روايات

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل السادس 6 بقلم جنة صابر

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل السادس 6 بقلم جنة صابر

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الجزء السادس

رواية صعيدية أوقعتني في حبها البارت السادس

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الحلقة السادسة

💖بقلمي/جنة صابر💖
افرككم البارت الى فات وقفنا عند ماهر لما كان بيتكلم مع سالم وهدي
ماهر بفرحه
بجد هتساعدوني ربنا يخليكوا ليا
سالم بزعل
انا هسعدك اه بس مش راضى على ال انت عملته خالص يا ماهر ولولا انى حسيت انك حبتها فعلا انا ال كنت هطلقها منك النهارده قبل بكره
رسالة متوجهالك مخصوص ♥️
ابشر سيجعل الله لك مخرجا من امرا قد يئست منه
ستأتيك المعجزه التي طالما انتظرتها
#صل_علي_النبي
ماهر
صدقنى يا بابا انا فعلا بحبها جدا وندمان على ال عملته بس مقدرتش اسيطر على فكره انها ممكن تكون لحد غيرى
ناديه
ماهر لازم تحافظ عليها ومتنساش انها يتيمه وبنت عمك فاهم وانت الى المفروضتكون سند ليها مش تزعلها واللهي يا ماهر لو زعلتها لا هتكون ابنى ولا اعرفك
ماهر
حد يزعل روحه دى النفس ال بيطلع منى هو حور بس المهم محدش يعرف اى حاجه انى هعلن جوازى من حور خصوصا سوزان وابوها
هدي بضيق
ليه يا ماهر لسه عاوز تجوزها يا ماهر هيا كمان
ماهر بابتسامه
اتجوز مين يعنى بعد ما اتجوزت ملاك اروح اتجوز شيطانه
هدي: شيطانه ازاي يعني ولما هيا شيطانه مستحملها ومكمل معاها لي
ماهر
الموضوع طويل ومعقد المهم ال بعمله ده عشان احافظ على مراتى يا امى متقلقيش عمرى ما هفرط فيها ابدا
شويه وجات نريمان الفيلا بعد ما اتصلت كتير ب ماهر،وحور ومردوش عليها
وعرفت من مامتها ال اخوها عمله وزعلت جدا منه
في فيلا سالم الصاوي صباحًا》
في اوضه حور
قامت من النوم ودموعها على خدها لقت ناريمان جمبها
اترمت فى حضنها وفضلت تعيط وبصوت متقطع
شوفتى اخوكى عمل فيا ايه يا ناري انا بكرهه عوزاه يطلقنى
ناري بطبطب عليها وصوت حانى اهدى بس وال انتى عوزاه هيحصل
هنزل ابلغ بابا وماما انك صحيتى عشان يطلعولك
نزلت ناريمان وبلغت سالم وهدي
هدي وهيا بطبطب عليها
عامله ايه دلوقتى يا حبيبتى
حور وبتمسح دموعها
انا كويسه بس عاوزه ارجع المنصوره
هدي
حاضر اهدى بس وال انتى عوزاه هيتنفذ
حوى مكمله كلامها
وعوزه اطلق من البنى ادم ده
سالم
بمكر ودموع تماسيح
مش هينفع دلوقتى يا بنتى
حور
وبتمسح دموعها وبغضب ليه يا عمو
سالم
اصل جدك تعبان جدا بعد العمليه وحياته فى خطر والدكاتره اكدوا انومش لازم يتعرض لاى ضغط او صدمه
حور بخوف على جدها
جدو ماله مش كان كويس انا عوزه اكلمه
سالم
اهدى بس وهخليكى تكلميه بس لازم تسمعى كلام والاتفاق ال اتفقناه فى الاول يتنفذ هتطلقى من ماهر لما جدك يرجع وصدقينى انا ال هطلقك منه وهريبهولك كمان
هدي بمكر
حور حبيبتى حازم ابن خالتك جاى بعد ساعتين مش لازم يعرف اى حاجه عشان لو عرف هيصمم انك تطلقى وساعتها جدك يروح فيها
حور بطيبه صدقت كلامهم
حاضر ماشى بس ارجوك يا عمى اول ما جدى يرجع خلصنى من ماهر ومتخلهوش ليه دعوا بيا
سالم
حاضر يا بنتى متقلقيش قومي بقا جهزي نفسك عشان تنزلي تفطري معانا يكون حازم جه
وخرجوا من عندها
هدي بتفكير
افرض يا سالم حور وقعت بالكلام قدام حازم على تعب جدها الخطير
وحازم قلها الحقيقه وانو سايب جدها كويس هناك واكتشفت العبه
سالم بابتسامه ماكره
متقلقيش انا كلمت الحج دلوقتي وفهمته على كل حاجه وقلتله يفهم حازم الوضع كمان علشان يتكلم مع حور
هدي: تمام ربنا يستر بقا عشان انا مش مرتاحه بس تعرف ياسالم
عمى ده مش سهل وخبرته كبيره وكان عنده بعد نظر فى جوازتهم وكان متاكد ان ماهر هيحبها رغم انه عارف ان قاسي وطبعه صعب اي حد يغيره
