روايات

رواية صافية البدر الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن

رواية صافية البدر الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن

رواية صافية البدر الجزء الرابع

رواية صافية البدر البارت الرابع

رواية صافية البدر الحلقة الرابعة

بعد شهر
نور ابن عم بدر كان ماشي في البلد خبط في بنت
نور… انا اسف
البنت… انا اللي اسفة
فجأة جه راجل كبير و مسكها من هدومها… واقفين تتسامرو مع بعض يبت ال***
البنت بدموع… ولله يا بابا ابدًا
ضربها بالقلم فوقع في الارض
نور بغضب… محصلش حاجة لكل ده
الراجل… ولله ولا عشان ابن كبير البلد اياك يلا يا بت انجري جدامي
البنت… ولله يابا معرفوش صدقتي
البنت بتصرخ و اغم عليها من الخوف نور اتخض و قرب عليها و شالها و طلع يجري على المستشفى
************************************
صافية… أخيرًا الامتحانات خلصت الحمدلله ارتحت
بدر… كويس
صافية بحزن… بدر انت هتفضل كده كتير يا حبيبي هو راح عند ربنا
بدر… انا حبيبك
صافية اتكسفت و بصت لتحت
بدر ضحك… طب خلاص اهدي
صافية… انا هروح احضر الاكل
………..
دخلت و هي بتتسحب و فتحت الدولاب فجأة لقت حد بيمسكها من قفاها
خالد… انتي بتعملي ايه يا بت
سارا… افهم بس هقولك
خالد… دي المرة الكام الاقي بتاخدي هدومي
سارا بصتله بطفولة و عملتله كده👈👉
خالد… انتي عارفة معنى الحركة دي ايه
سارا… ايه
خالد همس في ودنها..****
سارا .. اه يا قليل الادب
خالد.. بت احترمي نفسك
سارا… هات التيشرت ياص
خالد… بس يا بت اجري
سارا بعند… هاخدو يعني هاخدو
و شدت التيشرت لقت صوت المسدس لفت و خطا التيشرت مكانه
سارا… سلام يباشا مصر
سارا كانت بتترعش رغم انه كان بيعمر المسدس و دموعها نزلت و مكانتش عارفة تفتح باب الاوضة خالد راح يفتحولها شاف دموعها
خالد بلهفة… انتي بتعيطي انا اسف ولله
سارا عيطت بصوت
خالد…كنت بهزر انا اسف ولله
سارا… انا عايزة بابا
خالد حضنها و فضل يمشي ايده على شعرها و هي كانت ماسكة فيه قعد على السرير لحد ما حس انها هديت لقاها نامت نيمها على السرير و غطاها
خالد بتنهيدة… اعمل فيكي ايه مبقالكيش كام اسبوع و تعباني
**********
منه… احمد احمد يبني رد احمااااد احمد انا بولد
بصلها بهدوء… انتي في الشهر التالت
منه… يا احمد انت اجازة يلا نخرج
احمد… عايز انام
منه … يوووه بقى كل شوية عايزة انام عايز انام طب ما انا عايزة اخ… اااه
أحمد بلهفة و مسك ايدها … انتي كويسة
منه بعدت ايده عنها… انا كويسة و دخلت اوضة و قعدت على الكنبة و شغلت التلفزيون احمد كان متابعها من بعيد
فعمل نفسه بيتكلم في التليفون
أحمد.. ايه يا كوكي عاملة ايه
لسة بيكمل الجملة لقا منه جريت شدت التليفون و رمته من البلكونة
أحمد… انتي مجنونة
منه… بتخوني يا احمد
أحمد… اهدي انا كنت بهزر
منه… بجد
أحمد… ايوا انتي رميتي التليفون دلوقتي
منه بشهقة… يلهوي انا اسفة هنزل اجيبه
أحمد… تعالي هنا خلاص هتنزلي كده
منه بخجل.. اه صح نسيت
******
دخلت واحدة القصر هي و بنتها باين عليهم الشر الغل و الحقد باين على وشهم
في المطبخ
صافية وقعت طبق الشوربة لان ايدها كانت بتترعش
هالة… اهدي انتي كويسة فيكي حاجة
صافية… دايخة شوية بس متوترة من النتيجة
… سلام عليكم
هالة بصدمة … سميحة
سميحة… ايوا سميحة مش عاجبك ولا ايه
غالية بتبص لمنه و صافية بغل .. أهلًا بيكم ازاي يخليكم تبطخو ده انتو ضيوف الدار
هالة… ضيوف الدار ده ايه دوا ستات الدار
سميحة بغضب… مش هتسلموا علينا
منه قربت و سلمت عليهم و صافية جت اقرب و سلمت قامت سميحة مسكاها من شعرها
سميحة… وطي بوسي رجلي
صافية بدموع… سيبي شعري حرام عليكي
هالة بتحاول تبعد صافية اللي بتصرخ من ضرب سميحة
و دخل الرجالة على صوته
جابر… بعدي عنهم اتخبلتي ولا ايه خدو مراتاتكم برا
بدر سند صافية اللي كان وشها اصفر
بدر… ششش اهدي
سقطت صافية مغشي عليها فصرخ بدر بأسمها وحملها لغرفتهم و حدث الطبيب ان يأتي و اتى
خرج الطبيب
بدر… هي كويسة صح
الطبيب… مبروك المدام حامل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صافية البدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!