي ده حصل وما كلمتش حد ليه ليه خاطرت بحياه ولادي علشان تثبت إنك صح تعمل كده
أدهم بعصبية.ايه خلاص أنا اللى وحش دلوقتى كنت برجع بنتك وهو قلتله ماتجيش ورايا ايه اللى جابه لو سمع كلامي ماكنش ده حصل لازم يعمل نفسه البطل اهو شوفوا اللى حصل
كمال.الكلام ده لازمته مش هنا ندعوله
خرج الطبيب من العمليات
كمال.ايه اللى حصل لولدي
الدكتور بأسف.للاسف الرصاصه كانت قويه ومش هيقدر يمشي مره تانيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صفقة جواز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!