في اوضه حور
ناريمان بحزن:
قومي ياحور يلا حازم زمانه جاي ومينفعش يشوفك كدا
حور بحزن:
حاضر هحاول ابان طبيعيه
وبعد فترة نزلت حور وناريمان وقعدوا على الفطار وكان الكل متجمع
حور بابتسامة حزن: صباح الخير
الكل: صباح النور
هدي:
عامله اي دلوقتي يحببتي لسه زعلانه
حور
عادي يا ماما انا بس هستحمله علشان خاطر جدي
واول م جدي يرجع هطلق منه
نروح عند مكتب ماهر
كان قاعد مدايق
فاق من شروده على صوت الباب بيخبط ومروان بيدخل
مروان
ازيك يا كبير
ماهر بتنهيده
تمام يا مروان اخبار الشغل ايه
مروان كله تمام الدفعه التانيه من قطع الغيار هتوصل بعد يومين
ماهر
وحد عرف بمعاد وصولها
مروان بثقه
عيب عليك انا غيرت الميل مع الشركه الالمانيه وخليته معايا انا بس ونشرت فى الشركه كلها ان معاد وصول الشحنه الاسبوع الجاى
ماهر بابتسامه ماكره
حلو الشغل ده تسلم دماغك معايا على الخط دايما
مروان
لازم ياخدوا درس عشان يعرفوا بيلعبوا مع مين
ماهر بكرهه
ده انا بحضرلهم مقلب هيطلع من راسهم
مروان
ان شاء الله هنخلص منهم قريب المهم شكلك كنت سرحان وانا داخل هو فى حاجه حصلت
ماهر اتنهد وهز دماغه ب اه
مروان بقلق
مالك شكل فى حاجه كبيره حصلت
ماهر حكي لي كل على كل الى حصل وكان باين عليه الحزن وهو بيتكلم
مروان بنرفزة
انت اهبل يلا وبعد قبل م تعايرها انها صعيدية وجاهله مفتكرتش ان كل الى انت في ده من الصعايده الى احسن منك ب مليون كان ماشي بس وقف لما شاف ماهر قال
هتسبني وتمشي تاني مكفكش 5 سنين سفر
رجع مروان تاني وحضنه
وقال انا اسف يصحبي
ماهر طب اسيبك انا بقا عشان مش فاضي
مروان بغمزة
ايوا يعم
ماهر بضحك
اهو قرك ده الى جايبنا الارض
مروان بابتسامه
شكلها هتوريك ايام زى الفل
ماهر
ربنا معايا ويحنن قلبها عليا
مروان بخبث
مش دي الى كنت بتقول عليها جاهله وصعيديه ومش من مستواك
ماهر
تصدق لو قلتلك اني معدش فارق معايا تعليمها اصلا كفاية هيا عندي
عند حور
شويه ونزلت حور لستقبلها عمها بحب واخدها فى حضنه يطمنها انو جمبها وعمره ما هيتخلى عنها
شويه ودخل عليهم حازم
حازم
السلام عليكم
الكل بفرحه
وعليكم السلام حمدالله على السلامه
حور اول ما شافت حازم طلعت تجرى على حضنه
حور
وحشتنى وحشتنى اوى يا حازم
( ملحوظه حازم وحور اخوات ف الرضاعه بس ماهر ميعرفش )
حازم بحنان اخوي
وانتى كمان وحشتنى يا قلب حازم عامله ايه يا حبيبتى طمنينى عليكى
حور بابتسامه
انا كويسه يا حبيبى المهم طمنى عليك وعلى جدو انا سمعت انك كنت عنده
حازم
انا كويس وجدو كمان متقلقش
حور بخوف
بس انا عرفت ان جدو تعبان
حازم هنا غمز لهدي وسالم وقال
يعنى تعب شويه بس هو كويس دلوقتى وانا سبت حرس وممرضين معاه
سالم
يا حور سيبى حازم يقعد ويستريح الاول وبعدين اساليه
حور
حاضر يا عمو معلش اصلو كان وحشنى اوى
حازم بابتسامه
ازيك يا عمى وحشتنى والله
سالم
حمدالله على سلمتك يابنى
ازيك يا طنط
هدي
الحمد الله يا حبيبى حمدالله على سلمتك
وراح مروان يكمل شغله ورجع ماهر بسرعه للفيلا على امل يشوفها
دخل بسرعه سمع صوت ضحك من الصالون دخل بابتسامه سريعا ما اختفت لما لقى حور قاعده جمب حازم وفى خضنه
وقبل ما يعرف ميعرف جري عليها وقبل ما يعرف مين ده جرى عليها والغيره والغضب بينهشو فيه
استووب
ياتري ماهر هيعمل اي ف حازم
ياتري هيكون رده فعله اي لما يعرف انه ابن خالتها
واي السبب الى خلا ماهر ميعرفش حازم
دا الى هنعرفه خلال قصتنا اتمني يكون بارت النهارده عجبكم
سلام ♥❤🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰♥♥♥♥❤❤♥

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية أوقعتني في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!