روايات

رواية سماء الهاشم الفصل الرابع 4 بقلم ابراهيم علي

رواية سماء الهاشم الفصل الرابع 4 بقلم ابراهيم علي

رواية سماء الهاشم الجزء الرابع

رواية سماء الهاشم البارت الرابع

رواية سماء الهاشم الحلقة الرابعة

هاشم راح يشوف سماء و قعد تاني جنبها بص بحب ليها قرب من شفا”يفها بحب وايده اتجر”ات عليها اكتر ولسه هيقرب.
سماء بلا واعي: عماد حبيبي.
هاشم بعد بغضب واتصدم من الي هي قالته بعد عنها بغضب: سمااءء فوقييي.
سماء فاقت بخضه: ايه في ايه.
هاشم ببرود: حبيبك عندي في المخزن واه صح انا كنت حولت ورقنا لجواز شرعي مش عرفي.
سماء بصدمة: ا ازاي.
هاشم لسه هيتكلم لاقي صوت وراهم: ماما.
ام سماء راحت وبتسند عندها ووقفت قدمها وكف نزل ع وشها.
ام سماء: بتتجوزي من وريا وكمان كان عرفي.
سماء بدموع: يا ماما انا.
ام سماء بغضب: اخرسيييي انا مش امك بنتي مبتعملش الغلط ليهه تتجوزيه..
هاشم متداخلا: انا يلي اجبرتها تتجوزني غصب وايلا مكنتش هتنجح في اي حاجه بنتك معملتش حاجه غلط.
بقلم ابراهيم علي.

 

 

ام سماء بصت عليه بغضب: انا كنت بقول عليك محترم ليه تعمل كده ليهههه.
هاشم بهدؤء وابتسامه: حبيتها دونا عن اي بنت شوفتها وحبيتها لاقتها مستعدة تعمل اي حاجه عشانك حتي لو ايه دا عجبني بس حبيت اربيها بردو بنتك طيبه وشاطرة بس غبيه اوي.
ام سماء بهدؤء: عارفه وكمان مش بتفكر يابني الاصح تطلبها وتتجوزها شرعي.
سماء بصدمة: ايه مستحيل اتج…
ام سماء: اخرسييي.
سماء جريت ع اوضتها وداخلت تعيط.
هاشم بحزن: بنتك مش بتحبني بتحب عماد.
ام سماء: عماد اخوها الله يرحمه ولا يلي كان عايز يتجوزها.
هاشم بصدمة: اخوها.
امها بابتسامة: ايوا اخوها و اه بنتي بتحبك بس مخبية.
هاشم ابتسم.
نزل هاشم واخد عربيته وراح ناحيه المخزن لاقي عماد مربوط.
هاشم ببرود: منور.
عماد بخوف: خرجني ابوس ايدك ومش هعمل حاجه ولا هقرب ليها تاني.
هاشم ببرود: ولا تقدر دي مراتي يا حلو.
عماد بخوف: اومرك يا باشا.
هاشم لرجالته: عايزكم تعملوا معه احلى واجب.
الرجالة: تمم يا بيه.

 

 

هاشم خرج ببرود وطلع فونه واتفرج علي صور سماء يلي كان واخدها لها تغفيله وهي في المدرسة.
فلللللاااااشششش باااااكككك.
سماء بغضب: مفيش حيوا”ان غيرك.
هاشم: انتي بتخبطي وبتشتمي ليلة امك سو”داءءء.
سماء ضر”بته بالكف: عشان تجيب سيرة امي تاني سابته ومشيت وهو مش مستوعب.
داخل المدرسة وهي اصلا مكنتش تعرف انه صاحبها.
بعد شويه.
الاستاذة: المدير بيلف علي الفصول يا سنه تالته ثانوي خدوا بالكم.
البنات: تمم.
سماء بترفع راسها لاقت يلي داخل وابتسم بمكر اول م شافها.
سماء بخوف في نفسها: ياربي ايه يلي عملته دا نهار اسود.
هاشم بخبث: منورين يا جماعه وهتنوروا السنين الجايه اوي.
سماء عرفت انه الكلام عليها بلعت ريقها بخوف.
باااااااكككككككككك.
بقلم ابراهيم علي.

 

 

هاشم افتكر اول يوم و هي خافت ومش بقت تحضر في المدرسه اتضايق عرف كل حاجه عنها من يوم ما اتولدت لحد دلوقتي و صورتها فضلت في باله علي طول وعمل حاجه عشان يجيبها تاني ونجح و بقت تحضر فعلا وكل يوم بيضايقها بس من غير قصد وقع في حبها و لما جت هددها بالجواز او تسقط وهي وافقت.
بقلم ابراهيم علي.
مر اسبوعين و هاشم كتب ع سماء قدم الكل و اتفقوا علي الفرح بعد التخرج من الجامعه.
بعد مرور اربع سنوات وهاشم عشق سماء وهي حبته اوي .
في قاعه افراح والنور قاطع.
هاشم بضحك: ابسطي ياختي يا بتاعت طب داخلنا النور قطع.
سماء بضحك: اعملك ايه يعني هو انا يلي قطعته.
امها: خلاص دا فال حلو.
هاشم: اوي اوي مقولكيش ربنا يستر في ام الليلة دي.
سماء بغناء: وهيصه يا عريس لمة خالت القاعه ضلمه.
هاشم بتطبيل: يا عروسه زينه شمتي الناس فينا.
سماء بضحك: وهصيه.

 

 

هاشم بغناء: يا ليلة سوداء علينا.
الكل فطس ضحك وقعدوا يغنوا والنور رجع ليهم تاني.
خلص الفرح وهاشم اخد سماء واصر انه امها تعيش معاهم في الفيلا.
تمت…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سماء الهاشم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!